تبلیغات آنلاین

7 مورد از نوآوری های تبلیغ در گوگل

7 مورد از نوآوری های تبلیغ در گوگل

از آنجایی که گوگل همیشه در حال رشد و توسعه است و هر روز الگوریتم‌های گوگل تغییر می‌کند، در این مقاله می‌خواهیم شما را با نوآوری های تبلیغ در گوگل آشنا کنیم. شما با خواندن این مقاله می‌آموزید که این نوآوری‌ها چگونه باعث افزایش بازدید از سایت شما و کاهش هزینه‌های تبلیغ می‌شود.

نوآوری های تبلیغ در گوگل

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر، تغییرات زیادی در تبلیغات گوگل ایجاد شده است که به افزایش عملکرد و بهره‌وری، همچنین به کاهش هزینه‌های آن کمک زیادی کرده است. در این قسمت از مقاله به نوآوری‌های تبلیغ در گوگل و معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

تبلیغات ویدئویی

یکی از روش‌های جدیدی که گوگل برای بازاریابی برندهای مختلف ارائه داده است، استفاده از تبلیغات ویدئویی است تا کاربران بی‌شماری را به سمت خود جذب کند. استفاه از ویدئو به جای عکس کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند چرا که درک عمیق‌تر و بهتری از محصولات یا خدمات خود در اختیار کاربر می‌گذارد.

در واقع تبلیغات ویدئویی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین می‌باشد که می‌تواند مخاطب را جذب کند. ویدئوهای تبلیغاتی به دلیل استفاده از عناصر سمعی و بصری برای مخاطبان بسیار جذاب می‌باشند و باعث می‌شود در زمان کمتر، اطلاعات بیشتری را منتقل کند.

بیشتر بخوانید: تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

نوآوری های تبلیغ در گوگل

افزایش بهره وری با TrueView

اولین بار یوتیوب بود که یک روش جدید را به تبلیغ دهندگان ارائه داد تا با استفاده از TrueView بازده تبلیغات بهتر شود. پیش از این همه افرادی که تبلیغ می‌کردند باید به ازای هر بار بازدید 30 ثانیه‌ای از طریق TrueView، هزینه آن را بپردازد. در صورتی که در حال حاضر به ازای هر 1000 بازدید انجام شده هزینه آن را پرداخت می‌کند.

بخش تضمینی یا TrueView، یعنی شما به کاربر خود فرصت می‌دهید تا فقط ویدئویی را مشاهده کند که کنجکاوی او را برانگیزد و برایش کاربردی باشد. ضمن این که از این طریق هر ویدئو مخاطب خودش را یافته و در نتیجه بازدیدهایش افزایش می‌یابد. پس از این طریق می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر بازدید بیشتری داشته باشید.

این روش تبلیغاتی مناسب کارهایی است که هدفشان از تبلیغ، به جای افزایش تعامل با کاربران ، آگاه سازی افراد از برند می‌باشد.

نوآوری های تبلیغ در گوگل

تغییرات برای تطابق بهتر نتایج با نیاز کاربر

یکی از کارآمدترین و بهترین نوآوری های تبلیغ در گوگل این است که نشان دادن تبلیغات در آن، صرفا به کلمات کلیدی تعیین شده و عباراتی که کاربر جستجو می‌کند بستگی ندارد. این باعث می‌شود مواقعی که کاربر کلمه یا عبارتی را اشتباه تایپ می‌کند یا بین کلمات فاصله زیاد می‌گذارد و برعکس، باز هم امکان نشان دادن تبلیغ به کاربر وجود داشته باشد.

همچنین یکی از روش‌های سرچ و جستجو در گوگل استفاده از علامت نقل قول “” می‌باشد. قرار دادن کلمه کلیدی بین نقل قول به کاربر کمک می‌کند که فقط نتایجی که می‌خواهد و این کلمه کلیدی را دارند نمایش داده شود.

یا مثلا کاربر می‌تواند با گذاشتن علامت – بعضی از موضوعات را فیلتر کند. مثلا اگر شما برای رسیدن به روابط ایران و عراق، سرچ کنید -ایران و عراق، ممکن است به شما نتایجی مربوط به فوتبال ایران و عراق را نشان دهد که در این صورت با نوشتن -فوتبال در ادامه عبارت سرچ شده، می‌توانید آن را از نتایج نشان داده شده حذف کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ایجاد کمپین های موفق تبلیغ در گوگل (گوگل ادز)

نوآوری های تبلیغ در گوگل

تغییر در نحوه نمایش تبلیغات متنی

یکی از نوآوری‌های تبلیغ که گوگل برای راحتی کاربران خود در نظر گرفته است، تغییر در نحوه نمایش تبلیغات متنی است. به این صورت که تبلیغ کنندگان می‌توانند برای اضافه کردن متن به تبلیغات خود 30 کاراکتر بیشتر در عنوان و 90 کاراکتر اضافی هم در توضیحات استفاده کنند.

هوشمندسازی سیستم تبلیغ

یکی از روش‌هایی که گوگل برای افزایش تاثیر در شیوه تبلیغات خود به کار گرفت، نمایش میزان تبدیل شدن بازدیدکنندگان سایت به مشتری است. در واقع با استفاده از این استراتژی هوشمند، بازاریابان می‌توانند بر اساس محل سکونت، مرورگر مورد استفاده، نتایج گوگل، مدت زمان بازدید و … مشتریان خود را مورد هدف قرار دهند.

اکستنشن‌ یا افزونه‌های گوگل ادوردز

یکی از امکاناتی که گوگل برای شما فراهم کرده، این است که می‌توانید قسمت‌‌های کاربردی و فوق‌العاده‌ای را به متن اصلی تبلیغاتتان اضافه کنید. این قسمت‌هایی که امکان اضافه شدنشان برای شما مهیا می‌شود، اکستنشن‌ یا افزونه‌ای ادوردز می‌باشند.  افزونه‌‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید اطلاعت بیشتر و بهتری از خدمات و محصولاتتان ارائه دهید و کاربر هم سریع‌تر به اهدافش برسد. با این افزونه‌ها متن شما برجسته تر خواهد شد و می‌توانید کلیک‌های بیشتری را نسبت به رقبای خود دریافت کنید. اکستنشن‌ها متن تبلیغی شما را جذاب‌تر کرده و علاوه بر افزایش رتبه شما، هزینه تبلیغاتتان را کاهش می‌دهد.

از آنجایی که برای تبلیغ در گوگل متن اصلی و ثابت شما محدود می‌باشد و نمی‌توانید از مزایای کسب و کار خود بیشتر توضیح دهید، با استفاده از اکستنشن‌ها می‌توانید مزایا و خدمات کسب و کار خود را بهتر معرفی کنید.

رابط جدید تبلیغ در گوگل

زمانی که گوگل تصمیم به انجام تبلیغات و ریبرندینگ گرفت، تغییرات زیادی را هم در یوزر کاربری خود ایجاد کرد. بعضی از این تغییرات شامل مدیریت مخاطبان، افزودن افزونه‌های جدید، تست خودکار A-B، دریافت گزارش به روش جدید، داشبورد جدید و… می‌باشد. هدف از انجام این تغییرات، مدیریت ساده‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر حساب می‌باشد.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله توانستید با نوآوری های تبلیغ در گوگل آشنا شوید. آیا شما تا به حال از امکانات جدید گوگل ادوردز استفاده کرده‌اید؟ در صورتی که نظر و تجربه خاصی در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

7 مورد از نوآوری های تبلیغ در گوگل
از آنجایی که گوگل همیشه در حال رشد و توسعه است و هر روز الگوریتم‌های گوگل تغییر می‌کند، در این مقاله می‌خواهیم شما را با نوآوری های تبلیغ در گوگل...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...