امنیت ارز دیجیتال

هودلر چیست | امن ترین روش نگهداری کلمات بازیابی

هودلر چیست | امن ترین روش نگهداری کلمات بازیابی

اگر شما هم وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده باشید، با مفاهیم کیف پول ( کیف پول های سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری) و کلمات بازیابی یا کلمات کلیدی رو به رو شده‌اید. یکی از مهم ترین عوامل در امنیت دارایی های شما این عبارات است که باید از آن ها محافظت کنید. هودلر یک ابزاری برای حفظ و نگهداری کلمات و عبارات بازیابی است. در این مقاله به بررسی هودلر چیست و نحوه کار با آن می پردازیم.

کلمات بازیابی چیست ؟

عبارات بازیابی به کلماتی گفته می شود که در بدو ورود به کیف پول به شما داده می شود. این کلمات برای بازیابی کیف پول در نظر گرفته می‌شود. اگر شما کیف پولتان را گم کنید و یا به هر دلیلی دسترسی به آن را از دست بدهید، می توانید با این کلمات کیف پول خودتان را بازگردانی کنید. از طرفی اگر شخصی به کلمات کلیدی شما دسترسی پیدا کند، می تواند کل دارایی های شما را برداشت کند بدون اینکه شما متوجه شوید. پس این عبارات به عنوان کلید شما برای دارایی هایتان به حساب می آیند و باید در نگهداری آن ها تمام تلاش خود را به کار بگیرید. ابزار‌های متعددی در این چند سال برای نگهداری این کلمات معرفی شده‌اند که هودلر دیسک یکی از آن‌ها است. در ادامه به بررسی این ابزار می‌پردازیم.

برای مطالعه بیشتر مقاله انواع کیف پول های سخت افزاری را بخوانید.

هودلر چیست ؟

همانطور که اشاره شد هودلر یک ابزار برای نگهداری و ذخیره عبارات و کلمات بازیابی است. شرکت هودلر سویس برای امنیت کلمات کلیدی هودلر دیسک را معرفی کرد. این ابزار امکان نگهداری و حفظ کلمات کلیدی را به امن ترین حالت ممکن فراهم می کند. هودلر از 24 صفحه فلزی تشکیل شده است و می‌تواند 24 کلمه را در خود نگهداری کند. همچنین در برابر حرارت آب، ضربه و… بسیار مقاوم است به طوری که شرکت هودلر اعلام کرده تا 1350 درجه سانتی‌گراد حرارت را تحمل می‌کند. از ویژگی های مهم هودلر می‌توان به مقاومت بالای آن، کاربری آسان، کیفیت بالا، امنیت بسیار خوب و … اشاره کرد.

برای خرید هودلر دیسک، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید هودلر دیسک

قسمت های مختلف هودلر چیست ؟

هودلر چیست

این ابزار شامل قسمت های مختلفی است که در زیر آورده شده است:

  • یک عدد مارکر
  • دو عدد کاور دوربین
  • یک مجموعه گوشگیر
  • پنج عدد برچسب آشکارساز دستکاری
  • یک عدد مداد
  • دیسک Hodlr
  • پانچ اتوماتیک
  • آچار شش گوش
  • دفترچه راهنما

وقتی جعبه را باز می کنید با این ابزار ها روبه‌رو می شوید. قسمت اصلی این ابزار هودلر دیسک است که در واقع نگهدارنده عبارات کلیدی شما است. در کنار آن یک عدد پانچ و مارکر می بینید. مارکر هم برای مشخص کردن حروف و کلمات است و پانچ برای آن است که حروف و عبارات خود را که در صفحه های فلزی با مارکر مشخص کرده اید، نشانه گذاری کنید. قسمت دیگر این ابزار برچسب های آشکار ساز است که آن را بر روی روزنه کلید می چسبانید تا در صورت دستکاری متوجه شوید. یک آچار شش گوش برای محکم کردن دیسک قرار گرفته شده و یک عدد مداد که بتوانید عبارات کلیدی خود را قبل از ذخیره به درستی بر روی کاغذ موجود در این جعبه نوشته و در آخر بر روی صفحات وارد کنید. یک عدد دفترچه راهنما هم برای اطلاعات بیشتر شما قرار گرفته است.

نحوه کار با هودلر

ابتدا برای وراد کردن صحیح عبارات، کلمات بازیابی را بر روی کاغذ موجود در جعبه یادداشت کنید.

هودلر چیست

هادلر دیسک را بردارید و آن را باز کنید. نحوه باز کردن این ابزار به این شکل است که وسط آن را گرفته و دیواره آن را به صورت دورانی بچرخانید. بستن این ابزار هم به همین شکل انجام می شود.

هودلر چیست

همانطور که می بینید این دیسک دارای 24 صفحه به تعداد کلمات شما است. در هر صفحه یک کلمه یا عبارت قرار می گیرد. اگر دقت کنید می‌بینید که هر صفحه شامل 4 حلقه از حروف است به این معنا که 4 حرف اول کلمات کلیدی شما به ترتیب در حلقه اول تا چهارم نشانه گذاری می‌شود. لازم است بدانید در شبکه های BIP39 و SLIP39 اگر 4 حرف اول کلمه کلیدی نوشته شود کل کلمه مشخص می شود.

هودلر چیست

حال عبارات نوشته شده خود را با مارکر بر روی دیسک علامت گذاری کنید.

بعد از علامت گذاری کردن عبارات خود بر روی دیسک، با استفاده از پانچ حروف علامت‌گذاری شده را پانچ کنید. به این شکل عبارات کلیدی شما به وسیله ضربه ای که پانچ بر روی دیسک ایجاد کرده مشخص می شود پس دیگر نیازی به وجود رنگ مارکر بر روی آن‌ها نیست و میتوانید آن ها را پاک کنید.

به یاد داشته باشید که حتما کاغذ عبارات را بسوزانید و در سطل زباله و یا محیط اطراف رها نکنید چون ممکن است از آن سوء‌استفاده شود. اکنون دیسک را در محفظه خود قرار دهید و آن را ببندید و سپس با آچار شش گوش آن را محکم کنید.

بر روی قسمت کلید یک برچسب آشکار ساز دستکاری بچسبانید. این برچسب برای آن است که اگر کسی دیسک شما را باز کرد متوجه آن شوید و هر چه زودتر با آن برخورد کنید.

این ابزار را در جای امن نگهداری کنید تا از دستکاری دیگران به‌دور باشد.

» پیشنهاد مطالعه: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

نتیجه گیری:

همانطور که اشاره شد این ابزار بسیار مقاوم در برابر حرارت، آب و… است پس می توانید با خیال راحت عبارت بازیابی خود را در این ابزار ذخیره کنید. در این مقاله به بررسی هودلر چیست پرداختیم و نحوه استفاده از آن را شرح دادیم. اگر شما هم از این ابزار استفاده کرده اید، تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

هودلر چیست | امن ترین روش نگهداری کلمات بازیابی
اگر شما هم وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده باشید، با مفاهیم کیف پول ( کیف پول های سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری) و کلمات بازیابی...
5 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. قیمت این هودلر ها چنده؟ امکان خرید مو جوده؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      قیمت هودلرها امروز در تاریخ 1400/08/25، 50,871,800 ریال و موجود است.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...