حساب های بین المللی

وب‌مانی چیست و چگونه کار می‌کند

وب‌مانی چیست و چگونه کار می‌کند

این روزها برای تمام کاربران اینترنت، انجام پرداخت‌های آنلاین یک امر کاملا عادی است. با اینکه سیستم کنونی وب‌مانی از سال 1988 در دسترس کاربران بوده، اما هنوز هم برای بسیاری ناشناخته است. بنابراین سعی ما بر این است که در مقاله پیش رو نگاهی ساده و اجمالی بیندازیم به یکی از رایج‌ترین پردازشگرهای پرداخت جهان یعنی وب‌مانی.

وب‌مانی چیست؟

وب‌مانی یک پردازشگر پرداخت است که از سال 1988 دایر شده و مقر اصلی آن در مسکو پایتخت روسیه قرار دارد. این سیستم درست همانند یک بانک آنلاین برای مردم عمل کرده و پرداخت‌های آن‌ها را به سادگی هرچه تمام‌تر به صورت آنلاین، تسویه می‌کند.

همانند پی‌پل، وب‌مانی یک پردازشگر پرداخت قابل اطمینان است که مردم از آن برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند. به کمک این سیستم شما می‌توانید برای دیگران پول ارسال کنید، سرمایه دریافت کنید، خرید انجام دهید یا هر کار دیگری را که نیاز به پرداخت پول به صورت الکترونیکی داشته باشد، به سرانجام برسانید.

در دنیای کسب‌وکار، مردم به طور روزمره نیاز به انجام تراکنش‌ها و تبادلات مالی مختلف دارند. از آنجا که در عصر دیجیتال به سر می‌بریم، تعداد زیادی کسب‌وکار آنلاین در گوشه و کنار فضای مجازی ظهور کرده اند. اینجاست که وب‌مانی به عنوان یک پردازشگر پرداخت، نقشی حائز اهمیت در این میان بازی می‌کند و می‌تواند تراکنش های مالی میان این کسب‌وکارها و مشتریانشان را به طور موثری انجام دهد.

چگونه کار می‌کند؟

مکانیسم و سازوکار وب‌مانی بسیار ساده است و هیچ دانش محیرالعقولی پشت آن وجود ندارد، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست. این پردازشگر پرداخت، خدمات مختلفی را برای برآورده کردن نیازهای هر کاربر ارایه می‌کند. در واقع، وب‌مانی کیف پول‌های مختلفی را بسته به نیازهای کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ کیف پول‌هایی که برای ارزهای مورد استفاده هر کاربر، استانداردسازی شده‌اند.

کافیست یک حساب کاربری در وب سایت www.wmtransfer.com افتتاح کرده و بسته به ارز مطلوب خود، کیف پول متناسب را ایجاد و انجام تراکنش ها را آغاز کنید. برای دلار آمریکا می‌توانید کیف پول WMZ، برای یورو کیف پول WME، برای روبل بلاروس کیف پول WMB و برای سهام طلا کیف پول WMG را ایجاد کنید.

شما یک WMID منحصر به فرد دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را برای انجام تراکنش در اختیار دیگران قرار دهید. به طور مشابه، برای انجام تراکنش ها و تبادلات مالی به WMID حساب مقصد موردنظر نیاز خواهید داشت.

شما ممکن است از طریق انتقال مستقیم بانکی اقدام به دریافت پول خود بکنید. اما تنها مشکل وب‌مانی این است که از گزینه انتقال بانکی برای برخی از کشورها پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، جای هیچ گونه نگرانی نیست و شما می‌توانید ارز WMZ خود را با یک مبادله‌گر یا اکسچنجر مانند PayExchanger مبادله کنید.

کیف پول چیست؟

وب‌مانی برای کمک به کاربران، کیف پول‌هایی را ایجاد کرده که به آن‌ها کمک می‌کند عملیات و تراکنش‌های مالی خود را برای هر ارز یا ابزار مالی دیگر به راحتی انجام دهند.

هر فرد می‌تواند از حساب کاربری خود در وب‌مانی، هشت کیف پول مختلف را انتخاب کند. اگر شما بخواهید که با دلار آمریکا تراکنش‌ها و تبادلات مالی خود را انجام دهید، کیف پول Z یا WMZ کار شما را راه می‌اندازد. برای سایر ارزها مانند یورو یا روبل بلاروس هم می‌توانید به ترتیب از کیف پول های WME و WMB استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید برحسب نیاز خود برای انجام تراکنش‌های آنلاین، کیف پول دلخواه خود را ایجاد کنید.

آیا وب‌مانی امن است؟

این پرسش قبل از پیوستن به هر پردازشگر پرداختی بسیار حائز اهمیت است. شما قرار است پول خود را وارد این سامانه‌ها بکنید، بنابراین باید قبل از هر چیزی از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای پاسخ به این سوال اساسی بهتر است از زاویه‌ای دیگر به مسئله نگاه کنیم.

پردازشگر پرداخت وب‌مانی همانند سایر پردازشگرهای پرداخت توسط یک واحد مجزا مدیریت نمی‌شود. در واقع، برای هر کیف پول، یک شرکت مستقل وجود دارد که از آن با عنوان ضمانت کننده یاد می‌شود. می‌توانید آدرس این شرکت ها را در وب سایت وب‌مانی پیدا بکنید.

در ثانی، وب‌مانی سطوح مختلفی را برای محافظت از حساب و وجوهی که در آن دارید، تعریف کرده است. اولین و مفیدترین سطح ایمنی، تایید با پیامک است. این بدان معناست که تا زمانی که شماره همراه شما در حساب کاربری‌تان موجود باشد، خطری متوجه پول‌های شما نخواهد شد.

اگر هم برای مثال، با وضعیتی نامطلوب روبرو شدید، می‌توانید با پاسخگویی به پرسش‌هایی که هنگام افتتاح حساب کاربری از شما پرسیده شد، به حساب خود دسترسی داشته باشید. تمامی این موارد باعث شده که امروزه وب‌مانی یک پردازشگر پرداخت قابل اعتماد برای انجام تراکنش های مالی آنلاین باشد.

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در مورد وب‌مانی می‌توانید به این صفحه در ایرانیکارت مراجعه کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...