نرم افزارها

پروژه xCloud چیست؟ آنچه باید در مورد سرویس استریم بدانید

پروژه xCloud چیست؟ آنچه باید در مورد سرویس استریم بدانید

شرکت ماکروسافت همیشه برای طرفداران ایکس باکس و بازی های رایانه ای راه های مختلفی برای بازی کردن بازی های مورد علاقه افراد ارائه می دهد. اینابار اما پروژه ی xCloud  تجربه ای جدید در بازی های کامپیوتری، ایکس باکس و بازی موبایل ایجاد می کند. در این مقاله خواهیم گفت که پروژه ی xCloud  چیست و چه خدماتی به گیمرها ارائه می کند؟ Project xCloud سرویس پخش بازی های ویدیویی مایکروسافت است که به بازیکنان امکان می دهد با استفاده از اتصال به اینترنت ، فوراً بازی های کنسول و رایانه را در دستگاه مورد نظر خود پخش کنند. مشابه سیستم مورد استفاده Google Stadia ، بازی هایی را که در Project xCloud بازی می کنید بارگیری نمی کنید. در عوض ، آنها از سرورهای خود مایکروسافت پخش می شوند که از معماری Azure Cloud که در بازی هایی مانند Crackdown 3 و Titanfall پیاده سازی شده است ، استفاده می کنند.

پروژه xCloud چیست ؟

پروژه xCloud برای جایگزینی بازی های دیسکی دیجیتال و سنتی طراحی نشده است. در عوض ، مایکروسافت امیدوار است که بتواند بازی هایی با کیفیت کنسول را برای کسانی که در حال حاضر فاقد سخت افزار لازم برای انجام این کار هستند یا فقط می توانند در دستگاه های تلفن همراه بازی کنند ، باز کند. این همچنین بدان معنی است که بازیکنان می توانند از بازی Xbox یا رایانه شخصی مورد علاقه خود بدون نیاز به خرید کل سیستم لذت ببرند.

پروژه xCloud

پروژه xCloud چگونه کار خواهد کرد؟

پروژه ی xCloud برای ارائه تجربیات بازی از راه دور از سخت افزار Microsoft’s Azure datacenters استفاده خواهد کرد و بازی ها سپس به دستگاه مورد نظر شما منتقل می شوند. تنها شرط این است که شما یک اتصال شبکه قوی داشته باشید تا بتوانید در خانه و همچنین هنگام مسافرت بازی کنید.

همان سیستم ذخیره ابری که در حال حاضر برای ساخت Xbox Play Anywhere – برنامه خرید متقابل Xbox One و PC – استفاده می شود ، در Project xCloud نیز استفاده خواهد شد. این بدان معناست که اگر در خانه یک بازی انجام می دهید و باید آن را ترک کنید ، می توانید مستقیماً آن را از جایی که متوقف شده است، ادامه دهید.

برای بهینه سازی تجربه برای پخش کننده های تلفن همراه ، مایکروسافت چندین گزینه کنترل را ارائه می دهد. این موارد شامل توانایی استفاده از کنترلر Xbox One از طریق بلوتوث است – ویژگی کاملاً جدید کنترلرهای Xbox One – و پشتیبانی لمسی نیز ارائه خواهد شد. بازی ها به جای استفاده از یک طرح کنترل یک اندازه و متناسب برای صفحه های لمسی ، تنظیمات منحصر به فرد خود را نیز دارند تا به بهترین وجهی برای عملکردهایی که بازیکنان انجام می دهند ، داشته باشند.

فقط به تعداد انگشت شماری از بازی های فعال شده Project xCloud محدود نخواهید شد. مایکروسافت در نظر دارد به کاربران اجازه دهد کل کتابخانه بازی های Xbox One و همچنین بازی هایی که مایکروسافت در رایانه های شخصی منتشر کرده را بازی کنند. با بیش از 3000 بازی موجود فقط در Xbox One ، این کتابخانه عظیم است و توسعه دهندگان برای کارکردن بازی های خود با سرویس Project xCloud مجبور نیستند کاری انجام دهند.

قیمت گذاری استفاده از پروژه xCloud

تاکنون ، مایکروسافت اطلاعات قیمت گذاری پروژه xCloud را فاش نکرده است. با توجه به اینکه Xbox Game Pass Ultimate که به تازگی اعلام شده است ، مشترکان 15 دلار در ماه می گیرد ، پیش بینی می کنیم هزینه xCloud پروژه تقریباً همین باشد. PlayStation Now ، سرویس پخش جریانی سونی ، هر ماه 20 دلار هزینه دارد ، بنابراین احتمال دارد قیمت کمی بیشتر باشد.

پرداخت هزینه ی پروژه  xCloud

به بخش هیجان انگیز پرداخت می رسیم. تا اینجا دانستید که پروژه ی xCloud چیست و چه قابلیت هایی به ما ارائه می دهد. اما آیا حاضر هستید برای این سرویس هزینه کنید؟ و آیا راه های پرداختی مد نظرتان هست؟ در ایران به دلیل تحریم ها متاسفانه خود نمی توانیم به صورت مستقیم این سرویس ها را خریداری کنیم. برای پرداخت های درون برنامه ای به شما پیشنهاد می کنیم که از سیستم پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. با ثبت نام در پنل سایت می توانید درخواست خود برای پرداخت را ثبت کنید. در غیر این صورت اگر کارت های اعتباری نظیر ویزا کارت یا مستر کارت را دارید و یا از حساب پی پال استفاده می کنید می توانید حساب ها را شارژ کنید و یا افتتاح حساب پی پال را به ایرانیکارت بسپارید.

پروژه xCloud چیست؟ آنچه باید در مورد سرویس استریم بدانید
شرکت ماکروسافت همیشه برای طرفداران ایکس باکس و بازی های رایانه ای راه های مختلفی برای بازی کردن بازی های مورد علاقه افراد ارائه می دهد. اینابار اما پروژه ی...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ Skype یک سرویس VoIP است که به افراد امکان می دهد با استفاده از کامپیوتر، مرورگر وب یا تلفن همراه تماس صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت برقرار...