مسافرت و مهاجرت

پورتفولیو چیست و چه ضرورتی برای مهاجرت دارد؟

پورتفولیو چیست و چه ضرورتی برای مهاجرت دارد؟

رشته های هنری مانند گرافیک و معماری برای درخواست تحصیل در دانشگاه های خارجی نیاز به ارسال رزومه متفاوتی دارند که این رزومه ها پورتفولیو نامیده می شوند. درواقع پورتفولیو یک پرونده کامل از کارهای هنرمند است که نمایش دهنده سبک و مهارت وی در کارهای عملی و طراحی است. در این نوشته با اهمیت و نکات مهم در ساخت پورتفولیو آشنا خواهید شد و در ادامه نمونه های موفق پرتفولیو معماری را نیز مشاهده خواهید کرد. در ادامه علاوه بر اینکه خواهیم دانست پورتفولیو چیست چگونگی ساخت پرتفولیو را نیز بررسی خواهیم کرد. اگر در ابتدای مسیر مهاجرت هستید و برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس و یا پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه ها نیاز به پرداخت ارزی دارید می توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید.

پورتفولیو چیست؟

پورتفولیو رزومه تصویری و محتوایی یک آرتیست ، گرافیست و یا یک معمار است که برای نمایش سبک کارها و نمونه های کارهای انجام داده به کار می رود. ساخت پورتفولیو از آن جهت اهمیت دارد که علاوه بر نمونه کارها و توانمندی افراد سلیقه مدنظر طراح را نیز نمایش می دهد. بسیاری از دانشگاه ها و موسسات برای پذیرش دانشجو علاوه بر نمرات دروس دانشگاه و رزومه کاری و نمرات آزمون های زبان، سلیقه افراد در ساخت پورتفولیو را نیز مورد توجه قرار می دهند. اگر در مرحله ای هستید که تصمیم به مهاجرت دارید و برای آزمون های زبان آماده می شوید مطالعه نوشته های قبلی درباره آمادگی برای آزمون های زبان را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر هم برای ثبت نام آزمون دولینگو و یا پرداخت هزینه آزمون آیلتس نیاز به کمک دارید می توانید روی کمک ایرانیکارت حساب کنید.

نمونه پورتفولیو معماری

نکات مهم در ساخت پورتفولیو معماری و هنر

اکنون که دانستیم پورتفولیو چیست در نظر داشتن نکات زیر در حین ساخت پرتفولیو به شما کمک خواهد کرد که تصویر شاخص و ماندگاری از خود برجای بگذارید.

  1. یک گل سرسبد داشته باشید. یکی از بهترین کارهای خود که تمام قابلیت های شما را نمایش می دهد را در صدر نمونه ها بگذارید و آن را به طور کامل شرح دهید. در این مرحله باید توانایی خود در معرفی و ارائه یک طرح را نیز به رخ بکشید.
  2. بهترین های خود را نمایش دهید. پورتفولیو ساختن به معنای گنجاندن تمامی کارهای شما نیست. بهترین نمونه کارهای خود را جدا کنید و به معرفی کامل آنها بپردازید. به خاطر داشته باشید کیفیت از کمیت مهم تر است.
  3. پیوستگی طرح ها را فراموش نکنید. درست است که هر برگ از پورتفولیوی شما مختص یک نمونه کار است اما در کل آن باید انسجام داشته باشید. یک پورتفولیوی جذاب در عین هماهنگی، خلاقانه و متنوع نیز هست.
  4. اگر یک فرد پرتفولیو شما را بررسی کند باید قادر باشد خط فکری و روش شما در طراحی را متوجه شود. سعی کنید طبق اصول خود طراحی کنید.

پیشنهاد ایرانیکارت: برای دانشجویان و یا جویندگان کار معماری که به دنبال ساخت پرتفولیوی معماری هستند، بررسی وبسایت Archdaily و نمونه های ثبت شده در آن می تواند گزینه های مناسبی برای ایده پردازی به شما ارائه دهد.

نمونه های موفق پرتفولیو

ابتدای هرکاری بهتر است نمونه های کار شده موفق را در گوگل جستجو کنید و سعی کنید از آنها ایده بگیرید. ایده گرفتن الزاما به معنای کپی کردن نیست. شما می توانید سبک و سیاق خاص خود را داشته باشید بلکه فقط با دیدن نمونه های موفق گستره ذهن خود را وسیع تر کنید. در ادامه نمونه پرتفولیو معماری که تاثیر مناسبی روی کارفرما و یا اساتید دانشگاه داشته است را باهم مرور می کنیم.

در این نوشته فهمیدیم که پورتفولیو چیست و چه کاربردی دارد و چند نمونه پرتفولیو معماری را هم مشاهده کردیم. اگر تا کنون به فکر ساخت پورتفولیو خود نبوده اید فرصت را غنیمت شمرید و با بررسی نکات ذکر شده و استفاده از نمونه های دیگران جایگاه خود را در فضاهای آکادمیک و موقعیت های شغلی پیدا کنید.

پورتفولیو چیست و چه ضرورتی برای مهاجرت دارد؟
رشته های هنری مانند گرافیک و معماری برای درخواست تحصیل در دانشگاه های خارجی نیاز به ارسال رزومه متفاوتی دارند که این رزومه ها پورتفولیو نامیده می شوند. درواقع پورتفولیو...
5 از 4 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...