آینده ارزهای دیجیتال

آینده بیت کوین BTC چگونه خواهد بود؟

آینده بیت کوین BTC چگونه خواهد بود؟

بیت کوین یا پادشاه ارزهای دیجیتال با نماد BTC نیاز به معرفی ندارد. زیرا تمامی کاربران ارزهای دیجیتال با این کوین آشنا هستند و روند آن را به عنوان محرک جهت مارکت ارز دیجیتال پیگیری می‌کنند. به صورت کلی می‌توان گفت روند بازار ارزهای دیجیتال از نظر صعودی یا نزولی توسط بیت کوین مشخص می‌شود. علت این امر هم این است که بیت‌کوین برترین رمزارز از نظر ارزش بازار بوده و حجم زیادی از سرمایه وارد شده به بازار رمزارزها، در بیت‌کوین ذخیره شده که اصطلاحا تسلط بیت‌کوین بر این بازار را نشان می‌دهد.

آینده بیت کوین می‌تواند نقشه راه مناسبی برای بررسی آینده بازار ارزهای دیجیتال و کاربران آن باشد. در این مقاله به بررسی سناریو‌های محتمل بر آینده بیت کوین در جهان و ایران می‌پردازیم و نظرات تحلیل‌گران شناخته شده در این حوزه را بررسی می‌کنیم.

آینده ارز دیجیتال بیت کوین چگونه خواهد بود؟

به صورت مداوم از کارشناسان ارز دیجیتال پرسیده می‌شود که «آیا بیت کوین همچنان پادشاه ارزهای دیجیتال خواهد بود؟ آینده آن چه خواهد شد؟» اینکه آیا بیت کوین به راه خود ادامه می‌دهد یا خیر، به عوامل زیاد بستگی دارد و موارد زیادی هستند که بر قیمت بیت‌ کوین تاثیر‌گذار هستند. در ادامه سعی شده است تا حد امکان این عوامل را معرفی کنیم.

نه تنها بیت‌کوین، بلکه کل بازار ارزهای دیجیتال به دلیل فروپاشی‌ برخی پروژه‌های برتر در دنیای رمزارزها در سال 2022، تورم بالا، افزایش نرخ بهره در سراسر جهان و سخت‌تر شدن قوانین مالیاتی توسط بانک‌های مرکزی، از «زمستان ارز دیجیتال» رنج می‌برند. البته از اوایل ۲۰۲۳ قیمت بیت‌کوین شروع به رشد کرده و بالای ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود. از این جهت، تا حد قابل قبولی از روند نزولی زمستان سال گذشته را جبران کرده است. در نتیجه، با توجه به روند اخیر این رمزارز برتر و رویدادهای پیش روی آن از جمله: هاوینگ بیت‌کوین، احتمال تایید ای تی اف‌‌های بیت‌کوین و… کارشناسان چشم‌انداز مثبتی به آینده بیت کوین و کل بازار رمزارزها دارند.

کارشناسان بهبود بلندمدتی را برای بازار رمزارزها پیش‌بینی می‌کنند و کاربران را تشویق می‌کنند تا بیت‌کوین را در سطوح قیمت فعلی خریداری کنند. در ادامه آینده قیمت بیت کوین را بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بررسی خواهیم کرد. همچینین می‌توانید برای اطلاع از چرخه قیمت بیت کوین مقاله‌ای که با این موضوع وبلاگ صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت را مطالعه کنید

پیش بینی قیمت بیت کوین تا 2030

عوامل بنیادی موثر در روند بازار بیت کوین

قیمت بیت کوین تحت تاثیر بسیاری از عوامل بازار از جمله عرضه و تقاضا قرار دارد. در ادامه لیستی از عواملی که بر قیمت بیت کوین تأثیر گذارند، توضیح داده شده است.

  • اخبار بنیادی بازار ارزهای ارز دیجیتال
  • پذیرش نهادی بیت کوین
  • موارد مربوط به قانون‌گذاری رمزارزها در کشورهای مختلف
  • موارد تاثیرگذار به بازار‌های ریسکی مانند: سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا
  • پیشرفت تکنولوژیکی و شبکه بیت‌کوین مانند: کاهش کارمزدها، افزایش مقیاس‌پذیری و…

شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بررسی عوامل موثر بر قیمت بیت‌کوین باید جواب داد این‌است که آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به صفر برسد؟ جواب این سوال نیاز به توضیح زیادی دارد که در این مقاله نمی‌گنجد و در مطلبی به صورت جدا آن را بررسی کرده‌ایم

آینده ارز دیجیتال بیت کوین بر اساس تحلیل‌های تکنیکال

ارز دیجیتال بیت‌‎کوین پس از رشد چشمگیری که در دوران رونق بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ داشت، با کاهش شدیدی در سال 2022 مواجه شد؛ طوری که از محدوده بالای ۶۹ هزار دلار به کمتر از ۱۶ هزار دلار رسید، ریزشی که معادل 76 درصد کاهش قیمت بود. با این وجود، از اواخر سال ۲۰۲۲ وارد یک روند صعود شد و تا این ماه از سال ۲۰۲۴ که تقریبا بیش از یک سال و ۳ ماه گذشته است، دوباره خود را به بالای ۶۹ هزار دلار رساند. بیت کوین در زمان نوشتن این متن بیش از ۷۱ هزار دلار خرید و فروش می‌شود، در صورتی که تا چند روز آینده در بالای این محدوده تثبیت شود، احتمال تحقق سناریوی صعود بیت کوین به 100 هزار دلار افزایش می‎‌‌یابد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در عوض اگر بیت‌کوین نتواند خود را در بالای محدوده ۷۰ هزار دلار تثبیت کند، این امکان وجود دارد که یک اصلاح قیمت میان مدت به دنبال داشته باشد؛ در این اصلاح قیمت، احتمالا بیت کوین تا اولین محدوده مقاومتی فعلی خود یعنی سطح 60 هزار دلار ریزش کند. در صورت شکست ۶۰ هزار دلار به سمت پایین‌تر، پتانسیل کاهش قیمت تا 53 هزار دلار وجود دارد.

در تصویر زیر، یک نتیجه کلی از شاخص‌های تجزیه و تحلیل تکنیکالی بیت‌کوین توسط TradingView را مشاهده می‌کنید که در لحظه به روز می‌شود؛ این معیار طیف گسترده‌ای از شاخص‌های تکنیکالی مختلف مانند میانگین متحرک، نوسانگرها و… برای ارائه تحلیل خود استفاده می‌کند.

پیش‌بینی‌های آینده ارز دیجیتال از نظر فاندامنتالیست‌ها نشان می‌دهد که این ارز به احتمال زیاد تا سال 2025 به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. در ظاهر، بازار ارز دیجیتال همیشه در حال توسعه است. چرا که کسب‌وکارهای بیشتری محصولات و خدمات مرتبط با رمزارز را معرفی می‌کنند. برخلاف اتریوم یا سولانا، بیت‌کوین از مزیت اینکه یک اکوسیستم گسترده از محصولات و خدمات دیجیتالی بسیار متنوع باشد، نیست. البته این همان چیزی است که ادعا می‌کند (بیت کوین یک ارز دیجیتال است، نه بیشتر، نه کمتر). رشد چشمگیر روزهای اخیر قیمت بیت کوین، همراه با افزایش قابل توجه احساسات مثبت در کل بازار رمزارزها، هیجان زیادی را در میان معامله گران ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

پیش بینی تحلیل گران برجسته از آینده ارز دیجیتال بیت کوین

اکثر کارشناسان به طور کلی نسبت به بیت کوین خوش بین هستند. برخی مانند Wallet Investor فکر می‌کنند که قیمت بیت‌کوین در پنج سال آینده برابر با ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود. سایرین مانند Digital Coin Price نیز چشم‌انداز مثبتی دارند اما تحلیل آن‌ها بسیار محتاطانه‌تر است.
نظرات سایر اینفلوئنسرها عبارتند از:

Michael Saylor

بیت کوین اولین سیستم پولی است که به درستی مهندسی شده است. پیش بینی ۲۵۰٪ رشد قیمت دارم.

Dennis Porter

بیت کوین به آرامی از طریق زیرساخت‌های مالی و انرژی در سراسر کره زمین نفوذ می‌کند. قیمت آن در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۸۰ هزار دلار خواهد بود!

TheRealKiyosaki

من طلا، نقره و بیت کوین را توصیه می‌کنم.

پیش بینی قیمت بیت‌کوین در آینده

پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۳۰

آینده قیمت بیت کوین از نظر کارشناسان برتر ارز دیجیتال عبارتند از:

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

با توجه به پیش‌بینی‌های قیمتی ارائه شده در پلتفرم‌های مطرح نظیر کوین‌پدیا، بیت‌کوین در این سال به طور متوسط 77،000 هزار دلار قیمت خواهد داشت. همچنین قیمت بیت‌کوین می‌تواند با حداکثر سطح 120،000 دلار با حداقل قیمت 35،000 دلار در سال ۲۰۲۴ معامله شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵

انتظار می‌رود قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ بین سقف 140،449 و کف 61،357 دلار معامله شود. همچنین میانگین قیمت بیت کوین در این سال ممکن است 95،903 هزار دلار باشد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۶

با توجه به پیش بینی‌های قیمت کارشناسان، بیت کوین احتمالا در سال ۲۰۲۶ حداکثر قیمت 155،284 دلار و حداقل قیمت 82،522 دلار را تجربه کند. همچنین، میانگین ارزش معاملات ممکن است حدود 115،569 دلار باشد. رشد قابل توجهی در قیمت بیت کوین برای این سال مورد انتظار است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۷

برای سال ۲۰۲۷، حداقل ارزش بیت کوین حدود 152,837 دلار، حداکثر قیمت 169,047 دلار و متوسط قیمت این رمزارز در سطح 160,942 دلار پیش بینی شده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۸

کمترین قیمت بیت کوین 174,063 و حداکثر قیمت آن 192,908 دلار برای سال ۲۰۲۸ در نظر گرفته شده است. همچنین میانگین قیمت بیت‌کوین در این سال در محدوده 183,485 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۹

طبق پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین و تحلیل‌های تکنیکالی این رمزارز، قیمت آن در سال ۲۰۲۹، حداقل 192٬430 و حداکثر 239,559 دلار در نظر گرفته شده است. در حالی که میانگین قیمت پیش بینی شده برای این رمزارز در سال ۲۰۲۹، سطح 222,096 دلار در نظر گرفته شده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰

بر اساس پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۳۰، انتظار می‌رود که این توکن به حداکثر ارزش معاملاتی 347,783 دلار با حداقل ارزش 205٬306 دلار برسد. میانگین قیمت می‌تواند در سطح 312,767 هزار دلار در نظر گرفته شود.

چالش‌های قیمت بیت کوین در آینده

چالش‌های پیش روی بیت کوین

بیت کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال در مسیر آینده خود چالش‌های فراوانی دارد. چالش‌هایی که ممکن است جایگاه آن را در بازار دستخوش تغییر کند. در ادامه مهم‌ترین چالش‌های بیت کوین که شامل رقبا، احتمال فیلیپینگ، قوانین کشورها، هاوینگ و محیط زیست است را بررسی می‌کنیم.

رقبای آینده بیت کوین

بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال برتر با بیشترین ارزش بازار، دارای 3 رقیب اصلی که در ادامه به  معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

اتریوم

اتریوم (ETH)، یک پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را قادر می‌سازد بدون هیچ گونه خرابی، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث ساخته و اجرا شوند. هدف اتریوم ایجاد مجموعه‌ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در جهان بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت یا مذهب بتواند آزادانه به آن دسترسی داشته باشد.

در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، اتریوم انتقال مورد انتظار خود را به روش اعتبارسنجی اثبات سهام (PoS) تکمیل کرد. PoS انرژی کمتری دارد. همچنین بلاک چین را کارآمدتر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد مقیاس بهتری داشته باشد. اتر که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد، در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین از نظر ارزش بازار است، اگرچه با اختلاف قابل توجهی از ارز دیجیتال بیت کوین عقب است. شما می‌توانید برای خرید و فروش اتریوم و 1000 رمزارز دیگر از طریق صرافی ایرانیکارت اقدام کنید.

ریپل

ریپل (XRP) توکن اصلی برای XRP Ledger است که به عنوان یک سیستم پرداخت توسط Ripple در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد. XRP Ledger از مکانیزم اجماع به نام XRP Ledger Consensus Protocol استفاده می‌کند که از اثبات کار یا اثبات سهام استفاده نمی‌کند. در عوض، برنامه‌های مشتری، تراکنش‌ها را امضا کرده و به سرورهای دفتر کل ارسال می‌کنند. سپس سرورها تراکنش‌ها را مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که تراکنش‌ها کاندید ورود به دفتر هستند. پس از آن سرورها نامزدهای تراکنش را به اعتبارسنجی‌ها می‌فرستند تا توافق کنند که سرورها تراکنش‌ها را درست انجام داده و نسخه دفتر کل را ثبت کنند.
از آنجایی که ریپل نیز یک شبکه پرداخت بین المللی است، یکی از رقبای مهم بیت کوین محسوب می‌شود.

کاردانو

Cardano (ADA) ارز دیجیتالی است که با رویکردی مبتنی بر تحقیق توسط مهندسان، ریاضیدانان و کارشناسان ارز دیجیتال ایجاد شده است. این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، یکی از پنج عضو اولیه موسس اتریوم، پایه‌گذاری شد. پس از مخالفت با مسیری که اتریوم در پیش گرفته بود، او را ترک کرد و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد.

تیم پشت کاردانو زنجیره بلوکی خود را از طریق آزمایش‌های گسترده و تحقیقات بررسی شده ایجاد کرد. محققان پشت این پروژه بیش از ۱۲۰ مقاله در مورد فناوری بلاک چین در موضوعات مختلف نوشته‌اند. کاردانو در بین همتایان اثبات سهام خود و سایر ارزهای دیجیتال برتر، بسیار چشمگیر است. کاردانو همچنین لقب «قاتل اتریوم» را به خود اختصاص داده است، زیرا گفته می‌شود بلاک چین آن توانایی بیشتری دارد. گفته می‌شود، کاردانو هنوز در مراحل اولیه خود است. هدف کاردانو این است که با ایجاد محصولات DeFi و ارائه راه‌حل‌هایی برای قابلیت همکاری بلاکچینی و قراردادهای قانونی، سیستم عامل مالی جهانی باشد.

احتمال وقوع فلیپنینگ؛ آیا اتریوم جایگاه بیت کوین را تصاحب می‌کند؟

بسیاری از تحلیلگران ارز دیجیتال فکر می‌کنند که کاهش مداوم قیمت بیت کوین ممکن است موقعیت آن را در بازار ارزهای دیجیتال با اتریوم عوض کند. ادغام ETH ۲.۰ قبلاً راه اندازی شده است و انتظار می‌رود مقیاس‌پذیری و سرعت شبکه اتریوم  را بهبود بخشد. همین ممکن است آینده بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.

کارشناسان بر این باورند که BTC و ETH باید با هم وجود داشته باشند. بیش از نیمی از صنعت ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم ساخته شده است و پس از این ادغام، رشد بیشتری خواهد داشت. بنابراین بله ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که اتریوم بتواند بیت کوین را تغییر دهد، اما بیت کوین در همچنان در صدر باقی خواهد ماند.

عده‌ی دیگری از کارشناسان معتقدند که هیچ راهی وجود ندارد که اتریوم بتواند جایگاه بیت کوین را تغییر دهد. بنیانگذار Coin Crunch، یک پلتفرم رسانه ارز دیجیتال، می‌گوید:

اتریوم یک شبکه عالی است و پتانسیل‌های زیادی دارد، اما از سوی دیگر بیت‌کوین همچنان یک ذخیره‌کننده ارزش بیشتر است و می‌توان از آن برای پرداخت‌های خرد با ابزارهایی مانند شبکه لایتنینگ استفاده کرد.

تاثیر قوانین کشورها بر روند آینده قیمت بیت کوین

پذیرش یاعدم پذیرش معامله بیت کوین در کشورها می‌تواند بر قیمت آن تاثیر گذار باشد. برای درک بهتر واکنش‌های چین و ژاپن به بیت کوین نمونه‌ای از این تاثیر است که هنگام رسانه‌ای شدن این اخبار شاهد واکنش قیمت بیت کوین بوده‌ایم. چین برای جلوگیری از خروج سرمایه و پولشویی استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد. از سوی دیگر، ژاپن ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی در نظر می‌گیرد و طبق گزارش‌ها در حال توسعه ارز خود است.

هاوینگ و نصف شدن پاداش ماینرها

هر هاوینگ نرخ تورم بیت کوین را کاهش می‌دهد و در نتیجه قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد. از سال ۲۰۲۲، استخراج کنندگان بیت کوین برای شرکت در شبکه بلاک چین آن به عنوان پردازشگر و اعتبارسنج تراکنش به ازای هر بلاکی که با موفقیت استخراج می‌کنند، ۶.۲۵ بیت کوین (BTC) تعلق می‌گیرد. هاوینگ بعدی بیت کوین در می ۲۰۲۴ انجام می‌گیرد که پیش بینی می‌شود این هاوینگ نیز کاتالیزوری برای افزایش قیمت بیت کوین باشد.

تاثیر استخراج، محیط زیست و انرژی بر آینده بیت کوین

همانطور که می‌دانید برای استخراج بیت کوین، انرژی زیادی (برق و…) نیاز است. به عبارت دیگر، استخراج بیت کوین، در برخی موارد، آسیب‌های آب و هوایی بیش از ارزش آن ایجاد می‌کند. این موضوع از منظر پایداری بسیار نگران‌کننده است. انتشار کربن برای استخراج یک بیت کوین از ۰.۹ تن در سال ۲۰۱۶ به ۱۱۳ تن در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که افزایشی ۱۲۶ برابری دارد.

به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان بیت کوین را مخالف محیط زیست می‌دانند. باید دید توسعه دهندگان آن برای این مشکل چه راه حلی پیدا خواهند کرد.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

آینده بیت کوین BTC چگونه خواهد بود؟
بیت کوین یا پادشاه ارزهای دیجیتال با نماد BTC نیاز به معرفی ندارد. زیرا تمامی کاربران ارزهای دیجیتال با این کوین آشنا هستند و روند آن را به عنوان محرک...
4.75 از 8 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام.لطفا راهنمايي كنيد .من پول ندارم يك دانه بيت كوي بخرم.به نظر شما با دو ميليون چه ارزي بخرم كه تا 10 سال ديگه سود ميكنه؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
یقینا آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد؛ ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یک پروژه با قابلیت‌های قابل توجه و فراتر از نقش آن در...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین ارز دیجیتال بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این رمزارز نیز به تقلید از برترین میم‌کوین بازار رمزارزها...