اکانت های خارجی

چگونه در زوم (zoom) اکانت بسازیم؟

چگونه در زوم (zoom) اکانت بسازیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که بنا به دلایلی نیاز به برگزاری یک جلسه به صورت آنلاین داشته باشید. مربیان ورزشی زیادی هستند که در مدت ایامی که بیماری کرونا خیلی رایج بود و باشگاه‌ها به خاطر این بیماری، تعطیل شده بودند، به صورت آنلاین و با استفاده از برنامه زوم کلاس‌های خود را برگزار می‌کردند. زوم (zoom) یکی از بهترین برنامه‌ها برای برقراری جلسات و کنفرانس‌ها می‌باشد که در پلتفرم‌های مختلفی هم می‌توان از آن استفاده کرد. برگزاری کنفرانس‌ها با استفاده از این برنامه به راحتی امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانیم در زوم (zoom) اکانت بسازیم، این مقاله را تا آخر بخوانید.

آموزش نصب و ساخت اکانت زوم (Zoom)

زوم (Zoom) برنامه‌ای مناسب برای برگذاری جلسات و کنفرانس‌های ویدئویی است که با آن می‌توان ارسال پیام، تماس صوتی و … نیز انجام داد. روش ثبت نام در این برنامه به این صورت است که ابتدا با استفاده از مرورگر وارد سایت Zoom شده و نسبت به ساخت اکانت اقدام می‌کنید. سپس برنامه زوم را روی گوشی همراه خود نصب نموده و وارد اکانت خود شوید. اکنون شما می‌توانید از تمامی قابلیت‌های این برنامه استفاده نمایید. نحوه ساخت میتینگ نیز در نرم افزار زوم (Zoom) بسیار ساده است و در چند مرحله این کار انجام می‌شود.

چگونه در زوم اکانت بسازیم

چگونه در زوم (zoom) اکانت بسازیم؟

همانطور که گفته شد، نحوه ساخت اکانت در برنامه زوم (zoo) بسیار ساده است و شما با انجام مراحل زیر می‌توانید نسبت به ساخت اکانت آن اقدام کنید.

  1. مرورگر خود را باز کرده و وارد وبسایت زوم (Zoom) شوید.
  2. در بالای صفحه سمت راست روی SIGN UP کلیک کرده و وارد صفحه‌ای شوید که ساخت اکانت انجام می‌شود.
  3. ایمیل خود را وارد کرده و روی Sign Up کلیک کنید. البته با استفاده از اکانت گوگل و فیسبوک خود نیز می‌توانید وارد شوید. ولی برای اهداف کاری، وارد کردن ایمیل بهتر است.
  4. پس از وارد نمودن ایمیل لینک فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود.

نحوه نصب برنامه زوم (Zoom) در اندروید و آیفون

بعد از ساخت اکانت زوم و فعال کردن حساب آن، وقت نصب کردن برنامه روی گوشی شما می‌شود. نصب کردن برنامه زوم (zoom) بر اساس مراحل زیر انجام می‌شود.

  1. اگر گوشی موبایل شما آندروید می‌باشد، ابتدا وارد google play شوید.
  2. نام برنامه Zoom را در گوگل پلی سرچ کنید و شروع به نصب آن نمایید.
  3. در گوشی‌های iOS نیز با وارد کردن اسم برنامه zoom در App Store آن را نصب کنید.

نحوه ساخت اکانت زوم در تمام سیستم عامل‌ها یکسان بوده و تنها کافیست مراحل قبل را انجام دهید.

برای ساخت اکانت zoom می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

ساخت اکانت زوم

چگونه در zoom اکانت بسازیم

نحوه زمان بندی جلسه در برنامه زوم

اگر از نسخه وب برنامه زوم استفاده می‌کنید، برای برنامه‌ریزی یک جلسه ابتدا روی Schedule کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید مثل Meeting Topic (موضوع جلسه)، Waiting Room (اتاق انتظار شرکت‌کنندگان)، Timing (زمان‌بندی)، Recurring Meeting (جلسه تکراری) و… که علاوه بر این گزینه‌ها موارد پیشرفته‌ای هم وجود دارد که در قسمت Advanced options قرار گرفته‌اند. در این قسمت شما می‌توانید مشخص کنید که آیا شرکت کنندگان می‌توانند قبل از میزبان وارد جلسه شوند یا خیر؟ یا این که ویدئو به صورت خودکار ضبط شود یا خیر؟

  • همچنین در هنگام زمان‌بندی یک جلسه، اعلان‌های امنیتی مختلفی به شما نمایش داده می‌شود. مثلا این که سعی کنید حدالامکان از شناسه شخصی خود در این قسمت استفاده نکنید، بلکه حتما از شناسه جلسه یکتا، به طور خودکار بهره‌مند شوید. این کار به محافظت شما در زمان ورود ناخواسته یا هک احتمالی Zoombombing می‌تواند مفید واقع شود. بعد از تعیین دقیق و درست زمان‌بندی نیز، اعلان اولیه آن در پنجره اصلی زوم (zoom) به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که از اپلیکیشن آن استفاده می‌کنید، برای زمان‌بندی روی Schedule کلیک کرده و تاریخ، زمان، منطقه و احتمال تکرار شدن آن را انتخاب می‌کنید.
  • این موضوع را فراموش نکنید که به هیچ وجه، از شناسه شخصی خود استفاده نکرده و حتما از یک شناسه یکتا و منحصر به فرد استفاده نمایید. گزینه‌های امنیتی مثل کد عبور و نحوه انتظار شرکت کننده‌ها را تعیین نمایید. در اپلیکیشن موبایل آن نیز مانند نسخه وب، گزینه‌های زیادی در اختیار دارید. علاوه بر این شما می‌توانید به آن یک تقویم نیز اضافه کنید. بعد از این که تمام تنظیمات لازم را انجام دادید، روی done کلیک کرده و در نسخه iOS گزینه Save را بزنید.

بیشتر بخوانید: گوگل میت چیست؟

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید، برنامه زوم (zoom) چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می‌توانیم در زوم (zoom) اکانت بسازیم. آیا شما تجربه استفاده از زوم را داشته‌اید؟ چه نکات مفید دیگری در زمان استفاده از آن وجود دارد که می‌تواند برای کاربران و مخاطبان مفید واقع شود؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...