دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

چگونه فریلنسر موفقی شویم؟

چگونه فریلنسر موفقی شویم؟

اگر می‌خواهید به صورت مستقل به کار مشغول شوید و کارفرمای خودتان باشید، حتما نیاز نیست که از کارهای بزرگ با سرمایه‌های سنگین این کار را شروع کنید، بلکه می‌توانید با فریلنسر شدن، به صورت غیر حضوری مشغول به کار شوید، مهارت‌های مختلف را بیاموزید و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و سوالتان این است که چگونه فریلنسر شویم، این مقاله را بخوانید. با خواندن این مقاله همچنین می‌توانید با نکات لازم برای فریلنسر شدن و مهارت لازم برای یادگیری آن آشنا شوید.

چگونه فریلنسر شویم؟

بازار کارهای فریلنسری در حال رشد و رقابت است و اگر قصد دارید در این بازار پیروز شوید و برند خودتان باشید، باید با نحوه انجام و لزومات آن آشنا شوید. در این قسمت از مقاله می‌پردازیم به این که شرایط لازم برای انجام کارهای غیرحضوری و دورکاری چیست و چگونه می‌توانیم فریلنسر شویم؟

مهارت و استعداد خود را پیدا کرده و متناسب با آن مشغول به کار شوید.

اگر دارای استعداد یا مهارت خاصی مثل ترجمه متون انگلیسی، تولید محتوا، برنامه نویسی، کارهای گرافیکی و … هستید ( هر مهارتی که می‌دانید لزوما نیاز به حضور شما نیست)، می‌توانید پروژه‌های مناسب را دریافت کرده و آن را به بهترین نحو انجام دهید. اگر از نظم خوبی برخوردار هستید و می‌توانید کارها را در زمان مناسب خود تحویل دهید، پس بهترین کارفرما برای خودتان خواهید شد و در این زمینه موفق می‌شوید.

از آنجایی که با فریلنسر شدن تایم کاری دست خودتان است و هر موقع بخواهید آن را شروع کرده یا به اتمام می‌رسانید، بنابراین بر حسب پروژه‌ای که تحویل می‌دهید، مبلغی را دریافت می‌کنید. پس حتما به یک برنامه ریزی نیاز دارید تا سریع‌تر بتوانید به درآمد خود برسید. به این نکته توجه کنید که اگر مشغول کار حضوری وتمام وقت هستید، فورا آن را کنار نگذارید، بلکه کار فریلنسری مورد نظر خود را همزمان با کار تمام وقتتان انجام دهید تا به پروژه‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید و سپس کار خود را صرفا به فریلنسری تبدیل کنید.

چگونه فریلنسر شویم

شغل مورد نظر خود را پیدا کنید

در سایت‌های کاریابی و استخدامی مشاغل فریلنسری زیادی دیده می‌شود. برای پیدا کردن شغل متناسب خود می‌توانید عنوان کار را در سایت مورد نظر جستجو کرده و اگر دارای گزینه دورکاری است، روی آن کلیک کنید. علاوه بر این در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام و …آگهی‌های زیادی در این زمینه گذاشته می‌شود که می‌تواند منبع مناسبی برای یافتن شغل مورد نظرتان باشد.

پلتفرم‌های مختلفی نیز برای پیدا کردن شغل و کار مورد نظر شما وجود دارد که می‌توانید رزومه و شرایط خود را آنجا آپلود کرده، مهارت‌ها و تجربه مرتبط با شغل خود را ثبت کرده و منتظر بمانید تا با شما تماس گرفته شود. این پلتفرم‌ها فریلنسرهای مختلف را رتبه‌بندی کرده و آن‌ها را به شغل‌های خاص مد نظر خود می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: سایت‌های فریلنسر خارجی

چگونه فریلنسر شویم

حدود قیمت کار خود را مشخص کنید

شما می‌توانید بر حسب نوع کار خود و میزان محتوای تولید شده دستمزد دریافت کنید. قیمت کلی و درآمدی که دریافت می‌کنید، به مهارت و کاری که تحویل می‌دهید، بستگی دارد. سعی کنید نرخ کار خود را پایین نیاورید چرا که ارزش کسب و کار خود را زیر سوال می‌برید. قیمت را طوری در نظر بگیرید که دستمزد و درآمد شما بتواند مخارج ماهانه شما را پوشش دهد.

در صورتی که در سایت‌های فریلنسری خارجی مشغول به کار هستید و می‌خواهید درآمد خود را نقد کنید، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

نقد کردن درآمد ارزی

چگونه فریلنسر شویم

لوازم مورد نیاز کار خود را آماده کنید

برای کاری که در نظر دارید انجام دهید، لوازم مورد نیاز آن را تهیه کنید. مثلا شما در صورتی که گرافیست یا برنامه نویس هستید به یک لپ تاپ یا سیستم قوی برای انجام کارهای خود نیاز دارید. یا به عنوان مثال اگر شما عکاس هستید باید نسبت به تهیه لوازم عکاسی مثل دوربین مناسب، لنز، رینگ لایت، سه پایه و .. اقدام کنید. این را بدانید که هر کاری نیاز به ابزار و تجهیزات لازم خود دارد و بدون داشتن آن‌ها نمی‌توانید کار خود را شروع کنید یا با موفقیت به اتمام برسانید. شاید یکی از تجهیزات مورد نیاز شما، گذراندن یک دوره مناسب آوزشی باشد. به هر حال این نکته را به خاطر بسپارید که پول پول می‌آورد، یعنی اگر شما برای کار و مهارت‌هایتان سرمایه‌گذاری کنید، به مرور به در آمد بیشتری خواهید رسید. پس در پاسخ به این که چگونه می‌توانیم فریلنسر شویم می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین کارها آمادن کردن ابزار، تجهیزات و لوازم ضروری است.

فریلنسر

حتی در زمانی که پروژه ندارید، خود را مشغول کار کنید

پروژه‌ها و نمونه کارهای مختلفی را انجام دهید، حتی مواقعی که پروژه ندارید، می‌توانید نمونه کارهای برندهای مختلف را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام مشاهده کرده و سعی کنید آن‌ها را به عنوان نمونه کار برای خود انجام دهید. به این صورت می‌توانید مهارت خود را بالا برده و به پیشرفت کارتان بیفزایید. توجه کنید که کم کار کردن یا تحویل دیر هنگام پروژه مسئولیت پذیری شما را زیر سوال می‌برد. پس بهتر است تا جایی که امکان دارد کارهای خود را به موقع تحویل دهید. سعی کنید در اوقات فراغت یا زمانی که بین دو پروژه تایم خالی پیدا کردید، به یادگیری یک مهارت جدید مثل زبان انگلیسی یا زبان برنامه نویسی خاص مشغول شوید.

برای ساخت اکانت در سایت فریلنسر، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

ساخت اکانت فریلنسر

سعی کنید برند خودتان باشید

چگونه فریلنسر شویم یا چگونه برند شویم؟ این را به خاطر بسپارید که بعد از فریلنسر شدن و انجام کارها بر حسب وظیفه، برند شدن از اهمیت بالایی برخوردار است. این که با دریافت کار و تحویل و انجام آن به صورت روتین پیش روید، به مرور برای ارتقای کار خود نمی‌توانید فقط بر رزومه و مهارت‌های خود اکتفا کنید.

چرا که افراد زیادی هستند رزومه‌های بلندبالا و حرفه‌ای تحویل می‌دهند ولی در عمل نمی‌توانند کاری انجام دهند. پس بهتر است در زمینه کاری که فعالیت می‌کنید مهارت‌های لازم را کسب نموده و بتوانید در بازار کارهای فریلنسری مورد نظر خود شناخته شده و به اصطلاح برند شوید. برای این کار پیشنهاد می‌شود که در تمام شبکه‌های اجتماعی حضور داشته، ایده‌ها و نمونه کارهای خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و صفحه لینکدین و یوتیوب خود را راه‌اندازی و فعال کنید.

کارهای فریلنسری چه مزایایی دارد؟

بعد از این که آموختید چگونه می‌توانیم فریلنسر شویم و چه نکاتی را باید رعایت کنیم، حتما می‌خواهید بدانید چه مزیت‌هایی برای کارهای فریلنسری در نظر گرفته شده است. فریلنسر شدن و انجام نوع کار به صورت غیر حضوری، بستگی به روحیه و شخصیت شما دارد. اگر دوست دارید به صورت مستقل مشغول به کار شوید، رئیس خودتان باشید، متناسب با وقت خود به کار مشغول شوید و … می‌توانید به کارهای فریلنسری مشغول شوید. در جدول زیر به سایر مزایای کارهای فریلنسری اشاره شده است.

مزایای کارهای فریلنسری
شما رئیس خودتان هستید و انتخاب زمان انجام، حجم کار، محیط کار و مکان انجام آن با خودتان است. همچنین هزینه، بودجه و برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز خودتان انجام می‌دهید.
تمام درآمد مربوط به کارهای فریلنسری برای شماست و آن را با کسی شریک نخواهید شد. با درآمد خود می‌توانید مهارت‌های خود را ارتقا داده و به بهبود کار و افزایش درآمد خود بپردازید.
نیاز نیست زمان زیادی را صرف ورود به بازار کار کنید و می‌توانید به سرعت مشغول به کار شده و مشتری‌های خود را پیدا کنید.
برای انجام کارهای فریلنسری و شروع به کار، نیاز به سرمایه اولیه ندارید و این یک شغل دورکاری است که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید به انجام آن مشغول شوید.
تقاضا برای نیروی دورکار و فریلنسری افزایش یافته و می‌توانید به راحتی کار مورد نظر خود را پیدا کرده و به صورت دورکار آن را انجام دهید.

معایب کارهای فریلنسری چیست؟

جدا از مزایایی که می‌توان برای کارهای فریلنسری در نظر گرفت، این مشاغل دارای معایبی نیز هستند مثلا این که نمی‌توانید در جمع باشید، با همکاران و افراد دیگر در ارتباط باشید و به محیط کار خود تنوع دهید. کارهای فریلنسری معایب دیگری نیز دارد که در جدول زیر بیان شده‌اند.

معایب کارهای فریلنسری
چون کسی ناظر کارهای شما نیست ممکن است به بی خیالی طی کنید. بنابراین حتما باید در کارهای فریلنسری برنامه‌ریزی داشته باشید و خود را مجبور به انجام و رساندن به موقع کار کنید.
ممکن است گاهی اوقات به شما هیچ کاری واگذار نشود و گاهی هم بیش از حد نیازتان پروژه داشته باشید و مجبور شوید وقت زیادی را برای کارهای خود صرف کنید.
برای خبره و برند شدن نیاز است که زمان زیادی را صرف کار و مهارت خود کنید و خود را کارفرمایان و بازار کار نشان دهید.

سخن نهایی

امیدواریم با خواندن این مقاله با روش‌های انجام کارهای فریلنسری آشنا شده و پاسخ سوال خود در رابطه با این که چگونه فریلنسر شویم را دریافت کرده باشید. در صورتی که در مورد نحوه پرداخت در سایت‌ freelancer.com یا نقد کردن درآمد ارزی خود از سایت‌های فریلنسری خارجی، سوالی دارید، می‌توانید از طریق دیدگاه‌های این بخش با ما به اشتراک گذاشته یا با شماره تلفن 02191091000 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...