دانستنی های گیفت کارت

گیفت کارت اپل یا آیتونز چیست؟

گیفت کارت اپل یا آیتونز چیست؟

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده که بخواهید از اپ استور خرید کنید، اما به دلیل تحریم‌های موجود و عدم دسترسی به حساب‌های بین المللی برای پرداخت هزینه آن به مشکل خورده باشید. یکی از راه‌حل‌هایی که برای رفع این مشکل وجود دارد، استفاده از کردیت کارت هایی مانند ویزا کارت و مستر کارت است؛ اما راه حل مناسب‌تر و کم‌هزینه‌تر، نیز وجود دارد؛ خرید گیفت کارت. اما گیفت کارت اپل یا آیتونز چیست؟ چگونه می‌توان آن را تهیه و استفاده کرد؟ این کارت جذاب، همانند یک کارت اعتباری اختصاصی اپل است که با خرید آن می‌توانید هزینه سرویس‌های موردنظر خود را در کمپانی پرداخت کرده و از آن‌ها استفاده کنید. برای بررسی بیشتر این گیفت کارت جذاب، ادامه مطلب را از دست ندهید.

گیفت کارت اپل (آیتونز) چیست؟

گیفت کارت اپل یا itunes یک نوع کارت مجازی هدیه است که به کمک آن می‌توان بدون نیاز به حساب‌های بین المللی مانند پی پال، یک اعتبار را به صورت مجازی وارد حساب کرد.  با این اعتبار می‌توانید از خدمات اپل مانند آیتونز، Apple Music، اپ استور (App Store)، اپل بوک‌ (iBook) ، آی کلود (iCloud)، اپل تی وی (Apple TV) و اپل آرکید (Apple Arcade) استفاده کنید. اعتبار گیفت کارت اپل متشکل از ارزهای رایج بین المللی است که قابلیت استفاده در بیشتر کشورهای دنیا را دارد.

با استفاده از گیفت کارت اپل می‌توانید از کمپانی اپل یا اپ استورهای مختلف برای خرید اپلیکیشن اقدام کرده و هزینه آن را به وسیله آن پرداخت نمایید. علاوه بر آن امکان شارژ حساب آیتونز و خرید محصولات حقیقی با گیفت کارت اپل نیزوجود دارد؛ همچنین با اعتبار گیفت کارت می‌توانید از خدمات مختلف اپل استور مانند موسیقی، برنامه، بازی و… هم استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت اینجاست که گیفت کارت اپل انواع مختلفی دارد و هرکدام از آن‌ها برای کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه انواع گیفت کارت اپل را معرفی می‌کنیم.

ویژگی های گیفت کارت آیتونز یا اپل چیست ؟

  • قابل شارژ نیستند و یکبار مصرف هستند.
  • جایگزین مناسبی برای پول نقد می باشد.
  • برای خرید های اینترنتی از شرکت های خاص که این گیفت کارت را میپذیرند مناسب باشند.
  • گیفت کارت اپل بدون نام صادر می شود و می توان به صورت ناشناس از آن استفاده کرد.
  • تاریخ انقضا ندارند و گزینه مناسبی برای هدیه دادن هستند.

معرفی انواع گیفت کارت اپل

معرفی انواع گیفت کارت اپل

شرکت اپل 3 نوع گیفت کارت را معرفی کرده است که شامل گیفت کارت اپل، گیفت کارت آیتونز و گیفت کارت‌های فروشگاه اپل می‌شود. نحوه استفاده از گیفت کارت و آنچه را که می‌توانید با آن بخرید، به نوع و مشخصات گیفت کارت اپل بستگی دارد.

1. گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل، نوعی کارت مجازی و یا حقیقی است که جهت خرید محصولات، خدمات و لوازم جانبی از فروشگاه اپ استور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیفت کارت‌ها در قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند و فقط در آمریکا، استرالیا و کانادا موجود هستند.

2. گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت آیتونز چیست؟ در واقع فروشگاه آیتونز، یکی از فروشگاه‌های اختصاصی اپل بوده که مبتنی بر نرم‌افزار است. iTunes یک پایگاه عرضه انواع خدمات مانند ویدئو، موسیقی، پادکست، زنگ‌ها و تم‌های مختص آیفون برای گوشی اپل یا سایر دستگاه‌های اپل می‌باشد. به همین دلیل گیفت کارت iTunes، بهترین گیفت کارت برای خرید محصولات و خدمات شرکت اپل شناخته می‌شود و استفاده از آن به گونه‌ای است که باید حساب آیتونز خود را شارژ نمایید. پرطرفدارترین گیفت کارت آیتونز، گیفت کارت آیتونز آمریکا است که این گیفت کارت را فقط می‌توان در اکانت وریفای شده آمریکا شارژ کرد. از نظر محبوبیت، گیفت کارت‌های آیتونز انگلستان، کانادا و استرالیا بعد از گیفت کارت آمریکا قرار دارند.

3. گیفت کارت فروشگاه های اپل

گیفت کارت‌هایی هستند که روی آن‌ها یک کد 16 رقمی درج شده است. شما به وسیله همان کد می‌توانید در فروشگاه آنلاین اپل و یا سایر فروشگاه‌های وابسته به اپل، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید. البته امکان استفاده از این گیفت کارت در فروشگاه آیتونز وجود ندارد.

کاربرد گیفت کارت اپل چیست

کاربرد گیفت کارت اپل چیست؟

با اینکه برخی از محصولات و خدمات کمپانی اپل رایگان هستند، اما برای استفاده از خدمات ویژه و دریافت نسخه پریمیوم بسیاری از نرم‌افزارها باید هزینه آن را پرداخت نمایید. به همین دلیل خرید گیفت کارت اپل اهمیت زیادی دارد. شما با خرید این گیفت کارت‌ها دیگر نیازی به حساب‌های بین المللی ندارید و می‌توانید به روشی ساده‌تر به انواع نرم‌افزارها، بازی‌ها، موسیقی، فیلم، آی کلود و غیره در فروشگاه‌های ارائه دهنده محصولات اپل، دسترسی داشته باشید.

بطور خلاصه، کاربرد گیفت کارت اپل از قرار زیر است:

  • شارژ حساب اپل
  • خرید حجم آیکلود
  • خرید اشتراک اپل موزیک
  • خرید سکه و جم برای بازی های مختلف
  • خرید های درون برنامه ای یا خرید نرم افزار ها در پلتفرم های مختلف اپل

چگونه از گیفت کارت اپل استفاده کنیم؟

کاربران محصولات اپل، یک اپل ایدی دارند که منحصر به فرد است و به نوعی هویت و شناسه کاربران اپل می‌باشد. بسیاری از خریدها و کارها به وسیله اپل ایدی انجام می‌شود. بنابراین برای استفاده از گیفت کارت اپل باید جز کاربران اپل بوده و اپل ایدی مخصوص به خود را داشته باشید. برای فعال سازی گیفت کارت اپل مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا اپل آیدی خود را در برنامه App store وارد کنید.
  • پس از ورود به اپ استور از قسمت بالا و سمت راست، روی عکس پروفایل خود کلیک نمایید.
  • در اینجا گزینه بازخرید کارت هدیه و یا همان Redeem Gift Card or Code را انتخاب کنید.
  • اگر گزینه بازخرید به شما نمایش داده نمی‌شود، رمز اپل آیدی خود را وارد کنید.
  • در صورتی‌که گیفت کارت اپل را به صورت مجازی خریداری کرده‌اید، روی گزینه enter your code manually کلیک کنید. ( همچنین شما می‌توانید به جای وارد کردن کد، از بخش use camera، بارکد گیفت کارت خود را اسکن کنید تا حساب شما شارژ شود)
  • در این بخش باید همان کد 16 رقمی گیفت کارت اپل را وارد نمایید. اگر گیفت کارت شما از نوع فیزیکی است، این کد 16 رقمی در پشت کارت درج شده است.
  • در نهایت با کلیک روی گزینه Redeem، حساب شما به اندازه مبلغ گیفت کارت، شارژ خواهد شد.

نحوه شارژ اپل آیدی با استفاده از گیفت کارت آیتونز

با داشتن گیفت کارت آیتونز به راحتی می توانید آیدی خود را شارژ کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد اپ استور شوید
  • در پایین ترین قسمت گزینه Redeem را بزنید
  • در فیلد باز شده کد گیفت کارت اپل خود را بزنید و حساب خود را شارژ کنید.

شارژ اپل آیدی با گیفت کارت اپل

نکات مهم برای خرید گیفت کارت اپل

در هنگام خرید انواع گیفت کارت اپل با گزینه کشورهای مختلفی روبه رو می‌شوید. شرکت اپل در کشورهای مختلف، گیفت کارت‌های خود را براساس واحدهای ارزی همان کشور ارائه می‌دهد. به طور مثال گیفت کارت اپل انگلستان بر اساس واحد پوند و فقط در اکانت اپل آیدی همان کشور قابل شارژ و استفاده خواهد بود. در نتیجه از آنجایی که امکان تعویض و یا مرجوعی گیفت کارت اپل وجود ندارد؛ در هنگام خرید گیفت کارت اپل، به کشور مبدا اپل آیدی خود توجه کنید و این کارت را متناسب با حساب کاربری خود خریداری نمایید.

همچنین برای مدیریت هزینه‌ها، بهتر است مبلغ گیفت کارت خود را متناسب با مبلغ مورد نیاز برای شارژ اکانت و یا خرید برنامه‌ها انتخاب نمایید. گیفت کارت‌های اپل از مبلغ 2 دلار به بالا به فروش می‌رسند.

گیفت کارت اپل را از کجا بخرم؟

متاسفانه برخی از گیفت کارت‌های اپل موجود در بازار دزدی هستند و به محض اینکه حساب کاربری خود را به وسیله آن شارژ کنید، حساب کاربری شما مسدود خواهد شد. از طرف دیگر به دلیل وجود محدودیت‌ها، امکان خرید مستقیم برای کاربران ایرانی وجود ندارد و برای خرید آن به یک واسطه مورد اطمینان و ایمن نیاز داریم تا دیگر دغدغه‌ای بابت پرداخت پول نداشته باشیم. در این میان، ایرانیکارت یکی از معتبرترین شرکت‌های واسطه است که امکان خرید انواع کارت‌های بین المللی مانند گیفت کارت اپل را برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می‌توانید برای خرید کارت هدیه اپل، درخواست خود را در سایت ثبت نمایید.

گیفت کارت اپل در یک کلام

اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، برای نصب برنامه‌های مختلف باید سراغ اپ استور بروید. بسیاری از برنامه‌های اپ استور و آیتونز رایگان نیستند و شما برای استفاده از آن‌ها، باید مبلغی را پرداخت کنید. استفاده از گیفت کارت اپل، ساده‌ترین راه برای خرید از فروشگاه اپل و فروشگاه‌های وابسته به آن است. در واقع با خرید گیفت کارت اپل دیگر نیازی به حساب‌های ویزا کارت و یا مستر کارت ندارید و تنها به کمک همان کد 16 رقمی گیفت کارت اپل، می‌توانید حساب اپل خود را شارژ کرده و از خدمات و امکانات اپ استور و آیتونز استفاده نمایید. اگر شماهم تجربه استفاده زا گیفت کارت آیتونز را دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...