تبلیغات آنلاین

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادز یا  گوگل ادوردز چیست ؟

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که نحوه تبلیغ در گوگل چگونه است و گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست ؟ شما برای تبلیغات خود چه هزینه ای را در نظر گرفته‌اید؟ فکر نمی‌کنید بهتر است که هزینه تبلیغات جایی صرف شود که بیش از 200 میلیون بازدید کننده و به صورت میلیاردی تعامل روزانه دارد؟ تا انتهای این مقاله را با ما همراه باشید تا بیاموزید گوگل ادز چیست ، تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد و هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

گوگل ادز چیست ؟

گوگل ادز (google ads) که با نام گوگل ادوردز  نیز شناخته می‌شود، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که تبلیغ کننده از طریق وبسایت و ابزار مختلف گوگل، محصولات خود را به مشتریان تبلیغ می‌کند. در حقیقت، در روش تبلیغاتی گوگل ادز فرد تبلیغ دهنده، عبارات مورد نظر خود را در  google ads وارد کرده، تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود.

تبلیغات گوگل ادز (google ads) روش مناسبی برای هدایت مشتریانی است که در جست و جوی محصولات یا خدمات شما هستند. در واقع با تبلیغات گوگل ادز ترافیک وبسایت خود را افزایش داده و بازدیدهای بیشتر و تماس تلفنی‌های فزاینده‌ای خواهید داشت. البته توجه به این نکته فراموش نشود که به دلیل محدودیتی که گوگل برای نشان دادن تبلیغات در سایت‌های فارسی گذاشته است، تبلیغات فارسی زبانان بیشتر مورد توجه شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد.

مزایای گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز به مشاغل کمک می کند تا سریع‌تر به مخاطب مورد نظر خود برسند و نتایج را به آن‌ها ارائه دهند. از مزایای google ads می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کنترل هزینه های تبلیغات
  2. اندازه گیری موفقیت‌ها
  3. افزایش آگاهی از برند مورد نظر
  4. سریع بودن تبلیغات گوگل ادز
  5. پیشی گرفتن از تبلیغات رقیبان
  6. تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان به خرید
  7. افزایش بازدید تبلیغات
  8.  استفاده از بهینه ترین تبلیغ
  9. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مختلف براساس دموگرافی کاربران
  10. افزایش دستیابی به مخاطبان با کلمات کلیدی

مزایای گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل چیست؟

آیا تبلیغات گوگل موثر می‌باشد؟

تبلیغات گوگل در بسیاری از کسب و کارها مفید و کاربردی است، به این شرط که به درستی تنظیم و مدیریت شده باشد. منظور از تنظیم و مدیریت درست و بهینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تنظیم هزینه کلمات، مدیریت مناسب در جهت هدف قرار دادن درست و به جای کاربران، جذاب و هدفمند بودن تبلیغات برای مشتریان، لینک دادن درست کاربران به صفحات مختلف و مقالات وبسایت است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن اطلاعات کم و نامناسب، به این نتیجه می‌رسند که تبلیغات در گوگل روش مناسبی نیست و تاثیری بر کسب و کار آن‌ها ندارد. در صورتی که رعایت اصول ذکر شده و مدیریت و تنظیمات صحیح می‌تواند نتایج چشمگیری پیش روی شما قرار دهد.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

اولین قدم برای شروع تبلیغات گوگل ساخت اکانت در ads.google است که رایگان می‌باشد. در واقع کاربر برای ایجاد حساب کاربری در گوگل ادز، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه فقط به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه می‌پردازد. با این اوصاف هزینه کلیک در مورد هر کلمه کلیدی متفاوت است و رقبا هستند که هزینه آن را تعیین می کنند.

در صورتی که سود حاصل از جذب مخاطبی که آن کلمه کلیدی را سرچ کرده، بیشتر باشد، رقیب هم باید پیشنهاد بالاتری بدهد. البته شما هم برای برنده شدن در مزایده باید هزینه بیشتری نسبت به رقیب خود پرداخت کنید و به همین صورت هزینه تبلیغ در ازای قیمت هر کلمه کلیدی افزایش پیدا می‌کند. پس در نتیجه هزینه پیشنهادی شما و کیفیت تبلیغ، رنکینگ تبلیغاتی را مشخص می‌کنند و عوامل مهم تعیین کننده‌ای برای تعیین هزینه هستند.

رنکینگ تبلیغاتی، از حاصل ضرب بیشترین مبلغ پیشنهادی در نمره کیفیت به دست ‌می‌آید. مثلا شما برای یک کلمه کلیدی مبلغ 3 دلار پیشنهاد می‌دهید که پرداخت کنید. با فرض این که از 10 نمره کیفیت هم، نمره 9 گرفته باشید، در نتیجه رنکینگ تبلیغات شما از حاصل ضرب 3 در 9 به دست می‌آید که می‌شود 27.

هزینه تبلیغات در گوگل

دلایل موفق نشدن در تبلیغات گوگل

دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود که در تبلیغات گوگل ادز موفق نشوید. در ادامه به 3 مورد کلیدی از دلایل ناموفقیت اشاره شده است:

1- کیفیت پایین

کیفیت تعیین کننده رتبه تبلیغات شما است و هرچه رتبه کیفیت بالاتر باشد، مکان نمایش تبلیغات هم در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

2- گستردگی کلمات کلیدی

وقتی از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید، گوگل هم مخاطبان شما را اشتباه در نظر می‌گیرد و در نتیجه متناسب با آن کلمه کلیدی، کلیک کمتری توسط کاربران انجام می‌شود. برای بهبود این قضیه بهتر است از کلمات کلیدی‌ استفاده کنید که باعث افزایش کلیک می‌شوند و به بهترین شکل تبلیغات شما را در معرض دید مخاطبانتان قرار می‌دهند. تلاش، تمرین و تکرار باعث می‌شود که به مرور زمان بهترین نتیجه از کلمات کلیدی حاصل گردد.

3- تبلیغ نامربوط

زمانی که تبلیغی انجام شود که هیچ ربطی به موضوع مورد نظر کاربر نداشته باشد، تعداد کلیک در سایت شما هم کمتر می‌شود. بنابرابن عنوان، متن و کلمات کلیدی شما باید به هم مرتبط و هم سو باشند و با هدف کاربر تداخلی نداشته باشند.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن نهایی

در این مقاله آموختید گوگل ادز چیست و چه کاربردهایی دارد؟ همچنین با هزینه تبلیغات گوگل و موارد کلیدی برای کسب بهترین نتیجه در گوگل ادز آشنا شدید. شما در زمینه استفاده از گوگل ادز و تبلیغ در گوگل چه تجربه‌ای دارید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. ما دوره های آموزش جنسی روانشناسی آنلاین کار میکنیم مخصوص بانوان. متاسفانه گوگل محدودیت کلمه داره و اجازه ی تبلیغ به ما نمیده. آیا راهی هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله، اگر گوگل تبلیغات شما را به دلیل محدودیت‌های خود رد کرده است، هنوز راهکارهای دیگری برای تبلیغات آنلاین وجود دارد:
      1- تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین
      2- همکاری با وبسایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط
      3- استفاده از سرویس‌های تبلیغات تحت کلیک مانند گوگل
      4- استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی دیگر مثل یوتیوب
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...