مسافرت و مهاجرت

یونی اسیست چیست؟

یونی اسیست چیست؟

آلمان از جمله کشورهایی است که این روزها برای مهاجرت خواهان زیادی دارد. اگر شما هم می‌خواهید به صورت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید و خواستار این هستید که روند پذیرش شما از جانب دانشگاه آسان‌تر شود، این مقاله را بخوانید. با خواندن این مقاله می‌آموزید یونی اسیست (uni-assist) چیست و چه وظایفی دارد؟

یونی اسیست (uni-assist) چیست؟

یونی اسیست (uni-assist) سازمانی غیرانتفاعی است که دفتر مرکزی آن در برلین قرار دارد و با تمام دانشگاه‌های مورد تایید آلمان همکاری می‌کند. یونی اسیست خدمات خود را در اختیار متقضایان آلمانی قرار داده و آن‌ها را با تمامی این دانشگاه‌ها آشنا می‌کند. جهت اطمینان بیشتر بهتر است بدانید که این سازمان سالانه بیشتر از 300 هزار دانشجو و 180 کشور و منطقه را بررسی می‌کند. همچنین داوطلبان دانشگاه‌های آلمان می‌توانند از طریق تلفن و ایمیل برای تحصیل در این کشور اقدام کنند.

وظیفه uni-assist چیست؟

این سازمان که به عنوان واسطه بین دانشجو و دانشگاه عمل می‌کند، وظایف زیر را بر عهده دارند:

  • ارزیابی و بررسی مدارک و شرایط متقضایان در دانشگاه‌های آلمان
  • واسط و راهنمایی بین دانشگاه و متقاضیان آلمانی
  • بررسی مدارک و آسان شدن مسیر گرفتن پذیرش
  • نقطه مرکزی ارتباط و اپلای برای بهترین دانشگاه‌ها

یونی اسیست چقدر هزینه می‌برد؟

بعد از این که متوجه شدید یونی اسیست (uni-assist) چیست و چه وظایفی دارد، حتما می‌خواهید بدانید که این سازمان چه هزینه‌ای دارد. uni-assist یک سازمان غیرانتفاعی در آلمان است که بودجه آن از طریق هزینه‌هایی که برای بررسی مدارک است، کثر می‌شود. پس در صورتی که می‌خواهید از طریق یونی اسیست برای شروع تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید، باید هزینه آن یعنی 75 دلار را پرداخت کنید. برای گرفتن پذیرش بیشتر از 1 دانشگاه در آلمان باید 30 یورو هزینه پرداخت نمایید.

uni-assist چیست

مراحل اخذ پذیرش از طریق یونی اسیست

برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های آلمان و از طریق یونی اسیست می‌توانید مراحل زیر را سپری کنید:

  1. هزینه آن را پرداخت کنید.
  2. مدارک مورد نظر را از طریق پست و یا به صورت آنلاین برای یونی اسیست ارسال کنید.
  3. مدارک شما برای دانشگاه یا دانشگاه‌های مورد نظر بررسی شده و در نهایت دانشگاه انتخابی شما تصمیم می‌گیرد شما را به عنوان دانشجو انتخاب کند.

برای گرفتن پذیرش یونی اسیست چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان از طریق یونی اسیست به شرح زیر می‌باشد:

  1. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  2. مدرک قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  3. مدارک مورد نیاز دانشگاهی
  4. ریزنمرات و ترجمه آن‌ها

یونی اسیست چیست

چرا تحصیل در آلمان ؟

شاید خیلی از افراد این سوال در ذهنشان خطور کند که چرا برای پذیرش تحصیلی بهتر است آلمان را انتخاب کنند. با مهاجرت به این کشور شما می‌توانید به هر دو زبان فارسی و انگلیسی به ادامه تحصیلی بپردازید و تمدید ویزا به مدت پنج سال می‌تواند شما را به اقامت دائم برساند و این خودش حسن بزرگی برای شما که قصد مهاجرت به آلمان را دارید محسوب می‌شود.
همچنین شما می‌توانید با تحصیل در آلمان به کار دانشجویی مشغول شوید و بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی را بپردازید. علاوه بر این خدماتی که کارت دانشجویی ارائه می‌دهد، بخش بزرگی از هزینه‌های زندگی دانشجویی مثل حمل و نقل، تخفیف در خرید کتاب، خرید بلیط سینما و کنسرت و … را جبران می‌کند. با تحصیل در آلمان در واقع شما می‌توانید در یکی از معتبرترین دانشگاه‌‌های اروپا به صورت مقرون به صرفه و اقتصادی، مشغول به تحصیل شوید.

کشور آلمان، دارای 4 هزار فارغ‌التحصیل در دوره دکترا است و یکی از برجسته‌ترین کشورهای تحصیلی در خارج از کشور به حساب می‌آید. برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه آلمان نیازی به پرداخت هزینه نمی‌باشد و بیشتر از یک چهارم داوطلبان دکترا می‌توانند از کمک هزینه تحصیلی یا همان فاند استفاده کنند. بعد از پذیرش در دانشگاه آلمان، شما می‌توانید به انجمن صنفی کار دانشجویان مراجعه کرده و به اندازه 20 ساعت در هفته مشغول کار شوید و بخشی از هزینه‌های زندگی در آلمان را تامین کنید. به این صورت شما می‌توانید بخشی از هزینه‌‌های خود را پوشش داده و به زندگی در آلمان مشغول شوید. یکی دیگر از مزایای تحصیل در آلمان امکان مسافرت به کشورهای شینگن بدون داشتن ویزا است. توجه کنید که تحصیل در کشور آلمان نیازمند تسلط کافی به زبان انگلیسی می‌باشد. بعد از ورود به این کشور می‌توانید با پرداخت 20 تا 135 یورو در ماه خود را بیمه کنید. سپس شما می‌توانید این بیمه را در تمام کشورهای اروپایی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: چه رشته‌هایی در تحصیلات آنلاین محبوب‌تر هستند؟

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید یونی اسیست (uni-assist) چیست و چه وظایفی دارد؟ همچنین توانستید با مزایای تحصیل در آلمان آشنا شوید. شما برای مهاجرت چه کشوری را ترجیح می‌دهید؟ آیا تجربه استفاده از خدمات یونی اسیست برای مهاجرت به آلمان، در میان دوستان و آشنایان خود را داشته‌اید؟ در صورتی که نظر و دیدگاهی در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

یونی اسیست چیست؟
آلمان از جمله کشورهایی است که این روزها برای مهاجرت خواهان زیادی دارد. اگر شما هم می‌خواهید به صورت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید و خواستار این هستید که...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...