آزمون ها

آیا آزمون IELTS Indicator جایگزین موقت آیلتس می باشد؟

آیا آزمون IELTS Indicator جایگزین موقت آیلتس می باشد؟

آزمون آیلتس یکی از آزمون های بین المللی زبان می باشد. امروزه به دلیل محدودیت هایی که به خاطر بیماری کوید 19 ایجاد شده امکان برگزاری این آزمون وجود ندارد. به همین خاطر آیلتس در حال آزمایش کردن IELTS Indicator می باشد. در این مقاله درباره آزمون IELTS Indicator بیشتر بدانید.

معرفی آزمون IELTS Indicator

IELTS Indicator مهارت های زبان انگلیسی شما را در زمینه گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به همان روش آزمون کامپیوتری ارزیابی می کند، اما با یک تفاوت بزرگ شما می توانید به راحتی از خانه  دراین آزمون شرکت کنید. البته ناگفته نماند که IELTS Indicator هنوز توسط بسیاری از سازمان ها یا موسسات پذیرفته نشده است. بنابراین قبل از رزرو ، ضروری است که بررسی کنید آیا آزمون IELTS Indicator برای شما مناسب است یا خیر.

برای ثبت نام آزمون آیلتس اندیکیتور نیاز به پرداخت ارزی می باشد. در صورتیکه به روش های پرداخت ارزی دسترسی ندارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده نمایید.

IELTS Indicator چگونه برگزار می شود؟

این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود. شما می توانید با استفاده از هر رایانه یا لپ تاپ و اینترنت قابل قبول در IELTS Indicator شرکت کنید. شما باید تست های گوش دادن، خواندن و نوشتن را در یک جلسه (تقریباً 2 ساعت و 45 دقیقه) و بدون استراحت دقیقاً مانند آزمون واقعی انجام دهید. آزمون Speaking شما از طریق اکانت Zoom در روز دیگری قبل یا بعد از  آزمون بخش گوش دادن، خواندن و نوشتن انجام می شود. برای شرکت در آزمون در خانه، شما نیاز دارید به:

  • فضایی آرام و راحت
  • یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی
  • اتصال اینترنتی معتبر
  • یک مرورگر ایمن (SEB) که قبل از آزمون باید نصب شود
  • هدفون (سیمی یا بی سیم) برای کیفیت صدای خوب در بخش Listening
  • یک دوربین وبکم
  • برنامه Zoom که باید از قبل نصب شده باشد

پیشنهاد مطالعه: برای آزمون تعیین سطح زبان چه بخوانیم؟

آزمون آیلتس Indicator

نکاتی درباره IELTS Indicator

  • در حال حاضر این آزمون فقط برای آیلتس آکادمیک در دسترس است.
  • IELTS Indicator هفته ای یک بار برگزار می شود.
  • این آزمون برای مدت زمان محدود که آزمون IELTS به دلیل کوید 19 در حال حاضر برگزار نمی شود، دردسترس است.
  • هزینه این آزمون 149 دلار است.
  • متقاضیان باید هنگام گذراندن آزمون، مشخصات گذرنامه و شناسنامه خود را ارائه دهند.
  • IELTS Indicator برای بزرگسالان طراحی شده است و برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود. افراد 15 سال یا کمتر نمی توانند در این آزمون شرکت کنند. افراد 16 یا 17 ساله باید فرم رضایت نامه والدین / سرپرست را داشته باشند و در بخش صحبت کردن IELTS Indicator باید یک همراه داشته باشند.
  • نتایج آزمون IELTS Indicator یک هفته پس از تکمیل کلیه بخش های آزمون اعلام می شود.
  • همانند آزمون آیلتس علاوه بر نمره کلی آزمون، یک نمره برای هر بخش دریافت خواهید کرد. این نمرات به شما کمک می کند تا بدانید که چگونه عمل کرده اید و در کجا باید پیشرفت کنید.

آزمون آنلاین آیلتس

تفاوت آزمون آیلتس و IELTS Indicator چیست؟

از نظر کارایی در آزمون IELTS Indicator شما قادر خواهید بود بر روی صفحه نمایش هایلایت کرده و یادداشت برداری کنید، در صورت لزوم بدرگ و دراپ کنید ، کلمات خود را در تست های Writing کپی کنید. بزرگترین تفاوت این است که نمراتی که شما دریافت می کنید صرفا یک نمره می باشد نه یک نتیجه رسمی از آزمون. به همین دلیل مشخص نیست که آیا نتایج توسط سازمانها پذیرفته شوند یا خیر.

چه موسسه هایی نتایج IELTS Indicator را می پذیرد؟

تعداد دانشگاه ها و موسساتی که نمره Indicator را می پذیرند در حال افزایش می باشد. البته حتما قبل از رزرو و پرداخت هزینه آزمون از اینکه دانشگاه یا موسسه مقصد شما این نمرات را می پذیرد اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که آنها تفاوت بین IELTS و IELTS Indicator را می دانند. اگر آنها به شما بگویند نتایج Indicator را برای پذیرش می پذیرند، تایید کتبی از آن ها دریافت کنید.

IELTS Indicator در چه کشورهایی برگزار می شود؟

در حال حاضر IELTS Indicator در کشورهای زیر در دسترس می باشد:

آرژانتین، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مصر، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، لبنان، مالزی، موریس ، مکزیک، نپال، نیوزلند، نیجریه، عمان، پاکستان، گینه نو، پرو، فیلیپین، لهستان، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، تایلند، ترکیه، اوکراین، امارات متحده عربی، ازبکستان.

در صورتیکه قصد شرکت در آزمون آیلتس را داشتید ولی به دلیل شرایط کنونی و بیماری کوید 19 موفق نشده اید می توانید در جایگزین موقت آن یعنی IELTS Indicator شرکت کنید. البته حتما قبل از شرکت در این آزمون مطمئن شوید که موسسه مقصد شما با این آزمون آشنایی دارد و نتایج آن را می پذیرد.

آیا آزمون IELTS Indicator جایگزین موقت آیلتس می باشد؟
آزمون آیلتس یکی از آزمون های بین المللی زبان می باشد. امروزه به دلیل محدودیت هایی که به خاطر بیماری کوید 19 ایجاد شده امکان برگزاری این آزمون وجود ندارد....
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...