آزمون ها

آزمون زبان PTE چیست؟ راهنمای شرکت در آزمون PTE

آزمون زبان PTE چیست؟ راهنمای شرکت در آزمون PTE

به فکر مهاجرت یا ادامه‌ تحصیل در خارج از کشور در آینده‌ی نزدیک یا حتی در سال‌های بعد هستید؟ پس احتمالا انواع سیستم‌های آموزش زبان انگلیسی را امتحان کردید و حالا با تسلطی که پیدا کردید، بدنبال دریافت مدرکی معتبر برای گرفتن پذیرش در کشور مقصد هستید. آیلتس و تافل از معروف‌ترین آزمون‌های بین‌المللی هستند و دولینگو و پی‌تی‌ئی هم اعتبار بالایی دارند. اگر میدانید آزمون زبان pte چیست و بدنبال ثبت نام در آن هستید همین حالا صفحه‌ی ثبت نام آزمون PTE را بازکنید و انجامش بدید! اما اگر بدنبال آشنایی با این آزمون و کسب اطلاعات بیشتر هستید در این مقاله با ایرانیکارت همراه باشید. در پایان خواهیم دانست که آزمون PTE چیست و چه ویژگی‌ها و چه شرایطی دارد.

آزمون PTE چیست ؟

در این بخش از مقاله خواهیم دانست آزمون زبان pte چیست؛ با ویژگی‌های آن آشنا و از نکات مهم آزمون PTE مطلع می‌شویم.

تعریف آزمون PTE :

PTE عبارتی مخفف برای آزمون استاندارد زبان پیرسون (Pearson Test of English) است. این آزمون مناسب دانشجویان و دانش‌آموزانی است که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند. انتشارات پیرسون ناشر کتاب‌های لانگ‌من (Longman) مجری این آزمون معتبر در سطح جهان است. مدرک قبولی در این آزمون در اکثر کشورهای انگلیسی زبان برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل پذیرش است. این آزمون هم مثل تافل، با بهره‌گیری از کامپیوتر و بصورت اینترنتی انجام می‌شود. همچنین مثل آیلتس در دو ماژول جنرال (General) برای مهاجرت غیر تحصیلی و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود. به اضافه آزمون young learners برای ارزیابی سطح زبان کودکان ۷ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود. در PTE چهار مهارت اصلی یعنی Writing ،Speaking ،Reading و Listening مورد سنجش قرار می‌گیرند.

برای  آشنایی بیشتر با PTE ویدیوی زیر را تماشا کنید:

پیشنهاد مطالعه: مقایسه آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی

مزایای آزمون PTE چیست؟

  • یکی از مهمترین مزایای آزمون PTE این است که نتیجه آن خیلی سریع اعلام می‌شود. در آزمونی مثل آیلتس نتیجه‌ی نهایی بعد از حدود چهارده روز کاری به دست متقاضی می‌رسداما کارنامه‌ی آزمون PTE را می‌توانید تنها 5 روز کاری بعد از آزمون از سایت دریافت کنید.
  • در برگزاری این آزمون از هوش مصنوعی قدرتمندی استفاده می‌شود. مهارت‌های زبان انگلیسی شما توسط الگوریتمی ارزیابی می شود که بر اساس تعداد قابل توجهی از پاسخ ها، از نمره گذاری نشانگرهای انسانی تقلید می کند.
  • امتیازگیری بی‌طرفانه است. وقتی در آزمون PTE شرکت می کنید، عملکردتان با هوش مصنوعی در برابر هزاران پاسخ قبلی درجه بندی می شود. این بدان معنی است که شما فقط بر اساس آنچه می گویید درجه‌بندی می‌شوید.
  • آزمونی انعطاف پذیر است. PTE تست جهانی را در بیش از 350 مرکز آزمون در بیش از 70 کشور ارائه می دهد.
  • نمره خود را بارهای نامحدود به صورت رایگان ارسال کنید. PTE با افتخار به همه آزمون‌دهندگان این آزادی را می دهد تا امتیازات خود را به هر سازمان که دوست دارند بدون هزینه اضافی ارسال کنند. این آزادی به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا به اهداف تحصیلی و شغلی خود برسید.
  • پذیرش نامحدود برای برنامه های تحصیل و مهاجرت، PTE برای برنامه های تحصیلی توسط هزاران دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. همچنین برای کلیه ویزاهای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی انگلستان ، استرالیا و نیوزیلند تأیید شده است.
  • مزیت دیگر PTE نسبت به تافل و آیلتس قابل رزرو بودن آن است. می‌توانید به شکل آنلاین آن‌ را رزرو کنید. حتی می‌توانید قبل از شرکت در آزمون اصلی در آزمونی آزمایشی شرکت کنید تا از میزان آمادگی خود مطلع شوید. همچنین متقاضی این امکان را دارد که بارها در آزمون شرکت کند. نکته‌ی جالب دیگر این‌ است که بهترین نمره‌ای که در این آزمون به دست می‌آورید در نظر گرفته می‌شود.

آزمون PTE چقدر معتبر است؟

پی تی‌ ئی از معتبرترین آزمون‌های جامع بین‌المللی زبان انگلیسی است. با این‌حال ممکن است برخی از کشورها و یا هر دانشگاهی آن را بعنوان مدرک الزامی برای ثبت نام نپذیرد. شما می‌توانید برای آگاهی از این موضوع از طریق صفحه Who Accepts PTE Academicدر وب‌سایت رسمی PTE لیست مراکز علمی که نمره این آزمون را می‌پذیرند مشاهده کنید. برای مثال ما آکسفورد در بریتانیا را سرچ کردیم:

آزمون PTE چیست

معروف‌ترین دانشگاه‌هایی که PTE را می‌پذیرند Yale و Harvard Business School هستند. همچنین مدرک PTE آکادمیک برای درخواست ویزای اقامت کشورهای استرالیا و نیوزیلند هم حائز اعتبار است. ضمنا برای اطلاع دقیق‌ از اینکه مدرک PTE به درد شما می‌خورد یا خیر و اطلاع از اینکه به چه نمره‌ای نیاز دارید، بهتر است با وکیل یا موسسه‌ی مهاجرتی خود هم مشورت کنید.

بیشتر بدانید: نحوه ثبت نام آزمون PTE در ایران

موارد آزمون PTE چیست و منابع آن کدامند ؟

در این بخش  با موارد آزمون و منابع آن آشنا می‌شویم. پی تی ئی از چهار آیتم مکالمه (Speaking)، شنیدن (Listening)،خواندن (Reading) و نگارش (Writing) تشکیل شده است.

مهارت‌های 4 گانه‌ی آزمون PTE

مهارت گفتاری (Speaking)

  • Read Aloud که در آن باید یک متن را از روی کاغذ آن هم با صدای بلند بخوانید.
  • Repeat Sentence، جملاتی که برای شما پخش می‌شود را به صورت صحیح تکرار کنید.
  • Describe Chart، درباره محتوای چارتی که نمایش داده می‌شود صحبت کنید.
  • Re-tell Lecture، به یک سخنرانی گوش می‌کنید و درباره‌ی محتوای سخنرانی صحبت می‌کنید.
  • Answer Short Question، به سوالاتی که برای شما پخش می‌شوند پاسخ‌های کوتاه می‌دهید.

مهارت شنیداری (Listening)

  • Summarize Spoken Text، یک سخنرانی کوتاه را خواهید شنید و در 10 دقیقه، چکیده‌ای 50 تا 70 کلمه‌ای از آن می‌نویسید.
  • Multiple Choice – Choose Single Answer، پس از شنیدن صحبت‌های افراد، بهترین جواب را انتخاب می‌کنید.
  • Multiple Choice – Choose Multiple Answers، پس از گوش کردن به سخنرانی، تمام جواب‌های صحیح را انتخاب می‌کنید.
  • Fill in the Blanks، متنی ناقص را با کلمات صحیح کامل خواهید کرد.
  • Highlight Correct Summary، پس از توجه به یک فایل صوتی، پاراگرافی که به بهترین شکل آن را خلاصه می‌کند انتخاب می‌کنید.
  • Select a Missing Word، صوتی را گوش میدهید، یکی از جملات آن که به صورت ناقص نوشته شده را با کلمه مناسب تکمیل می‌کنید.
  • Highlight Incorrect Words، یک فایل صوتی برای شما پخش و همزمان متن آن به نمایش داده می‌شود که چند اشتباه دارد. باید این اشتباهات را پیدا کنید.
  • Write From Dictation، جملاتی را که برای شما پخش می‌شود به شکل صحیح نوشته یا به اصطلاح Transcribe خواهید کرد.

مهارت خواندن (Reading)

  • Multiple-Choice, Choose Single Answer، پس از خواندن یک متن به سوالاتی چند گزینه‌ای جواب می‌دهید.
  • Multiple-Choice, Choose Multiple Answers، پس از خواندن یک متن به سوالاتی چند گزینه‌ای جواب می‌دهید که هر کدام از آنها بیش از یک پاسخ درست دارد.
  • Re-order Paragraphs، چند پاراگراف را به ترتیب صحیح سر جای خود قرار می دهید تا یک متن کامل به دست آید.
  • Fill in the Blanks، جملاتی که به شما داده می‌شود با واژه مناسب کامل می‌کنید.
  • Reading and Writing: Fill in the Blanks متن ناقصی را با جملات مناسب پر می‌کنید. این جملات به شکل یک لیست نمایش داده می‌شوند و یکی از آنها را انتخاب می‌کنید.

مهارت نوشتاری (Writing)

  • Write Essay، متنی 200 تا 300 کلمه‌ای در جواب سوالی که از شما پرسیده می‌شود می‌نویسید.
  • Summarize Text، باید متنی را  در یک جمله خلاصه کنید(با حداکثر 75 کلمه)، به صورتی‌ که تمامی نکات کلیدی متن در آن جمله دیده شوند.

 

در تصویر نمونه‌ای از کارنامه‌ی این آزمون را می‌بینید:

نمونه‌ کارنامه‌ی آزمون PTE

 

منابع آزمون pte

  • منابع اصلی آزمون کتاب‌های The Official Guide to PTE Academic و PTE Practice Tests Plus  موسسه پیرسون هستند.
  • در کتاب The Official Guide to PTE Academic کلیه مراحل PTE را با جزئیات توضیح داده شده است.
  • کتاب PTE Practice Tests Plus شامل نمونه سوالات برای تمام بخش‌های آزمون و همچنین پاسخ‌های آن سوالات است.
  • کتاب PTE Academic Test Builder موسسه MacMillan، شامل نمونه سوالات آزمون و نکات تکمیلی است.
  • کتاب‌های Contemporary Topics، Destination و Focus on Vocabulary هم کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

محل برگزاری، هزینه و مراحل ثبت نام آزمون PTE

در این بخش از مقاله با محل‌های برگزاری آزمون آشنا می‌شویم. ثبت نام در این آزمون با توجه به قابلیت رزرو نیازمند پرداخت ارزیست که ما در ایران با محدودیت‌هایی در این امر مواجه هستیم. بنابراین درمورد نحوه‌ی ثبت نام آزمون با شما صحبت میکنیم.

  • محل برگزاری آزمون  PTE

پیرسون مراکز خود را در چهل و پنج کشور در دنیا و دویست و پنجاه شهر دایر کرده است.در این مراکز آزمون به صورت رسمی برگزار می‌شود. این تعداد دائما رو به افزایش است. اما متاسفانه در  ایران هیچ گونه مرکزی برای برگزاری این آزمون نداریم.برای شرکت در آزمون PTE  باید به یکی از این مراکز مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که امکان شرکت در  آزمون به صورت اینترنتی وجود ندارد. برای شرکت در این آزمون می‌توان به یکی از کشورهای اطراف سفر نمایید. نزدیک‌ترین مراکزی که می توانید برای شرکت در آزمون به آن‌ها سفر کنید در کشورهای آذربایجان ، امارات، عراق و ترکیه هستند.

  • هزینه‌ی ثبت نام

هزینه‌ی ثبت نام آزمون PTE در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. معمولا نرخ ارز در کشوری که آزمون می دهید ملاک محاسبه است. با این حال با توجه به کشوری که به آن سفر می‌کنید بین صد و پنجاه الی دویست و بیست دلار است. در جدول زیر هزینه‌ی برگزاری در کشورهای همسایه را ملاحظه میکنید:

 

کشور هزینه
ترکیه 1200 لیر ترکیه (1150 لیر با تخفیف ویژه‌ی ایرانیکارت)
آذربایجان 180 دلار امریکا
عراق 217 دلار امریکا
امارات 1050 درهم امارات

لطفا مد نظر داشته باشید نسبت به انتخاب کشور در سایت ets کارمزد به مبلغ نهایی اضافه خواهد شد.

 

بیشتر بدانید: نحوه پرداخت هزینه آزمون PTE

 

  • مراحل ثبت نام

برای ثبت نام ابتدا باید اکانت خود را در سایت پیرسون بسازید. این بخش از طریق لینک ثبت نام در وبسایت پیرسون قابل انجام است. پس از آن میتوانید با داشتن حساب ارزی یا گیفت‌ کارت هزینه‌ی رزرو را پرداخت کنید. اما با توجه به محدودیت‌ها، راهی که ما به شما توصیه می‌کنیم استفاده از خدمات ایرانیکارت است. در ایرانیکارت ثبت نام کنید، از طریق پنل کاربری وارد بخش مربوطه شوید، معادل ریالی را پرداخت آنلاین کنید و تمام! ثبت نام شما در روزها و ساعات کاری ایرانیکارت، در کمتر از 3 ساعت و در روز های تعطیل نهایتا در 24 ساعت انجام می‌شود.

مراحل ثبت نام آزمون PTE

ثبت نام  آزمون PTE با پیشنهادی ویژه

PTE Academic Register

ثبت نام آزمون PTE (20 درصد تخفیف)

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون PTE آشنا شدید می‌توانید از طریق لینک زیر نسبت به پرداخت هزینه آزمون PTE خود اقدام کنید. همانطور که می‌دانید هزینه آزمون PTE ترکیه، 880 لیر است که می‌توانید ووچر آن را با تخفیف ویژه با مبلغ 820 لیر از ایرانیکارت تهیه کنید. برای استفاده از این تخفیف می‌توانید از طریق دکمه‌های زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون PTE

سفارش ووچر آزمون PTE

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم که ” آزمون pte چیست ؟ ” اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را بوکمارک کنید و لینک آن را برای دوستان خود ارسال نمایید. اگر از شرکت در این آزمون تجربه‌ای دارید با ما به اشتراک بگذارید و اگر سوالی در این زمینه دارید حتما کامنت کنید تا پشتیبانان بخش ثبت نام پاسخگوی شما باشند.

آزمون زبان PTE چیست؟ راهنمای شرکت در آزمون PTE
به فکر مهاجرت یا ادامه‌ تحصیل در خارج از کشور در آینده‌ی نزدیک یا حتی در سال‌های بعد هستید؟ پس احتمالا انواع سیستم‌های آموزش زبان انگلیسی را امتحان کردید و...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...