آزمون ها

آزمون TEF چیست ؟ | مهاجرت و به کانادا و فرانسه

آزمون TEF چیست ؟ | مهاجرت و به کانادا و فرانسه

سالانه افراد زیادی به قصد ادامه تحصیل و یا به جست و جو فرصت های بهتر کاری به کشور های دیگر سفر می کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی و کاری اصولا داشتن مدارک زبان بین المللی و یا مدارک دانشگاهی زبان بسیار در پذیرش فرد تاثیر مثبت خواهد گذاشت. از این رو بسیاری از متقاضیان در ایران برای گرفتن ثبت نام آیلتس، تافل و GRE جهت گرفتن مدرک زبان انگلیسی تلاش می کنند. هر زبان آزمون به خصوص خود را دارد مثلا برای آلمانی به مدرک گوته نیاز است و برای زبان فرانسه باید در آزمون های TEF ،TEFAQ ثبت نام نمود. در این مقاله خواهیم گفت که آزمون TEF چیست و هزینه ی ثبت نام آن را چگونه می توان پرداخت کرد؟

آزمون TEF چیست ؟

Test d’évaluation du français: TEF آزمونی است که میزان تسلط به زبان فرانسه برای افراد غیر بومی را می سنجد. این آزمون توسط CCIP اجرا و تایید می شود. معمولاً این آزمون برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه زبان الزامی است و توسط دولت فدرال کانادا به عنوان روشی برای اثبات تسلط به زبان شناخته می شود. این آزمون از سه بخش اجباری و دو اختیاری تشکیل شده است. بخشهای خواندن ، گوش دادن ، دستور زبان و واژگان اجباری هستند و باید با هم جمع شوند ، در حالی که بخشهای نوشتاری و گفتاری اختیاری است و می توان آنها را جداگانه گرفت. توجه داشته باشید دولت کانادا برای مهاجرت به هر دو بخش اجباری و اختیاری نیاز دارد.

برای پرداخت هزینه آزمون های بین المللی خود می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید.

آزمون TEF چه کاربردی دارد؟

پیشتر گفتیم که آزمون TEF چیست اما واقعا داشت مدرک TEF چه کاربردی دارد؟ این آزمون  تأیید سطح صلاحیت فرد در زبان فرانسه در هر زمینه حرفه ای را نمایان می کند و برای موارد زیر ضروری است:

  • تحصیل در فرانسه با TEF Études
  • اخذ ملیت فرانسوی با TEF Naturalization
  • اخذ کارت اقامت فرانسه با TEF Carte de résident
  • مهاجرت به کانادا و اخذ تابعیت کانادا با TEF کانادا
  • مهاجرت به کبک با TEF Québec – TEFAQ

آزمون TEF

انواع آزمون TEF

TEFaQ: این آزمون ویژه ی کسانی است که قصد مهاجرت به کبک یا تحصیل در یکی از ۷ دانشگاه کبک در کشور کانادا را دارند. مردم کبک کانادا فرانسه زبان هستند.

TEF Canada: این آزمون ویژه است که قصد مهاجرت یا تحصیل در کانادا را دارند.

TEF: این آزمون جهت دانش آموزان از زبان فرانسه می باشد. این آزمون برای قصد مهاجرت ، تحصیل یا کار در فرانسه یا کشورهای فرانسوی زبان مناسب است.

برای TEF به چه مهارت هایی نیاز است؟

مانند دیگر زبان ها این آزمون نیز دانشجو را در سطح های مختلف گفتاری، نوشتاری و .. می سنجد. آزمون و نمرات هر بخش شامل موارد زیر است:

نوع آزمون زمان آزمون تعداد سولات نمرات
خواندن ۶۰ دقیقه ۵۰ سوال ۳۰۰ امتیاز
شنیداری ۴۰ دقیقه ۴۰ سوال ۳۶۰ امتیاز
لغات و دستور زبان ۳۰ دقیقه ۴۰ سوال ۲۴۰ امتیاز
نوشتاری ۶۰ دقیقه ۲ موضوع ۴۵۰ امتیاز
مکالکه ۳۵ دقیقه ۲ موضوع ۴۵۰ امتیاز

هزینه آزمون TEF و نحوه ی پرداخت آن

برای ثبت نام در آزمون TEF باید به سایت اصلی این آزمون www.lefrancaisdesaffaires.fr بروید و نزدیک ترین مرکز آزمون به محل زندگی خود را پیدا کنید. در این وب سایت جزئیات موسسه ها به صورت دقیق نوشته شده است. شما با پرداخت هزینه به موسسه می توانید زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید و خود را برای آزمون آماده کنید. در حال حاضر هزینه ی این آزمون ها برای هر مهارت ۳۰ یورو است و برای مهارت گفتاری ۵۰ یورو است.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که آزمون TEF چیست و چه کاربردی دارد. چنانچه پیشتر در این آزمون ها ثبت نام کردید تجربیات خود را در قسمت نظرات با کاربران ما در میان بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...