حواله ها

هر آنچه که باید درباره مانی گرام (MoneyGram) بدانید

هر آنچه که باید درباره مانی گرام (MoneyGram) بدانید

مانی گرام چیست ؟ به صورت مختصر باید گفت مانیگرام یک شرکت نقل و انتقالات مالی است که مرکز آن در آمریکا در شهر دالاس از ایالت تگزاس قرار دارد. این شرکت دارای مراکز عملیاتی متعددی در آمریکا و جهان می‌باشد. تجارت مانی گرام به دو دسته‌ی اساسی تقسیم می‌شوند: تراکنش‌های بین‌المللی پول و اوراق اقتصادی مثل چک و اوراق بهادار. سرویس‌های این شرکت هم شامل اشخاص می‌شود و هم شرکت‌ها را در بر می‌گیرد. این سرویس‌ها از طریق شبکه‌ی بزرگی از مؤسسه‌های مالی و مأمورین این شرکت ارائه می‌شوند. مانیگرام دومین شرکت بزرگ ترابرد مالی در جهان است. این شرکت در بیش از 200 کشور جهان و با رقمی در حدود 347000 دفتر کار، فعالیت می‌کند. در ادامه این مطلب توضیح می دهیم که مانی گرام چیست و چگونه به وجود آمده و چه خدمات و مزایایی دارد.

مانی گرم یک شرکت نقل و انتقالات مالی

تاریخچه مانی گرام:

مانی گرام حاصل ادغام مؤسسه‌های کوچک است. تراولرز اکسپرس که در مینئاپولیس قرارداشت و شرکت سامانه‌های پرداختی همه‌جانبه که در دِنوِر واقع بوده‌است. مانیگرام ابتدا کار خود را به عنوان یک واحد جانبی از سامانه‌های پرداختی آغاز کرد و این پیش از آن بود که در سال 1998 با تراولرز اکسپرس ادغام شود. این در سال 2004 بود که تراولرز اکسپرس تبدیل به مانیگرام بین‌المللی امروزی شد.

مانی گرام در بین سال‌های 1988 پس از افتتاح تا 1997 فعالیت جانبی خود را ادامه می‌داد. در سال 1997 شرکت اعلام استقلال کرد و یک سال بعد سهام آن به طور عمومی در بازار بورس ارائه شد. این زمانی بود که مانیگرام بین‌المللی شکل گرفت. مانی گرام 51% از سهام مانیگرام بین‌المللی را خرید و 49% دیگر توسط گروه توماس کوک خریداری شد. تا به امروز فعالیت مانی گرام بسیار گسترده‌تر و مدرن‌تر شده است. در سال‌های بحران اقتصادی 2007 تا 2009 مانیگرام مجبور به فروش96% از سهام خود شد و رقمی در حدود 1.6 میلیارد دلار از سرمایه‌ی خود را از دست داد. در پایان سال 2009 دوباره به رشد اقتصادی رسید و در سال 2016 و 2017 ارزش سهام آن دوبرابر شد.

محصولات:

1- تراکنش مالی بین‌المللی:

دو سرویس اصلی تراکنش و نقل و انتقالات مالی و پرداخت صورت‌حساب به مشتری‌ها اجازه می‌دهند تا تراکنش‌های مالی سریع و یا پرداخت‌های روتین خود را در سرتاسر جهان به راحتی انجام دهند.

2- اوراق اقتصادی:

مانیگرام دومین سرویس‌دهنده‌ی بزرگ سفارشات مالی (سفارش مالی، کاغذی شبیه به چک است که در آن درخواست مقدار مشخصی پول صورت گرفته‌است. پول باید از قبل در حساب آماده باشد. این روشی مطمئن‌تر از چک است) در جهان است. مانی گرام همچنین امکان صدور چک را نیز فراهم کرده‌است که البته این سرویس تنها برای شرکت‌های مالی در ایالات متحده محیا شده‌ است. مشتریان وقتی که نیاز به پرداختی دارند که برای آن می‌خواهند از چک‌های بانکی استفاده کنند، می‌توانند مستقیماً از چک‌های مانیگرام بهره ببرند.

برنامه موبایل مانیگرام

مانی گرام در ایران:

مانیگرام هم مثل بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی دیگر، به دلیل محدودیت‌ها شعبه‌ی رسمی در ایران ندارد. اما این بدان معنا نیست که نمی‌شود در ایران تراکنش مالی از طریق مانیگرام انجام شود. کافی است پول مورد نظر و مشخصات پاسپورت فرد مورد نظرتان را داشته‌ باشید تا بتوانید از طریق شرکت‌های تراکنش مالی معتبر داخل ایران پولتان را به دست فرد مورد نظرتان برسانید. در این روش پس از ارسال پول یک کد ده رقمی به شما داده می‌شود. کافی است که فرد مورد نظر با دردست داشتن مدرک شناسایی معتبر و کد ده‌رقمی مربوطه به یکی از شعب مانیگرام در نزدیکی خود مراجعه کند و پول را تحویل بگیرد. در این روش هزینه‌ی انتقال پول بیش از هزینه‌ی انتقال بانکی است اما وقتی سرعت بی‌نظیر این نوع انتقال را می‌بینید متوجه خواهید شد که این پول اضافی برای چه خرج شده‌است.

مزایای مانیگرام چیست؟

1- ارسال پول به تمام نقاط دنیا به صورت آنی صورت می‌گیرد. در عرض ده دقیقه پول شما منتقل خواهد شد.

2- برای انتقال و دریافت پول، نیازی به داشتن حساب بانکی وجود ندارد. حتی نیازی به  داشتن کارت‌های اعتباری نیز نیست و تنها داشتن پول کافی است.

3- امنیت کار با مانیگرام بسیار بالا است. پول شما مستقیماً به دست شخص مورد نظرتان می‌رسد و از انتقال‌های بانکی و دست به دست شدن‌های بیهوده خبری نیست.

4- حواله‌ی مانی گرام سریع و ساده است و با تکنولوژی‌های روز هماهنگی دارد.

5- ارزهای زیادی را پوشش می‌دهد به عنوان مثال برای انتقال به چین که یکی از پرطرفدارترین انتقال‌های پولی در ایران است، شما می‌توانید ارزهای پوند و یورو را نیز انتقال دهید. در حالی که اغلب سرویس‌های تراکنش مالی تنها اجازه‌ی ارسال یوان و دلار را به شما می‌دهند.

6- گستره‌ی مقدار ارزی که در مانی گرام قابلیت انتقال دارد بسیار بالا است و شما می‌توانید از مبلغ 250 تا 100000 دلار آمریکا را به مقصد مورد نظرتان انتقال دهید. البته سقف این رقم گاهاً در مقصد مورد نظر امکان محدودیت دارد.

انتقال پول از طریق moneygram

گزینه های دریافت پول مانی گرام چیست ؟

مانی گرام ( MoneyGram ‌) روش های مختلفی برای دریافت پول در سراسر جهان ارائه می دهد. ممکن است فقط برخی از این گزینه ها برای کشوری که به آن ارسال می کنید در دسترس باشد.

برداشت وجه نقد:

وجه نقد را می توان در هر شعبه مانی گرام برداشت کرد. این پول بطور معمول 10 دقیقه پس از ارسال نقل و انتقال، مشمول ساعت کاری عامل و رعایت الزامات نظارتی آماده برداشت است. در همه کشورها موجود است.

سپرده حساب:

شما می توانید مستقیماً به حساب بانکی گیرنده پول ارسال کنید. بسیاری از نقل و انتقالات پول به حساب دیگر در عرض چند ساعت کامل می شوند. زمان در دسترس بودن بودجه در حساب گیرنده بسته به کشور متفاوت است و منوط به ساعات کاری و در دسترس بودن سیستم ها، در دسترس بودن بودجه، تأیید سیستم های مانیگرام (MoneyGram ) و قوانین و مقررات محلی است. تجارت بانکی به طور معمول آخر هفته / تعطیلات را مستثنا نمی کند.

ارسال به کارت:

شما می توانید مستقیماً به کارت دبیت گیرنده پول ارسال کنید. معمولاً در عرض چند دقیقه پس از ارسال و پردازش، منوط به در دسترس بودن کارمندان و سیستم ها، پول با موفقیت به کارت ارسال می شود.

کیف پول های موبایل:

شما می توانید مستقیماً به حساب کیف پول موبایل گیرنده پول بفرستید. پول به طور معمول در عرض چند دقیقه پس از ارسال و پردازش با موفقیت به حساب ارسال می شود. اعتبار برای حساب کیف پول موبایل گیرنده مرتبط با شماره تلفن همراه تعیین شده توسط فرستنده اعمال می شود. انتقال به کیف پول های تلفن همراه در مکان های انتخاب شده مانیگرام (MoneyGram) در دسترس است.

تحویل خانه:

می توانید مبلغی را ارسال کنید که بصورت حضوری به آدرس منزل گیرنده تحویل داده شود. این پول توسط یک مأمور محلی مانی گرام، مشروط بر ساعت کار او و رعایت الزامات نظارتی، تحویل داده می شود.

بیشتر بخوانید:

کارمزد مانی گرام چقدر است؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
حساب های بین المللی
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
در بسیاری از شرایط شما نیاز دارید در کمترین زمان ممکن پولی را به نقطه ی دیگری از دنیا انتقال دهید. برای مثال زمانی که عضوی از خانواده شما در...
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
حواله ها
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
فهرست محتوا نرخ ها و هزینه های TransferWiseهزینه انتقال پول با TransferWise چقدر است؟چه نوع انتقال را می توانم با ترانسفر وایز انجام دهم؟مزایای ترانسفر وایزمعایب ترانسفر وایزچگونه می توان...
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
حواله ها
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
فهرست محتوا روش های مختلف انتقال پول از ایران به روسیهارسال حواله پی پالارسال حواله وسترن یونیونارسال حواله سوئیفتارسال حواله مانی گرامارسال حواله از روسیه به ایران بر خلاف گذشته،...