معرفی ارز دیجیتال

آلت کوین چیست؟ به زبان ساده

آلت کوین چیست؟ به زبان ساده

اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، حتما می‌دانید که بازار کریپتو دارای بیش از هزاران رمز ارز به جز بیت کوین است که به آن‌ها آلت کوین می‌گویند. احتمالا اصطلاح آلت سیزن هم به گوشتان خورده و ممکن است بپرسید که آلت سیزن چه زمانی در بازار رخ می‌دهد؟ در ادامه این مقاله با ایرانیکارت همراه باشید تا به طور کامل با دنیای آلت کوین‌ها آشنا شوید.

آلت کوین Altcoin چیست؟

کلمه ‘altcoin’ مخفف ‘alternative coin’ است که برای اشاره به هر ارز دیجیتالی به جز بیت کوین به کار می رود. هزاران آلتکوین مختلف وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها، عملکردها و اهداف منحصر به فرد خود را دارند. آلت کوین‌ها از ساز و کار متفاوتی برای تولید بلاک یا اعتبارسنجی معاملات خود استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند تا با ارائه قابلیت‌ها یا اهداف جدید یا اضافی، خود را از بیت‌کوین متمایز کرده و مشکلات سه گانه بیت کوین را حل کنند. برخی از آلتکوین های محبوب‌تر عبارتند از اتریوم، لایت کوین، ریپل، بیت کوین کش، تتر و بسیاری دیگر. آلت کوین‌ها اغلب برای رفع مشکلات یا کاستی‌‌های خاص بیت کوین مانند مقیاس پذیری، سرعت یا حاکمیت ایجاد می‌شوند. انواع مختلفی از آلت کوین‌ها را می‌توان در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله کرد.

تاریخچه پیدایش آلتکوین‌ها

تاریخچه آلت کوین ها به راه اندازی بیت کوین در سال 2009 بر می‌گردد. بیت کوین به عنوان اولین و شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری شده طرفداران زیادی پیدا کرد، اما به سرعت توسعه دهندگان شروع به آزمایش و ایجاد ارزهای دیجیتال جدید کردند. اولین آلتکوین در آوریل 2011 منتشر شد که Namecoin نام داشت و بر اساس همان کد بیت کوین بود. این آلت کوین به عنوان یک سیستم نام دامنه غیرمتمرکز طراحی شده‌بود. از آن زمان به بعد، آلت کوین های متعددی ایجاد شدند تا جامعه بیشتری را جذب بازار ارزهای دیجیتال کنند. لایت کوین که در اکتبر 2011 راه اندازی شد، یکی از اولین آلت کوین هایی بود که محبوبیت گسترده‌ای به دست آورد و نسخه سریع‌تر و کارآمدتر بیت کوین بود. سپس در آگوست 2012، Peercoin راه اندازی شد که مفهوم استخراج اثبات سهام را معرفی کرد و Ripple که در سال 2013 با ایده پرداخت های برون مرزی روی کار آمد شد.

آلت کوین Altcoin چیست؟ به زبان ساده ایرانیکارت

اتریوم که در سال 2015 راه اندازی شد، عملکرد قرارداد هوشمند را معرفی کرد که امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و استقرار توکن‌های سفارشی در بلاکچین را فراهم می‌کند. آلتکوین های قابل توجه دیگر عبارتند از بیت کوین کش که در سال 2017 در نتیجه هارد فورک در بلاک چین بیت کوین ایجاد شد و تتر که به عنوان یک استیبل کوین متصل به ارزش دلار آمریکا طراحی شده است. امروزه در حالی که بیت کوین شناخته شده‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال باقی مانده‌است، آلت کوین‌ها نیز نقش مهمی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند و طیف متنوعی از گزینه ها را برای سرمایه گذاران و کاربران ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بیت کوین و آلتکوین چیست؟

کاربرد آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که می‌توانند برای اهداف متنوعی استفاده شوند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. سرمایه گذاری و معامله: مانند سایر دارایی های دیجیتال، ارزش آلت کوین‌ها در طول زمان تغییر می‌کند. از این رو، بسیاری از مردم آلت کوین‌ها را به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری مشابه با سرمایه گذاری های سنتی مانند سهام، اوراق قرضه یا کالاها در نظر می‌گیرند و از نوسانات قیمت کسب درآمد می‌کنند.
  2. وسیله پرداخت: آلت کوین‌ها می توانند به عنوان وسیله‌ای برای تراکنش‌های آنلاین استفاده شوند. برخی از کسب و کار، آلت کوین‌ها را به عنوان روش پرداخت می پذیرند و به مشتریان اجازه می‌دهد بدون استفاده از روش‌های پرداخت سنتی مانند کارت‌های اعتباری یا حواله‌های بانکی از آلت کوین‌ها برای خرید کالا یا خدمات استفاده کنند.
  3. واحد پولی: آلت کوین‌ها به عنوان واحد پولی نیز کاربرد دارند. برخی آلتکوین‌ها مانند تتر که با نام استیبل کوین شناخته می‌شوند، با دلار آمریکا مرتبط هستند و می توانند به عنوان جایگزینی برای دلار در معاملات مورد استفاده قرار گیرند.

در نتیجه، آلت کوین‌ها کاربردهای مختلفی از جمله سرمایه گذاری، مبادله و پرداخت های بین المللی دارند. همانطور که بازار ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، این احتمال وجود دارد که آلت کوین‌ها موارد استفاده جدیدی پیدا کنند.

آلت کوین‌ها چگونه کار می‌کنند؟

برای درک نحوه کار آلت کوین‌ها، ابتدا باید درک درستی از عملکرد بیت کوین داشته باشید. همچنین آشنایی با اصول اولیه فناوری بلاک چین، که اکثر ارزهای دیجیتال بر اساس آن کار می‌کنند، مفید است.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قراردادهای هوشمند (Smart Contract) و کاربرد آن

آلت کوین‌ها همانند بیت کوین کار می‌کنند. به این صورت که آن‌ها نیز از بلاک چین به عنوان یک دفتر کل عمومی توزیع شده و غیرقابل تغییر، که تنها در صورت توافق در مورد قانونی بودن بلاک‌ها، تراکنش را ثبت می‌کند. بسیاری از آلت‌کوین‌ها دقیقا مانند بیت کوین کار می‌کنند برخی نیز از بلاکچین برای دستیابی به اهداف دیگر استفاده کرده‌اند یا به دنبال بهبود یک نقص در بیت‌کوین هستند. به عنوان مثال، لایت کوین به عنوان یک شبیه‌سازی از کد منبع بلاک چین بیت کوین شروع شد، اما شامل تغییراتی برای سرعت بخشیدن به زمان تراکنش و بهبود کارایی ذخیره‌سازی بود. هدف لایت کوین مانند بیت کوین، یک روش پرداخت همتا به همتا است اما بنیان گذار آن به دنبال بهبود روش بیت کوین بود.

از طرف دیگر، اتریوم فرصتی فراتر از ثبت تراکنش‌های مالی در فناوری بلاک چین بیت کوین دید. بلاک چین اتریوم قراردادهایی را در قالب «قراردادهای هوشمند» ثبت می‌کند. طرفداران اتریوم می‌گویند این قراردادهای هوشمند می‌توانند صنایعی را که در حال حاضر به دلیل واسطه ها، پرهزینه هستند، مانند بیمه، بانک و… را بهتر کنند.

ارز فیاتقرارداد هوشمند (Smart Contract) دارای پیش‌ شرط‌‌هایی است که اگر اجرا شوند، به صورت خودکار و بدون نیاز به تایید و حضور شخص ثالث، بر بستر بلاک چین اجرا می‌شوند.

آلت کوین Altcoin چیست؟ به زبان ساده ایرانیکارت

انواع آلت کوین

در ابتدا برای درک این بخش از مطلب، بهتر است مقالات زیر را مطالعه کنید.

کوین چیست؟ کاربرد و انواع آن

توکن چیست؟ کاربرد و انواع آن

تفاوت کوین و توکن ، کاربردها و مقایسه آنها

دسته بندی آلت کوین‌ها بر اساس کاربرد آن‌ها به شرح زیر است:

استیبل کوین‌ها (Stablecoins)

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش آن‌ها به دارایی دیگری، معمولاً دلار آمریکا، متصل است. استیبل کوین‌ها به روش‌های مختلفی این اتصال و ارزش خود را حفظ می‌کنند، که اصلی‌ترین روش، شامل ذخیره دلار و سایر دارایی‌ها معادل مقدار استیبل کوین در گردش است. بازار ارز دیجیتال نوسانات زیادی دارد. هدف استیبل کوین‌ها نیز کاهش این نوسانات با استفاده از پشتوانه انتخاب شده است. از جمله معروف‌ترین استیبل کوین‌ها می‌توان به USDT تتر، DAI MakerDAO دای و USD Coin (USDC) اشاره کرد.

خرید استیبل کوین از ایرانیکارت

توکن‌های کاربردی (Utility Tokens)

توکن‌های کاربردی برای انجام یک عملکرد خاص یا دسترسی به خدمات در یک شبکه بلاک چین استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، پرداخت هزینه‌های شبکه، کسب پاداش یا خرید خدمات و…. برای مثال Filecoin که برای خرید فضای ذخیره‌سازی در شبکه و ایمن‌سازی اطلاعات استفاده می‌شود، نمونه‌ای از توکن‌های کاربردی است.

توکن‌های حاکمیتی (Governance Tokens)

توکن‌های حاکمیتی به دارندگان ارزهای دیجیتال خاص این حق را می‌دهند که طرح‌های پیشنهادی جامعه ارز را ایجاد کنند و در مورد آن‌ها رأی دهند. این تصمیات آینده پروژه را شکل می‌دهند. آرای بزرگترین سهامداران بیشترین تاثیر را در پیشنهادات حکومتی دارند. نمونه‌هایی از توکن‌های حاکمیتی عبارتند از Maker (MKR) و ارز پروتکل Uniswap (UNI).

میم کوین‌ها (Meme Coins)

میم توکن‌ها بر اساس یک شوخی ساخته شده‌اند و هدف خاصی ندارند. میم کوین‌ها معمولاً در مدت زمان کوتاهی به صورت آنلاین توسط اینفلوئنسرهای برجسته محبوب و تبلیغ می‌شوند. از آنجایی که ارزش آن‌ها ناشی از تبلیغات  رسانه‌های اجتماعی است، بسیار پر نوسان هستند. معروف‌ترین میم کوین‌ها شامل Dogecoin (DOGE) و Shiba Inu (SHIB) است.

توکن‌های پرداختی (Payment Token)

همانطور که از نام آن پیداست، آلت کوین‌های پرداخت برای استفاده به عنوان ذخیره و تبادل ارزش بین طرفین طراحی شده اند. لایت کوین یکی از معروف‌ترین آلت کوین‌های پرداختی است.

تفاوت آلت کوین با بیت کوین

همانطور که اشاره شد، آلت کوین‌ها مخفف Alternative Coins و به معنای کوین‌های جایگزین هستند و به هر ارز دیجیتالی غیر از بیت کوین گفته می‌شوند. بیت کوین (Bitcoin) اولین و بزرگترین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 توسط شخص ناشناسی با نام “ساتوشی ناکاموتو” به بازار عرضه شد.

اصلی‌ترین تفاوت بین آلت کوین‌ها و بیت کوین، در زمینه پشتوانه ارزشی آن‌ها و استفاده از تکنولوژی متفاوت است. بیت کوین از تکنولوژی بلاکچین (Blockchain) استفاده می‌کند و پشتوانه ارزشی آن، تقاضای بازار و تعداد ارزهایی است که به صورت محدود وجود دارند. در حالی که آلت کوین‌ها از تکنولوژی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و هر کدام از آن‌ها پشتوانه ارزشی خاص خود را دارند.

همچنین، در برخی موارد، آلت کوین‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که در بیت کوین وجود ندارد. به عنوان مثال، اتریوم قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند (Smart Contract) را دارد و لایت کوین سرعت بیشتری در پرداخت‌ها دارد. هرچند که به دلیل کمتر بودن شناخت و محبوبیت آن‌ها نسبت به بیت کوین، آلت کوین‌ها در برابر نوسانات بازار حساسیت بیشتری دارند. در نهایت، باید بدانید که بیت کوین و آلت کوین‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا و معایب آلت کوین‌ها

هر کاربر با بررسی جوانب مثبت و منفی انواع آلت کوین باید بسنجد که توانایی ریسک کردن و سرمایه گذاری در آلت کوین‌‌ها را دارد یا خیر! دقت کنید که قبل از سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها نسبت به هر یک تحقیقات لازم را انجام دهید و هیچ موقع پولی که به آن احتیاج دارید را سرمایه گذاری نکنید. به طور کلی آلت کوین‌ها به عنوان ارزهای جایگزین ممکن است با مزایا و معایبی همراه باشند.

مزایای آلت کوین‌ها معایب آلت کوین‌ها 
پایین بودن کارمزد تراکنش‌ آلت کوین‌ها عدم ثبات و پایداری
بهبود نقص‌های بیت کوین مثل هزینه استخراج   وابسته بودن قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها به بیت کوین
رقابتی بودن بازار ارزهای دیجیتال امکان کلاهبرداری و تقلب در آلت کوین‌ها 
سرعت بیشتر تراکنش‌ها نسبت به بیت کوین عدم پذیرش گسترده و عمومی از آن‌‌ها

آلت کوین Altcoin چیست؟ به زبان ساده ایرانیکارت

آلت‌ سیزن چیست؟

آلت سیزن به دوره‌ای در بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد که در آن آلت کوین‌ها افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند و عملکرد بهتری را نسبت به بیت کوین از خود نشان می‌دهند.  در طول آلت سیزن، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به این امید که سود بیشتری کسب کنند، تمرکز و سرمایه‌گذاری خود را از بیت‌کوین به سایر ارزهای دیجیتال تغییر می‌دهند. بدین ترتیب، بیت کوین سلطه خود را در بازار ارز دیجیتال از دست می‌دهد. این امر می‌تواند توسط عوامل مختلفی از جمله پیشرفت‌های جدید در فناوری آلت‌کوین، پذیرش رو به رشد آلت‌کوین‌ها، یا تغییرات در احساسات و حرکت کلی بازار ارزهای دیجیتال انجام شود.

باید توجه داشته باشید که که آلت سیزن غیرقابل پیش بینی است و همه آلت کوین‌ها در این دوره‌ها سطح رشد یا موفقیت یکسانی را تجربه نمی‌کنند. اگر به دنبال نشانه‌های آلت سیزن هستید، به قیمت آلت‌ کوین‌های برتر مانند اتریوم، ریپل، بایننس کوین نگاه کنید. شما همچنین می‌توانید به دنبال واگرایی در ارزش بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها باشید. با در نظر گرفتن شاخص دامیننس بیت کوین  و شاخص توتال 2 می‌توان آلت سیزن را شناسایی کرد. شاخص TOTAL2 نشان دهنده ارزش بازار 125 ارز دیجیتال برتر بجز بیت کوین است. هنگامی که کاهش تدریجی دامیننس بیت کوین با افزایش تدریجی شاخص total2 همراه شود، می توانیم بگوییم آلت سیزن در راه است.

تغییرات لحظه ای دامیننس بیت کوین با نماد BTC.D را می توانید از طریق ایرانیکارت مشاهده کنید.

دامیننس بیت کوین

روش تشخیص آلت کوین‌های خوب و تقلبی

امروزه روند توسعه آلت کوین‌ها سرعت گرفته و هزاران کوین یا توکن جدید لیست در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست می‌شوند. بنابراین تشخیص آلت کوین‌های خوب و تقلبی برای کاربران اهمیت زیادی دارد. در ادامه روش‌های تشخیص آلت کوین‌های خوب و تقلبی را توضیح می‌دهیم:

برای آشنایی بیشتر با روش‌های کلاهبرداری و پروژه‌های تقلبی در بازار کریپتو مقالات ریز را مطالعه کنید.

پروژه یا سایت اسکم چیست؟ روش‌های تشخیص پروژه اسکم

طرح پانزی (ponzi scheme) چیست؟ شناسایی پروژه های پانزی

بررسی تاریخچه، رتبه بندی و داده‌های تکنیکال

رمزارز‌های پایدار و معتبر در بازار کریپتو عموماً چندین سال سابقه دارند. معمولا سرمایه گذاران بلند مدت قدیمی‌ترین و مطمئن‌ترین توکن‌ها ترجیح می‌دهند، زیرا احتمال کلاهبرداری در پروژه های جدید بیشتر است. تاریخچه قیمتی و معاملات صورت گرفته نیز می‌تواند در تحلیل تکنیکال ارز مورد نظر به شما کمک کند. بهتر است معاملاتی که برای آلت کوین ثبت شده است، در صرافی‌های معتبر و قابل اعتماد باشد. همچنین رتبه‌بندی آلت کوین‌ها در بازار می‌تواند برای تشخیص آلت کوین‌های تقلبی و واقعی مورد استفاده قرار گیرند. در واقع، آلت کوین‌هایی که در رتبه‌بندی بالا هستند، بیشترین قابلیت رشد و توسعه را دارند. به علاوه باید به محدودیت‌های هر آلت کوین دقت کنید. برای مثال، چه مقدار آلت کوین در بازار وجود دارد؟ آیا تولید آن محدود شده است؟ این محدودیت‌ها می‌توانند بر روی قیمت و ارزش آلت کوین تأثیر بگذارند. برای بدست آوردن تمام این اطلاعات در مورد هر ارزی، می‌توانید به وب سایت coinmarketcap.com مراجعه کنید.

بررسی منابع، جامعه و داده‌های فاندامنتال

قبل از خرید یک آلت کوین، بهتر است منابع مرتبط با آن را به خوبی ارزیابی کنید. اطلاعات مرتبط شامل وایت پیپر، وب‌سایت‌های رسمی، صفحات اجتماعی، انجمن‌ها، ویدئوها و مقالات می‌شوند. بررسی پشتوانه، تکنولوژی، زیر ساخت، تیم پشت پروژه و اهدف آن می‌تواند به شما دید شفاف‌تری برای تحلیل فاندامنتال آن ارز به شما بدهد. یکی از مهمترین عوامل در موفقیت هر رمزارز، تیم توسعه دهنده آن است. بنابراین، تجربه تیم توسعه دهنده از جمله فاکتور هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بررسی تکنولوژی و زیرساختی که یک آلت کوین استفاده می‌کند نیز مهم است. اگر یک آلت کوین از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند، بهتر است اطمینان حاصل کنید که زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای بلاکچین به طور کامل پشتیبانی می‌شوند.

در نهایت، نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هیچ رمزارزی صد در صد امن و بدون خطر نیست. همیشه باید احتیاط و توجه کافی را به خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشید و بهتر است کمترین مقدار ممکن را در رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا در صورت افت قیمت خسارت کمتری ببینید.

آینده آلت کوین‌ها چگونه خواهد بود؟

امروزه دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده‌تر شده است. طیف وسیعی از کوین‌ها و توکن‌ها با موارد استفاده کاربردی وجود دارند که آن‌ها را به فراتر از یک وسیله مبادله تبدیل می‌کنند. در این میان ممکن است برای شما این سوال به وجود آید که کدام آلت کوین مناسب سرمایه گذاری است؟ برای پاسخ به این سوال شما باید با بهترین آلت کوین های بازار از لحاظ پروژه، کاربرد و اهدف را دنبال کنید.

آلت کوین Altcoin چیست؟ به زبان ساده ایرانیکارت

معرفی بهترین آلت کوین‌ها برای سرمایه گذاری

در ادامه ۱۰ آلتکوین برتر، به استثنای استیبل کوین‌ها آورده شده است. ما استیبل کوین‌ها را حذف کرده‌ایم زیرا برای حفظ قیمت ثابت طراحی شده‌اند و معمولاً به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نمی‌شوند.

اتریوم (ETH)

اتریوم بزرگ‌ترین آلت کوین در بازار ارز دیجیتال است که به عنوان یک شبکه محاسباتی توزیع شده در نظر گرفته می‌شود و در آن کاربران می‌توانند از بلاک چین برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و میزبانی قراردادهای هوشمند استفاده کنند. منتقدان اتریوم به کارمزدهای بالا برای انجام تراکنش‌ها اشاره می‌کنند. اما اتریوم با انجام بروزرسانی مرج و مراحل بعد از آن سعی در حل این مشکل دارد. وجود هزاران اپلیکیشن و سایر آلتکوین‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم، نشان دهنده قدرت اتریوم و آینده درخشان آن است.

خرید اتریوم

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین یک توکن کاربردی است که می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی و دریافت تخفیف در صرافی بایننس استفاده شود. صرافی بایننس همواره در حال گسترش است و توکن آن نیز همگام با این پیشرفت، ارزشمند‌تر می‌شود.

خرید بایننس کوین

کاردانو (ADA)

کاردانو اولین پروژه مکانیزم اجماع اثبات سهام بود که زمان تراکنش را نسبت به بیت کوین سرعت بخشد. ADA یک راه حل بلاک چین است که نسبت به بسیاری از همتایان خود کارمزد پایین با سطوح امنیتی بالاتر را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها کاردانو را به یکی از بهترین آلت کوین‌های بازار ارز دیجیتال تبدیل کرده‌است.

خرید کاردانو

پولکادات (DOT)

پولکادات یکی از موفق‌ترین پروژه‌هایی است که توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را تقویت می‌کند. پروتکل پولکادات تلاش می‌کند تا موانع بین اکوسیستم‌های مختلف بلاک چین را از بین ببرد و امکان ارتباط بدون واسطه بین این شبکه‌ها را فراهم کند. بسیاری از کارشناسان پولکادات را یکی از ارزشمند‌ترین آلت کوین‌های بازار می‌دانند.

خرید پولکادات

پالیگان (MATIC)

Polygon یک پلتفرم مقیاس‌پذیر مبتنی بر اتریوم است که شبکه‌های بلاک چین را قادر می‌سازد به هم متصل شوند، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های dApp را با کارمزد تراکنش کم بسازند. پالیگان باعث افزایش کارایی و صرفه جویی در هزینه کارمزد معاملات می‌شود.

خرید پالیگان (متیک)

سخن نویسنده:

در این مقاله آموختید که آلت کوین چیست و با انواع آلت کوین و بهترین آن‌ها آشنا شدید و دانستید که برای گرفتن بهترین نتیجه سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها، زمانی به خرید آن اقدام کنید که قیمت پایین داشته باشد و فروش در بالاترین قیمت اتفاق افتد. راستی شما هم در زمینه خرید و فروش آلت کوین‌ها تجربه‌های خوشایند و موفقیت‌آمیزی داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم که تجارب خود را با ما در میان بگذارید و اگر در زمینه خرید و فروش آلت کوین سوال و نیاز به راهنمایی دارید آن‌ها را با کارشناسان ما مطرح کنید.

آلت کوین چیست؟ به زبان ساده
اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، حتما می‌دانید که بازار کریپتو دارای بیش از هزاران رمز ارز به جز بیت کوین است که به آن‌ها آلت کوین می‌گویند. احتمالا...
4.92 از 13 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. با سلام
    ممنون بابت محتوای خوبتون
    نظر شما روی استلار چیه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ارز دیجیتال استلار از لحاظ فنی کاربردی شبیه به ریپل دارد. این ارز نیز می تواند در زمره بهترین رمزارزها قرار گیرد. البته توجه داشته باشید برای هرگونه سرمایه گذاری باید بتوانید نقطه ورود و خروج را به خوبی مشخص کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام برای سرمایه گذاری بالاتر از دوسال شما چه الت کوین را پیشنهاد میکنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      ضمن تشکر از توجه شما، به اطلاع می‌رساند از آنجایی که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، پر ریسک است، نمیتوان به خرید ارز خاصی اشاره کرد. بهتر است در این زمینه از دانش و اطلاعات خود و مطالعه مقالات بیشتر استفاده نمایید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام خسته نباشید
    انواع آلت کوین ها رو میشه لیست کنید ؟
    مرسی

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      به استحضار می رساند تعداد آلت کوین ها بسیار زیاد است ، اما توجه داشته باشید کلیه کوین ها بجز بیت کوین،‌ جز آلت کوین ها محسوب می شوند
      پبروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...