خرید کالا از سایت های خارجی

آموزش فروش محصول در آمازون

آموزش فروش محصول در آمازون

فروش در آمازون یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد دلاری می‌باشد و تنها کافی است که در سایت amazon.com اکانت فروشندگی ساخته و فعالیت خود را شروع کنید. اما، با توجه به تحریم‌های کشور ما، آیا فروش محصول در آمازون از داخل ایران امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به این سوال و با در نظر گرفتن ادعای بسیاری از شرکت ها و افراد، باید گفت که فروش در آمازون از ایران تا این لحظه غیرممکن است و تمامی مدعیان این حوزه هیچ راهکاری برای حل موانع فعالیت فروشندگان مقیم ایران در این سایت نخواهند داشت. با این حال، اگر می‌خواهید آموزش فروش در آمازون را به صورت کامل فرا گیرید و با محدودیت‌ها و موانع فروشندگان مقیم ایران در این فروشگاه آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

فروش در آمازون از ایران ممکن است؟ خیر

پیش از آموزش نحوه فروش محصول در سایت Amazon، لازم است تا مهمترین نکاتی که برای فروش محصول در آمازون از داخل ایران نمی‌دانید را بررسی کنیم. با توجه به بستر مناسب و پتانسیل بالای سایت آمازون برای فروش کالا و سودآوری دلاری، بسیاری از فروشندگان و تجار ایرانی قصد ساخت اکانت فروشندگی و فروش کالاهای خود در این سایت را دارند. بنابر تقاضای زیاد این سرویس، متاسفانه افراد سودجو و یا بی اطلاعی در این حوزه، مدعی امکان فروش محصول در سایت amazon.com شده و تا به حال وقت و سرمایه بسیاری از افراد را هدر داده و از آنها کلاهبرداری کرده اند. در این قسمت به بررسی دقیق شرایط فروش کالا در آمازون از ایران پرداخته و دلایل محدودیت و عدم اجازه فعالیت فروشندگان مقیم ایران در این سایت را بررسی می‌کنیم.

شرایط فروش محصول در آمازون

برای کسب اجازه فروش کالا در سایت آمازون، به ارائه مدارک و اطلاعات اساسی و معتبری نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه کشور ایران در لیست تحریم‌های سایت امازون قرار دارد، ساخت اکانت فروشندگی با آی پی ایران حتی با استفاده از سرورهای مجازی خارجی به هیچ عنوان قابل انجام نیست. لازم به ذکر است که تحریم آمازون تنها علیه کشور ایران بوده و ایرانیانی که در سایر کشورهای مجاز آمازون اقامت دارند، می‌توانند اکانت فروشندگی خود را در این سایت ساخته و فعالیت کنند.

بطورکلی برای فروش کالا در سایت آمازون باید حائز شرایط و مدارک زیر باشید:

  • داشتن حساب بین المللی (دبیت کارت و کردیت کارت)
  • ارائه آدرس محل زندگی
  • ارائه صورت حساب بانکی
  • ارائه کارت شناسایی
  • وریفای شماره تماس
  • دریافت کد فیزیکال آمازون در آدرس
  • حضور در مصاحبه آمازون (تماس تصویری)

حساب بانکی برای فروش محصول در آمازون

حساب‌های بانکی خارجی در دو نوع دبیت کارت و کردیت کارت ارائه می‌شوند. تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت در نوع کارکرد آن‌ها است. بطور خلاصه دبیت کارت همانند کارت‌های اعتباری معمولی است که ما نیز در سیستم بانکی ایران از آن‌ها استفاده می‌کنیم. در این نوع کارت‌ها بر اساس موجودی حساب خود می‌توانید پرداخت داشته و فعالیت‌های مالی خود را انجام دهید. اما کردیت کارت نوعی اعتبار مجازی را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ به عنوان مثال، کردیت کارت مبلغ 20000 دلار را به شما ارائه داده و شما بدون داشتن اعتبار قبلی می‌توانید از این مبلغ استفاده کنید اما با این شرط که در پایان ماه میلادی مبلغ دریافت شده را به بانک بازگردانید.
با در نظر گرفتن تحریم‌های اقتصادی بین المللی علیه ایران، همچنان راه‌هایی وجود دارد که کاربران مقیم ایران می‌توانند نسبت به افتتاح حساب بانکی بین المللی و اخذ دبیت کارت اقدام کرده و از آن استفاده کنند؛ اما امکان اخذ کردیت کارت برای آن‌ها وجود ندارد.
برای ساخت اکانت فروشندگی در آمازون، می‌بایست حساب بانکی اختصاصی خود را ارائه دهید. برای ساخت این اکانت لازم است هم دبیت کارت و هم کردیت کارت خود را به آمازون ارائه کنید. به عنوان مثال، برای پرداخت شارژ ماهانه آمازون می‌بایست هر ماه مبلغ 39 دلار را با کردیت کارت خود پرداخت کنید؛ چراکه پرداخت این شارژ با سایر کارت‌های اعتباری ممکن نخواهد بود.

حساب بانکی برای فروش محصول در آمازون

افتتاح حساب بانکی بین المللی برای فروش کالا در آمازون

طبق قوانین و شرایط حال حاضر در سال 2023، تنها راه شما برای افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری جهت فروش کالا در آمازون، این است که به یکی از کشورهای همسایه مانند عمان یا ترکیه سفر کرده و نسبت به ثبت شرکت در آن کشور اقدام کنید؛ چراکه تنها در صورت تاسیس و ثبت شرکت در این کشور می‌توانید کردیت کارت دریافت نمایید و این نوع کارت اعتباری به افراد عادی غیرمقیم تعلق نم‌یگیرد. پس از ثبت شرکت می‌توانید نسبت به افتتاح حساب بین المللی و دریافت کردیت کارت اقدام کنید. اما این کار هم به این سادگی‌ها نیست!
به عنوان مثال،در صورت ثبت شرکت در ترکیه برای گرفتن کردیت کارت، می بایست:

  • شرکت در حال فعالیت باشد
  • تمامی مدارک و مجوزهای لازم را به بانک و سایر سازمان‌های مربوطه ارائه داده باشد
  • نیروی کار و حسابدار رسمی داشته باشد
  • دارای ادرس مشخصی باشد که در آنجا مشغول فعالیت است
  • و …

ثبت آدرس برای ساخت اکانت فروشنده آمازون

برای ساخت اکانت فروشنده(Seller) آمازون، این کمپانی آدرس دقیق محل سکونت شما را خواسته و از شما می‌پرسد که دقیقا کجا زندگی می‌کنید؟!
باتوجه به اینکه ایران در لیست کشورهای تحریم شده توسط آمازون قرار دارد، کاربران مقیم ایران در صورت ارائه آدرس خود مجاز به ساخت اکانت و فعالیت در این سایت نخواهند بود. اگر تصور ارائه آدرس فیک در کشورهای خارجی را دارید، باید بدانید که آمازون در مراحل بعد، تصورات شما را نقشه بر آب خواهد کرد!

ارائه صورت حساب بانکی برای فروش محصول در آمازون

یکی از مدارک اصلی که کمپانی آمازون برای ساخت اکانت فروشنده و فروش محصول در این سایت از شما می‌خواهد، صورت حساب بانکی (Bank Statement) شما در 90 الی 180 روز گذشته است. این بدین معناست که سایت امازون فعالیت های مالی شما را در 90 الی 180 روز گذشته بررسی خواهد کرد و برای این کار می بایست پریسنت حساب خود را به این کمپانی ارائه دهید.

یکی از اطلاعات اصلی که در صورت حساب بانکی شما ثبت شده است، آدرس فیزیکی محل سکونت شما است. این آدرس می‌بایست با آدرسی که در مراحل ابتدایی به سایت آمازون ارائه داده‌اید، مطابقت داشته باشد.

ارائه کارت شناسایی به آمازون

ارائه کارت شناسایی کی از مدارک مورد نیاز برای اخذ مجور فروش در سایت آمازون است. این کارت شناسایی باید از اعتبار لاطم برخوردار بوده و اطلاعات اصلی همچون نام و نام خانوادگی و آدرس محل زندگی شما بر روی آن ثبت شده باشد.
آدرس ثبت شده بر روی کارت شناسایی می‌بایست با آدرس مندرج در صورت حساب بانکی و آدرس ارائه شده به آمازون یکسان باشد.

احراز هویت برای فروش محصول در سایت آمازون

ارائه شماره تماس به سایت آمازون

در این مرحله می‌بایست شماره تماس خود را مطابق با آدرس و مشخصات اعلام شده ارائه دهید. پس از ارائه شماره، برای شما یک کد OTP جهت وریفای شماره ارسال می‌گردد که باید آن را تایید نمایید.

دریافت کد فیزیکال و مصاحبه آمازون

در مرحله آخر، آمازون یک کد فیزیکال در قالب یک پاکت نامه به آدرس ارائه شده از سمت شما (آدرس مندرج در کارت شناسایی) ارسال میکند که باید پاکت را باز کرده و کد درون نامه را در سایت آمازون وارد کنید تا اکانت شما در این فروشگاه تایید شده و برای مصاحبه معرفی شوید!
همانطور که تا الآن متوجه سطح امنیتی بالای احراز هویت آمازون شده اید، حتی اگر موفق به دریافت و اائه تمامی مدارک و شرایط لازم، شده باشید، در مرحله مصاحبه آمازون به مشکل خواهید خورد! مصاحبه آمازون در پلتفرم زوم با شما تماس تصویری برقار خواهد شد و در این تماس از شما می خواهند که کارت شناسایی خود را مقابل صورت خود بگیرید. در صورت موفقیت در این مصاحبه اکانت شما با موفقیت ساخته شده و می‌توانید پروژه فروش در آمازون را شروع کنید.
به عنوان یک نکته توجه داشته باشید که، حتی اگر برای تغییر IP خود از سرور مجازی خارجی با آی پی ثابت استفاه می‌کنید، این ابزار برای برقراری تماس تصویری مناسب نبوده و آمازون متوجه Ip ایران شما خواهد شد.

آموزش فروش در آمازون

برای فروش محصولات و کالاها در فروشگاه بزرگ و بین المللی آمازون، به 2 طریق می‌توان اقدام کرد، که در این قسمت به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

فروش FBA و FBM در آمازون

  • فروش از طریق FBM

اف بی ام (fbm) که مخفف Fulfilled By Merchant می‌باشد، یکی از روش‌های سریع و آسان برای فروش محصولات و کالاها در آمازون است. برای استفاده از این روش کافی است در سایت آمازون عضو شده و اکانت ساخته، سپس برای محصول خود یک صفحه ایجاد کنید. پس از این که اولین سفارش خود را دریافت کردید، محصول خود را بسته بندی و آن را برای مشتری ارسال نمایید. این روش بیشتر به افراد مبتدی پیشنهاد می‌شود.
  
  • فروش از طریق FBA

اف بی ای (FBA) که مخفف Fulfilled By Amazon است، روشی است که برای استفاده از آن ابتدا در سایت آمازون صفحه مربوط به خود را ساخته و سپس محصول را به انبار آمازون ارسال می‌نمایید. پس از دریافت اولین سفارش در آمازون، توسط آن یک کادر بسته بندی و ارسال محصول به مشتری دریافت می‌کنید. هزینه این کار از سود فروش شما کسر خواهد شد و هر 2 هفته 1 بار با شما تسویه می‌شود. این روش برای افراد بسیار مبتدی پیشنهاد نمی‌شود.
 بیشتر بخوانید: معرفی سایت آمازون
مزایا و معایب روش های فروش  محصول در امازون
نکاتی که قبل از باز کردن حساب فروشنده در آمازون باید بدانیم:

با 2 روش مهم و اساسی فروش کالا در آمازون آشنا شدید. حال می‌خواهیم بدانیم که قبل از باز کردن حساب فروشنده در آمازون به چه نکاتی باید توجه کنیم:

  • به هیچ وجه، با حساب ایران اقدام به باز کردن حساب نکنید.
  • از باز کردن چند اکانت به صورت همزمان جلوگیری کنید.
  • حساب فروشنده خود را با استفاده از VPS باز نکنید.
  • در صورتی که اکانت شما بسته شد، اقدام به باز کردن اکانت دوم نکنید.
  • با مدارک جعلی اقدام به باز کردن حساب فروشنده نکنید.
  • با استفاده از حساب بانکی فردی دیگر و مدارک شخصی خود، نسبت به باز کردن اکانت آمازون اقدام نکنید.

برای خرید از آمازون می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید از آمازون

نحوه فروش در سایت آمازون

نحوه فروش کالا در آمازون

برای فروش کالای مورد نظر خود درسایت آمازون کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • اولین مرحله: ساخت اکانت فروشندگی در آمازون

برای فروش محصولات در آمازون، به ساخت و ایجاد اکانت فروشنده در این سایت نیاز خواهید داشت. ساخت اکانت فروشنده آمازون به راحتی قابل انجام بوده و پس از ثبت اطلاعات و پذیرفتن شرایط سایت آمازون انجام میگیرد. برای اینکار، از طریق آدرس services.amazon.com وارد سایت آمازون شوید. در این بخش روی گزینه Sign up کلیک کرده و در مرحله بعد ایمیل یا شماره موبایل به همراه پسورد خود را وارد کنید. در ادامه روند، نوع حساب فروشنده خود را انتخاب نمایید. اگر قصد فروش بیش از 40 محصول در ماه را دارید، می‌بایست گزینه فروشنده حرفه‌ای (professional) و در غیر این صورت گزینه individual را انتخاب کنید. در ادامه با تکمیل اطلاعات فردی، پذیرفتن توافق‌نامه فروش، ارائه مشخصات کسب و کار و اطلاعات حساب بانکی، اکانت فروشنده شما ساخته شده و می‌توانید وارد حساب خود شوید.

ساخت اکانت فروشنده در سایت آمازون

  • مرحله دوم: اضافه کردن محصولات به سایت آمازون

پس از ساخت اکانت فروشنده و ساخت برگه مورد نظر، لازم است تا محصولات و اطلاعات آن‌ها را وارد سایت آمازون کنید. اگر انتخاب طرح شما به صورت فروشنده شخصی است آن را به صورت تکی وارد کنید و اگر به صورت حرفه‌ای می‌باشد، محصولات خود را وارد کرده و سپس آن‌ها را وارد سایت نمایید. اگر یک بار تجربه فروش در آمازون را داشته‌اید، می‌توانید اطلاعات مربوط به محصول خود را وارد نمایید. در صورتی که قبلا تجربه‌ای در فروش محصول خود نداشته‌اید، باید کد جهانی (UPC) و تعداد موجود در انبار را وارد کرده و سپس توضیحاتی که لازم است و قیمت مربوط به آن را بنویسید.

برای اضافه کردن محصول به آمازون به این صورت عمل کنید:

بعد از وارد شدن به amazon seller central از تب Inventory روی گزینه Add a product کلیک کنید.

اضافه کردن محصول برای فروش در آمازون

در این قسمت می‌بایست نام محصول خود را وارد کرده و یا یک لیستینگ (صفحه محصول) جدید ایجاد کنید. در صورتیکه محصول مورد نظر شما در سایت آمازون وجود دارد، نام ان را در فیلد نمایش داده جستجو کنید؛ در غیر اینصورت بر روی گزینه add a new listing زیر فیلد مربوطه کلید کرده و محصول جدید خود را  ایجاد کنید.

آموزش ثبت محصول در سایت آمازون

پس از اینکه محصولات و اطلاعات لازم آن‌ها را وارد کردید، مراحل بعدی را دنبال کنید.

تنظیم مشخصات محصول برای فروش در فروشگاه آمازون

  • مرحله سوم: تنظیم شرایط ارسال محصول

با وجود این که آمازون، دارای سرویس ارسال منحصر به فرد و فوق العاده‌ای است و امکان استفاده از این سرویس را در اختیار تمام فروشندگان می‌گذارد، اما شما می‌توانید خودتان محصولاتتان را ارسال کنید. علاوه بر این خود فروشگاه آمازون نیز مراحل بسته بندی و ارسال کالا را نیز انجام می‌دهد. اگر مایل بودید می‌توانید آن را به آمازون بسپارید، در غیر این صورت خودتان به بسته بندی و ارسال کالا بپردازید.

برای ارسال از طریق خدمات آمازون هزینه اضافی از شما دریافت نمی‌شود، چرا که هزینه آن از قبل در طرح فروشندگی شما لحاظ شده است. تنها هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید شامل هزینه انبار و دستمزد برای هر یک از کالاهای به فروش رفته می‌باشد.

تبلیغ برای فروش بیشتر در آمازون

  • مرحله سوم: فروش و تبلیغ محصول

یکی از عواملی که باعث فروش در آمازون و سایر فروشگاه‌ها می‌شود، تبلیغات مفید و موثر است. حال که شما نسبت به ساخت اکانت فروشنده اقدام کرده‌اید و محصولات خود را برای فروش در سایت قرار داده‌اید، باید بتوانید عنوان مناسبی نیز برای محصولات خود انتخاب نمایید. همچنین توضیحات و مشخصاتی که برای کالای خود می‌نویسید باید به صورت واضح، شفاف و روشن باشد.

در این مورد هم شما می‌توانید برای فروش بیشتر، هزینه تبلیغات در سایت آمازون را پرداخت کنید. این تبلیغات به گونه‌ای است که در کنار جست و جوی سایر محصولات به کاربران نمایش داده می‌شود و به تبلیغات کلیکی معروف هستند. منظور از تبلیغات کلیکی، کلیک کردن کاربران روی تبلیغ مربوط به کالای شما می‌باشد و به ازای هر کلیک برای شما یک هزینه ایجاد می‌شود. علاوه بر این از طریق سایت آمازون به شما کلمات کلیدی هم معرفی می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و تبلیغات کالای خود را موثرتر نمایید.

نحوه گرفتن سفارش و ارسال آن برای مشتری به این صورت است:

با دریافت سفارشات خرید در آمازون در ایمیل و یا صفحه نخست حساب آمازون خود نوتیفیکیشن آمدن سفارش جدید را مشاهده خواهید کرد؛ همچنین با نصب اپلیکیشن سلر سنترال بر روی گوشی نیز می‌توانید نوتیفیکیشن‌های سفارش‌های خرید را دریافت کنید. برای عملکرد بهتر، توصیه می‌شود بعد از دریافت سفارش در کمتر از 24 ساعت سفارش را ارسال کرده و کد رهگیری مرسوله را در سایت آمازون و در قسمت مشخصات آن سفارش وارد کنید.

نحوه گرفتن سفارش فروش در امازون

پس از ثبت سفارش فروش در آمازون، منتظر بمانید تا سفارشات شما از حالت معلق Pending به حالت Unshipped تبدیل شوند. در برخی از موارد، احتمال دارد سفارشات معلق به دلایل مختلفی از سمت آمازون کنسل شود؛ البته این موارد به ندرت اتفاق می‌افتد.

با کلیک بر روی کزینه Unshipped به قسمت سفارشات “در انتظار ارسال” خواهید رفت. (تصویر بعد)

بعد از ارسال بر روی گزینه Confirm Shipment کلیک کرده و در قسمت مربوطه حامل خود را انتخاب و کد رهگیری آنرا نیز در فیلد رو به روی آن وارد کنید و روی گزینه تایید و ذخیره سازی کلیک کنید.

مشاهده سفارش های فروش در امازون

  • مرحله چهارم: تشویق کردن کاربران برای ثبت دیدگاه

یکی از مواردی که می‌تواند باعث فروش بیشتر در سایت‌های فروشگاهی شود، داشتن نظرات زیاد و موثر راجع به آن محصول است. حتما خود شما هم به عنوان یک کاربر، هر گاه بخواهید به خرید محصولی اقدام کنید، به نظرات کاربران توجه زیادی خواهید کرد و حتی احتمال این که بر اساس نظرات کاربران اقدام به خرید کنید، برای شما وجود دارد. داشتن دیدگاه و کامنت، اعتماد مشتری را جلب می‌کند.

نظر سنجی در مورد محصولی یکی از ویژگی‌های مثبت آمازون می‌باشد و شما می‌توانید پس از قرار دادن محصول در سایت خود و فروش آن، نظر آن‌ها را در مورد محصول خریداری شده بپرسید و بر اساس نظرات و پیشنهادات آن‌ها خدمات و کیفیت کار خود را ارتقا دهید.

آنالیز عملکرد خرید و فروش در امازون

  • مرحله پنجم: آنالیز عملکرد در آمازون

در نهایت بعد از تمامی کارها برای قرار دادن محصول در سایت آمازون جهت فروش، نوبت به آنالیز عملکرد شما می‌رسد. برای این کار می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و سفارشات روزانه و ماهانه، تعداد کل کالاهای فروخته شده، آمار بازدید از صفحه و سایر پارامترها را بررسی نمایید. امکان دسترسی به نمودار مقایسه فروش نیز برای فروشندگان وجود دارد که مقدار فروش هر روز با سایر روزها مقایسه خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید تغییرات فروش را در بازه‌های مختلف سال مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید در آمازون

همکاری در فروش آمازون چگونه است؟

برای همکاری در فروش آمازون، لازم است که وب سایت شما بازدید خوبی داشته باشد. بالا بودن میزان بازدید از صفحه، تعیین کننده میزان درآمد شما می‌باشد. نحوه همکاری در آمازون به این صورت است که با ایجاد لینک‌های وابسته و توصیف محصولات آمازون، می‌توانید کاربران را برای ورود به سایت جذب نمایید. به ازای هر کلیکی که توسط مشتری در سایت آمازون وارد شده باشد، کمیسیون پرداخت می‌شود و به این ترتیب می‌توانید بدون سرمایه کسب درآمد کنید.

پر امتیازترین محصولات آمازون برای فروش

 این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه فروش در فروشگاه آمازون نگارش شده و از طریق ایرانیکارت می‌توانید به خرید محصول از آن اقدام کنید. فروش محصول در آمازون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.

سخن نهایی

بطورکلی فروش در آمازون در ایران، طبق قوانین حال حاضر در سال 2023 غیر ممکن است و کمپانی آمازون برای رعایت قوانین خود مراحل سختی را جهت احراز هویت و ساخت اکانت فروشنده در این سایت ترتیب داده است. با در نظر گرفتن بسیاری از وعده‌های افراد و شرکت‌های مدعی فروش در آمازون، تنها با یک بررسی ساده می‌توان متوجه شد که این امر غیرممکن و غیرقانونی بوده و حتی در بعیدترین حالت ممکن، در صورت ایجاد شرایط برای فروش در آمازون در ایران، این کمپانی به سرعت متوجه فعالیت شما شده و می‌تواند سرمایه شما را بلوکه کند.

امیدواریم با خواندن این مقاله آموزش فروش در آمازون و محدودیت‌های آن برای کاربران مقیم ایران را فرا گرفته باشید و در صورت داشتن شرایط آن، بتوانید به راحتی اقدام به فروش محصول یا کالای مورد نظر خود کنید. در صورتی که در زمینه فروش و یا خرید از آمازون سوالی دارید، با ما به اشتراک بگذارید تا از راهنمایی‌های کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت بهره‌مند شوید.

سوالات متداول
Request for Quote

بطورکلی فروش محصول در آمازون در ایران تا به این لحظه (2023) غیرممکن است و آمازون در صورت اطلاع از اقامت شما در ایران، اکانت شما را خواهد بست.

برای فعالیت در آمازون به عنوان فروشنده، باید هم کردیت کارت و هم دبیت کارت داشته باشید که تمامی امور مالی شما از طریق این حساب بین المللی انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که فروشندگان مقیم در ایران علاوه بر نداشتن اجازه فعالیت فروش در آمازون، شرایط دریافت کردیت کارت بین المللی نیز ندارند.

خیر. کشور ایران در لیست تحریم‌های سایت آمازون قرار دارد و در صورتیکه این کمپانی متوجه اقامت فروشندگان خود در ایران شود، از فعالیت آن‌ها در این سایت جلوگیری می‌‎کند.

با استفاده از خدمات ارسال بین المللی کالا می‌توانید کالاهای خود را برای فروش به انبار آمازون ارسال کنید. اما در نظر داشته باشید که این امر از ایران دارای خطرات مختلف و شرایط خاصی خواهد بود.

آموزش فروش محصول در آمازون
فروش در آمازون یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد دلاری می‌باشد و تنها کافی است که در سایت amazon.com اکانت فروشندگی ساخته و فعالیت خود را شروع کنید. اما،...
4.2 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. فروشندگی محدودیت های قابل توجهی دارد. اما استفاده از پلتفرم AmazonMTURK چطور ؟ می توانیم با وجود اینکه در ایران هستیم در آن مشغول به کار شویم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی فروش در آمازون از خدمات ایرانیکارت نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. با سلام. وقتتون بخیر .از مقاله عالی تون تشکر می کنم.ما شرکت تولید دستمال مرطوب در جلفا داریم.و امکان اینکه محصول رو به ترکیه یا آذربایجان ارسال کنیم رو هم داریم.آیا با توجه به اینکه محصول ایرانی هست ،از اون کشورها هم نمی تونیم در آمازون بفروشیم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، خدمات افتتاح حساب فروشنده آمازون از طریق مجموعه ارائه نمی‌شود به همین دلیل اطلاعات دقیق از این خدمات موجود نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام وقت بخیر من خیلی وقت پیش یه کتاب در سایت آمازون برای فروش گذاشتم الان میخوام پاک کنم کتاب جدید بزارم. اضلا پیداش نمیکنم. چظوری پاک کنم ممنون از راهنماییتون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      1- وارد حساب آمازون خود شوید.
      2- به صفحه Seller Central بروید.
      3- به بخشInventory یا Manage Products وارد شوید.
      4- محصول موردنظر خود را پیدا کنید، روی نام محصول کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش محصول شوید. سپس با کلیک بر روی Remove from Sale یا Delete محصول خود را حذف کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • در صورتی که خارج از ایران اقامت داشته باشیم و بعد از ایجاد اکانت و فروش ، امکان پست محصول از ایران به آدرس خریدار هست یا خیر ؟!

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، خدمات افتتاح حساب فروشنده آمازون از طریق مجموعه ارائه نمی‌شود به همین دلیل اطلاعات دقیق از این خدمات موجود نمی‌باشد.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
          • سلام ، چطور‌میتونم برای مشاوره ازتون وقت بگیرم

            آیا این نظر برایتان مفید بود؟
          • سلام و احترام
            کاربر گرامی، جهت کسب مشاوره برای استفاده از خدمات ایرانیکارت یا از طریق چت آنلاین اقدام کنید و یا با شماره‌های مجموعه 02191091000 تماس حاصل فرمایید.
            پایدار باشید

            آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام، من ميخوام داخل امازون پنل فروشگاهي داشته باشم و محصولاتي رو كه ميشناسم مناسب فروش هست و روشون قبلا كار كردم رو از علي بابا بخرم و در امازون بفروشم،
    همينطور من براي كارم در عمان در حال ثبت شركت و اخذ حساب بانكي هستم.
    بعد از ثبت شركت و افتتاح. حساب ميتونم كارم رو در ايران ادامه بدم (مثلا با ip static)
    ايا ايده كلي من خوب هست و همينطور ميتونم با حساب عمانم داخل امازون امارات و بعدا داخل امازون امريكا فعاليت كنم يا خير؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، به دلیل اینکه اینکه خدمات Amazon seller در حال حاضر از خدمات مجموعه ایرانیکارت نمی‌باشد امکان ارائه اطلاعات لازم وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر
      در صورت تمایل، من مایلم که با شما روی این ایده کار کنیم و ببینیم که چطوری میشه کرا رو جلو برد

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام
    در مجموع هیچ راهی برای ایجاد حساب کاربری از ایران بدون اون روش هایی که فرمودید وجود نداره ؟ و اگر وجود داره به چه نحوی است
    دوم اینکه این افرادی که در اینستا ادعای فروش پکیج آموزشی میکنند دروغ میگن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربرگرامی، مقاله فوق براساس قوانین فعلی آمازون در سال 2023 نوشته شده است و محدودیت‌ها و قوانین سخت‌گیرانه آن برای احراز هویت فروشندگان از ایران قابل حل نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام خانوم سری . ممنون از مقاله خوبتون میخواستم یه سوال ازتون بپرسم . اینای که تواینیستا تبلیغ برای ساختن کسب کار توی امازون میکنن اونم داخل ایران حتما یه مشکلی داره درسته یا نه ممنون میشم نظر تونو بدونم ؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربرگرامی، طبق آخرین قوانین کمپانی آمازون برای ساخت اکانت فروشنده، کشور ایران در لیست تحریم این سایت قرار داشته و احراز هویت و فروش در آمازون برای فروشنده‌های مقیم ایران به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام من عمان زندگی میکنم کریدت کارت دارم ایا میتونم ثبت نام کنم ؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، اگر منظور شما ثبت نام در سایت آمازون است؛ بله، شما می‌توانید در سایت آمازون ثبت‌نام و از خدمات آن استفاده کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. درود .اینهمه کامنت خوندم خسته شدم .همه سوال تکراری در صورتی که همه‌ رو نوشتن بازم همونو میپرسین .
    حالا من یه سوال جدید🤣🤣
    برای خرید از آمازون نوشته بودین یه ای پی ثابت .و ما برای آمازون هم باید از فیلتر استفاده کنیم چطور ای پی ثابت داشته باشیم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربرگرامی، برای این منظور می‌بایست از آی‌پی ثابت سایر کشورها از طریق خرید سرور مجازی خارجی اقدام کنید؛ با این حال، در مطلب فوق به طور جامع توضیح داده شده است که، با تمام این راهکارها امکان فروش در آمازون شرایط سخت و بعضا غیرممکنی برای ساکنان ایران دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. یه سری اطلاعات خیلی کلی که داده شده حداقل واسه کاربرهای ایزانی بگید که باید چیکارکنن چجوری باید بفرستن با کدوم پست و ….

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، در صورت اقامت در ایران فعالیت در آمازون غیرممکن است. در غیر این صورت، برای ارسال کالاهای خود به انبار این فروشگاه، می‌توانید از خدمات ارسال بین المللی کالا از سایر کشورها به آمازون استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این خدمات در ایرانیکارت ارائه نمی‌شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. کاش یکی مقاله رو مینوشت که خودش کار کرده باشه

    سوالات اصلی اینه :
    ۱. از ایران چطور میتونیم کالا رو ارسال کنیم؟
    ۲.چه شماره حسابی باید بدیم که درآمد دلاری بهش واریز بشه؟
    ۳.اصلا با آدرس ایران یا هویت ایران وارد بشیم ، بخاطر تحریم ها اجازه فروش میده یا نه؟
    ۴.تو روش FBA چطور کالا رو به انبار آمازون بفرستیم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، تمامی سوالات شما در این مطلب به صورت جامع و تخصصی پاسخ داده شده است. بطورکلی فعالیت در آمازون از داخل ایران به دلیل استراتژی‌های آمازون برای احراز هویت، غیر ممکن است. برای فعالیت در این سایت به حساب‌های بین المللی، آدرس مشخص، کارت شناسایی، شماره موبایل و… نیاز خواهید د اشت که در صورت هرگونه نشانی از اقامت شما در ایران، از فعالیت شما در آمازون جلوگیری می‌شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام
        ممنون از مقاله خوبتون
        چیزی که من متوجه شدم تنها راه فروش در امازون
        ثبت شرکت در یکی از کشورهای همسایه افتتاح حساب و شهروندی اون کشوره

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. با سلام راجب اینکه باتوجه ب تحریم ها پول حاصل از فروشمان چطور بدست ما میرسد و اینکه محصولمان را هر قیمتی ک خودمان بخواهیم میتوانیم بفروشیم با خیر توضیح میفرمایید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، در خصوص فروش محصول در آمازون، ایرانیکارت خدماتی ارائه نداده و اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما بطورکلی، برای نقد کردن درآمد ارزی خود می‌توانید از سرویس نقد کردن درآمد ارزی ایرانیکارت استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  11. سلام. در مورد حساب بانکی که مبلغ محصول قراره واریز بشه بهش میشه توضیح بدید، داخل ایران که نمیشه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی این مورد از خدمات مجموعه ایرانیکارت نمی‌باشد وبا عرض پوزش در این خصوص اطلاعاتی وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  12. سلام من میخام یه دستگاه آلمانی قدیمی که آکبند هست رو تو سایت آمازون بزارم برای فروش کسی هست که اینکارو برام انجام بده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، فروش کالا در آمازون از خدمات ایرانیکارت نیست.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  13. درود بر شما
    روش ارسال کالا به انبار آمازون توضیح میدید لطفاً

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، متاسفانه در حال حاضر فروش کالا در آمازون از خدمات ایرانیکارت نیست و شما می‌توانید خرید محصول از طریق این مجموعه را انجام دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      وارد سایت آمازون شوید. سپس روی Sign In کلیک کرده و در منوی کشویی که ظاهر می‌شود بر روی گزینه Start Here کلیک نمایید. در کادر My Name Is اسم خود را وارد کنید و در کادر My Email Address Is آدرس ایمیل را وارد نمایید. در صورت تمایل در نوار My Mobile Phone Number Is شماره تلفن خود را وارد کنید. سپس برای تایید اکانت خود روی Create Account کلیک کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      شما باید محصولات خود را در محل خود ذخیره کنید، آنها را خودتان بررسی کنید و سپس برچسب گذاری نموده و سپس آن را به محل انبار آمازون بفرستيد. از آنجایی که ایران تحریم است این کار برای کاربران ایرانی و محصلات ایرانی به راحتی انجام نمی‌شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  14. چند مورد راهنمایی نیاز دارم
    1.نحوه ارسال تا لوکیشن خریدار .در صورت فروش مستقیم
    2.نحوه دریافت وجه
    3.و….

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      فروش محصول در ایرانیکارت از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد. همچنین برای دریافت وجه نیاز به درگاه دارید. برای خرید درگاه می‌توانید از خدمات سایت شپا استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  15. اگه سفارش کارت فیزیکی یا مجازی مستر کارت بدیم از طریق سایت شما
    اون کارت رو میتونیم به عنوان اکانت به سایت آمازون معرفی کنیم؟ و از طریقش مبالغ رو دریافت کنیم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کارگرامی، اگر شما قصد فروش محصول در آمازون را دارید باید از درگاه استفاده کنید. برای خرید درگاه به سایت شپا مراجعه کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و احترام ایا میشود از طریق تهیه پی پال یا مسترکارت هایی که شما میفروشید ، در امازون کتاب فروخت؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید حتی اگر ممکنه با من تماس بگیرید ممنون

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        کاربر گرامی، برای فروش محصول در آمازون لازم است درگاه داشته باشید. برای خرید درگاه اینترنتی می‌توانید از خدمات سایت شپا استفاده کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  16. با سلام برای شروع مسیر فروشندگی در آمازون از کدام یک از حساب های بین المللی استفاده کنم بهتره؟؟
    کدوم یک از خدمات شما رو خریداری کنم؟؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      دریافت هزینه فروش محصول در آمازون با استفاده از درگاه انجام می‌شود. برای خرید درگاه می‌توانید از خدمات شپا استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  17. سلام اگر ممکن است در مورد افتتاح حساب برای واریز شدن پول فروش محصولات توضیح دهید .

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، فروش محصولات در آمازون از خدمات ایرانیکارت نیست ولی برای افتتاح حساب‌های بین المللی می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. لازم است درخواست خود را در پنل سایت ثبت نمایید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  18. سلام من ایران نیستم یک محصول دارم میخواستم از طریق امازون بزارم برای فروش شماتوانید در این زمینه کمک کنید من هیچ شماره ای که بتونم با شما تماس بگیرم ندیدم تو سایت

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      شماره تماس ایرانیکارت در قسمت تماس با ما درج شده و شما می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۰۰ تماس حاصل فرمایید. البته فروش محصول در آمازون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام من اهل افغانستان هستم و در کشور ایران مهاجر شدم ، ميخواهم از طریق آزمون این کالاها رو به فروش برسانم ، تشکرررر

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، فروش محصولات در آمازون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد و شما از طریق مجموعه ایرانیکارت می‌توانید به خرید کالا از ایرانیکارت اقدام کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  19. سلام وقت بخیر .تیم شما میتونه کمک کنه برای ساخت اکانت در آمازون از ایران.آخه طبق تحقیقاتی که داشتم انگار موقع ساخت اکانت تو 2 روز اول تماس تصویری گرفته میشه از طرف آمازون. و میگفتن باید حداقل اکانت از ترکیه ساخته بشه واسه ایران و چند روزی ترکیه بمونید که بتونید به تماس پاسخ بدین. این صحبتها صحت داره؟
    ممنون از راهنماییتون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      ساخت اکانت در آمازون از طریق ایرانیکارت انجام نمی‌شود، ولی شما می‌توانید از طریق مجموعه ایرانیکارت به خرید کالا از آمازون اقدام کرده و هزینه آن را پرداخت نمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  20. سلام من الان پنل فروش داخل آمازون ایجاد کردم چجوری باید از داخل ایران در صورت فروش کالا کالای فروش رفته را ارسال کنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، ایرانیکارت خدمات فروش کالا در آمازون را انجام نمی‌دهد. برای خرید کالا یا محصول از آمازون می‌توانید از خدمات مجموعه استفاده نمایید.
      پایدار باشید
      ایرنیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • از داخل ایران میشه محصولاتمون رو در آمازون بفروشیم؟؟
        ارسال کالا به خارج چطور صورت میگیره ؟؟؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          بله با رعایت شرایط ذکر شده می‌توانید به فروش محصول در آمازون اقدام کنید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  21. سلام ببخشید شما خدمات افتتاح حساب فروشندگی در آمازون و همینطور حساب بانکی رو انجام میدهید؟
    من ایران هستم خارج از کشور هم آشنایی ندارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، افتتاح حساب فروشندگی در آمازون توسط مجموعه ایرانیکارت انجام نمی‌شود. در صورتی که بخواهید پرداخت خاصی را در سایت آمازون انجام دهید، می‌توانید توسط مجموعه ایرانیکارت اقدام نمایید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
خرید از آمازون با پی پال
حساب های بین المللی
خرید از آمازون با پی پال
آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است که محبوبیت زیادی بین افراد مختلف دارد و روش‌های متنوعی برای پرداخت کاربران در سایت خود گذاشته است. اگر شما دارای حساب...
خرید لباس از سایت آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
خرید لباس از سایت آمازون
خرید لباس از سایت آمازون ممکن است برای خیلی از افراد دور از ذهن باشد. این سایت آمریکایی، فروشگاهی آنلاین و معتبر در جهان است. در سراسر جهان افراد از...
قوانین فروش کتاب در آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
قوانین فروش کتاب در آمازون
حتما می‌دانید که آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و از این طریق توانست در همان اولین سال شروع کار خود، سود بسیار زیادی کسب کند. فروش...