ارز های دیجیتال

آموزش نحوه خرید و فروش NFT

آموزش نحوه خرید و فروش NFT

خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن به یک روش بسیار خوب برای خرید و فروش اقلام دیجیتال هستند. NFT ها به هنرمندان و دیگر سازندگان محتوا فرصتی برای کسب درآمد از آثار خود و فروش مستقیم آن به مخاطب در قالب NFT ها، می‌دهد. در این مقاله آموزش نحوه خرید و فروش NFT و چگونگی خرید NFT در پلتفرم Opensea را به شما آموزش می‌دهیم.

منظور از NFT چیست؟

توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال رمزنگاری «بی‌نظیر» هستند که اشیاء دنیای واقعی و آیتم‌های دیجیتالی مانند هنر، موسیقی، سرزمین مجازی، کلکسیون‌های درون بازی، ویدیوها، عکس‌ها و سایر محصولات خلاقانه را نشان می‌دهند.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

در دنیای دیجیتال، آن‌ها را می‌توان مانند هر قطعه دیگری از دارایی بدون داشتن شکل ملموس خود خرید و فروش کرد. NFT ها منحصر به فرد هستند، از نظر کمیت محدود و به دلیل کمیاب بودن با ارزش هستند. آن‌ها را نمی‌توان کپی کرد و به راحتی می‌توان آن‌ها را احراز هویت کرد. NFT ها ممکن است به عنوان مدرکی برای اصالت و گواهی مالکیت برای دارایی‌های مجازی یا فیزیکی ثبت شده در بلاک چین تلقی شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره NFT ها می توانید مقاله توکن غیر قابل معاوضه یا NFT چیست ؟ را مطالعه کنید.

چرا مردم NFT می‌خرند؟

چرا مردم NFT می‌خرند؟

دلایل زیادی برای خرید NFT وجود دارد. ابتدایی‌ترین آن‌ها به این دلیل است که افراد می‌خواهند در شکل دارایی جدید، سوداگرانه و بسیار بی‌ثبات سرمایه‌گذاری کنند. بازار NFT ها در سال 2021 منفجر شد. با این حال، جدا از حدس و گمان در مورد ارزش‌گذاری آینده، برخی از سرمایه گذاران، خرید NFT ها را به عنوان نوعی هنر دیجیتال انتخاب می‌کنند. همانطور که جهان به سمت آینده دیجیتالی پیش می‌رود و از آن جایی که مفهوم متاورس همچنان به سرعت خود ادامه می‌دهد، بسیاری از مردم می‌خواهند هنر کمیاب و معتبر دیجیتالی را داشته باشند.

به هرحال دلایل خرید متفاوت می‌باشد اما این یک واقعیت است که این بازار به یک بازار قابل توجه تبدیل شده که نباید نادیده گرفته شود. از جمله معروف ترین بازارهای خرید NFT می توان به Opensea ،Rarible و Mintable اشاره کرد که در ادامه آموزش نحوه خرید و فروش NFT در پلتفرم Opensea را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های خرید و فروش NFT

آموزش نحوه خرید NFT در پلتفرم OpenSea

مرحله 1: یک کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کرده و به آن اتریوم منتقل کنید.
برای خرید NFT به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. در OpenSea، ارزی که برای خرید استفاده می‌کنید اتر (ETH) است. برای این راهنما، از MetaMask، محبوب‌ترین کیف پول وب برای NFT ها استفاده خواهیم کرد.

اگر می خواهید با نحوه ساخت NFT ها آشنا شوید، مقاله آموزش ساخت NFT و نحوه فروش آن را بخوانید.

نکته مهم: در صورتی که کیف پول را برای اولین بار نصب می‌کنید، از فیشینگ آگاه باشید و آدرس وب سایت صحیح را دوباره بررسی کنید.
اگر قبلاً کیف پولی نصب نکرده‌اید، به metamask.io بروید و آن را به عنوان یک افزونه روی مرورگر وب خود نصب کنید و آن را به OpenSea متصل کنید. برای انجام این کار، به OpenSea بروید و از قسمت نوار بالا سمت راست روی پروفایل کلیک کنید. به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد کیف پول خود را متصل کنید. MetaMask را انتخاب کنید. به OpenSea تمام مجوزهای لازم برای استفاده از کیف پول خود را بدهید. پس از نصب، شما می‌توانید مجموعه‌های NFT موجود در بازار OpenSea را بررسی کنید.
آموزش نحوه خرید NFT در پلتفرم OpenSea - مرحله اول

مرحله 2: مجموعه‌های OpenSea NFT را مشاهده کنید.

ابتدا باید NFT مورد نظر خود را پیدا کنید. به نمایه OpenSea خود بروید و روی «search» کلیک کنید. در این بخش، هزاران مجموعه NFT موجود را خواهید دید. در نوار بالا سمت راست از قسمت Explore، می‌توانید جستجوی خود را با کلیک کردن روی ترندها، برترین، هنری، کلکسیون‌ها، نام‌های دامنه، موسیقی، عکاسی، ورزش، کارت‌های تجاری و سایر موارد فیلتر کنید.

مرحله 3: اکنون پیشنهاد خرید بدهید.
وقتی چیزی را که دوست دارید پیدا کردید، می‌توانید مستقیماً آن را بخرید یا پیشنهاد قیمت بدهید. به خاطر داشته باشید که برخی از NFT ها گزینه «Place Bid» را خواهند داشت که در آن می‌توانید پیشنهادی برای خرید کالا به مالک ارائه دهید. اگر چنین NFT را می‌بینید، مطمئن شوید که تعداد پیشنهادهایی که قبلاً ارائه شده است، مشاهده کرده‌اید تا بدانید چقدر پول می‌توانید پیشنهاد بدهید. در OpenSea، قیمت پیشنهادات باید حداقل 5% بیشتر از قبلی باشد.

مرحله 4: خرید
در این مورد، ما در حال خرید یک اثر هنری به نام «Great Ball of Fire» هستیم.

آموزش نحوه خرید NFT در پلتفرم OpenSea - مرحله چهارم

برای ادامه جهت تسویه حساب، «buy now» را انتخاب کنید. جزئیات NFT، مانند نام، مجموعه مربوطه، مجموع فرعی و کل را خواهید دید. روی Confirm Checkout کلیک کنید. در مرحله بعد، OpenSea کیف پول MetaMask شما را بارگیری می‌کند.

آموزش نحوه خرید NFT در پلتفرم OpenSea - بررسی جزییات

در اینجا تمام جزئیات خرید خود مانند هزینه‌های تخمینی کارمزد و مدت زمان پردازش تراکنش را خواهید دید.

با کلیک بر روی Edit می‌توانید کارمزد را تغییر دهید اما به خاطر داشته باشید که کاهش کارمزد، سرعت تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. بهترین زمان برای خرید با استفاده از MetaMask زمانی است که شبکه اتریوم کمتر شلوغ باشد. وقتی برای خرید آماده شدید، تأیید را بزنید و منتظر بمانید تا خرید شما پردازش شود. پس از چند ثانیه، NFT جدید در مجموعه شما ظاهر می‌شود.

حتما بخوانید: معرفی 5 از بهترین کیف پول های NFT

آموزش نحوه فروش NFT در پلتفرم OpenSea

اکنون می‌خواهیم NFT که در مرحله قبل خریداری کردیم، بفروشیم.

مرحله 1: وارد مجموعه خود شده و NFT که قصد فروش آن را دارید، انتخاب کنید.

سپس روی «SELL» در نوار بالا سمت راست کلیک کنید. به صفحه جدیدی مانند تصویر زیر هدایت می‌شوید تا شرایط فروش را تکمیل کنید.

آموزش نحوه فروش NFT در پلتفرم OpenSea - مرحله 1

انتخاب کنید که آیا آن را به قیمت ثابت یا یک حراج بفروشید. نوع ارز و تاریخ انقضای فروش، به صورت رایگان قابل تنظیم است اما توجه کنید که پلتفرم OpenSea، حدود 2.5% از هر فروش را دریافت می‌کند.

اکنون، اگر می‌خواهید NFT خود را در کیف پول MetaMask خود ببینید اما ظاهر نمی‌شود، نگران نباشید، باید آن را به صورت دستی اضافه کنید.

مرحله 2: ابتدا بر روی NFT خود کلیک کنید و تا انتها به قسمت Details بروید.

آموزش نحوه فروش NFT در پلتفرم OpenSea - مشاهده در ولت متامسک

مرحله 3: روی Contract Address کلیک کنید.

شما را به صفحه Etherscan آدرس خاص NFT خود هدایت می‌کند. آدرس را کپی کرده و به کیف پول MetaMask خود برگردید. گزینه «Import Tokens» را خواهید یافت. روی آن کلیک کنید و «Custom Token» را انتخاب کنید. آدرسی را که از صفحه Etherscan کپی کرده اید، جای‌گذاری کنید.

token symbol تگ نام عمومی و Token Decimals راهی برای مشاهده NFT شماست و هیچ دخالتی در مقداری که نگه می‌دارید، ندارد. به عنوان مثال، اگر 3 را انتخاب کنید، 0001 به شما می‌دهد. در این مورد، ما 0 را قرار می‌دهیم و به اضافه کردن آن ادامه می‌دهیم. پس از طی این مراحل می‌توانید NFT خود را درست در زیر وجوه خود مشاهده کنید.

حتما بخوانید: متاورس چیست؟

سخن آخر

با توجه به مقاله آموزش نحوه خرید و فروش NFT، خرید و فروش NFT در OpenSea آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. با این حال، توجه داشته باشید که کلاهبرداران زیادی در این زمینه وجود دارد و قیمت‌ها می‌تواند بسیار متغیر باشد. حوزه NFT همچنین مملو از افرادی است که حجم معاملات جعلی را در مجموعه‌های خاص ایجاد می‌کنند تا آن‌ها را برای سرمایه گذاران جذاب‌تر کند. بازارهای NFT مسیر شما برای شروع سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، کلکسیون‌ها و هنر هستند اما گزینه‌های زیادی وجود دارد. مطمئن شوید که بر اساس نوع NFT مورد نظر و ارز دیجیتالی که می‌خواهید برای تراکنش‌ها از آن استفاده کنید، یکی را انتخاب کنید که با نیازهای خرید و ذخیره‌سازی شما مطابقت داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که این یک صنعت جدید و به شدت پر ریسک است. برخی از NFT ها ممکن است ارزش بالاتری داشته باشند اما هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد. ارزش هنر دیجیتال و آثار کلکسیونی تقریباً مانند هنرهای فیزیکی و کلکسیونی عمل می‌کند. یعنی ارزش ذهنی است و توسط عواملی مانند منحصر به فرد بودن و شهرت هنرمندی که آن را ساخته است تعیین می‌شود. با در نظر گرفتن استراتژی کلی سرمایه گذاری، ارزش خالص و افق زمانی سرمایه گذاری، خرید خود را انجام دهید.

اگر سوالی درمورد مراحل خرید و فروش NFT در OpenSea دارید، از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. با سلام ، آیا پلتفرمهایی مانند اپن سی ابزاری برای احراز هویت خالق nft دارند و اینکه آیا مسیولیتی نسبت به اطمینان از یک اثر هنری و خالق آن دارند ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      دوست عزیز اوپن سی فقط مارکتی برای خرید و فروش nft است با این حال شما می توانید تمام تاریخچه nft مورد نظر مانند تاریخ معامله و تمام خریدارهای آن را مشاهده کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. وقت‌بخیر،
    با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در پلتفرم های خارجی مثل opensea برای ایرانی ها، جایگزینی میشناسید؟ راه های دورزدن این محدودیت‌ها رو می‌فرمایید؟
    بنظرتون انفتینو مناسبه برای خرید NFT؟
    با سپاس از پاسخگوییتون🌹

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، Rarible و Mintable جایگزین مناسب‌تری هستند.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام خسته نباشید، برای ثبت فروش از من میخواد که مقدار پول اولیه ای رو به متامسک واریز کنم، چیکار باید بکنم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، بله این مقدار در واقع کارمزدی است که باید پرداخت کنید.
      برای آموزش نحوه دریافت ارز در متامسک به مقاله کیف پول متامسک چیست مراجعه کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام من تو سایت اپن سی ان اف تی خریدم و کارمزد ازم‌ کم شد ولی نه تو ولتم اومد و نه تو پروفایل اپن سی. وقتی هم اون ایتم مورد نظر رو چک میکنم دیگران میتونن بخرنش و گزینه buy now داره. کجا باید چک کنم تراکنشم انجام شده و چجوری باید nft رو بیارم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      طبیعتا nft خریداری شده توسط شما باید در قسمت پروفایل بخش collected نشان داده شود. دقت کنید فعالیت اخیر شما از قسمت activity مشخص می‌باشد. چنانچه nft وارد حساب شما نشده، تراکنش را باید از قسمت explorer کیف پولی که متصل کرده اید، بررسی کنید. چراکه تراکنش اصلی از طریق کیف پول صورت گرفته است. در صورتی که بعد از بررسی مشاهده کردید تراکنش به طور کامل تکمیل و یا به عبارتی confirm شده، به پشتیبانی کیف پول و اوپن سی تیکیت ارسال کنید که هر دو از پلتفرم خود تراکنش شما را پیگیری کنند. توجه کنید بعضی مواقع در شبکه اتریوم حتی وقتی تراکنش با خطا مواجه شود مقدار کمی کارمزد از شما کسر خواهد شد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
آموزش ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن...
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
ان اف تی
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
مراحل ساخت NFT ها بسیار دشوار نیست و هر کسی می‌تواند به این کار بپردازد، البته به شرطی که ماهیت واقعی و زیرساختی توکن‌سازی بر بستر بلاکچین را به طور...
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
ان اف تی
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
دوران NFT با Bored Ape Yacht Club ،CryptoPunks و دیگر پروژه‌های NFT 1.0 آغاز شد که چیزی جز تصاویر روی بلاک چین نبودند. با این حال مانند هر فناوری دیگری،...