آزمون ها

نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE

نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE

اگر شما هم قصد مهاجرت از ایران و تحصیل در کشور دیگری را داشته باشید، حتما می‌دانید که یکی از مراحلی که باید پشت سر بگذارید، ثبت نام آزمون GRE است. رتبه این آزمون تاثیر زیادی در سنجش و انتخاب دانشجوها دارد. احتمالا شما هم بعد از آماده شدن برای این آزمون، نمی‌دانید که ثبت نام آزمون جی ار ای و پرداخت هزینه آن چگونه است؟ در این مقاله با نحوه پرداخت هزینه آزمون جی آر ای و مراحل ثبت نام آن به صورت کامل و جامع آشنا می‌شوید.

مراحل پرداخت هزینه آزمون جی آر ای

اگر در سایت GRE ثبت نام کرده باشید، می‌توانید به راحتی با انجام دادن مراحل زیر، به پرداخت هزینه آن اقدام کنید(در صورتی که در این سایت اکانت ندارید، ابتدا نسبت به ساخت آن اقدام کنید. در ادامه این مقاله نحوه ساخت اکانت gre آموزش داده می‌شود).

بیشتر بخوانید: آزمون GRE چیست؟

  1. وارد سایت GRE شده و روی register که در تصویر به آن اشاره شده است، کلیک کنید.
  2. شھر مورد نظر را در قسمت انتخابی تایپ کنید، همین که شروع به تایپ کردن کنید، اسم شهر نمایش داده می‌شود، سپس روی dates and centers test available Final کلیک کنید.
  3. دو تقویم نمایش داده می‌شود که روزها با رنگ سبز و خاکستری مشخص شده اند. رنگ سبز مربوط به روزهایی است که قابل انتخاب هستند و خاکستری هم روزهایی که پر شدند و دیگر قابل انتخاب نیستند را نشان می‌دهد. بعد از انتخاب تاریخ مورد نظر رویShow test time  کلیک کنید تا ساعت برگزاری آزمون را ببینید.
  4. بعد از کلیک روی Show test time گزینه register ظاهر می‌شود، روی آن کلیک کرده تا تعیین محل انتخاب آزمون برای شما ثبت شود.
  5. در این مرحله گزینه I understand and agree را انتخاب و روی Next کلیک کنید.
  6. اطلاعات شما نمایش داده می‌شود که باید نسبت به درستی و صحت آن‌ها مطمئن شوید. اگر همه اطلاعات به درستی وارد شده بود، روی next کلیک کنید، در غیر این صورت روی edit در بالای صفحه سمت راست کلیک کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنید.
  7. گزینه Yes I would like to register… را انتخاب کرده و روی next کلیک کنید.
  8. سوالات متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید به آن‌ها پاسخ دهید(جواب دادن به همه سوالات الزامی نیست و می‌توانید فقط سوالات ستاره دار را پاسخ دهید) و سپس Next را بزنید.
  9. مجددا بازبینی مشخصات محل آزمون و تاریخ، قبل از مرحله پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد که نسبت به درستی آن مطمئن شوید.
  10. روی coninue کلیک کنید که به مرحله خرید برسید.
  11. کد امنیتی را وارد کرده و برای خرید روی buy کلیک کنید.( روش‌ها مختلفی برای پرداخت وجود دارد مثل پی پال، ووچر GRE و ویزا کارت)
  12. بعد از انجام عملیات پرداخت، می‌توانید از قسمت Details view پرینت اطلاعات خود را دریافت کنید.

شما برای پرداخت هزینه آزمون GRE می‌توانید از خدمات کارت‌های اعتباری بین‌المللی و کیف پول های‌الکترونیکی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات ایرانیکارت بهره‌مند شده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون GRE خود اقدام کنید.

حال که با نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE آشنا شدید، می‌توانید برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون GRE از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون GRE

در این قسمت از مقاله، پرداخت هزینه آزمون gre را فرا گرفتید. در صورتی که نتوانستید مراحل پرداخت این آزمون را با موفقیت انجام دهید، می‌توانید آن را به کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت بسپارید.

نحوه ثبت نام آزمون GRE

در قسمت قبل در مورد پرداخت هزینه ثبت نام جی ار ای توضیح داده شد. در این قسمت به نحوه ساخت اکانت در آزمون GRE پرداخته می‌شود تا افرادی که در آن ثبت نام نکرده‌اند بتوانند ساخت اکانت آن را آموزش ببینند.

مرحله اول: برای ثبت نام در آزمون GRE وارد سایت ets.org/gre شوید و روی Regisret Now کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون gre

مرحله دوم:  روی Create an Account برای ساخت اکانت جدید، کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام جی ار ای

مرحله سوم: اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و اگر مایل به دریافت پیام‌ها از طریق پیام کوتاه هستید، روی Yes, Send texte massage to کلیک کنید. برای دریافت پیام ها از طریق ایمیل هم گزینه  Yes, I agree to  receive emails from ETS را انتخاب کنید و سپس Next را در پایین صفحه بزنید.

ثبت نام آزمون جی ار ای

مرحله چهارم: نام کاربری را وارد کرده و سپس یک رمز شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک، علائم نگارشی مثل نقطه، ویرگول و… انتخاب و در قسمت Retype password آن را تکرار کنید. در قسمت security question  یک سوال انتخاب و جوابش را در answer وارد کنید. سوال و جواب انتخابی را جایی یادداشت کنید. این برای مواقعی که رمز خود را فراموش می‌کنید، استفاده می‌شود. در نهایت گزینه ...I acknowledge and understand را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

ثبت نام gre

مرحله پنجم: اطلاعات شما در این مرحله نمایش داده می‌شود، وقتی از صحت اطلاعات خود مطمئن شدید روی Submit کلیک کنید، در غیر این صورت back را بزنید تا به مرحله قبل رفته و مشخصات خود را ویرایش کنید.

ثبت نام جی آر ای

در نهایت ثبت نام شما در سایت ETS انجام شده است و روی Sign in to continue کلیک کنید تا بتوانید وارد مرحله پرداخت هزینه آزمون جی آر ای شوید.

پرداخت آزمون جی ار ای

سخن نهایی

امیدواریم که مراحل ثبت نام آزمون جی ار ای و پرداخت هزینه آن را به خوبی متوجه شده باشید و این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. اگر در روش‌های پرداخت هزینه آزمون و ثبت نام آزمون جی ار ای تجربه ای دارید، آن را برای ما و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

نحوه پرداخت هزینه آزمون GRE
اگر شما هم قصد مهاجرت از ایران و تحصیل در کشور دیگری را داشته باشید، حتما می‌دانید که یکی از مراحلی که باید پشت سر بگذارید، ثبت نام آزمون GRE...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...