مسافرت و مهاجرت

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از راه های اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای تحصیلی آمریکا می باشد. با توجه به کیفیت نظام آموزشی این کشور و وجود بخشی از برترین دانشگاه های جهان در آمریکا، اغلب دانشجویان تمایل به تحصیل در آمریکا دارند. اگر چه با وجود شرایط بسیار دشوار برای اخذ ویزای آمریکا، متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به این کشور به شدت کم شده اند. اما افرادی هستند که همچنان علاقه مند به تحصیل در آمریکا هستند. در صورتی که از این دسته افراد هستید، در این مقاله برای آشنایی با شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا همراه ما باشید.

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیل در آمریکا برای اهداف مطالعات تحصیلی و برنامه های آموزشی زبان انگلیسی صادر می گردد. یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایالات متحده اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در این کشور می باشد. متقاضی باید بتواند ثابت کند که می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را پرداخت کند. با توجه به محدود بودن فرصت های شغلی در این کشور، معمولاً مهاجرانی که با ویزای تحصیلی اقامت گرفته اند، امکان کار کردن ندارند.

اولین لازمه برای دریافت ویزای تحصیلی دریافت گواهینامه SEVP می باشد. این گواهینامه از دانشگاه یا یک مرکز آموزشی معتبر برای دانشجویانی که قصد تحصیل در آن جا را دارند، صادر می شود. ویزای تحصیلی نوع F برای تحصیل در دانشگاه، کالج های زبان انگلیسی و یا مدارس خصوصی صادر می شود. ویزای نوع M برای تحصیل در هنرستان ها و سایر مراکز آموزشی است. ویزای گروه B نیز نوعی ویزای گردشگری است که متقاضی می تواند با استفاده از آن در دوره های آموزشی نیز شرکت کند. این دوره نباید از 18 ساعت در هفته بیشتر باشد. ویزای B برای اخذ اقامت آمریکا مناسب نمی باشد.

ویزای تحصیلی آمریکا

مدارک ویزای تحصیلی آمریکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی برای مقاطع مختلف، متفاوت می باشد. اما برخی مدارک به صورت ثابت نیاز هستند. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت آمریکا جهت ادامه تحصیل شامل موارد زیر می باشد.

  • فرم I20: این فرم پس از این که شما بخشی از شهریه دانشگاه را پیش پرداخت کنید به شما داده می شود.
  • تاییدیه مدرک تحصیلی: مدرک تحصیلی شما توسط یکی از سازمان های ارزشیابی مدارک در آمریکا بررسی شود. به این منظور نیاز به ارسال اصل مدارک تحصیلی شما به این سازمان ها می باشد.
  • مدرک زبان انگلیسی: مدرک آزمون آیلتس یا آزمون تافل با نمره مورد تایید دانشگاه مربوطه

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی برای مقاطع مختلف، متفاوت می باشد. اما در هر صورت

هزینه ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه ویزای تحصیلی برای اخذ اقامت آمریکا به مقطع تحصیل، دانشگاه یا موسسه آموزشی و طول دوره بستگی دارد. گرفتن ویزای دانشجویی از آمریکا طی دو مرحله انجام می شود.

اخذ اقامت آمریکا

هزینه پرداختی برای دریافت ویزای آمریکا، شامل هزینه وقت سفارت ، اپلیکیشن فی و شهریه دانشگاه می باشد. به جز هزینه سفارت، بقیه موارد با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، متغیر خواهند بود.

برای پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کشور آمریکا، نیاز به ارسال حواله ارزی دارید. این حواله را می توانید با استفاده از کردیت کارت خود مثل ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت کنید. در صورتی که دسترسی به این کارت ها یا میزان موجودی کافی ندارید، می توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت بهره ببرید.

نظر شما در رابطه با اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای تحصیلی چیست؟ آیا تجربه ای در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا دارید؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک گذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...