معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال آیوتا چیست ؟

ارز دیجیتال آیوتا چیست ؟

رمز ارز آیوتا یک ارز دیجیتال است که تمرکز آن بر ارائه ارتباطات امن و پرداخت میان ماشین‌ها در اینترنت‌ اشیا است. رمز ارز آیوتا از نظر ارزش بازار در رتبه 45 قرار دارد. آیوتا در فاصله روز یکم تا چهارم ماه سپتامبر 2021 افزایش قیمت بیش از 100% داشته است. اگر شما هم به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازید حتماً باید با آیوتا این رمز ارز قوی آشنا شوید و بدانید که ارز دیجیتال آیوتا چیست و چگونه عمل می کند. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ارز دیجیتال آیوتا چیست؟

ارز دیجیتال آیوتا چیست؟

IOTA (MIOTA) یک دفتر کل توزیع شده است که برای ثبت و اجرای معاملات بین ماشین‌ها و دستگاه‌ها در اکوسیستم اینترنت‌اشیا (IoT) طراحی شده است. این دفتر کل از توکن بومی خود به نام MIOTA برای تراکنش در شبکه خود استفاده می‌کند. آیوتا از یک نوآوری اصلی به نام فناوری تنگل Tangle در سیستم خود استفاده کرده است. تنگل به معنای سیستم گره‌هایی است که برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. IOTA ادعا می‌کند که فناوری تنگل Tangle سریع‌تر و کارآمدتر از بلاک چین‌های معمولی است که در ارز‌های رمزنگاری شده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : بلاکچین چیست؟

تاریخچه ارز آیوتا

چهار بنیان‌گذار رمز ارز Iota، سرگئی ایوانچگلو، سرگی پوپوف، دیوید سانستبی و دومینیک شینر می‌باشند و اعضای تیم در حال حاضر در بیش از 25 کشور مستقر هستند.

این پروژه در اکتبر 2015 از طریق پستی اطلاع داد که فروش توکن را در انجمن آنلاین بیت کوین اعلام می‌کند. آیوتا IOTA اوایل به نام پروژه Jinn شناخته می‌شد. هدف این پروژه توسعه سخت‌افزار سه‌گانه یا سخت‌افزار کم هزینه و کم مصرف، در درجه اول پردازنده‌های عمومی برای استفاده در اکوسیستم اینترنت‌اشیا بود. Jinn در سپتامبر 2014 اقدام به فروش جمعی از توکن‌های خود کرد. تقریباً 100000 توکن در حین فروش جمعی فروخته شد که مبلغی بالغ بر 250 هزار دلار بود.

در سال 2015، Jinn به عنوان IOTA تغییر نام داد و فروش توکن دیگری نیز برگزار شد. دارندگان توکن‌های Jinn توانستند توکن‌های خود را با معادل‌سازی در سیستم جدید مبادله کنند و بالاخره این شبکه به طور رسمی در سال 2016 راه‌اندازی شد.

آشنایی با نحوه عملکرد آیوتا

بنیان‌گذاران رمز ارز آیوتا IOTA ادعا می‌کنند که مشکلات متعددی را که در بلاک چین‌های استاندارد توسعه یافته است، حل می‌کنند. این مشکلات شامل تمرکز استخراج در یک گروه خاص، سرعت پایین شبکه و مقیاس‌پذیری است. برای ارز‌های دیجیتال، مقیاس‌پذیری به معنای مشکل افزایش تعداد تراکنش‌های پردازش شده توسط بلاک چین بدون تأثیر بر معیار‌های دیگر می‌باشد.

بیشتر بخوانید:مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

این پروژه به عنوان یک پروژه سخت‌افزاری آغاز شد که هدف آن طراحی پردازنده‌های کم هزینه و همه منظوره بود. هدف آیوتا حل مسائل مقیاس‌پذیری و عملکرد بیت کوین با جایگزینی بلاک چین آن با فناوری تنگل Tangle است. این مشکلات در درجه اول به دلیل تعداد بالای معاملات در بلاک چین بیت کوین ایجاد می‌شود. این عقب ماندگی به دلایل مختلفی از اندازه بلوک‌های کوچک گرفته تا مشکل معادلات ریاضی که ماینر‌ها باید برای به دست آوردن ارز دیجیتال به عنوان پاداش حل کنند، ایجاد می‌شود. آیوتا IOTA این مشکلات را با پیکربندی مجدد معماری بلاک چین در تنگل Tangle، روشی جدید برای سازماندهی داده‌ها و تأیید معاملات، حل می‌کند. تنگل سیستمی از گره‌ها است که در آن هر تراکنش جدید دو تراکنش قبلی را تأیید می‌کند.

نام فنی‌تر Tangle گرافیک هدایت نشده است و هدف این فناوری حفظ توانایی بلاک چین برای انجام معاملات امن می باشد. تنها تفاوت این است که مفهوم بلوک‌ها را از بین می‌برد. تراکنش‌های جدید با تأیید دو تراکنش قبلی از یک گره دیگر تأیید می‌شود و این یک رویکرد جدید می باشد زیرا به این معنی است که اندازه و سرعت شبکه به طور مستقیم با تعداد افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند ارتباط دارد. در بیت کوین، گروهی از سیستم‌ها که دارای گره‌های کامل هستند و شامل کل تاریخ معاملات یک دفتر کل است، برای تأیید و اجماع مورد نیاز است. این فرآیند از نظر انرژی و محاسبات بسیار فشرده است.

Tangle یک نمودار غیر چرخه‌ای غیر متمرکز (DAG) است، یک سیستم از گره‌ها که متوالی نیست. بنابراین، هر گره می‌تواند به چندین گره دیگر در یک Tangle متصل شود. اما آن‌ها فقط در جهت خاصی به هم متصل هستند، بدین معنا که یک گره نمی‌تواند به خود برگردد. یک بلاک چین استاندارد نیز DAG است زیرا یک مجموعه پیوندی متوالی است. اما Tangle یک سیستم موازی است که در آن می‌توان معاملات را به طور متوالی پردازش کرد. وقتی سیستم‌های بیشتری به آن متصل می‌شوند، Tangle در پردازش معاملات ایمن‌تر و کارآمدتر می‌شود.

امنیت شبکه آیوتا IOTA

با توجه به این که شبکه IOTA یک بلاک چین نیست، ممکن است فکر کنید که به مکانیزم اجماعی نیاز زیادی دارد. با این حال، برای کمک به حفظ امنیت شبکه، یک پازل اثبات کار نسبتاً ساده در فرایند تأیید معامله گنجانده شده است. نگرانی‌های امنیتی در مورد IOTA وجود داشته است. در گذشته، محققان ادعا کرده بودند که آسیب‌پذیری‌هایی در کد پروژه پیدا کرده‌اند.

صرافی‌های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال آیوتا IOTA

آیوتا در دسامبر 2017 به اوج قیمت خود یعنی 5.36 دلار رسید و از آن زمان تا کنون نتوانسته اوج قیمت جدید ثبت کند.

MIOTA در صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال متعددی لیست شده است. بیشترین حجم خریدهای آیوتا توسط کاربران در صرافی های بیتفینکس Bitfinex، بایننس Binance و OKEX انجام می شود. بر اساس پروژه، طیف وسیعی از جفت‌های تجاری از این ارز برای خرید در دسترس است که از جمله آن ها می توان  بیت کوین، اتریوم، استیبل کوین و ارز‌های فیات از جمله ین ژاپن، یورو، پوند و دلار را نام برد.

برای خرید اتریوم از صرافی ایرانیکارت کلیک کنید .

کیف پول‌های ارز دیجیتال آیوتا IOTA

کیف پول‌های ارز دیجیتال آیوتا IOTA - رمز ارز آیوتا

آیوتا را می‌توان در کیف پول‌های دیجیتال زیادی در انواع مدل کیف پول نرم افزاری و یا کیف پول سخت افزاری نگهداری کرد. از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری که از ارز دیجیتال آیوتا پشتیبانی می‌کنند می‌توان از کیف پول‌های لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، ترزور وان و ترزور تی نام برد. همچنین رمز ارز آیوتا را می‌توان در کیف پول‌های تراست ولت، متامسک، ترینتی Trinity و بایننس چین ولت نیز نگهداری کرد.

آینده ارز دیجیتال آیوتا IOTA

سرمایه بازار IOTA هنوز به میزان قابل توجهی نسبت به بالاترین سطح خود در سال 2017 کاهش یافته است. آیوتا بازار 2020 را با سرمایه بازار 446 میلیون دلار آغاز کرد و تا 19 دسامبر 2020 به بیش از 900 میلیون دلار رسید. افزایشیی بیش از 100%، اما مسیر این افزایش پر نوسان بود. مشارکت مستمر پلتفرم IOTA با دیگر شرکت‌های بزرگ و همچنین تمرکز بر اینترنت رو به رشد‌ اشیا (IoT) باعث متمایز ساختن آن از سایر ارز‌های دیجیتال شده و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است. در ادامه تعدادی از پیش بینی هایی که برای آینده قیمت ارز آیوتا انجام شده است را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا تا پایان سال 2021

با در نظر گرفتن آسان بودن قابلیت ذخیره‌سازی MIOTA و سایر مزایای زیست محیطی DLT، می‌توان در نظر داشت که ارز IOTA برای پیشرفت فناوری پایگاه داده دفتر کل برای مقیاس‌پذیری و ذخیره‌سازی محوری است. همچنین با در نظر داشتن نحوه عملکرد  IOTA پایگاه داده دستگاه‌های مختلف که به طور جمعی آن را اجرا می‌کنند، تراکنش‌ها قابل اطمینان‌تر و کارآمدتر می‌شود. این ممکن است میزان سازگاری IOTA را افزایش داده و ارزش آن را تا پایان سال 2021 به حدود 4 دلار برساند.

پیش‌بینی قیمت رمز ارز آیوتا تا پایان سال 2021

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا تا پایان سال 2030

همچنین اگر قیمت IOTA به طور چشمگیر و مداوم در وضعیت فعلی خود ثابت و افزایشی باشد، مطمئناً تا پایان سال 2023، قیمت IOTA به حداکثر قیمت 6 دلار می‌رسد. پیش‌بینی قیمت IOTA برای پنج سال آینده حتی ممکن است قیمت را تا 12 دلار افزایش دهد. طبق بیانیه بنیاد IOTA که به رسانه‌ها داده شده است، IOTA قرار است از جدیدترین نوآوری‌ها در فناوری بلاک چین پیشی بگیرد. IOTA ممکن است از انتظارات همه فراتر رود و به 15 دلار تا سال 2030 برسد.

سخن آخر

در این مطلب به شما توضیح دادیم که ارز دیجیتال آیوتا چیست. به دلیل موفقیت IOTA، بنیان‌گذار شرکت بزرگ بوش، رابرت بوش، نخستین سرمایه‌گذاری خود را با خرید مقدار قابل‌توجهی از توکن‌های آیوتا انجام داد. بنیاد آیوتا IOTA توسط دولت توکیو دعوت شد تا در برنامه گسترش و توسعه تجارت‌های مبتنی بر بلاکچین شرکت کند. از دیگر شرکت‌هایی که با این بنیاد مشارکت داشتند می‌توان به سونی، هوندا و تویوتا اشاره کرد. آیوتا یک نوآوری در صنعت ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود. قطعاً اگر آیوتا نقشه راه پلتفرم خود را به خوبی طی کند می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. میخواستم بگم از نظر تکنیکالی هم من این ارز رو ارزیابی کردم و دوستانی که این مطلب رو میخونن امروز یکم ابان هستش و شرایط ورود خوبی داره البته خودتون هم بهش نگاه بندازین و حتما اینده خوب و سود خوبی در انتظارشه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...