معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال الگورند چیست ؟

ارز دیجیتال الگورند چیست ؟

ارز دیجیتال الگورند در حال حاضر با قیمت در رتبه 38 از نظر ارزش بازار قرار دارد. در ادامه این مقاله با ویژگی‌ها و آینده این ارز معروف آشنا می‌شوید.

ارز دیجیتال الگورند چیست؟

الگورند (Algorand ) یک شبکه منبع باز غیرمتمرکز است که از مکانیزم منحصربفرد Proof-of-Stake در یک معماری دو لایه استفاده می کند. دستیابی به مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی در یک شبکه بلاک چین برای اکثر پروژه‌های ارزهای دیجیتال یک کار دشوار است. هدف Algorand ایجاد امنیت بالا، تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری در حین دستیابی به 1000 تراکنش در ثانیه و نهایی شدن بلوک سریع است.

ALGO ارز دیجیتال بومی سیستم الگورند است و برای حمایت از اقتصاد غیرمتمرکز و امکان مشارکت در اکوسیستم طراحی شده‌است. شرکت‌کنندگان الگوراند می‌توانند از مزایای تراکنش‌های فوری با ALGO لذت ببرند و می‌توانند جوایزی کسب کنند. این سیستم توسط دارندگان ALGO و تولیدکنندگان بلوک ALGO، یعنی نود رانر اداره می‌شوند.

کاربران می توانند از قراردادهای هوشمند برای ایجاد توکن‌های جدید و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده کنند. الگوراند جایگزینی برای توابع قرارداد هوشمند اتریوم ارائه می‌کند و در عین حال عملکرد بهتری را با اثبات سهام ارائه می‌دهد. با ویژگی Algorand Standard Asset، کاربران می‌توانند توکن‌های جدید را در شبکه ایجاد کنند یا دارایی‌های موجود را به اکوسیستم الگورند منتقل کنند و به اقتصاد غیرمتمرکز الگورند بپیوندند. در جدول زیر مشخصات کلی ارز را مشاهده می‌کنید.

نام اختصاری  ALGO
رتبه در بازار 38
مارکت کپ 7,115,334,287 ALGO
عرضه در گردش 7,115,334,287 ALGO
آدرس وبسایت https://www.algorand.com/
توییتر https://twitter.com/AlgoFoundation
قیمت ارز

تاریخچه و تیم توسعه دهنده

الگوراند در سال 2017 به عنوان یکی از جدیدترین پروژه‌های بخش بلاکچین با هدف ایجاد پایه ای برای کسب و کارهای نوظهور و موجود در یک اقتصاد غیرمتمرکز راه اندازی شد. ALGO توسط سیلویو میکالی (استاد موسسه فناوری ماساچوست) برای رفع کاستی‌های بیت کوین ایجاد شد. سیلویو میکالی سازنده بسیاری از فناوری‌های رمزنگاری معروف است مانند اثبات‌های دانش صفر، توابع تصادفی قابل تأیید و سایر پروتکل ها است و از دهه 1980 در این زمینه کار کرده است.

وایت پیپر الگورند

ارز دیجیتال الگورند چیست؟

ساختار پروتکل الگورند چگونه است؟

شبکه Algorand با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام که از پروتکل توافق بیزانسی استفاده می‌کند، مشکلات سه گانه را برطرف می‌کند. به لطف این پروتکل، حتی اگر یک گره به خطر بیفتد، موجودی های ALGO موجود در اختیار شرکت کنندگان شبکه با کلیدهای منحصر به فرد ایجاد شده از طریق اتوماسیون محافظت می شود.

به لطف مقیاس بندی کارآمد، تراکنش های ALGO نهایی و فوری هستند و امکان پردازش 1000 تراکنش در یک ثانیه وجود دارد. عرضه کل محدود به تنظیم مکانیسم ضد تورمی و اقتصاد غیرمتمرکز است. تمام ALGO موجود در کل عرضه در زمان پیدایش تولید شد و با هر بلوک جدید ایجاد شده، بین دارندگان ALGO و شرکت کنندگان شبکه توزیع می‌شود. هر کاربر جدید به محض پیوستن به اقتصاد غیرمتمرکز شروع به مشارکت در ذخیره سازی شبکه می کند؛ از این رو، مشکل ذخیره سازی در بلاک چین در سیستم Algorand حل می شود.  با استفاده از این ویژگی ها و پروتکل ها، الگوراند یک شبکه غیرمتمرکز دو لایه را با ابزارهای متنوع تسهیل می کند.

مطالعه مقاله الگوریتم اجماع بلاکچین چیست و چگونه کار می‌کند؟ می‌تواند به شما در درک بهتر این مطلب کمک کند

ویژگی‌های ارز دیجیتال ALGO

Algo از ویژگی‌های منحصر به فرد بلاک چین Algorand بهره می‌برد. این ویژگی‌ها Algo را به یکی از ارز‌های رمزنگاری قدرتمند و قابل اعتماد امروزه تبدیل کرده‌است. این‌ ویژگی ها عبارتند از:

  • سریع: توکن Algo را می‌توان در کمتر از 4.5 ثانیه به کیف پول هر کسی ارسال کرد. سرعت تراکنش در این بلاکچین بسیار مناسب است.
  • مقیاس پذیر: بلاک چین Algorand برای میلیارد‌ها کاربر ساخته شده است. این بدان معناست که صرف نظر از تعداد کاربران الگو Algo، پرداخت شما همچنان در کمتر از 4.5 ثانیه بدون کاهش سرعت، بدون سردرگمی همراه با تأیید فوری انجام می‌شود.
  • شفاف:  الگورند در 19 ژوئن 2019 ایجاد شده است. در هر زمان، هر کسی می‌تواند بلاک چین عمومی Algorand را بررسی کند تا ببیند چه تعداد Algo در حال استفاده است.
  • ایمن: در حالی که بلاک چین Algorand از جهات مختلف شفاف است، از پیشرفته‌ترین تکنولوژی رمزنگاری (کد‌های دیجیتال نشکن) استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات شخصی و خصوصی پرداخت Algo شما به همین شکل باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

ارز دیجیتال الگورند چیست؟

مزایا و معایب ارز دیجیتال الگورند

مزایا

  1. هزینه تراکنش ارزان
  2. افزایش پهنای باند
  3. کاهش امکان جعل امضا
  4. عملکردهای تصادفی
  5. مشارکت بسیار در پروژها‌ی مختلف
  6. نهایی سازی فوری تراکنش‌ها

معایب

  1. وجود رقبای سرسخت
  2. عدم تنوع موارد استفاده

آینده رمز ارز الگورند چگونه خواهد بود؟

بسیاری از نوسانات در بازار کریپتو به اخبار و احساسات متداول معامله گران و سرمایه گذاران بستگی دارد. بنابراین، توجه به آنچه در دنیای رمزنگاری اتفاق می افتد بسیار مهم است. ارز دیجیتال الگورند در سال جاری با استقبال زیادی روبرو شده‌است. یکی از بزرگ‌ترین شراکت‌ها نیز بین فیفا و الگورند است. شبکه الگورند قرار است به بلاک چین رسمی فیفا تبدیل شود. در این مشارکت، الگورند به فیفا در توسعه استراتژی دارایی های دیجیتال کمک می کند. شراکت مهم دیگر بین Algorand و ICON است که به شبکه الگورند کمک می‌کند تا متنوع‌تر و جذاب‌تر شود. همچنین شرکت هواپیمایی ‘Air Europa’ اعلام کرده است که با الگورند همکاری خواهد کرد. بلاک چین الگورند برای مینت NFTهای Air Europa استفاده خواهد شد. این امر باعث می شود Air Europa اولین شرکت هواپیمایی باشد که از بلاک چین برای مدیریت موجودی استفاده می کند.

الگورند همچنین با بسیاری از موسسات بزرگ دیگر قصد همکاری دارد که می‌تواند در آینده این ارز تاثیرگذار باشد. همه این‌ها قدرت و پایداری بلاک چین الگورند را نشان می دهد و قطعاً پذیرش هرچه بیشتر این پروژه به افزایش قیمت توکن آن می‌انجامد.

معامله ارز دیجیتال الگورند از طریق ایرانیکارت بدون کارمزد

خرید ارز دیجیتال الگورند

معرفی کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال الگو Algo

رمز ارز الگو در اکثر کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتال معتبر در دسترس می باشد. در این قسمت تعدادی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتالی که می توانید در آن ها ارز دیجیتال الگورند را نگهداری و یا معامله کنید، به شما عزیزان معرفی می کنیم.

صرافی ها کیف پول ها
بایننس Binance الگورند ولت Algorand wallet
کوکوین Kucoin تراست ولت Trust
هیوبی Huobi کوین بیس ولت Coinbase Wallet
اوکی اکس Okex لجر نانو اس Ledger Nano S
کوین بیس coinbase لجر نانو ایکس Ledger Nano X
بیتفینکس Bitfinex ترزور وان Trezor ONE
کوینکس Coinex ترزور تی Trezor T

سخن نویسنده:

در این مقاله ارز دیجیتال الگورند چیست را بررسی کردیم و دریافتیم که الگورند یک بلاکچین نسل سوم می باشد که با هدف افزایش سرعت و مقیاس پذیری تراکنش های ارز دیجیتال به میدان آمده است. اخیرا نیز افزایش قیمت خوبی را تجربه کرده است. شایان ذکر می باشد که فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال تنها با کسب علم مربوط به این حوزه امکان پذیر است. در غیر این صورت باعث از دست رفتن سرمایه خواهد شد.

سوالات متداول
Request for Quote

ارز دیجیتال الگورند از مکانیزم اثبات سهام استفاده می‌کند و قابل استیک است

ما در این مقاله به موضوعاتی پرداختیم که می‌تواند در تصمیم برای سرمایه گذاری به شما کمک کنند. همچنین پیشنهاد می‌شود قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال الگورند از نظر فنی و بنیادی آن را بررسی کنید.

ارز دیجیتال الگورند چیست ؟
ارز دیجیتال الگورند در حال حاضر با قیمت در رتبه 38 از نظر ارزش بازار قرار دارد. در ادامه این مقاله با ویژگی‌ها و آینده این ارز معروف آشنا می‌شوید....
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...