ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال بلوزل چیست؟

ارز دیجیتال بلوزل چیست؟

پروژه Bluzelle به توسعه‌دهندگان dApp و کاربران سازمانی اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را ذخیره کرده و از قدرت محاسباتی بدون وقفه استفاده کنند. Bluzelle به این هدف از طریق استفاده از تقسیم‌بندی در ساختار گره‌های محاسباتی یا Swarms دست می‌یابد. برای آشنایی با رمزارز بلوزل BLZ و اینکه بدانید ارز دیجیتال بلوزل چیست این مقاله را مطالعه کنید.

ارز دیجیتال بلوزل BLZ چیست؟

پروژه Bluzelle با هدف ایجاد یک استاندارد جدید برای اینترنت غیر متمرکز ایجاد شد. اکوسیستم Bluzelle یک لایه غیر متمرکز را نشان می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند داده‌ها را بدون سانسور و با حداکثر مقیاس برای برنامه های غیرمتمرکز یا dApps ذخیره و استفاده کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز دیجیتال

اکثر محیط‌های بلاکچین که با قرارداد‌های هوشمند کار می‌کنند دارای مقیاس‌پذیری هستند. به همین دلیل پروژه‌هایی مانند Bluzelle می‌توانند نقش بسزایی در توسعه کلی وب غیرمتمرکز داشته باشند. Bluzelle با استفاده از Cosmos SDK و بر اساس فناوری Tendermint’s Byzantine Fault Tolerant طراحی شده است. این ترکیب نرم‌افزار و مکانیسم اجماع باعث می‌شود Bluzelle با چندین سیستم عامل بلاکچین سازگار باشد. این پروژه حتی میزبانی وب را با معماری غیر متمرکز در تست نت Bluzelle ارائه می‌دهد. از آن جا که Bluzelle غیر متمرکز است، هیچ مقام مرکزی برای اجرای این پلتفرم وجود ندارد. در عوض، سیستم Bluzelle متکی بر شرکت‌کنندگان در شبکه است تا ذخیره اضافی خود را به سایر کاربران که فضای در اختیار خود را به اشتراک می گذارند، پاداش دهد. در واقع این پاداش به کاربرانی که انتخاب می‌کنند فضای ذخیره‌سازی خود را به اشتراک بگذارند، در قالب رمزارز بلوزل BLZ، که توکن‌ بومی شبکه است، پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید :‌بلاکچین چیست؟

Bluzelle چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال بلوزل BLZ چیست؟ و چگونه کار می کند؟

Bluzelle یک لایه پایگاه داده غیر متمرکز است که از فناوری BFT و Cosmos برای افزایش مقیاس‌پذیری و حذف سانسور در هنگام ذخیره داده‌ها برای dApps استفاده می‌کند. dApp‌ها اغلب به حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند که یک مشکل رایج برای بسیاری از سیستم عامل‌های بلاکچین محسوب می شود.

در واقع، Bluzelle یک بازار همتا به همتا برای ذخیره‌سازی پایگاه داده است که کاربرانی را که می‌خواهند فضای ذخیره‌سازی اجاره کنند با کاربرانی که نیاز به فضای ذخیره‌سازی اضافی دارند، با حداکثر امنیت و ظرفیت بالا برای مقیاس‌بندی متصل می‌کند. کسانی که فضای ذخیره‌سازی را به اشتراک می‌گذارند، در قالب BLZ، رمز ارز اصلی شبکه پاداش دریافت می کنند. از سمت دیگر کاربرانی هم که از پایگاه ذخیره سازی داده Bluzelle استفاده می کنند کارمزد کمتری پرداخت می کنند.

توکن بومی BLZ به صورت داخلی استفاده می‌شود تا اقتصاد رمزنگاری Bluzelle را بدون ازدحام و هزینه بالای کارمزد خرید و فروش اتریوم فعال کند. با این حال، یک توکن BLZ مبتنی بر ERC-20 نیز وجود دارد که شبکه Bluzelle را با اتریوم متصل می‌کند. کاربران Bluzelle می‌توانند BLZ مبتنی بر ERC-20 را از یک صرافی خارجی خریداری کرده و آن را برای استفاده در شبکه Bluzelle از طریق پل Bluzelle به BLZ اصلی تبدیل کنند. تبدیل در جهت مخالف نیز می‌تواند انجام شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

اکوسیستم Bluzelle بر اساس گره‌هایی است که به Swarms معروف هستند. Swarms، گروهی از گره‌های شبکه، پایه کل شبکه هستند. این شبکه همچنین از sharding برای فعال کردن مقیاس‌بندی استفاده می‌کند. بنابراین هر بار که شخصی داده‌ها را در شبکه بارگذاری می‌کند، این داده‌ها به قسمت‌هایی تقسیم می‌شوند و در سراسر Swarms توزیع می‌شوند.

رمزارز بلوزل BLZ می‌تواند برای پاداش دادن به شرکت‌کنندگان در شبکه و ارائه کارمزد برای اجاره‌دهندگان مورد استفاده قرار گیرد؛ در حالی که می‌تواند در بازار زنده ارز‌های رمزنگاری شده نیز معامله شود. معامله گران ممکن است بر اساس تفاوت قیمت خرید و فروش سود کسب کنند. BLZ توکن اصلی شبکه Bluzelle است، بنابراین این روش اصلی پرداخت در پلتفرم است.

بنیان گذاران Bluzelle چه کسانی هستند؟ 

بنیان گذاران Bluzelle چه کسانی هستند؟ 

Bluzelle ابتدا در سال 2014 توسط Nearaj Murarka و Pavel Bains با نام شرکت “Bluzelle” تأسیس شد. در ابتدا، Bluzelle بر توسعه برنامه‌های بلاکچین برای بانک‌ها متمرکز بود. بعداً در سال 2017 مدل عملکرد خود را تغییر داد. با درک نیاز فزاینده به سیستم‌های ذخیره‌سازی غیر متمرکز، Bluzelle یک لایه ذخیره‌سازی پایگاه داده ایجاد کرد که در آن توسعه‌دهندگان و شرکت‌های dApp می‌توانند داده‌های مهم خود را ذخیره کنند. از سال 2018، Bluzelle در سنگاپور مستقر است و به عنوان ارائه دهنده ذخیره‌سازی برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان dApp در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

چه چیزی Bluzelle را منحصر به فرد می‌کند؟

پلتفرم Bluzelle در دنیای بلاکچین یک ایده تازه نیست زیرا پروژه‌های مشابهی مانند Filecoin و Siacoin وجود دارد. Bluzelle قصد دارد در کنار این پروژه‌ها و سایر بستر‌های مشابه مبتنی بر بلاکچین، استاندارد‌های جدیدی را برای توسعه اینترنت غیر متمرکز، تحت عنوان WEB3 تعیین کند.

اگرچه Bluzelle نمایانگر یک پلتفرم ذخیره‌سازی پایگاه داده غیر متمرکز با بازار P2P است اما این پروژه همچنان میزبانی وب غیر متمرکز را در testnet Bluzelle ارائه می‌دهد. این ویژگی Bluzelle را در بین پروژه‌های مشابه منحصر به فرد می‌کند زیرا testnet Bluzelle آدرس‌های اینترنتی مادام العمر ارائه می‌دهد که نمی‌توان آن‌ها را مانند آدرس‌های URL سنتی که می‌توانید از ارائه‌دهندگان میزبانی وب متمرکز خریداری کنید، خاموش کنید.

امنیت شبکه Bluzelle چگونه است؟

بعد از اینکه دانستید ارز دیجیتال بلوزل چیست ممکن است بپرسید امنیت آن چگونه تامین می شود؟ Bluzelle برای دستیابی به مقیاس‌بندی از Proof of Stake در ترکیب با BFT و sharding استفاده می‌کند. Proof of Stake کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر از شبکه‌های بلاکچین است که بر اساس پروتکل اثبات کار اجرا می‌شوند. در ترکیب با شاردینگ، Bluzelle مقیاس‌بندی عالی و حداکثر امنیت شبکه و داده‌های بارگذاری شده را بدست می‌آورد. سیستم Bluzelle با استفاده از موتور اثبات سهام و BFT Tendermint با قدرت بلاکچین Cosmos ایمن می‌شود. Bluzelle داده‌های بارگذاری شده را در شبکه توزیع می‌کند. به همین دلیل است که داده‌ها نمی‌توانند به طور کامل به خطر بیفتند حتی اگر نقض امنیت وجود داشته باشد. اعتبارسنجان مسئول تأیید بلوک‌ها و تراکنش‌ها هستند در حالی که برای مشارکت آن‌ها پاداش دریافت می‌کنند. داده‌های بارگذاری شده از طریق تکرار ایمن می‌شوند. پس از تکرار، پرونده هرگز از بین نمی‌رود و صاحب آن داده‌ها می‌تواند همیشه به آن دسترسی داشته باشد.

ارزش Bluzelle از ظرفیت فنی، فناوری، نوآوری و کاربرد آن ناشی می‌شود. قیمت بازار رمزارز بلوزل BLZ معمولاً به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز‌های رمزنگاری شده با ارزش اساسی آن مطابقت ندارد. قیمت Bluzelle و قیمت سایر ارز‌های رمزنگاری شده در بازار می‌تواند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تغییر کند. Bluzelle همچنین از طریق فعالیت تیم خود در راستای اهداف ارزش‌گذاری می‌شود. سایر عناصر مهم مانند ارتقاء و به روز‌رسانی، ویژگی‌های جدید، پیشرفت‌ها و اخبار مثبت نیز به Bluzelle ارزش می‌دهد. استفاده اصلی و سرمایه‌گذاران نهادی شاخص‌های ارزش بیشتری برای Bluzelle و سایر دارایی‌های رمزنگاری هستند.

تعداد رمزارز بلوزل BLZ محدود است. بدین معنا که پس از اتمام کل عرضه نباید BLZ جدیدی ضرب شود. عرضه محدود به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می‌کند. تعداد سکه‌های BLZ در گردش ضرب در قیمت فعلی Bluzelle در بازار برابر با ارزش بازار است. ارزش بازار رمزنگاری را رتبه‌بندی می‌کند و سهم بازار آن را تعیین می‌کند.

کیف پول های Bluzelle

کیف پول های Bluzelle

Bluzelle از یک سیستم توکن دوگانه شامل رمزارز بلوزل  BLZ بومی و BLZ مبتنی بر ERC-20 استفاده می‌کند. Native BLZ فقط برای استفاده در بلاک چین خود Bluzelle است و می‌تواند پس از مشارکت با Bluzelle در کیف پول موبایل Frontier ذخیره شود. رمزارز بلوزل BLZ مبتنی ERC-20 توکن خارجی است که برای معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌شود و می‌تواند در هر کیف پول سازگار با اتریوم ذخیره شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول اتریوم

کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارز‌ دیجیتال بلوزل BLZ با ذخیره و پشتیبان‌گیری آفلاین را ارائه می‌دهند. با این حال، این کیف پول ها به دانش فنی بیشتری نیاز دارند و گزینه گرانتری هستند. البته ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتر و سرمایه گذاری های سنگین BLZ برای کاربران با تجربه‌تر مناسب باشند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند Atomic گزینه دیگری هستند که استفاده از آن ها رایگان و آسان است. این کیف پول ها در نسخه های موبایل و دسکتاپ در انواع ورژن در دسترس هستند. کیف پول‌های نرم افزاری نسبت به کیف پول های سخت‌افزاری امنیت کمتری دارند.

کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های تحت وب نیز رایگان هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی می باشند. با این حال، آن‌ها کیف پول گرم محسوب می‌شوند و نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری از امنیت کمتری برخوردار اند.

شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع کیف پول های سخت افزاری از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

سخن آخر

در مقاله ارز دیجیتال بلوزل چیست خواندیم رمزارز بلوزل Bluzelle یک پروژه بلاک چین برجسته است که هدف آن کمک به توسعه عمومی وب غیر متمرکز است. هدف آن ایجاد یک استاندارد جدید برای WEB3 و برنامه‌های غیر متمرکز با ایجاد یک اکوسیستم مقیاس‌پذیر است که در آن شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان dApp می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را به طور ایمن ذخیره کنند. Bluzelle همچنین میزبانی وب غیر متمرکز را به عنوان بخشی از چشم انداز پروژه ارائه می‌دهد، که آن را در بین پروژه‌های مشابه منحصر به فرد می‌کند. Bluzelle به منظور دستیابی به اهداف مرتبط با Web 3 به توسعه خود ادامه می‌دهد.

ارز دیجیتال بلوزل چیست؟
پروژه Bluzelle به توسعه‌دهندگان dApp و کاربران سازمانی اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را ذخیره کرده و از قدرت محاسباتی بدون وقفه استفاده کنند. Bluzelle به این هدف از طریق...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...