ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال تتا چیست؟

ارز دیجیتال تتا چیست؟

رمز ارز تتا Theta سی و یکمین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار می‌باشد. هدف شبکه تتا تبدیل شدن به نسل بعدی فناوری سرگرمی با ارائه زیرساخت‌های پخش غیرمتمرکز ویدئویی است که ارزان‌تر از پلتفرم‌های متمرکز رقیب است. پلتفرم ارسال ویدیوی همتا به همتا توسط کاربرانش ارائه می‌شود و انواع محتوا از جمله ورزش‌های الکترونیکی، فیلم، سریال‌های تلویزیونی و موسیقی را ارائه می‌دهد. در این مطلب به شما خواهیم گفت ارز دیجیتال تتا چیست و با نحوه عملکرد آن آشنا خواهیم شد.

ارز تتا Theta چیست؟

ارز تتا Theta چیست؟

تتا یک بلاکچین بومی با یک پروتکل منبع باز است. به این معنی که به توسعه دهندگان و شرکا اجازه می‌دهد تا مانند اتریوم، برنامه‌های غیرمتمرکز را در شبکه بسازند. تتا یک شبکه ارائه ویدئوی غیرمتمرکز و همتا به همتا است که از فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌کند و امکان تحویل رایگان و پهنای باند بالا را فراهم می‌کند. زمانی که کاربران ویدیوها را تماشا می‌کنند، بخشی از قدرت محاسباتی آن‌ها برای انتقال آن ویدیوها به سایر کاربران استفاده می‌شود و کاربران اصلی توکن‌هایی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این شبکه با دو توکن بومی، معروف به تتا (THETA) و سوخت تتا (TFUEL) اقتصاد داخلی را تقویت می‌کند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتا می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال تتا

بنیان گذار تتا چه کسانی هستند؟

Theta در سال 2017 توسط Mitch Liu که قبلا استارتاپ‌هایی را در زمینه بازی‌های موبایل و تبلیغات آنلاین تأسیس کرده بود و Jieyi Long که قبلاً روی فناوری‌های پخش زنده VR کار می‌کرد، تأسیس شد. قابل ذکر است که هیئت مشاوران تتا شامل استیو چن، یکی از بنیان گذاران YouTube، جاستین کانا، یکی از بنیان گذاران Twitch و Rakuten Viki و CJ Hello، مدیران ارشد Verizon هستند. تیم رمز ارز تتا Theta در سال 2017 یک فروش توکن خصوصی برگزار کرد و معادل 20 میلیون دلار را با فروش 30% از عرضه 1 میلیارد واحدی ارز دیجیتال THETA خود به دست آورد. شرکت پشتیبان شبکه Theta، همچنین دارای سایت پخش خود به نام Theta.tv است. این سایت برای تماشای محتوای ویدیویی به بینندگان به صورت TFUEL پول می‌پردازد که در حین تماشای آن، با استفاده از برخی از ظرفیت پردازش کاربران اولیه، به سایر بینندگان ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

رمز ارز تتا چگونه کار می‌کند؟

رمز ارز تتا چگونه کار می‌کند؟

تتا یک شبکه است که توسط سه گروه از شرکت کنندگان پشتیبانی می‌شود:

گره‌های اعتبارسنجی سازمانی 

شرکت‌هایی که توکن‌های THETA را برای حق پردازش تراکنش‌ها در شبکه به اشتراک می‌گذارند. برخی از شناخته‌شده‌ترین گره‌های اعتبارسنجی شبکه عبارتند از Sony ،talent shop Creative Artists Agency ،Google و Samsung. گره‌های اعتبارسنجی اولین خط دفاعی شبکه هستند.

گره‌های نگهبان

گره‌های نگهبان، گره‌های جامعه‌ای هستند که وظیفه حفظ اجماع را با ایمن کردن اعتبار در نقاط از پیش تعریف‌شده بر عهده دارند. آن‌ها کاربرانی هستند که اطمینان می‌دهند که بلوک‌های تراکنش ایجاد شده توسط گره‌های اعتبارسنجی سازمانی با دقت انجام می‌شوند و لایه دوم امنیتی را به پروتکل اضافه می‌کنند. اگر یک بلوک مخرب از طریق یک گره اعتبارسنجی عبور کند، یک گره نگهبان آن را متوقف می‌کند. یعنی کاربرانی که کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که بلوک‌های تراکنش پیشنهادی توسط گره‌های اعتبارسنجی سازمانی دقیق هستند.

گره‌های لبه

کاربرانی که پهنای باند خود را به اشتراک می‌گذارند یا در ازای TFUEL جریان‌های ویدئویی را از طریق شبکه Theta پخش می‌کنند. گره‌های لبه به کاربران اجازه می‌دهند تا جریان‌های ویدیویی را پخش کنند و پهنای باند خود را برای استریم‌ها در Theta.tv به اشتراک بگذارند. آن‌ها برای حمایت از شبکه با TFUEL پاداش می‌گیرند. شبکه تتا به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به شبکه تحویل متمرکز محتوا، همتا به همتا پخش کنند.

شبکه Theta همچنین به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز را بر روی بلاکچین خود بسازند. به عنوان مثال می‌توان به برنامه‌های توزیع حق امتیاز و مکانیسم‌های تامین مالی جمعی اشاره کرد. کاربران شبکه Theta می‌توانند یک برنامه رسمی کیف پول Theta را دانلود کنند تا توکن‌های THETA و TFUEL خود را نگه دارند یا به اشتراک بگذارند. تتا همچنین یک سیستم پرداخت خرد برای اهداف پخش ویدیو ساخته است که به بینندگان و سازندگان محتوا امکان ارسال و دریافت THETA را از طریق برنامه کیف پول رسمی می‌دهد.

شبکه بلاک چین تتا بر اساس یک پروتکل همتا به همتا (P2P) است که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد با پرداخت‌های آنی برای توزیع محتوا پاداش دریافت کنند. این شبکه همچنین به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا DApps را بر روی پروتکل بلاک چین منبع باز خود بسازند.

تتا از یک مکانیسم اجماع اثبات سهام مشابه پروتکل بلاک چین Tendermint استفاده می‌کند که بر اساس شرط‌بندی است. این بدان معناست که شرکت کنندگان مقادیر زیادی توکن THETA را قفل می‌کنند تا حق پردازش بلوک‌های تراکنش را به دست آورند. مرکز تتا، BFT اصلاح‌شده است و مکانیزم مدیریت اثبات سهام (PoS) شبکه توزیع شده رایانه‌هایی را که شبکه Theta را اجرا می‌کنند هماهنگ نگه می‌دارد. مکانیسم اجماع تتا با PoS سنتی متفاوت است زیرا هر دو گره اعتبارسنجی و نگهبان در مکانیسم اجماع شرکت می‌کنند و سطح امنیتی بیشتری را به پروتکل اضافه می‌کنند. این گره‌ها باید توکن‌های THETA را به اشتراک بگذارند تا به قدرت بلاکچین کمک کنند، بلاک‌ها را تولید کنند و در مورد تغییرات رای دهند. شایان ذکر است، قدرت رای گیری بر اساس مقدار سهام THETA تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

ویژگی های ارز دیجیتال تتا Theta

ویژگی های ارز دیجیتال تتا Theta چیست؟

مفهوم اصلی کسب‌ و کار تتا تمرکز زدایی از جریان ویدئو، تحویل داده و محاسبات لبه‌ای است که کارآمدتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و منصفانه‌تر برای شرکت‌کنندگان در صنعت می‌شود. تتا ممکن است برای سازندگان محتوای فعالی که مایلند کنترل بیشتری بر ویدیوهای خود و سیستم پولی مورد استفاده برای پاداش دادن به آن‌ها داشته باشند، جالب باشد.

  • THETA ارز دیجیتالی است که شبکه تتا را تقویت می‌کند و کسانی که مایل به تبدیل شدن به گره‌های Validator یا Guardian هستند می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند.
  • THETA به گره‌ها اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را تأیید کنند، بلوک‌ها را تولید کنند، به تغییرات شبکه رأی دهند و TFUEL را به عنوان پاداش دریافت کنند.
  • علاوه بر این، TFUEL برای پرداخت تراکنش‌ها در Theta استفاده می‌شود و زمانی که کاربران برای اشتراک‌گذاری یک جریان ویدیویی، Edge Nodes را پرداخت می‌کنند، به عنوان ارز پرداخت خرد استفاده می‌شود.
  • در نهایت، توسعه دهندگانی که مایل به انتشار یک برنامه جدید در شبکه Theta هستند از TFUEL برای استقرار و عملیات قراردادهای هوشمند خود استفاده می‌کنند.
  • مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، عرضه THETA محدود است، به این معنی که طبق قوانین نرم افزار، تنها ۱ میلیارد THETA وجود خواهد داشت.

جذابیت تتا در سه چیز است:

  1. بینندگان از خدمات پخش با کیفیت بالا، پاداش می‌گیرند.
  2. سازندگان محتوا درآمد خود را بهبود می‌بخشند.
  3. پلتفرم‌های ویدیویی در زیرساخت‌ها صرفه جویی می‌کنند و درآمد تبلیغات و اشتراک را افزایش می‌دهند.

بنابراین کاربران انگیزه دارند هم محتوای شبکه را تماشا کنند و هم منابع شبکه را به اشتراک بگذارند، زیرا پاداش‌ها به شکل توکن‌های TFUEL هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

امنیت شبکه تتا چگونه تامین می شود؟

تتا از یک طرح مشوق مالی برای اطمینان از مشارکت کاربر در فعالیت‌های حاکمیتی استفاده می‌کند و از این رو شبکه آن توسط کاربران خود ایمن می‌شود. این شبکه بر اثبات سهام (PoS) متکی است و از مکانیسم اجماع تحمل خطای بیزانسی (BFT) چند سطحی برای متعادل کردن امنیت با توان عملیاتی بالا استفاده می‌کند. با راه‌اندازی گره‌های گاردین در ژوئن 2019، تتا اطمینان حاصل کرد که هیچ نهاد واحدی اکثر توکن‌های THETA را که در هر زمان به اشتراک گذاشته می‌شوند کنترل نمی‌کند.

از کجا می‌توان رمز ارز تتا Theta خرید؟

اکنون که دانستید ارز تتا چیست باید با روش های خرید و نگهداری آن نیز آشنا شوید. توکن تتا به‌عنوان توکن اصلی پلتفرم THETA، در اکثر صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال مطرح قابل معامله است. جفت‌ ارزهای قابل معامله شامل ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات و استیبل کوین هستند. همانطور که می‌دانید برای خرید ارزهای دیجیتال به یک کیف پول ارز دیجیتال امن هم نیاز دارید. در ادامه صرافی‌های و کیف پول‌هایی که از رمز ارز تتا پشتیبانی می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

صرافی ها کیف پول ها
بایننس Binance تتا ولت Theta wallet
گیت Gate.io متاسمک Metamask
هیوبی Huobi مث ولت Math wallet
بیت هامب Bithumb سیف پال Safepal
کوکوین Kucoin لجر ( نانو اس nano s و نانو ایکس nano x )
اوکی اکس OKEx تراست ولت Trust
هات بیت Hotbit ترزور ( ترزور وان trezor one و ترزور تی trezpr T)

بیشتر بخوانید: کیف پول سخت افزاری سیف پال چیست ؟

هدف ارز دیجیتال تتا Theta چیست؟

هدف تتا Theta چیست؟

تتا به دنبال تغییر آینده پلتفرم‌های تحویل ویدئو با کمک فناوری بلاکچین و شبکه اعتبارسنجی آن است. این نرم‌افزار برای تشویق شبکه جهانی کاربران خود برای ایجاد و پشتیبانی از یک پلتفرم پخش ویدئو کاملا غیر متمرکز ساخته شده است. علی رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی بسیار زیاد، کیفیت پخش ویدیو و زمان بارگذاری با انتظارات بینندگان برابری نمی‌کند که این موضوع به این دلیل است که پلتفرم‌های پخش ویدیو و توزیع محتوا در شبکه، توسط مکان‌های سرور خود محدود شده اند. شبکه‌های توزیع محتوای معمولی برای ارائه محتوای ویدئویی به کاربران نهایی پول پرداخت می‌کنند اما سرورهای متمرکز به سادگی نمی‌توانند تقاضای روزافزون برای کیفیت پخش را تامین کنند.

بنابراین Theta قصد دارد با استفاده از قدرت محاسباتی و پهنای باند اضافی خود، شکاف‌های بزرگ بین کیفیت و سرعت پخش را با فعال کردن شبکه کاربر جهانی خود برای پخش ویدیوها پر کند. هرچه کاربران بیشتری در شبکه فعال باشند، پهنای باند بیشتری برای پخش ویدئو در دسترس خواهد بود و با هر نود جدید سرعت و کیفیت پخش افزایش می‌یابد. تتا سازندگان محتوا را قادر می‌سازد تا کنترل بیشتری بر محتوای خود و کسب درآمد از آن اعمال کنند که این مورد احتمالاً به محبوبیت شبکه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

آینده رمز ارز تتا Theta

تتا یک پروژه بلاکچین در صنعت پخش ویدئو است که پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 18% از سال 2020 تا 2024 رشد کند و با پیشرفت بیشتر فناوری‌هایی مانند بلاکچین و واقعیت مجازی رشد بیشتری داشته باشد. در مقاله ارز تتا چیست خواندید که هدف تتا کاهش هزینه‌های مربوط به جریان شبکه‌های توزیع محتوا و یکپارچه‌تر کردن توزیع است که به طور بالقوه به غول‌های صنعت مانند یوتیوب، توییچ و نتفلیکس خدمت می‌کند و شتابی را به رشد پلتفرم‌های تحویل محتوای کاملاً غیرمتمرکز تزریق می‌کند. راه‌اندازی شبکه اصلی Theta 3.0 به برنامه‌های توسعه برای بازار NFT ThetaDrop ممکن است به تتا کمک کند تا سهم بازار را در آن صنعت پر رونق به دست آورد.

آیا شبکه Theta با پشتیبانان شرکتی خود و با مشارکت استراتژیک با VR سامسونگ و Twitch در راه تولید، صنعت پخش ویدیو را با پروتکل بلاکچین متحول خواهد کرد؟ با گذشت زمان متوجه خواهیم شد!

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...