ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال ترا چیست ؟

ارز دیجیتال ترا چیست ؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه خرید و فروش ارز دیجیتال فعال باشید بهتر است که با پروژه های برتر این بازار آشنا شوید. ارز دیجیتال ترا یک پروتکل بلاکچین است که از استیبل کوین ها برای تامین سیستم های پرداخت جهانی استفاده می کند. رمز ارز ترا دوازدهمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار شناخته می شود که توکن بومی آن رمز ارز لونا Luna نامیده می شود. برای آشنایی با اینکه ارز دیجیتال ترا چیست و در چه صرافی ها و کیف پول هایی معامله و نگهداری می شود این مقاله را تا انتها بخوانید.

آشنایی با پلتفرم ترا Terra

Terra یک پروژه بلاک چین است که توسط Terraform Labs توسعه یافته است و به ارز‌های رمزنگاری شده و برنامه‌های مالی استارتاپ قدرت می‌دهد. این ارز‌های رمزنگاری شده شامل Terra US Dollar یا UST است که پشتوانه آن دلار آمریکا است. نام توکن بومی پلتفرم ترا، لونا Luna می‌باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ترا (لونا) از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز دیجیتال ترا (لونا)

برای ضرب یا به عبارتی ایجاد توکن‌های جدید UST، درصدی از ارز و ذخیره دیجیتال لونا Luna، سوزانده می‌شود. اگر تقاضای مردم برای استفاده از UST افزایش یابد، ارز لونای بیشتری به طور خودکار سوزانده می‌شود. در واقع با این عمل قیمت را همواره متعادل نگه می‌دارند.

Terraform Labs قصد دارد از بلاک چین Terra و ارز‌های رمزنگاری شده مربوط به آن از جمله ارز‌های وابسته به وون کره جنوبی برای ایجاد یک سیستم مالی دیجیتالی مستقل از بانک‌های بزرگ و سازندگان برنامه‌های fintech استفاده کند. تاکنون، منبع اصلی رشد آن در کره بوده است، جایی که مردم با استفاده از برنامه پرداخت Chai که بر روی بلاک چین Terra ساخته شده است، از فروشگاه‌ها مواردی مانند قهوه، خرید کرده‌اند. هر بار که شخصی چیزی مانند بستنی را با استفاده از UST خریداری می‌کند، این معامله هزینه‌ای مشابه معامله با کارت اعتباری ایجاد می‌کند. سپس این هزینه بین افرادی که دارای توکن Luna هستند، شبیه به سود سهام تقسیم می‌شود.

ارز دیجیتال ترا یا لونا چیست؟

رمز ارز ترا Terra یک استیبل کوین است که هدف آن کاهش نوسانات بومی ارز‌های رمزنگاری شده مانند بیت کوین است. برخی از استیبل کوین‌ها، مانند Tether، به ارز‌هایی، مانند دلار آمریکا متصل می‌شوند. Terra با استفاده از فناوری بلاک چین کازماس Cosmos ساخته شده است و از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند.

بیت کوین چیست ؟ آموزش کامل بیت کوین

ترا Terra با اتکا به توکن بومی خود لونا LUNA و همچنین چندین استیبل کوین دیگر، به بسیاری از ارز‌های معتبر جهان از جمله TerraUSD (UST) متصل است. با استفاده از این استیبل کوین، اکوسیستم رمزنگاری ترا Terra هزینه‌های کم، تسویه آنی و مبادله بین مرزی را برای انجام معاملات خرده فروشی ارائه می‌دهد.

رمز ارز ترا Terra در حال تلاش برای تبدیل شدن به پیشروترین پرداخت‌کننده تجارت الکترونیک با استیبل کوین و ارائه دهنده خدمات دیفای DeFi در جهان است. مدل پلتفرم ترا Terra، تسویه حساب فوری و هزینه‌های بسیار کم برای خرید محصول، تجار و مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تا از این پلتفرم استفاده کنند.

بنیان‌گذار ارز ترا کیست؟

شرکت کره‌ای Terraform Labs در سال 2018 توسط دانیل شین و کوون تأسیس شد که اکنون مدیرعامل این شرکت است. کوون یک کارمند ۲۹ ساله سابق مایکروسافت بوده است.

معرفی کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال ترا Terra

اکنون که دانستید ارز دیجیتال ترا چیست اگر قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید باید با صرافی‌های ارز دیجیتالی که این ارز در آن‌ها معامله می‌شود آشنا شوید. همچنین شما باید یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب را نیز برای نگهداری رمز ارز ترا انتخاب کنید. در جدول زیر تعدادی از بهترین کیف پول‌ها و صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از رمز ارز ترا را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

بهترین صرافی های جایگزین بایننس

صرافی ها کیف پول ها
بایننس Binance ترا ولت Terra Wallet
کوکوین Kucoin تراست ولت Trust
هیوبی Huobi مث ولت MathWallet
اوکی اکس Okex لجر نانو اس Ledger Nano S
بیترکس Bittrex لجر نانو ایکس Ledger Nano X
بیتفینکس Bitfinex ترزور وان Trezor ONE
کوینکس Coinex ترزور تی Trezor T

سخن آخر

به بیان ساده پلتفرم ترا Terra ایجاده شده تا ثبات بیشتری در معاملات و پرداخت ها به وجود آورد. همکاری های این پلتفرم با سایر شبکه ها، طبیعتا قدرت بیشتری به آن می بخشد. ممکن است در آینده شاهد عرضه ارزهای دیجیتال بیشتری روی این پلتفرم باشیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...