معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال وی چین چیست ؟ آشنایی با تکنولوژی VeChain

ارز دیجیتال وی چین چیست ؟ آشنایی با تکنولوژی VeChain

شناخت بیشتر ارزهای دیجیتال و پلتفرم های آن ها به شما در انتخاب کردن ارز مناسب برای سرمایه گذاری و همچنین در خرید ارز دیجیتال کمک شایانی می کند. وی چین VeChain یک پلتفرم بلاک چین است که برای تقویت مدیریت زنجیره تأمین و فرآیند‌های تجاری طراحی شده است. پلتفرم وی چین Vechain شامل دو توکن مجزا است. رمز ارز وی چین VeChain Token (VET) و VeChainThor Energy (VTHO). اولی برای انتقال ارزش در سراسر شبکه VeChain و دومی به عنوان کارمزد برای تأمین معاملات قرارداد هوشمند استفاده می‌شود. توکن vet در حال حاضر رتبه 25 را از نظر ارزش بازار دارد. برای اینکه بدانید ارز دیجیتال وی چین چیست با ما همراه ما باشید.

ارز دیجیتال وی چین VET چیست؟

توکن وی چین بر اساس الگوریتم اثبات سهام عمل می کند. پلتفرم وی چین قصد دارد به یک پلتفرم پیشرو برای عرضه اولیه سکه (ICO) و انجام معاملات بین دستگاه‌های متصل به اینترنت‌ اشیا (IoT) تبدیل شود. هدف آن همچنین ایجاد یک پلتفرم اکوسیستم تجاری توزیع شده است تا جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش با سرعت بالا را فراهم کند. به عبارت دیگر هدف وی چین این است که کارآیی، قابلیت ردیابی و شفافیت زنجیره های تأمین افزایش یابد در حالی که هزینه ها کاهش می یابد و کنترل بیشتری در دست کاربران قرار می گیرد. همچنین خواستار ساده‌سازی این فرآیند‌ها و جریان اطلاعات برای زنجیره‌های تأمین پیچیده از طریق استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) است.

خرید و فروش ارز دیجیتال وی چین از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش وی چین

طبق وایت پیپر وی چین، سیستم دو توکنی برای حکمرانی مؤثر و داشتن یک مدل اقتصادی قابل پیش‌بینی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیر متمرکز طراحی شده است. بنابراین پلتفرم وی چین از دو توکن استفاده می‌کند. توکن VeChain (VET) به عنوان یک لایه ارزش و توکن VeChain Thor Energy (VTHO) به عنوان یک لایه قرارداد هوشمند. به عبارت دیگر، معاملاتی که در برنامه‌های غیر متمرکز Dapp  و در بلاک چین VeChain انجام می‌شود، از VET استفاده می‌کنند. توکن VTHO مخفف VeChainThor Energy است و به عنوان VeThor Energy نیز شناخته می‌شود. از آن برای تأمین تراکنش‌های وی چین استفاده می‌شود و معادل هزینه انجام معاملات (کارمزد) در بلاکچین آن است.

تاریخچه ارز دیجیتال وی چین

آشنایی با ارز دیجیتال وی چین

رمز ارز وی چین در سال 2015 توسط سانی لو، افسر ارشد اطلاعات (CIO) لوئیس ویتون چین تأسیس شد. این شرکت به عنوان زیرمجموعه Bitse، یکی از بزرگترین شرکت‌های بلاکچین شروع به کار کرد و از جمله معدود بلاک چین‌هایی است که در حال حاضر دارای مشتری قابل توجهی در بین شرکت‌های تأسیس شده است. در ابتدا، توکن VEN روی بلاک چین اتریوم کار می‌کرد. سپس وی چین به بلاکچین خود منتقل شد و در سال 2018 نام خود را تغییر نام داد. به عنوان بخشی از تغییر نام تجاری، بلاک چین VEN تبدیل به بلاک چین VeChainThor (VET) شد.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را بخوانید.

نمونه‌هایی از نحوه استفاده از VeChain

به عنوان مثال، این پلتفرم می‌تواند برای ردیابی کیفیت، اصالت، درجه حرارت ذخیره‌سازی، وسیله حمل و نقل و تحویل بسته دارو از محل تولید تا تحویل نهایی به مشتری مورد استفاده قرار گیرد. برای دستیابی به این هدف، وی چین از تراشه‌های هوشمند یا برچسب‌های تشخیص فرکانس رادیویی (RFID) و حسگر‌هایی استفاده می‌کند که اطلاعات کلیدی را بر روی شبکه بلاک چین منتقل می‌کند و در زمان واقعی توسط ذینفعان مجاز قابل دسترسی است.

استفاده از سنسور‌ها به این معنی است که می‌توان تمام پارامتر‌های مربوط به محصول را به طور مداوم کنترل کرد و در صورت وجود مشکلات، می‌توان آن را به ذینفعان مربوطه ارسال کرد. اگر بسته دارویی در خارج از محدوده دمای تعیین شده نگهداری شود، به تولیدکنندگان و مشتریان اطلاع داده می‌شود که باعث بهبود خدمات و کنترل کیفیت بهتر می‌شود.

در مثال دیگری، پلتفرم VeChain می‌تواند صاحبان خودرو‌ها را در مالکیت داده‌های خود قرار داده و از آن‌ها برای مذاکره درباره شرایط و بیمه نامه‌های بهتر با شرکت‌های بیمه خود استفاده کند.

معرفی کیف پول های و صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز وی چین VeChain

رمز ارز وی چین Vet به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با رتبه مناسب قطعا انتخاب بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری خواهد بود. همانطور که می دانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال برای طولانی مدت به یک کیف پول امن نیاز دارید. در این قسمت صرافی های ارزدیجیتالی که می توانید ارز vet را از آن ها خریداری کنید را همراه با بهترین کیف پول های دیجیتال به شما معرفی کرده ایم. هرچند که بهترین و امن ترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال کیف پول‌های سخت افزاری هستند. شما می توانید برای خرید انواع کیف پول های سخت افزاری از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید انواع کیف پول سخت افزاری

صرافی ها کیف پول ها
بایننس Binance سیف پال Safepal
کوکوین Kucoin تراست Trust
هیوبی Huobi اکسودوس Exodus
Gate.io لجر نانو اس Ledger Nano S
کوین بیس coinbase لجر نانو ایکس Ledger Nano X
بیت هامب Bithumb ترزور وان Trezor ONE
بیتفینکس Bitfinex ترزور تی Trezor T

سخن آخر

پلتفرم وی چین کاربردهای زیادی دارد. با توجه به مطالب گفته شده دریافتیم که با استفاده از وی چین می توان هر کالایی را در زنجیره تامین رهگیری کرد و همچنین از کیفیت و سلامت محصول نیز مطلع شد. مشارکت های این پلتفرم با شرکت های برتر موجب افزایش کاربران آن ها شده است. چنانچه وی چین پیشرفت خود را به همین سرعت ادامه دهد می تواند به یکی از بزرگ ترین پلتفرم های ارز دیجیتال تبدیل شود.

ارز دیجیتال وی چین چیست ؟ آشنایی با تکنولوژی VeChain
شناخت بیشتر ارزهای دیجیتال و پلتفرم های آن ها به شما در انتخاب کردن ارز مناسب برای سرمایه گذاری و همچنین در خرید ارز دیجیتال کمک شایانی می کند. وی...
4.5 از 4 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...