معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ معرفی و بررسی پلتفرم توکن هواداری CHZ

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ معرفی و بررسی پلتفرم توکن هواداری CHZ

به لطف ظهور بلاک چین، بسیاری از شبکه‌ها به پتانسیل ذاتی الگوریتم‌ها و رمزنگاری و اینکه چگونه می‌توان از آن برای هماهنگ کردن بخش سرگرمی استفاده کرد، پی بردند. پلتفرم منحصربه‌فرد Chiliz با ترکیب اصول مالی غیرمتمرکز و بلاک‌چین، برای بخش‌های ورزش‌های الکترونیکی و بازی، انواع مزایای علم و فناوری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای اینکه بدانید ارز دیجیتال چیلیز چیست و با کاربرد این ارز دیجیتال آشنا شوید تا انتها همراه ما باشید.

نماد CHZ
توسعه دهنده Alexandre Dreyfus
تاریخ انتشار 2020
مارکت کپ 732 میلیون دلار
وبسایت Chiliz.com
وایت پیپر chiliz

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟

چیلیز یک ارز دیجیتال هواداری است که به علاقه مندان به ورزش اجازه می‌دهد تا تجربیات منحصر به فردی را با تیم‌های مورد علاقه خود، داشته باشند. Chiliz با الهام از اجتماعات تیم‌های فوتبال اسپانیا، جایی که اشتراک سالانه به طرفداران امکان دسترسی زودهنگام به بلیط و حق رای باشگاه را می‌دهد، از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند تا نوع جدیدی از تعامل مستقیم بین طرفداران و تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌شان را فراهم کند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال چیلیز می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش چیلیز

Chiliz شرکت پشت پلتفرم Socios و توکن CHZ است. ارز دیجیتال چیلیز با نماد CHZ یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین Chiliz مبتنی بر اتریوم اجرا می‌شود. این توکن به عنوان ارزی عمل می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد NFT‌ ها را در بازار توکن هوادرای چیلیز خریداری کنند.

هر تیمی که با چیلیز شریک می‌شود، می‌تواند تجربیات دنیای واقعی را که فن توکن‌ها در اختیار دارندگانشان قرار می‌دهد، سفارشی کند. فن توکن‌ها همچنین می‌توانند به دارندگان بر تصمیم‌های ارائه‌شده توسط تیم، مانند طرح‌های جدید لباس، آهنگ‌های جشن، نام استادیوم‌ها و در برخی موارد، تصمیم‌گیری در مورد ترکیب اصلی، تأثیر بگذارند.

در مقابل به تیم‌های ورزشی نیز امکان می‌دهد تا از طرفداران خود به روش‌های جدید درآمد کسب کنند و در عین حال تجربیات منحصر به فردی را برای وفادارترین حامیان خود ارائه دهند.

توکن هواداری چیست؟

توکن هواداری چیست؟

فن توکن‌ها یا توکن‌های هواداری، نوع خاصی از ارزهای دیجیتال هستند که به دارندگان امکان دسترسی به فعالیت‌های مختلف مرتبط با تیم مورد نظر را می‌دهند. این فعالیت‌های مربوطه شامل رای دادن در برخی از تصمیمات باشگاه، تخفیف ویژه بلیط بازی، طراحی اتوبوس تیم‌ها و… است.

به عنوان مثال، باشگاه فوتبال یوونتوس اف سی به دارندگان توکن خود اجازه داد تا آهنگی که هنگام گلزنی تیم از بلندگو پخش می‌شود را انتخاب کنند.

توکن‌های هواداری مخصوص تیم هستند و هر تیم فقط یک منبع محدود در دسترس را ارائه می‌کند. این توکن‌ها هرگز منقضی نمی‌شوند و از آنجایی که قابل تعویض هستند، می‌توان آن‌ها را هم در بازار Socios.com و هم در خارج از پلتفرم در هر صرافی دیگری، مبادله کرد.

هرچقدر تعداد بیشتری از NFT‌ های تیم یا سرگرمی مورد نظر داشته باشید، نفوذ شما بر تصمیم گیری با به دست آوردن تعداد بیشتری از توکن‌های هواداری، تیم افزایش می‌یابد.
این باعث ایجاد انگیزه برای کاربران برای خرید و تجارت و کسب NFT‌ های بیشتر می‌شود. تیم‌ها و سرگرمی‌ها می‌توانند مزایای بیشتری مانند از جمله جایگاه VIP در رویدادها، ملاقات با تیم، کالاهای تجاری با برند تیم، برنامه‌های گیمیفیکیشن و تابلوهای امتیازات را برای دارندگان توکن ارائه دهند.

تاریخچه و بنیان گذار چیلیز

چیلیز Chiliz توسط الکساندر دریفوس، مدیرعامل فعلی آن تاسیس شد. Dreyfus بیش از ۲۰ سال تجربه در تاسیس و رشد شرکت‌های مبتنی بر وب دارد. اولین شریک چیلیز، باشگاه فوتبال یوونتوس واقع در تورین ایتالیا بود. این تیم پیشنهاد فن توکن خود را در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار کرد و ۱.۳ میلیون توکن از عرضه ۲۰ میلیونی خود تا پایان ماه به فروش رساند.

چیلیز اپلیکیشن و وب سایت Socios را در پایان دسامبر ۲۰۱۹ راه اندازی کرد که توسعه آن با سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیون دلاری توسط Private Placement انجام شد. در حال حاضر اپلیکیشن Socios بر روی اینترنت و میلیون‌ها دستگاه تلفن همراه در دسترس است. Chiliz علاوه بر دفتر اصلی خود در مالت، دفاتری در فرانسه، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و برزیل دارد.

شرکای Chiliz عبارتند از Sam Li، معاون سابق NBA، Nicolas Maurer، مدیر عامل تیم ورزش‌های الکترونیکی Vitality، و دکتر DisRespect، که یکی از بزرگترین پخش کننده‌های بازی‌های ویدیویی در جهان است.

نحوه عملکرد چیلیز CHZ

نحوه عملکرد چیلیز CHZ

توکن CHZ هم به عنوان یک توکن ERC20 در بلاک چین اتریوم و هم به عنوان یک توکن BEP2 در زنجیره هوشمند بایننس عمل می‌کند. توکن‌های CHZ را می‌توان از صرافی خود پلتفرم، Chiliz.net و همچنین از صرافی‌های ارزهای دیجیتال معتبر دیگر مانند ایرانیکارت خریداری کرد.

هنگامی که یک طرفدار توکن‌های CHZ را خریداری می‌کند، می‌تواند از آن‌ها برای خرید توکن‌های هواداری تیم‌های مورد علاقه خود از Socios.com استفاده کند.

ده‌ها تیم و سازمان ورزشی در سراسر جهان، از جمله تیم بسکتبال بارسلونا، تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز و تیم فرمول ۱ استون مارتین کگنیزانت، پیشنهادات فن توکن (FTO) را برای هواداران وفادار خود برگزار کرده‌اند.

هر تیم می‌تواند قیمت، عرضه، توزیع و همچنین پاداش‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای را که Fan Token فعال می‌کند، سفارشی کند. به عنوان مثال، توکن‌ها را می‌توان برای دسترسی به ملاقات و احوالپرسی انحصاری، یادگاری‌ها و تصمیمات رای گیری مستقیم در جهت هر تیم استفاده کرد.

نکته مهم این است که فن توکن‌ها را می‌توان بر اساس عملکرد تیم سوزاند یا از گردش خارج کرد. به این معنی که نتایجی مانند برنده شدن در بازی‌ها یا کسب امتیاز می‌تواند فن توکن‌ها را کمیاب‌تر و در نتیجه ارزشمندتر کند.

اثبات اعتبار (PoA)

توکن‌های هواداری در زنجیره جانبی Socios از طریق الگوریتم اجماع اثبات اقتدار ایجاد و تأیید می‌شوند.

Proof of Authority (PoA) متفاوت از سایر الگوریتم‌های اجماع مانند Proof of Work یا Proof of Stake عمل می‌کند، در عوض به تعداد کمتری از اعتبارسنج‌های تأیید شده برای اطمینان از درستی شبکه، تکیه می‌کند.

در حالی که PoA به عنوان یک روش اجماع غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شود، اغلب توسط شبکه‌های بلاک چین که به دنبال مقیاس‌پذیری و کارآمدی هستند، استفاده می‌شود. Energy Web Token (EWT) و VeChain (VET) نمونه‌هایی از پلتفرم‌های دیگری هستند که از مکانیسم اجماع اثبات اقتدار استفاده می‌کنند.

اوراکل‌ها

چیلیز از همکاری با شبکه غیرمتمرکز اوراکل چین لینک خبر داده است. سرویسی که داده‌های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. هدف چیلیز از طریق این مشارکت، ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) منحصربه‌فرد با هدف بزرگداشت رویدادهای خاص مانند نقاط عطف بازیکنان یا پیروزی‌های قهرمانی در زمان واقعی است.

NFT توسط شرکای Socios در Fan Token Offerings صادر می‌شود. توکن‌ها در زنجیره جانبی Proof of Authority ذخیره می‌شوند. قیمت توکن‌های هواداری با توجه به محبوبیت تیم و قوانین عرضه و تقاضا افزایش و کاهش می‌یابد.

چه ویژگی‌هایی چیلیز Chiliz را منحصربه‌فرد کرده است؟

در طول سال‌ها نوآوری در بلاک چین، اغراق‌آمیز نیست اگر بگوییم که چیلیز تنها شبکه جسورانه‌ای بوده که دنیای ورزش را تغییر داده است. شبکه Chiliz نه تنها ملزومات بلاک چین را به دنیای بازی مرتبط کرده است، بلکه تضمین کرده که سرمایه‌گذاران در سراسر جهان برای سرمایه‌گذاری‌هایشان در ورزش‌های الکترونیکی با نماد خود، CHZ، محافظت می‌شوند.  این ویژگی منحصر به فرد، ویژگی‌های غیرمتمرکز ارائه شده توسط بلاک چین چیلیز را بیشتر افزایش داده است.

یکی دیگر از عوامل حاکم در شبکه ارز دیجیتال چیلیز ویژگی PoA، یعنی قدرت اختیار است. این اجماع توسط الگوریتم تحمل خطای بیزانس اداره می‌شود و آن را به یک شبکه امن تبدیل می‌کند. بر خلاف مکانیسم اثبات سهام و اثبات کار که فقط اعتبارسنجی‌هایی دارد که با مصرف انرژی بیشتر برای اهداف محاسباتی می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

Chiliz به عنوان یک ارز دیجیتال منبع باز و عمومی، یک نقشه راه دیجیتالی است که با هدف اصلی ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌های مبتنی بر بلاک چین با تمرکز ویژه بر بخش‌های ورزشی و بازی‌های الکترونیکی ایجاد شده است. شبکه توکن CHZ به طور ویژه ارز دیجیتال CHZ خود را برای معامله گران و سرمایه گذاران و موسسات ایجاد کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در صرافی‌های متعدد معامله کنند. همچنین چیلیز کاملاً کنترل نشده است و هیچ مقرراتی برای آن وجود ندارد.

مزایا و معایب چیلیز CHZ

مزایا:

  1. اولین پلتفرم هواداری است، بنابراین رقابت کمتری برای آن وجود دارد.
  2. الگوریتم مورد استفاده آن PoA، ایمن‌تر و کاربردی‌تر از PoW و PoS است.
  3. چیلیز مشکلات مقیاس‌پذیری را حل می‌کند.
  4. با تعداد قابل توجهی از تیم‌های ورزشی، لیگ‌ها و سازمان‌ها مشارکت کرده است.

معایب:

  1. چیلیز قابل استخراج نیست و فقط می‌توان آن را خرید و معامله کرد.
  2. CHZ هنوز توسط بسیاری از صرافی‌ها پذیرفته نشده است.

صرافی چیلیز چیست؟

صرافی چیلیز چیست؟

صرافی چیلیز، برنامه رسمی مبادلات شرکت ارزهای دیجیتال Chiliz در اروپا است. شما به راحتی می‌توانید بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال را در آن معامله کنید. این صرافی در آوریل ۲۰۲۰ راه اندازی شد.

وجه تمایز این صرافی نیز، فن توکن‌ها است. صرافی چیلیز با تیم‌های بسیار معروف فوتبال پاری سن ژرمن از لیگ ۱ (فرانسه)، یوونتوس و رم از سری آ (ایتالیا)، وستهام از لیگ برتر (انگلیس)، اتلتیکو مادرید از لالیگا (اسپانیا) و گالاتاسرای از سوپر لیگ (ترکیه) شریک است.

Socios چیست؟

پلتفرم تعامل طرفداران، Socios.com می‌باشد که از ابتدا بر روی زیرساخت بلاکچین Chiliz ساخته شده است و از رمز ارز چیلیز CHZ به عنوان ارز انحصاری روی پلتفرم استفاده می‌کند. Socios اولین پلتفرم پاداش طرفداران در جهان است که به نهادهای ورزشی کمک می‌کند تا از طریق فناوری بلاکچین به تحول دیجیتال دست یابند.

در واقع Socios در حال ایجاد یک جامعه جهانی از طرفداران ورزش است که با استفاده از اشتیاق آن‌ها به بازی و تیمشان متحد شده‌اند. Socios به طرفداران این امکان را می‌دهد که از برخی از بزرگ‌ترین و مشهورترین تیم‌های ورزشی جهان از جمله اتلتیکو مادرید، پاری سن ژرمن، یوونتوس، آ اس رم، اف سی بارسلونا و گالاتاسرای، فن توکن‌ خریداری کنند.

همه توکن‌های فن با استفاده از بلاکچین چیلیز ساخته شده و همه رای‌گیری‌های روی پلتفرم، به‌عنوان مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند، از طریق بلاک چین چیلیز اجرا می‌شوند.

Socios با استفاده از این فناوری نوآورانه، در حال ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین هواداران و باشگاه‌ها با افزایش نحوه تعامل آن‌ها با تیم است. از طریق آن، هواداران می‌توانند مستقیماً بر تصمیمات باشگاه تأثیر بگذارند. از انتخاب طرح‌های کالا، بنرهای درون بازی، نام‌گذاری زمین تمرین طرفداران از طریق Socios رای می‌دهند و هر نتیجه‌ای که باشد، باشگاه به تصمیم هواداران احترام می‌گذارد.

طرفداران می‌توانند برنامه Socios.com را که در ورژن‌های iOS و Android موجود است دانلود کنند تا از سهم خود (Fan Tokens) استفاده نمایند. در عوض، آن‌ها به پیشنهادات و جوایز انحصاری باشگاه دسترسی پیدا می‌کنند.

معرفی کیف پول‌های مناسب نگهداری چیلیز

رمز ارز چیلیز CHZ با استانداردهای ERC-20 و BEP-20 سازگار است، بنابراین می‌توانید از هر کیف پول سازگار با این الگوریتم‌ها از جمله کیف پول‌های سخت افزاری و کیف پول‌های نرم افزاری، برای دسترسی به وجوه CHZ و انجام تراکنش‌ها استفاده کنید. Chiliz یک کیف پول بومی در وبسایت chiliz.net دارد. این یک کیف پول با کاربری آسان است که برای مخاطبان مبتدی که از طرفداران ورزش تشکیل شده‌اند مناسب است.

مطمئناً می‌توانید CHZ را در کیف پولی که قبلاً استفاده می‌کنید و ترجیح می‌دهید ذخیره کنید. کیف پول‌های نرم افزاری، رایگان و آسان می‌باشند و در دسکتاپ و همچنین دستگاه‌های تلفن همراه قابل دسترسی هستند. کیف پول‌های وب «کیف پول‌های داغ» هستند، به این معنی که دسترسی آسان و فوری به وجوه را فراهم می‌کنند. بنابراین آن‌ها تا حدودی کمتر از سایر جایگزین‌ها ایمن هستند. اگر کیف پول تحت وب را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که با فروشنده‌ای کار کنید که سابقه خوبی در زمینه امنیت و نگهداری داشته باشد.

کیف پول‌های سخت افزاری سطح بیشتری از امنیت را فراهم می‌کنند. مواردی مانند Ledger ،Trezor ،KeepKey مانند کیف پول‌های وب، رایگان نیستند اما تضمین می‌کنند که هکری که به رایانه شخصی یا تلفن هوشمند شما دسترسی پیدا می‌کند، به طور خودکار به وجوه رمزنگاری شما دسترسی پیدا نمی‌کند. به عنوان کیف پول‌های نرم افزاری برای ذخیره رمز ارز چیلیز می‌توانید از کیف پول‌های تراست ولت، متامسک و اتمیک نیز استفاده کنید.

آینده ارز چیلیز چگونه خواهد بود؟

آینده ارز چیلیز چگونه خواهد بود؟

چیلیز با باشگاه‌ها و برندهای ورزشی بزرگ در سطح جهان شراکت‌های استراتژیک ایجاد کرده است. آن‌ها تقریباً در تمام نقاط جهان کارمند داشته و دفاتری در مالت، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، برزیل و کره جنوبی دارند. علاوه بر این، آن‌ها در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن به مجموعه مراکز جهانی خود با دفاتر بیشتر در ایالات متحده و بریتانیا هستند.

چیلیز دارای چشم اندازی روشن و استراتژی تجاری تعریف شده بر اساس توکن‌های هواداری است. اگرچه ارزهای یجیتال و NFT‌ ها را می‌توان به روش‌های بی‌شماری مورد استفاده قرار داد، Chiliz ارز دیجیتال را به عنوان یک فناوری توانمند برای کسب و کار اصلی خود، که ایجاد اجتماعات طرفداران است، می‌داند.

این تمرکز به چیلیز کمک کرده تا سرمایه‌گذاران را جذب کند و نوساناتی را که اغلب بازارهای ارزهای دیجیتال را متزلزل می‌کند، تعدیل کند. چیلیز یک شرکت رمزنگاری نیست، بلکه شرکتی است که از رمزنگاری به عنوان یک فناوری ضروری در دستیابی به اهداف تجاری استفاده می‌کند.

NFT ها ارزش خود را در صنعت بازی ثابت کرده‌اند، جایی که به کاربران اجازه می‌دهند سطح خود را ارتقا دهند، پروفایل‌های خود را شخصی‌سازی کنند و به اهداف درون بازی دست یابند. آن‌ها به طور گسترده در برنامه‌های وفاداری مشتری استفاده می‌شوند. چیلیز در استفاده از این فناوری برای حمایت از تیم‌های ورزشی و هواداران آن‌ها جایگاه رهبری را به خود اختصاص داده است. Socios نمونه‌ای از استفاده نوآورانه از تکنولوژی NFT است.

مشاهده لیست بهترین NFT برای سرمایه گذاری

سخن آخر

در مقاله ارز دیجیتال چیلیز چیست خواندید که توکن CHZ دو کاربرد عمده دارد. برخی از افراد آن را می خرند تا بتوانند توکن‌های هوادار داشته باشند و از تیم‌های مورد علاقه خود در Socios حمایت کنند؛ برخی دیگر نیز این توکن را به عنوان یک جایگزین سرمایه‌گذاری جذاب می‌بینند.

سوالات متداول
Request for Quote

به دلیل الگوریتم مورد استفاده، چیلیز قابل استخراج نیست.

اتلتیکو مادرید، پاری سن ژرمن، یوونتوس، آ اس رم، اف سی بارسلونا و گالاتاسرای از جمله معروف‌ترین باشگاه‌های nft دار هستند.

چیلیز در نوآوری که ارائه می‌دهد، بی‌رغیب است. همین موضوع می‌تواند چشم‌انداز آینده را برای آن درخشان کند.

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، خرید و فروش رمز ارز چیلیز را با کارمزد صفر، ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ معرفی و بررسی پلتفرم توکن هواداری CHZ
به لطف ظهور بلاک چین، بسیاری از شبکه‌ها به پتانسیل ذاتی الگوریتم‌ها و رمزنگاری و اینکه چگونه می‌توان از آن برای هماهنگ کردن بخش سرگرمی استفاده کرد، پی بردند. پلتفرم...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام من رمز ارز chz بصورت پیش فروش در پلتفرم bep20 خریداری کردم به تعداد ۱۷میلیون واحد اما بعد از قیمت گرفتمن و رشد کردن دامپ شد وقیمت شد 0
    چرا وباید چکار کنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی چه زمانی و در چه پلتفرمی در پیش فروش ارز chz شرکت کرده اید؟ این ارز در سال 2019 راه اندازی شده و بنابراین هیچ ido یا ico در حال حاضر برای این ارز وجود ندارد!
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام منم همینطور شد خواستم از پوکوین چیلیز بخرم وقتی سرچ زدم اینو آورده بود بعد از خرید متوجه شدم نمیشه فروختش!!!!!
      لطفا راهنمایی کنید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. ارز چیلیز قابلیت استیک کردن در کیف پول تراست ولت رو داره؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی ارز چیلیز قابلیت استیک کردن در کیف پول تراست ولت را ندارد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...