ارز های دیجیتال

ارز پنکیک سواپ چیست؟

ارز پنکیک سواپ چیست؟

رمز ارز کیک cake توکن بومی صرافی پنکیک سواپ می‌باشد. PancakeSwap علی رغم نام کمیک آن شوخی نیست. به عنوان یک پلتفرم که به طور منظم بیش از 100 میلیون دلار حجم معاملات 24 ساعته دارد، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در تمام دوران است. پنکیک سواپ در کمتر از یک سال، به DEX برتر در زنجیره هوشمند بایننس تبدیل شده است. بنظر شما چه چیزی پنکیک سواپ را اینقدر خاص می‌کند؟ همراه ما باشید تا به بررسی آن بپردازیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت ارز پنکیک سواپ چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است.

صرافی PancakeSwap چیست؟

محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) در زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، PancakeSwap، در ماه‌های اخیر به دلیل نقدینگی عظیم، مجموعه ویژگی‌های گسترده و پایگاه کاربری قابل توجه آن، تا حدودی به پدیده‌ای در فضای بلاکچین تبدیل شده است.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال کیک cake می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال کیک

این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد بدون اتکا به خدمات متمرکز یا از دست دادن کنترل روی کلیدهای خصوصی خود، با امنیت کامل بایننس کوین (BNB) و طیف گسترده‌ای از توکن‌های BEP-20 را معامله کنند. به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، تمام معاملات در PancakeSwap به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. اگرچه تیم پشت PancakeSwap کاملاً ناشناس است، این پلتفرم توسط چندین شرکت امنیتی برجسته بلاکچین از جمله Certik و Slowmist حسابرسی و بررسی شده است. این پلتفرم همچنین کاملاً منبع باز است زیرا وب سایت PancakeSwap و کد قرارداد هوشمند آن برای بررسی عمومی باز است. با این وجود، تیم آن متشکل از بیش از دوازده عضو  از جمله دو رهبر مشترک (Hops و Thumper) و مهندسان مختلف است.

از زمانی که این پلتفرم در سپتامبر 2020 راه اندازی شد، نه تنها در تعداد کاربران و نقدینگی دارایی‌های پشتیبانی شده، بلکه در انواع ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، رشد چشم گیری داشته است. در حال حاضر، PancakeSwap را می‌توان یک اکوسیستم کامل از ابزارهای DeFi در نظر گرفت که همه آن‌ها بر اساس توکن اصلی پلتفرم، رمز ارز کیک CAKE ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

ارز دیجیتال پنکیک سواپ CAKE چیست؟

رمز ارز کیک CAKE، توکن بومی PancakeSwap، برای اهداف مختلفی در پلتفرم پنکیک سواپ استفاده می‌شود. کارکردهای اصلی آن عبارتند از:

  1. فارم محصول
  2. سهام داری
  3. شرکت در قرعه کشی PancakeSwap
  4. رای دادن به پیشنهادات حکومتی از طریق پورتال مدیریت اجتماعی پلتفرم

صرافی PancakeSwap چگونه کار می‌کند؟

صرافی PancakeSwap چگونه کار می‌کند؟

PancakeSwap یک نوع DEX است که به عنوان بازارساز خودکار (AMM) شناخته می‌شود. ویژگی‌های مشابه Uniswap (UNI) و SushiSwap (SUSHI) دارد اما برخلاف سایر پلتفرم‌هایی که روی اتریوم (ETH) اجرا می‌شوند، PancakeSwap از زنجیره هوشمند Binance (BSC)، استفاده می‌کند. کاربرانی که روی پلتفرم معامله می‌کنند، به‌طور خودکار نقدینگی را از یک یا چند استخر نقدینگی جذب می‌کنند که پس از تکمیل معامله، دوباره تعادل می‌یابند. معاملات انجام شده در یک AMM، مانند PancakeSwap، نقدینگی را از یک طرف استخر کم می‌کند و نقدینگی را به سمت دیگر اضافه می‌کند. در نتیجه وزن دارایی‌ها در آن استخر و ارزش نسبی آن‌ها تغییر می‌کند.

این نقدینگی توسط کاربرانی که به عنوان ارائه‌دهندگان نقدینگی (LPs) شناخته می‌شوند، ارائه می‌شود که مقادیر مساوی از هر دو طرف یک استخر نقدینگی (مانند BNB/USDC) را برای افزایش کل نقدینگی موجود اضافه می‌کنند. کاربران توکن‌های LP را دریافت می‌کنند که نشان دهنده سهم آن‌ها در آن استخر خاص است. این توکن‌ها باید برگردانده شوند تا کسری از استخر خود را بازیابی کنند. در ازای تأمین نقدینگی، LP ها سهمی از کارمزد تراکنش‌های تولید شده توسط هر مجموعه‌ای را که مشارکت می‌دهند، دریافت می‌کنند. یک کارمزد ثابت 0.25% برای سازندگان و گیرندگان وجود دارد که بیشتر آن بین تامین کنندگان نقدینگی مشترک است.

بازارساز خودکار به این معنی است که هیچ دفتر سفارشی (سیستم پیشنهاد/درخواست یا سفارش محدود) همانند پلتفرم‌های متمرکز وجود ندارد.

PancakeSwap از یک مدل بازارساز خودکار استفاده می‌کند که در آن کاربران در برابر یک استخر نقدینگی معامله می‌کنند. این استخرها توسط کاربرانی پر می‌شوند که وجوه خود را به استخر واریز می‌کنند و در ازای آن توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی (LP) دریافت می‌کنند. بعداً می‌توان از این توکن‌ها برای بازپس گیری سهم خود از استخر و همچنین بخشی از کارمزد معاملات استفاده کرد. این توکن‌های LP با نام FLIP شناخته می‌شوند. PancakeSwap همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های اضافی مانند CAKE و SYRUP را پرورش دهند. در فارم، کاربران می‌توانند توکن‌های LP را واریز کنند و کیک دریافت کنند.

به منظور آموزش کامل کار با صرافی پنکیک سواپ از صفحه آموزش صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap دیدن کنید.

چه چیزی PancakeSwap را منحصر به فرد می‌کند؟

پس از اینکه متوجه شدیم ارز پنکیک سواپ چیست وقت آن است که با ویژگی‌های آن آشنا شویم. PancakeSwap که بر روی زنجیره هوشمند Binance ساخته شده است، از تعدادی از ویژگی‌های منحصر به فرد خود استفاده می‌کند تا یک تجربه تجارت عالی را برای کاربران نهایی فراهم کند.

  • کارمزدهای تراکنش بسیار کم و زمان‌های تأیید سریع است.
  • اطمینان از اجرای سریع معاملات
  • استفاده از آن نسبت به سایر AMM ها در زنجیره‌های بلوکی با زمان بلوک کندتر، ایمن‌تر است.

فراتر از موارد گفته شده، PancakeSwap طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ثانویه را ارائه می‌دهد که بسیاری از آن‌ها ابزار اضافی را برای دارندگان رمز ارز کیک فراهم می‌کنند. برجسته‌ترین آن‌ها در حال حاضر عبارتند از:

پیشنهادات اولیه (IFO)

مشابه پیشنهاد اولیه DEX (IDO) ،PancakeSwap به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های پروژه‌های عرضه اولیه جدید را قبل از راه‌اندازی عمومی خریداری کنند. با این حال، در این مورد، کاربران توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی CAKE-BNB (LP) خود را با توکن‌های پروژه جدید طی یک پیشنهاد اولیه (IFO) مبادله می‌کنند. به عنوان بخشی از این فرآیند، نیمی از کل وجوه سوزانده می‌شود. در واقع یک مکانیسم کاهش تورم دیگر برای توکن اضافه می‌شود. برخی از پروژه‌هایی که با این روش راه اندازی شدند عبارتند از: Ditto ،Soteria و Hot Cross.

مزارع بازده (Yield Farms)

PancakeSwap به کاربران این امکان را می‌دهد که با قرار دادن توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی پشتیبانی شده (LP) در یکی از مزارع بازدهی متعدد، سود بیشتری کسب کنند. با شرکت در مزرعه بازدهی، کاربران بازدهی بیشتری با توکن‌های LP خود کسب می‌کنند. این بالاتر از بازدهی است که از طریق کارمزد تراکنش ایجاد می‌شود.

استخرهای شربت (Syrup Pools)

استخرهای شربت معادل عملکرد ساده PancakeSwap است. از طریق استخرهای شربت پلتفرم، کاربران می‌توانند انواع توکن‌های BEP-20 را برای کسب بازدهی به صورت کیک یا یک توکن پاداش دیگر به اشتراک بگذارند.

قرعه کشی (Lottery v2)

PancakeSwap یک ویژگی قرعه‌کشی را نیز ارائه می‌کند. به کاربران اجازه می‌دهد بلیط های بخت آزمایی بخرند تا بتوانند برنده شوند و پاداش بگیرند. کاربران می‌توانند با خرید 100 بلیت به طور همزمان تا 4.95% تخفیف دریافت کنند. در مجموع 40% از مجموعه جوایز به کاربرانی اختصاص می‌یابد که با هر شش عدد در بلیط قرعه‌کشی خود مطابقت داشته باشند و جایزه به طور مساوی بین برندگان تقسیم شود.

بازارهای پیش بینی (Prediction Markets)

ابزار پیش‌بینی بازار PancakeSwap یک ویژگی ساده است که به کاربران اجازه می‌دهد پیش‌بینی کنند که آیا قیمت بایننس کوین (BNB) در یک بازه زمانی 5 دقیقه‌ای افزایش یا کاهش می‌یابد. کاربران وجوه خود را در یک باکس جایزه جمع می‌کنند. جوایز بین افرادی که به درستی جهت بازار را پیش بینی می‌کنند، تقسیم می‌شود. بازنده‌ها مبلغ شرط خود را از دست می‌دهند.

کلکسیون NFT 

در فوریه 2021، PancakeSwap ویژگی جدیدی به نام NFT Profiles اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد پس از خرید یکی از Bunny NFT های موجود، تصویر نمایه NFT را انتخاب کنند. کاربرانی که نمایه کاملی دارند همچنین می‌توانند به تیمی بپیوندند که مجاز به شرکت در رویدادهای تیمی ویژه برای کسب جوایز هستند. از ژوئیه 2021، محبوب‌ترین تیم Syrup Storm است.

از کجا می‌توان رمز ارز کیک CAKE خرید و کیف پول‌های آن کدامند؟

از کجا می‌توان رمز ارز کیک CAKE خرید و کیف پول‌های آن کدامند؟

رمز ارز کیک (CAKE) را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال زیر خرید و فروش کرد.

  1. بایننس Binance
  2. کوکوین Kucoin
  3. بیت هامب Bithumb
  4. ام ایکس Mexc

به عنوان یک برنامه غیرمتمرکز (DApp)، رمز ارز کیک PancakeSwap از طریق یک کیف پول Web3 مانند MetaMask ،TrustWallet یا WalletConnect پشتیبانی می‌شود. این کیف پول‌ها پس از پیکربندی برای پشتیبانی از زنجیره هوشمند Binance، برای تعامل با قراردادهای هوشمند PancakeSwap استفاده می‌شوند.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیت کوین (BTC) هستید، می‌توانید راهنمای جامع بیت کوین چیست ؟ آموزش کامل بیت کوین را مطالعه کنید.

سخن آخر

همانطور که در مقاله ارز پنکیک سواپ چیست خواندید، در حال حاضر، PancakeSwap بزرگ‌ترین پروژه AMM مبتنی بر BSC است که روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد. از ژانویه 2020، این پروتکل رشد بیشتری را تجربه کرده است. PancakeSwap هر روز نقش بیشتری در صنعت DeFi ایفا می‌کند. کاربران همچنین مشتاقند استارت آپ‌های مختلف DeFi را بشناسند که از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. PancakeSwap همراه با Binance با ارائه اکوسیستم گسترده‌تر با ویژگی‌های منحصر به فرد، پاداش‌های هیجان‌انگیز و عملکرد کلی بهتر، انتظارات کاربران را برای فضای DeFi برآورده می‌کند.

ارز پنکیک سواپ چیست؟
رمز ارز کیک cake توکن بومی صرافی پنکیک سواپ می‌باشد. PancakeSwap علی رغم نام کمیک آن شوخی نیست. به عنوان یک پلتفرم که به طور منظم بیش از 100 میلیون...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...