اکانت های خارجی

Alexa چیست؟

Alexa چیست؟

حتما می‌دانید یکی از مواردی که رتبه سایت را بالا می‌برد، افزایش ترافیک یا ورود مخاطبان به آن وبسایت و استفاده از خدمات آن است. در واقع هر چه ورود کاربران و بازدید آن‌ها از سایت شما افزایش یابد، رتبه سایتتان هم بهتر می‌شود. این که چه کلمات کلیدی یا کیوردهایی بیشترین ورودی را به سایت داشته اند، مربوط به کاربردها و خدمات الکسا می‌باشد. با خواندن این مقاله می‌آموزید الکسا (Alexa) چیست و رتبه بندی آن چه کمکی به شما می‌کند. همچنین با نحوه خرید اکانت الکسا آشنا می‌شوید.

سایت الکسا (Alexa) چیست؟

سایت الکسا (Alexa) در سال 1996 با هدف سنجش ترافیک‌ سایت‌های مختلف در فضای وبسایت به وجود آمد و 3 سال بعد در سال 1999 توسط آمازون خریداری شد. الکسا (Alexa)، سایتی برای آنالیز وب سایت‌های مختلف است و آن‌‌ها را برحسب تعداد بازدید کاربران رتبه‌بندی می‌کند. الکسا (Alexa) دارای یک نوار ابزار یا toolbar است که روی مرورگرهای مختلفی نصب می‌شود و اطلاعات هر سایتی که کاربر از آن بازدید می‌کند را به سرور مرکزی می‌فرستد. سپس براساس این اطلاعات دریافتی، به رتبه بندی سایت‌های مختلف می‌پردازد.

رتبه‌بندی الکسا یا رنکینگ (Rank) نوعی سیستم امتیازدهی است که توسط سایت Alexa ارائه می‌شود و میزان بازدید از وب‌سایت‌های مختلف را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مثل متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت هم ارائه می‌شود.

مهم‌ترین اطلاعاتی که سایت الکسا در اختیار کاربران می‌گذارد؛ پرسرچ‌ترین کلمات کلیدی، پر بازدیدترین سایت‌های دنیا، ورودی سایت‌ها، مدت زمان حضور کاربران، رتبه سایت و مقایسه کیوردهای سایت شما با سایت رقیبان می‌باشد.

شما می‌توانید به صورت رایگان رتبه سایت خود را از الکسا بدست آورید. ولی برای استفاده از خدمات بیشتر الکسا و دریافت اطلاعات مربوط به سایتتان، یکی از ‌پلن‌های الکسا را خریداری و سایت خود را در آن ثبت نمایید. سپس یک اسکریپت در اختیار شما قرار داده می‌شود و می‌توانید آن را در قسمت Head سایت خود بگذارید. از این پس الکسا سایت شما را بررسی کرده و ورودی‌های آن را به دقت ثبت می‌کند.

الکسا (alexa) چیست

نحوه ساخت اکانت الکسا

برای ساخت اکانت در سایت محبوب و پرطرفدار الکسا فقط کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد وبسایت رسمی Alexa شوید و روی START YOUR FREE TRIAL کلیک کنید.

الکسا (Alexa) چیست

  • روی SIGN UP FOR FREE کلیک کنید.

الکسا (Alexa) چیست

  • مشخصات خود شامل نام، نام خانوادگی، ایمیل، پسورد، شغل و … وارد کرده و روی Create an Account کلیک کنید.

نحوه خرید اکانت الکسا

  • کد ارسال شده به ایمیل خود را وارد کرده و روی Confirm کلیک کنید.

نحوه خرید اکانت الکسا

  • در قسمت Alexa account روی Log in کلیک کنید.

نحوه خرید اکانت الکسا

  • ایمیل و پسورد خود را وارد کرده و روی Continue کلیک کنید.

نحوه خرید اکانت الکسا

برای استفاده اکانت 30 روزه رایگان الکسا، مشخصات خود را وارد کرده و یکی از روش‌های زیر مثل پی پال، ویزاکارت و مستر کارت را برای وارد کردن اطلاعات حساب خود انتخاب نمایید. در صورت نداشتن هیچ یک از این حساب‌ها، می‌توانید به سایت ایرانیکارت مراجعه فرمایید تا کارشناسان آن برای شما انجام دهند.

آموزش خرید اکانت الکسا

بعد از اینکه متوجه شدید که سایت الکسا (Alexa) چیست، حتما می‌خواهید بدانید نحوه خریدن اکانت آن چگونه است؟ سایت الکسا امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای دسترسی به اطلاعات وبسایت شناخته شده است و رتبه آن بعد از گوگل برای صاحبان وبسایت اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که در قسمت قبلی توضیح داده شد، شما در ابتدا می‌توانید به مدت 30 روز از بسیاری از خدمات الکسا به صورت رایگان استفاده نمایید. بعد از آن باید برای استفاده از این ابزار مهم و کاربردی، هزینه آن را پرداخت نمایید. یکی از روش‌های آن رفتن به سایت رسمی الکسا و خرید اکانت است که به صورت زیر انجام می‌شود.

  • در منوی بالای صفحه روی Account و سپس Account management کلیک کنید.
  • روی Payment information و سپس update payment information کلیک کنید.
  • روی Change کلیک کرده، اطلاعات خود را وارد و نحوه پرداخت را انتخاب نمایید. سپس روی Save کلیک کنید.
    در قسمت Payment method مطمئن شوید که اطلاعت خود را به درستی وارد کرده‌اید.

خرید اکانت الکسا

همچنین می‌توانید از طریق سایت ایرانیکارت، نسبت به خرید اکانت الکسا اقدام نمایید که اشتراک 1 ماهه آن 5 دلار می‌باشد.

برای خرید اکانت الکسا (Alexa)، از طریق سایت ایرانیکارت، در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید اکانتAlexa

نحوه رتبه بندی الکسا

رتبه بندی در سایت الکسا (Alexa)، به دو صورت انجام می‌شود:

  1. تعداد بازدیدها از صفحات مختلف سایت: منظور از تعداد بازدید، دفعاتی است که کاربران به وب سایت شما رجوع می‌کنند. البته توجه کنید که در شمارش تعداد بازدید‌کننده، هر کاربر فقط یک مرتبه در روز شمرده می‌شود. به هر حال ممکن است یک کاربر در یک روز چند مرتبه به سایت شما مراجعه کند که ارزش آن برای الکسا، معادل یک بازدید کننده محسوب می‌شود.
  1. آمار کاربرانی که در طول سه ماه به سایت مراجعه کرده‌اند: رتبه‌بندی الکسا، از طریق ترافیک ورودی بعضی از کاربران مشخص، صورت می‌گیرد. ولی این کاربران چه کسانی هستند؟ افرادی هستند که افزونه Alexa را بر روی مرورگر خود نصب کرده‌اند. هرگاه کاربری وارد سایت شما شود، اطلاعاتی مثل آدرس سایت و آدرس IP را به سرورهای الکسا می‌فرستد.

چگونه رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهیم؟

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید رتبه الکسای خود را افزایش دهید:

  1. وبلاگ نویسی را به سایت خود اضافه کنید و مقالات جذاب، پر سرچ و متناسب با نیاز کاربر را در آن وارد نمایید. این کار باعث ترغیب مخاطب به خواندن بلاگ‌ها شده و ورودی سایت شما را افزایش می‌دهد.
  2. از سایت‌‌های دیگر لینک دریافت کنید( بک لینک) زیرا یکی از معیارهای الکسا برای بهبود رتبه است.
  3. مدت زمانی که کاربر در وبلاگ شما می‌ماند که بستگی به محتوای شما و رفع نیاز کاربر دارد.
  4. با لینک سازی‌های داخلی، تعداد کلیک در سایت خود را افزیش داده و رتبه الکسای سایت شما افزایش می‌یابد.
  5. تعداد کلیک‌‌هایی که از طریق موتورهای جست‌وجو روی وبسایت شما انجام و از آن بازدید می‌شود.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید الکسا (Alexa) چیست و رتبه بندی آن چگونه است، همچنین با نحوه خرید اکانت آن اشنا شدید. استفاده از سایت الکسا چه تاثیری در سایت شما گذاشته است؟ خوشحال می‌شویم که اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

Alexa چیست؟
حتما می‌دانید یکی از مواردی که رتبه سایت را بالا می‌برد، افزایش ترافیک یا ورود مخاطبان به آن وبسایت و استفاده از خدمات آن است. در واقع هر چه ورود...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...