متفرقه

انی دسک چیست؟

انی دسک چیست؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در حال کار کردن با سیستم باشید، ناگهان با مشکلی رو به رو شوید و بخواهید شخصی همان موقع مشکل آن را برطرف کند. حتی برعکس شاید بخواهید از راه دور متوجه شوید مشکل یک سیستم از کجاست. برای بررسی و اتصال دو سیستم به یکدیگر از نرم افزار انی دسک (Anydesk) استفاده می‌شود. این مقاله را بخوانید تا بیاموزید انی دسک (Anydesk) چیست و نحوه کار با آن چگونه است؟

انی دسک (Anydesk) چیست؟

” کاش میشد وقت‌‌هایی که در محل کار خود نیستیم، بتوانیم برنامه‌ای را برای همکاران خود تنظیم کنیم”. یا مثلا وقتی دوستمان مشکلی برای سیستمش ایجاد می‌شود و ما راه برطرف شدن آن را می‌دانیم، بتوانیم بدون حضور و رفتن به منزلش مشکل او را برطرف کنیم. حرف‌هایی که هر یک از ما ممکن است با خود گفته باشیم غافل از اینکه نرم افزاری وجود دارد به اسم AnyDesk که کارش دقیقا همین است.

انی دسک (Anydesk)؛ نرم افزاری برای کنترل کردن سیستم دیگر از راه دور می‌باشد که در قالب بستر اینترنت انجام می‌شود. این نرم افزار به دلیل حجم کم و سرعت بالایی که دارد مورد توجه زیادی قرار گرفته است. انی دسک بر روی سیستم‌ عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس قابل اجرا می‌باشد و با گوشی‌های آندروید و IOS می‌توان به آن وصل شد.

“Any where. Any time. Anydesk

این شعار مخصوص انی دسک می‌باشد که در بالای سایت آن درج شده و به این معنی است که هر کجا و در هر زمان می‌توانید از Anydesk استفاده کنید.

مزایای استفاده از انی دسک چیست؟

استفاده از نرم افزار انی دسک که باعث کنترل از راه دور سیستم‌های دیگر می‌شود، مزایای زیر را نیز به همراه دارد:

  1. استفاده از آن آسان است و برای دسترسی از راه دور کاربردی می‌باشد.
  2. نصب آن راحت است و سریع انجام می‌شود.
  3. استفاده از آن برای کاربری شخصی، رایگان می‌باشد.
  4. هر فرد در هر جای دنیا که باشد می‌تواند با این نرم افزار به سیستم شما متصل شود.
  5. کم حجم می‌باشد و از سرعت زیادی برخوردار است.
  6. قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس را دارد.
  7. امکان اتصال به آن از طریق گوشی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: گوگل میت چیست و چه کاربردی دارد؟

انی دسک (anydesk) چیست

امنیت انی دسک چگونه است؟

اگر قرار است کسی به سیستم شما وصل شود و از راه دور مشکل آن را برطرف کند، اولین نکته‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند این است که آیا این کار امنیت دارد یا خیر؟ به هر حال روی سیستم هر فرد اطلاعات شخصی و مهم زیادی قرار دارد. پس آیا امکان دزدیده شدن فایل‌های شخصی با انی دیسک وجود دارد؟ اگر شما هم نگران این موضوع هستید، بهتر است بدانید که این نرم افزار با رمز نگاری TLS1.2 ایجاد شده است و ارتباط بین دو سیستم برقرار شده، توسط الگوریتم‌های RSA-2048bit رمزنگاری می‌شوند. پس جایی برای نگرانی هک شدن نیست.

نحوه کار با انی دسک

برای نصب و دانلود نرم افزار انی دسک، وارد وب سایت رسمی anydesk.com شده و روی Download now کلیک کنید.

انی دسک (anydesk) چیست

بعد از کلیک روی Buy now یک پنجره، مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود که شما را برای مراحل بعد راهنمایی می‌کند.

انی دسک (anydesk) چیست

پس از دانلود نرم افزار Anydesk، برنامه را باز کرده و شماره‌ای را که در کادر وارد شده برای شخصی که می‌خواهد به سیستم شما وصل شود، ارسال کنید. در این صورت برای شما یک پیغام ظاهر می‌شود که آیا شخص مقابل را تایید می‌کنید یا خیر. روی accept کلیک کنید.

در صورتی که شما بخواهید به سیستم شخص مقابل وصل شوید، کد انی دسک را گرفته و در نوار Remote Desk وارد و روی Connect کلیک کنید.

بررسی سایر ابزارهای انی دسک

علاوه بر این که با انی دسک می‌شود به کنترل سیستم دیگری از راه دور پرداخت، تنظیمات دیگری هم دارد که در این قسمت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • Chat: روشی که با آن به سادگی می‌توان به برقراری ارتباط و مکالمه با افراد پرداخت.
  • Whiteboard: وایت برد یا تخته سفید هم برای آموزش از راه دور استفاده می‌شود که می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن استفاده نمایید.
  • Block User Input: امکان کنترل از راه دور به کاربر را نداده و به اصطلاح او را بلاک می‌کنید. البته برای انجام این کار می‌توانید کلیدهای Ctrl، Alt و delete را نیز همزمان فشار دهید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله با نرم افزار انی دسک جهت کنترل سیستم‌های مختلف از راه دور آشنا شدید و آموختید که انی دسک (Anydesk) چیست و چه کاربردی دارد. البته نرم افزارهای دیگری هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به دسکتاپ فرد دیگر دسترسی داشته باشید. ولی امنیت و کاربری انی دسک بهتر است. شما چه تجربه‌ای در کنترل سیستم شخص دیگری دارید؟ آیا از انی دسک استفاده کرده‌اید؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ Skype یک سرویس VoIP است که به افراد امکان می دهد با استفاده از کامپیوتر، مرورگر وب یا تلفن همراه تماس صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت برقرار...