تبلیغات آنلاین

آموزش ایجاد کمپین های موفق تبلیغ در گوگل (گوگل ادز)

آموزش ایجاد کمپین های موفق تبلیغ در گوگل (گوگل ادز)

تبلیغات گوگلی ،‌ از بهترین استراتژی‌های تبلیغات آنلاین است که این روزها نظر بسیاری از بازاریابان دیجیتال و آژانس‌های تبلیغات آنلاین را به خود جلب کرده است. گوگل محبوب‌ترین سایت جهان در اکثر کشورها، از جمله ایران، است؛ بنابراین، تبلیغات در گوگل می‌تواند محصولات و خدمات شما را در معرض دید مخاطبان هدف بسیار بیشتری قرار دهد. اما این همه ماجرا نیست! برای این که تبلیغات گوگل ادز موفق داشته باشید، باید از اصول و قواعدی مطلع باشید. در این مطلب با اصول ایجاد کمپین های موفق تبلیغ در گوگل بیشتر آشنا می‌شوید.

استفاده از این اصول باعث می‌شود کمپین‌های تبلیغات گوگلی شما ضمن بهینه‌شدن کم‌هزینه‌تر شود. چرا که قیمت تبلیغ در گوگل وابسته به کیفیت تبلیغ است. بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید! با ایرانیکارت همراه باشید.

همچنین بخوانید:‌ تبلیغ در گوگل: تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

آشنایی با ایجاد کمپین‌های موفق تبلیغ در گوگل

تصمیم‌گیری مشتریان این روزها بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد؛ بنابراین، ضروری است که مشتریان بالقوه را با پیام‌های هدف‌گیری شده مشخص جذب کنید؛ آن هم در لحظات حساس تصمیم‌گیری! پس نتیجه می‌گیریم نوعی از تبلیغات گوگل ادز موفق است که بتواند نظر مشتری را در لحظه برباید.

برای رسیدن به این منظور، از یک استراتژی کلی می‌توانید پیروی کنید:

  • سه تبلیغ یا بیشتر در هر ادگروپ ایجاد کنید و نحوه نمایش آنها را بهینه کنید: با حداقل ۳ تبلیغ در هر ادگروپ، مرتبط‌ترین تبلیغ برای نمایش انتخاب می‌شود. بنابراین گوگل تبلیغی را نمایش می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود بیشترین کلیک و نرخ تبدیل را به همراه دارد.
  • با اضافه کردن اکستنشن‌های متعدد، امتیاز بگیرید: با استفاده از اکستنشن‌های تبلیغ، تبلیغات گوگلی شما نحوه نمایش بهتری دارند و مشتریان اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما دریافت می‌کنند؛ حتی پیش از آن که بر آن کلیک کنند! اکستنشن‌ها، بازدهی و کیفیت تبلیغ را ارتقا می‌دهند.
  • عملکرد تبلیغ خود را بازبینی کنید و آن را بهبود دهید: کیفیت، بودجه یا هزینه مزایده‌ای تبلیغات خود را بهبود دهید تا در سیستم مزایده‌ای گوگل ادز، تبلیغ شما برنده شود.

در ادامه، با این سه مرحله بیشتر آشنا می‌شوید:

ادگروپ‌های اختصاصی با حداقل سه تبلیغ ایجاد کنید

تبلیغات گوگلی بیشتر و متنوع‌تر، ترافیک باکیفیت‌تری به وب‌سایت شما هدایت می‌کند به دلیل این که سیسم گوگل ادز، مرتبط‌ترین تبلیغ شما را به افرادی که در گوگل جست‌وجو می‌کنند نمایش می‌دهد. با ایجاد حداقل ۳ تبلیغ در هر ادگروپ، گوگل ادز می‌تواند بازدهی کمپین تبلیغ در گوگل شما را بهینه کند و با تحلیل اطلاعات عملکرد کمپین شما می‌توانید بفهمید کدام پیام بیشتر با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار می‌کند.

اختصاصی بودن ادگروپ نیز به موفقیت تبلیغات شما کمک می‌کند. مثلا اگر شما در حوزه موادغذایی فعالیت دارید، بهتر است برای هر دسته از مواد غذایی، یک ادگروپ اختصاصی داشته باشید؛ چرا که اگر کاربری به لبنیات علاقه داشته باشد با احتمال بیشتری بر تبلیغ مرتبط با لبنیات می‌کند تا تبلیغ کلی درباره مواد غذایی.

ایجاد کمپین های تبلیغ در گوگل

حداقل ۴ اکستنشن تبلیغ استفاده کنید

اگر تا به حال تبلیغات گوگل ادز موفق با قابلیت تماس، لینک‌های اضافه، آدرس یا دیگر اطلاعات دیده‌اید در واقع توجه شما به اکستنشن‌های تبلیغ در گوگل جلب شده است. اکستنشن‌ها تبلیغ شما را بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر جلوه می‌دهند و باعث می‌شود مشتریان شما با احتمال بالاتری بر آن کلیک کنند.

اضافه کردن اکستنشن به تبلیغات گوگل ادز، هزینه‌ای ندارد و باعث بهبود نرخ کلیک و کیفیت آنها می‌شود. در نظر داشته باشید سیستم هوشمند گوگل ادز، فقط وقتی آنها را نمایش می‌دهد که پیش‌بینی کند نمایش این اکستنشن‌ها به نتایج بهتر تبلیغ منجر می‌شود. پس برای این که مطمئن شوید حداکثر استفاده از اکستنشن‌های تبلیغات را دارید، حداقل از ۴ اکستنشن در تبلیغات گوگلی خود استفاده کنید.

از درست عمل کردن تبلیغات خود مطمئن شوید

پس از ایجاد حداقل ۳ تبلیغ در هر ادگروپ و استفاده از اکستنشن‌های تبلیغ، حال وقت آن است که مطمئن شوید تبلیغات گوگل ادز موفق ایجاد کرده‌اید. بنابراین پس از گذشت یک هفته، عملکرد تبلیغ خود را مورد بازبینی قرار دهید.

در بازبینی عملکرد کمپین تبلیغات گوگل ادز، توجه به موقعیت‌هایی که تبلیغ شما واجد شرایط نمایش بوده اما نشان داده نشده است، کاملا ضروری است. در واقع پارامتر impression share به شما می‌گوید چندبار تبلیغ شما می‌توانسته نمایش داده شود اما به دلایلی از جمله محدودیت بودجه یا هزینه مزایده‌ای (bid) یا پایین بودن کیفیت تبلیغ ، نشان داده نشده است. این پارامتر هرچه بیشتر باشد بهتر است، پس از تحلیل و بهبود آن غافل نشوید.

کمپین های گوگل ادز موفق: کلام آخر

تبلیغات در گوگل خوب است، اما آنچه برای کسب‌وکار شما جواب می‌دهد، تبلیغات گوگل ادز موفق است! بنابراین با رعایت اصول و قواعد ایجاد کمپین های تبلیغ در گوگل، کیفیت تبلیغات خود را بهبود دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید. بهینه کردن تبلیغات، به کاهش تعرفه تبلیغات گوگل نیز کمک خواهد کرد.

آموزش ایجاد کمپین های موفق تبلیغ در گوگل (گوگل ادز)
تبلیغات گوگلی ،‌ از بهترین استراتژی‌های تبلیغات آنلاین است که این روزها نظر بسیاری از بازاریابان دیجیتال و آژانس‌های تبلیغات آنلاین را به خود جلب کرده است. گوگل محبوب‌ترین سایت...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...