دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

بررسی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

بررسی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

این مقاله مخصوص افرادی که می‌خواهند برای خودشان کار کنند و به اصطلاح ” مدیر خودشان باشند” که به آن‌ها فریلنسر یا آزاد کار نیز گفته می‌شود. با وجود این که شرایط کارهای فریلنسری همیشه گل و بلبل نمی‌باشد، ولی همین که افراد می‌توانند تایم کاری خود را دست بگیرند و خودشان آن را کنترل کنند، یک مزیت بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به مشاغل فریلنسری بپردازیم و به بررسی کلی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری برسیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

بررسی مشاغل فریلنسری؛ فریلنسر کیست و فریلنسرینگ چیست؟

فریلنسرینگ(Freelancering) یعنی آزادکاری و فریلنسر به فردی گفته می‌شود که با وجود این که تعهد بلند مدتی به شرکت یا مجموعه خاصی ندارد، ولی مشغول به کار می‌باشند. بعضی از فریلنسرها توسط شرکت‌ها و موسسات معرفی می‌شوند و بعضی دیگر به صورت کاملا مستقل شروع به کار کرده و توسط وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به کارفرمایان شناخته می‌شوند. نحوه همکاری به صورت فریلنسری برای افراد مختلف، متفاوت است. مثلا برخی حتما خواستار عقد کاری هستند و بعضی دیگر نیز بدون وجود آن مشغول به کار می‌شوند.

درآمد فریلنسرها به مهارت، تجربه و زمینه کاری افراد بستگی دارد. بعضی از افراد هم دستمزد خود را به صورت روزانه و برخی دیگر به صورت ماهیانه و هفتگی دریافت می‌کنند. برای کارهای پیچیده و مهم نیز قراردادهایی مبنی بر اینکه درآمد فریلنسر بعد از انجام کار و بسته به کیفیت کار ارائه شده پرداخت شود، تنظیم می‌شود.

مشاغل فریلنسری شامل نویسندگی و بلاگری، ویراستاری، موسیقی، برنامه نویسی، کامپیوتر، طراحی سایت، تولید محتوا و… است که در ادامه کامل‌تر به آن‌ها پرداخته می‌شود. همچنین شما می‌توانید در صورت مسلط بودن به زبان انگلیسی، در سایت‌های خارجی مشغول به کار شوید و درآمد خود را به صورت دلاری دریافت کنید.

برای نقد کردن درآمد ارزی، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. نقد کردن درآمد ارزی

فریلنسری چه مزایایی دارد؟

این که شما به عنوان یک فریلنسر ساعت کاری خود را تنظیم می‌کنید و در منزل و هر جای دیگری مشغول به کار می‌شوید، از مزایای فریلنسری است. در این قسمت به موارد بیشتری از مزیت‌ مشاغل فریلنسری پرداخته می‌شود که به شرح زیر می‌باشد:

  1. فریلنسرها مدیر خودشان هستند و چون تعهدی به سازمان خاصی ندارند، احساس آزادی بیشتری در فعالیت‌های خود دارند.
  2. اگر در حوزه خاصی واقعا مهارت و تبحر داشته باشید، می‌توانید به درآمدهای زیادی دست یابید.
  3. مناسب برای همه افراد است. مثلا برخی از افراد به خاطر شرایط خاصی که دارند، نمی‌توانند در ساعت کاری خاصی یا بیرون از منزل مشغول به کار شوند که کار فریلنسری برای آن‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. همچنین افراد می‌توانند به صورت فریلنسری برای پروژه‌های مختلفی کار و دستمزدهای متفاوتی هم دریافت کنند.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

شغل‌هایی که در این قسمت معرفی می‌شوند، می‌توانند یکی از پردرآمدترین مشاغل اینترنتی واقع شوند. برخی از این مشاغل به شرح زیر می‌باشند:

طراح وب سایت

کاری که اکثر طراحان وب انجام می‌هند نوشتن کد برای راه‌اندازی سایت مشاغل و گروه‌های مختلف است. نوع زبان انتخابی در برنامه نویسی بستگی به بازار تخصصی مورد نظر دارد. به عنوان یک طراح وب باید بتوانید نیازهای مشتری مورد نظر خود را به درستی برطرف نمایید. همچنین باید بتوانید وب سایتی را گسترش دهید که قابلیت بارگذاری متن، صوت، تصویر، کلیپ و ویدئو را داشته باشد. طراحی سایت فقط شامل راه اندازی اولیه نمی‌باشد بلکه موارد مختلفی باید در آن بررسی شود، ولی می‌توان پروژه‌‌های مختلفی در زمینه طراحی وب تحویل گرفت و آن‌ها را گسترش داد. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه طراحی سایت یا سایت‌های فروش قالب آن به دست آورید، مقاله آموزش خرید و فروش محصول در تم فارست را مطالعه فرمایید.

مشاغل فریلنسری

برنامه نویسی

برنامه نویسان بر اساس تخصص و توسعه و طراحی نرم افزار و اپلیکیشن مورد نظر با مشتریان خود قرارداد می‌نویسند. همچنین می‌توانند مشاوره‌های فنی مختلفی برای رسیدن به نتایج بهتر به آن‌ها ارائه دهند. اگر می‌خواهید یک برنامه نویس فریلنسر شوید، می‌توانید همزمان با چند شرکت مختلف و مشتری داخلی و خارجی همکاری کرده و نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

مشاغل فریلنسری

طراح گرافیک

محتواهای بصری و تصویری، تمامی مشاغل را درگیر کرده و بسیاری از شرکت‌ها، اقدام به جذب گرافیست‌های متبحر و متخصص می‌کنند و درآمد نسبتا خوبی هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. وظایف اصلی یک طراح، طراحی مفاهیم و متن‌های مختلف می‌باشد. از جمله کارهایی که یک طراح گرافیک انجام می‌دهد شامل طراحی بروشور، خلق کاراکتر، گزارش‌های تصویری و … است. امروزه هر کسب و کاری به یک طراح گرافیک نیاز دارد و بازار آن به شدت داغ است و به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته‌های فریلنسری شناخته می‌شود. سایت canva یکی از سایت‌های برجسته است که بسیاری از طراحان گرافیک از آن برای تولید عکس‌های خلاقانه و ایده گرفتن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید با این سایت آشنا شوید، مقاله کانوا چیست را بخوانید.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

ادمین شبکه‌های اجتماعی

ادمین و متخصص شدن شبکه‌های اجتماعی، یکی از پردرآمدترین شغل‌های فریلنسری است که بسیاری از کسب و کارها به آن توجه کرده‌اند. زیرا از این طریق بهتر می‌توانند دیده شوند و محصولات و خدمات خود را عرضه کنند. متخصصین شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر تولید محتوای تاثیر گذار، مسئول برقراری ارتباط و تعامل با دیگران هستند.

نویسنده

نویسندگی پتانسیل بالایی برای درآمدزایی به صورت دورکاری دارد. رشته‌های زیادی برای نویسندگی و مقاله نویسی وجود دارند که می‌توانید بر حسب علاقه و دانش خود وارد هر یک از آن‌ها شده و به تولید محتوای تخصصی آن حوزه مشغول شوید، به گونه‌ای که بتوانید نیاز کاربر را برطرف سازید. وظایف نویسنده سایت‌های مختلف، نوشتن انواع محتوای متنی در مقاله‌ها، مجلات و بلاگ‌ها و جذب کاربر و برطرف کردن نیاز وی می‌باشد.

تصویربرداری و ویراستاری

شبکه‌های اجتماعی چون یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک باعث شده‌اند که ویدئو و کلیپ‌های کوتاه بیشتر از گذشته محبوب شوند. کسب و کارهای زیادی هستند که برای ترویج خدمات خود و تبلیغ آن از محتوای ویدئویی به صورت تخصصی استفاده می‌کنند. پس این بازار هم می‌تواند به یکی از درآمدزاترین مشاغل فریلنسری تبدیل شود. وظایفی که تصویربردار و ویراستار بر عهده دارد؛ ساخت تیزرهای تبلیغاتی، فیلم‌های آموزشی، مصاحبه ای و اخباری است. تنها نقطه چالش برانگیز این شغل فریلنسری، آماده کردن تجهیزات عکاسی است.

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که مشاغل فریلنسری چه ویژگی‌هایی دارند و با پردرآمدترین مشاغل فریلنسری آشنا شدید. یادتان باشد که علاقه یکی از مهم‌ترین مواردی است که در زمان انتخاب شغل موردنظر باید در نظر بگیرید. اگر به شغل انتخابی علاقه داشته باشید، در هر زمان و در خسته‌ترین حالت ممکن هم برای آن وقت می‌گذارید. این را هم بدانید که هر شغلی مشکل مخصوص خود را دارد و خوشبختی شغلی زمانی برای شما به وجود می‌آید که با مشکلات مسیر خود، کنار بیایید و بتوانید از پس آن‌ها برآیید. در صورتی که شما هم در حال حاضر یک فریلنسر هستید، به نظرتان چه شغل‌های پردرآمد دیگری باید به این لیست اضافه شوند؟ خوشحال می‌شویم تجربه خود را در زمینه فریلنسری با ما به اشتراک بگذارید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

بررسی پردرآمدترین مشاغل فریلنسری
این مقاله مخصوص افرادی که می‌خواهند برای خودشان کار کنند و به اصطلاح ” مدیر خودشان باشند” که به آن‌ها فریلنسر یا آزاد کار نیز گفته می‌شود. با وجود این...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. ایرانیکارت در زمینه ساخت اکانت های فریلنسری خدماتی داره؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، ساخنت اکانت توسط مجموعه ایرانیکارت انجام نمی‌شود ولی می‌توانید نقد کردن در آمد ارزی خود را به ایرانیکارت بسپارید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...