خرید کالا از سایت های خارجی

بلک فرایدی چیست؟

بلک فرایدی چیست؟

همه ما وقتی اسم تخفیف و حراج فروشگاهی را بشنویم، ناخودآگاه وسوسه می‌شویم به آن سری بزنیم تا بتوانیم جنس مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تر به دست آوریم. بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه هم یکی از بهترین روزهایی است که می‌توان در آن به تخفیف‌های باورنکردنی محصولات مختلف دست یابیم. ولی واقعا روز بلک فرایدی از کجا شروع شد و چرا این اسم به آن تعلق گرفت؟ این مقاله را بخوانید تا بیاموزید بلک فرایدی (Black friday) یا روز سیاه چیست و نحوه برگزاری آن در کشورها به چه صورتی می‌باشد؟

بلک فرایدی (Black Friday) چیست؟

بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه، یکی از معروف‌ترین رویدادها در بسیاری از کشورها است و در آن برندها و فروشگاه‌های مختلف، تخفیف‌های زیادی روی محصولات خود اعمال می‌کنند و خریداران می‌توانند از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را به قیمت مناسبی خریداری کنند. این رویداد در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شده و البته حراج آن به این صورت نیست که قیمت محصولات را اول افزایش دهند و بعد روی آن تخفیف اعمال کنند، بلکه روی قیمت واقعی کالا تخفیف‌های 50 تا 90 درصدی اعمال می‌گردد.

بلک فرایدی (Black Friday)، در آخرین جمعه ماه نوامبر و به دو دلیل برگزار می‌شود:

  1.   افراد بتوانند کالاهای مورد نیاز برای تعطیلات کریسمس و عید را با قیمت مناسب خریداری کنند و از خرید کریسمس خود لذت ببرند.
  2.   فروشندگان محصولات قبلی خود را بفروشند و برای سال نو کالاهای جدید و به روز را به فروش برسانند.

بلک فرایدی (blackfriday) چیست

البته در امریکا، اولین روز بعد از روز شکرگزاری به عنوان بلک فرایدی یا روز خرید برای کریسمس در نظر گرفته می‌شود. در این روز حتی بسیاری از فروشگاه‌ها فعالیت و کسب و کار خود را زودتر یعنی بلافاصله بعد از روز شکرگزاری آغاز می‌کنند. بازارهای اقتصادی در روز جمعه سیاه، رونق بسیار زیادی در مقایسه با سایر ایام و فصل‌های سال می‌گیرد. خریداران هم با شور و شوق بسیاری به این فروشگاه‌ها هجوم آورده و سود زیادی از تخفیف آن‌ها بدست می‌آورند. یکی از معایبی که برگزاری مراسم بلک فرایدی داشته، خشونت مشتریان نسبت به یکدیگر برای خریدن و رسیدن به کالاهایی است که تخفیف بسیاری زیادی داشته اند و حتی در سال 2006، زخمی شدنِ بیش از 7 نفر در این روز گزارش شد.

تاریخ بلک ‌فرایدی در ایران

تخفیف بلک فرایدی یا جمعه سیاه در آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار می‌شود که این روز در سال 2023 میلادی مصادف است با 24 نوامبر یعنی 3 آذر. در این روز، فروشگاه‌ها تخفیف‌های زیادی بر روی کالاها اعمال می‌کنند و مشتریان به دنبال کالاهای با قیمت مناسب می‌گردند. این روز به شدت محبوب است و مردم معمولاً برای به دست آوردن تخفیفات و خریدهای اقتصادی به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند.

تاریخچه بلک فرایدی

تاریخچه جمعه سیاه به سال 1386 برمی‌گردد یعنی حدود 600 سال پیش! وقتی که آمریکا درگیر بازسازی کشور خود پس از جنگ‌های داخلی بود و انحصار طلا برای مدتی از دست دولت خارج شد و به دست دو تن از سودجویان افتاد. در این شرایط دولت امریکا برای ایجاد تعادل در بازار و ثابت کردن قیمت به وارد کردن مقدار زیادی طلا اقدام کرد، بدون این که متوجه شود انحصار طلا در دست سودجویان می‌باشد. این باعث شد که مردم زیادی در کشور آمریکا ورشکسته شوند و این روز به جمعه سیاه نام گیرد.

در سال 1950 مردم فیلادلفیا بعد از روز شکرگزاری شورشی به پا کردند و پلیس این شهر اصطلاح جمعه سیاه را برای آن روز به کار برد. در این روز تعداد زیادی از خریداران و گردشگران برای دیدن بازی فوتبال به مرکز شهر سرازیر شدند و نیروهای فیلادلفیا نه تنها به مرخصی نرفتند بلکه به ساعات کاری آن‌ها نیز افزوده شد.

و سر انجام در اوایل دهه 60، حسابداران زیادی زمانی که دچار ضرر می‌شدند میزان ضرر را با جوهر قرمز و میزان سود را با جوهر سیاه می‌نوشتند. تا این که در روز بعد از شکرگزاری، به خاطر حجم بالای خریدها برای سال نو، همه ارقام با جوهر سیاه نوشته شد و هیچ ضرری در آن روز درج نشد. همین اتفاق باعث شد تا این روز به جمعه سیاه نامگذاری شود. هر چند اصطلاح سیاه برای بدشگونی و بدشانسی به کار می‌رود و تلاش زیادی شد تا این روز به جای جمعه سیاه به جمعه بزرگ تغییر کند، ولی مردم از جمعه سیاه بیشتر استقبال کردند و همچنان اسم بلک فرایدی را بر زبان می‌آورند.

تاریخچه بلک فرایدی یا جمعه سیاه

خشونت و جرائم ذکر شده در جمعه سیاه

یکی از دلایلی که باعث شده است این روز به بلک فرایدی نام گذاری شود، خشونت‌ها و جرائم اعمال شده در روز بلک فرایدی می‌باشد که آسیب‌های جدی به برخی افراد در این روز وارد شده است. از جمله آسیب‌های وارد شده در روز جمعه سیاه به شرح زیر می‌باشد:

  1. کشته شدن یک نگهبان به دلیل بالا بودن تعداد افراد در فروشگاه وال مارت و آسیب دیدن یک زن باردار در سال 2008
  2. خشونت زیاد در خرید محصولات تخفیف خورده در سال 2009
  3. هجوم مردم به فروشگاه برای خرید در ساعت 5 صبح سال 2010
  4. پاشیدن اسپری فلفل به جمعیت در فروشگاه وال مارت برای خرید یک کالای تخفیف خورده در سال 2011
  5. شلیک 2 نفر به یکدیگر به دلیل درگیری برای پیدا کردن جای پارک در سال 2012
  6. دزدی از یک فروشگاه در سال 2013
  7. فوت 3 نفر از افراد ایالات تنسی، نیوجرسی و نوادا در سال 2016

روز بلک فرایدی

نحوه برگزاری بلک فرایدی در ایران و سایر کشورها

به نظر شما نحوه برگزاری بلک فرایدی در ایران چگونه است؟ آیا واقعا چنین روزی برای ایران وجود دارد یا خیر؟ در سال 2018 حدود 130 کشور در مراسم جمعه سیاه شرکت کردند که ایران هم یکی از آن‌ها بود. با وجود این که فروشگاه‌ها و شرکت‌های زیادی قبل از بلک فرایدی قیمت محصولات خود را بالا برده و در روز بلک فرایدی با ارائه تخفیف به قیمت قبل برمی‌گردانند و اسم آن را حراج می‌گذارند، ولی فروشگاه‌های زیادی هستند که واقعا شرایط بلک فرایدی را دارند و تخفیف‌های زیادی را برای فروش محصولات و خدمات خود ارائه می‌کنند.

همچنین بلک فرایدی در سایت‌ها و فروشگاه‌های آسیایی غوغا به پا کرده است. به گونه‌ای که علی بابای چین که یک خرده فروش معروف در آسیا است جزو رتبه اول فروش روز بلک فرایدی قرار گرفت. جدا از این شاید برایتان جالب باشد که بعضی از برندهای لوکس دنیا مثل Chanel در این مراسم شرکت نکرده و تخفیفی بر محصولات خود لحاظ نمی‌کنند، چون ترجیح می‌دهند مشتریان خاص و ثروتمند خود را داشته باشند و همیشه لوکس بمانند.

در بلک فرایدی 2023، دپارتمان خرید ایرانیکارت تماما آماده است پرداخت های شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. جمعه سیاه 1402 را با ایرانیکارت باشید. پرداخت بلک فرایدی

بلک فرایدی چیست

سایت های بلک فرایدی

سایت‌های مختلف زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید یک خرید فوق‌العاده با تخفیفات ویژه در بلک فرایدی داشته باشید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ترندیول و آمازون اشاره کرد. این سایت‌ها انواع کالا از جمله وسایل الکترونیک، لباس، وسایل خانگی و … را ارائه می‌دهند. پس با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمامی وسایل مورد نیاز خود را با تخفیف‌های ویژه خریداری کنید.

ایرانیکارت چه خدماتی را در بلک فرایدی ارائه می‌دهد؟

اگر شما هم به خرید لباس، کیف و کفش و سایر کالاهای مارک علاقه‌مند هستید یا دوست دارید از تخفیف‌های برندها و فروشگاه‌های بزرگی چون آدیداس، زارا، ترندیول، آمازون، مانگو، نون و … در روز جمعه سیاه بهره‌مند شوید، ایرانیکارت می‌تواند پرداخت هزینه کالاهای انتخابی و مورد علاقه شما را انجام دهد. تنها کافی است لینک کالای مورد نظر خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید. با استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌توانید خرید از سایت‌های خارجی مختلف به خصوص آمازون و ترندیل را انجام داده و کالا را درب منزل خود دریافت کنید. علاوه براین سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های زیادی در روز بلک فرایدی بر روی خدمات و سرویس‌های خود تخفیف‌های بالای 50 درصد اعمال می‌کنند که شما می‌توانید از طریق ایرانیکارت پرداخت آن‌ها را انجام دهید.

۱- خرید کالا از سایت های پرتخفیف ترین فروشگاه های دنیا

در ادامه به معرفی مهم‌ترین این سایت‌ها پرداخته می‌شود. در جدول زیر مهم‌ترین فروشگاه‌هایی که می‌توانید خرید آن‌ها را از طریق ایرانیکارت انجام دهید شرح داده می‌شود.

در بلک فرایدی با ایرانیکارت از پرتخفیف ترین فروشگاه های خارجی خرید کن!

خرید کالا از سایت های خارجی

  • فروشگاه های انگلیس
بلک فرایدی فروشگاه های انگلیس
 
آدیداس انگلیس تخفیف 50 % بر روی انواع لباس، کیف و تجهیزات ورزشی
دلکتون انگلیس 70  % تخفیف بر روی انواع لباس و تجهیزات ورزشی
اچ اند ام تخفیف 20 تا 50 % بر روی انواع لباس
زارا انگلیس تخفیف تا 50 % بر روی انواع لباس،کیف و کفش
آسیکس تخفیف 25 % کفش و وسایل ورزشی
نایک تا 25 % تخفیف بر روی کفش و تجهیزات ورزشی
کلارکز تا 40 % تخفیف بر روی انواع کفش
ژیلت تا 60 % تخفیف بر روی انواع محصولات بهداشتی مردانه
نکست تا 50 % تخفیف بر روی انواع پوشاک و لباس
ام اند ام تا 60 % تخفیف بر روی انواع پوشاک و لباس زنانه و مردانه
کلمبیا تا 50 % تخفیف بر روی انواع کیف و کفش‌های کوهنوردی و تجهیزات آن
کوکن سنتر تا 30 % تخفیف بر روی انواع ابزار دستی
جان لوئیس تا 50% تحفیف بر روی لباس، محصولات خانگی و لوازم الکترونیک
 آرگوس 50% تخفیف بر روی انواع لوازم الکترونیک و خانگی

سایر برندهایی که از انگلیس و با استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌توانید خرید آن‌ها را در بلک فرایدی انجام دهید، گو اوت درز، هاوس آف ریزر، جی دی اسپورتس، آرسوس، کاریز، تیمبرلند، کاستکو، اسپورت، chanel و dior می‌باشد.

در بلک فرایدی با ایرانیکارت از فروشگاه های انگلیس خرید کن!

خرید کالا از فروشگاه های انگلیس

  • فروشگاه‌‌های ترکیه

بسیاری از فروشگاه‌های ترکیه در بلک فرایدی بر روی محصولات و کالاهای خود تخفیف‌های ویژه‌ای را اعمال کرده‌اند که در جدول زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

خرید بلک از فروشگاه‌‌های ترکیه

پوما زارا ترکیه ال سی وایکیکی ترکیه ترندیول ترکیه
برسین لگو ترکیه ان 11 بوینر
هپسیبورادا Ex سلکشن BehiceSaglam caretobeauty ترکیه
watsons ترکیه آدیداس ترکیه برشکا ترکیه گراتیس و منگو ترکیه
  • فروشگاه‌‌های آلمان

از جمله مهم‌ترین فروشگاه‌های آلمان که از طریق ایرانیکارت می‌توانید خرید محصولات آن‌ها را انجام دهید در جدول زیر گزارش شده است.

خرید از فروشگاه‌‌های آلمان

کنراد نکست نایکی
اوتو آدیداس زالاندو
داگلاس گالری مای تویز آلمان
بست برند آلمان ولا آلمان autoteile آلمان
  • فروشگاه‌های امارات

از مهم‌ترین فروشگاه‌های امارات که با استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌توانید خرید از آن‌ها را انجام دهید، وی پرفیومز، شرف دیجی، نون و ایکیا می‌باشد.

  • فروشگاه‌‌های ایتالیا

در بلک فرایدی می‌توانید خرید از فروشگاه‌های دکتلون ایتالیا، زلاندو ایتالیا، زارا ایتالیا، یونی یورو و شین ایتالیا را انجام دهید.

علاوه بر این با استفاده از ایرانیکارت می‌توانید در بلک فرایدی از خدمات زیر استفاده کنید.

۲- پرداخت ارزی برای خرید در بلک فرایدی سرویس های خارجی

یکی دیگر از خدماتی که ایرانیکارت در بلک فرایدی برای کاربران خود در نظر گرفته است، پرداخت ارزی و بین‌المللی می‌باشد. اگر سایتی مورد نظر شما است که می‌خواهید پرداخت آن را انجام دهید از طریق ایرانیکارت اقدام کنید. از جمله این خدمات می‌توان به مواردی که در جدول زیر آمده، اشاره کرد.

در بلک فرایدی با ایرانیکارت از پرتخفیف ترین فروشگاه های خارجی خرید کن!

پرداخت ارزی

پرداخت ارزی در سایت‌های خارجی

پرداخت هزینه هتل رزرو هتل در سایت‌های:

  • Hotels.com
  • Booking.com (30 درصد تخفیف در بلک فرایدی)
  • Expedia.com (15 درصد تخفیف در بلک فرایدی)
  • AirBNB
  • HostelWorld.com
پرداخت هزینه بلیط
  • خرید بلیط هواپیما خارجی
  • خرید بلیط کشتی خارجی
  • خرید بلیط اتوبوس خارجی
  • خرید بلیط قطار خارجی
  • رزرو تاکسی و ترانسفر خارجی
خرید اکانت خارجی
  • اکانت SoundCloud
  • اکانت mql5 (30% تخفیف)
  • اکانت adobe (20 تا 50 % تخفیف)
  • اکانت etsy(تخفیف 30 تا 50 درصدی)
  • OVH(40 % تخفیف)
  • Zumba (60 % تخفیف)
  • Coursera  (خرید اکانت با 1 دلار)
  • Udemy ( خرید دوره‌ها با قیمت 9 یورو)
  • themeforest (تخفیف 30 درصدی بر فروش محصولات)
  • trading view (70% تخفیف)

علاوه بر این شما می‌توانید از طریق ایرانیکارت خرید اکانت دیزنی پلاس، اکانت پرمیوم hulu، اسپاتیفای، اپل موزیک، نتفلیکس، HBO، Tidal، HIDIVE، گرامرلی، دولوپر گوگل و چندین اکانت خارجی دیگر را انجام دهید.

۳- خرید ابزارهای سئو در بلک فرایدی

خرید ابرازهای مختلف سئو یکی دیگر از خدماتی است که از طریق ایرانیکارت می‌توانید پرداخت آن را انجام دهید از جمله ابزارهای سئو که ایرانیکارت پرداخت آن‌ها را انجام می‌دهد، موارد زیر است:

در بلک فرایدی با ایرانیکارت ابزار سئو بخر!

خرید ابزارهای سئو

  • ماز پرو: ۳۵ ٪ اعمال تخفیف برای پلن‌های ماز در بلک فرایدی
  • اکانت SEMrush: خرید اکانت Guru و Pro با 30 % تخفیف.
  • WooRank
  • NeilPatel
  • اکانت SEOptimer
  • اکانت KWFinder
  • اکانت Ahrefs

۴- پرداخت هزینه بازی‌های پر تخفیف در بلک فرایدی

پرداخت بسیاری از بازی‌های مانند ماینکرافت که 30 درصد تخفیف در بلک فرایدی در نظر گرفته است و بازی‌های دیگری مانند call of duty، Valorant، pubg، DIVISION 2، Clash of Clans و بسیاری از بازی‌های کنسول و موبایل را از طریق ایرانیکارت انجام دهید.

توجه کنید که xbox تخفیف 50 درصدی برای فروش بیشتر محصولات خود در بلک فرایدی در نظر گرفته است. که شما می‌توانید با خرید گیفت کارت xbox پرداخت آن را در بلک فرایدی انجام دهید.

علاوه بر این پلی استیشن نیز تخفیف‌های 60 درصدی برای کاربرای خود در نظر گرفته که شما می‌توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن در روز بلک فرایدی خرید خدمات و سرویس‌های آن را انجام دهید.

در بلک فرایدی با ایرانیکارت گیفت کارت بخر و از تخفیف‌های بازی‌ها استفاده کن!

خرید گیفت کارت بازی

بلک فرایدی در ایران چگونه است؟

این روزها تجارت الکترونیک و سایت‌های فروشگاهی بزرگ مثل آمازون و علی بابا، نقش مهمی در پر رنگ شدن روز بلک فرایدی ایفا کرده‌‌اند. تخفیف‌های فوق العاده و باورنکردنی که توسط این فروشگاه‌ها بر روی محصولات اعمال می‌شود، باعث شد که تا حدودی بلک فرایدی به یک فرهنگ بین المللی تبدیل شود.

در روز بلک فرایدی در ایران با وجود اعمال تحریم‌ها می‌توان از فروشگاه‌های آنلاینی مثل علی بابا و آمازون خرید نمود و افراد زیادی هستند که از طریق واسطه‌ها، دوست و آشنایان اقدام به خرید کالاهای خود از این فروشگاه‌های آنلاین می‌کنند. اتفاقا همین امر باعث شد که بسیاری از فروشگاه‌های داخلی فروش تخفیف‌دار محصولات خود را شروع کنند. علاوه بر این بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی از چند هفته قبل، با ارسال ایمیل و پیام، مشتریان را از تخفیف‌های بلک فرایدی با خبر می‌کنند.

در ایران خریدهای بلک فرایدی با هدف متفاوتی در سایر کشورها انجام می‌شود. در حالی که سایر کشورها با خریدهای بلک فرایدی می‌خواهند خود را برای تعطیلات کریسمس آماده کنند، در ایران قبل از شب یلدا برگزار می‌شود و افراد کمی در ایران هستند که با خریدهای بلک فرایدی می‌خواهند خود را برای کریسمس آماده کنند.

حراج واقعی بلک فرایدی زمانی اتفاق می‌افتد که تخفیف واقعی بر روی تمامی محصولات اعمال شود. به این صورت مشتریان ترغیب می‌شوند که کالای مورد نظر خود را با هزینه کمتر، فراهم کنند و انبار فروشگاه خالی از کالا و اجناس شود. برای این که بتوانید خرید خوب و موفقیت‌آمیزی در خرید جمعه سیاه ایران داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم قیمت محصولات را از چند روز قبل به خاطر سپرده و یا در جایی یادداشت کنید و اگر در روز بلک فرایدی آن کالا تخفیف خورد، نسبت به خرید آن اقدام کنید.

سایت های بلک فرایدی ایران

در ایران نیز فروشگاه‌های زیادی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید به تخفیفات ویژه و فوق‌العاده بلک فرایدی دسترسی داشته باشید، در این قسمت به مهم‌ترین سایت‌های بلک فرایدی ایران اشاره می‌شود:

  •     دیجی کالا (digikala)

دیجی کالا در این روز تخفیفات قابل توجهی را بر روی محصولات خود اعمال می‌کند. این تخفیفات بر روی دسته‌های مختلف محصولات شامل لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی اعمال می‌شود.

همچنین دیجی کالا پیشنهادات ویژه برای خرید محصولات خاص در این روز ارائه می‌دهد. این ممکن است شامل بسته‌های تخفیفی، باندل‌های خاص و برخی از لوازم مورد نیاز آشپزخانه باشد.

  •     چرم مشهد

چرم مشهد، بزرگترین تولید کننده چرم با ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون قطعه انواع کالای چرمی است. اگر به دنبال یک لباس، کیف و یا کفش چرم مرغوب هستید، چرم مشهد به شما پیشنهاد می‌شود. در روز جمعه 5 آذر از ساعت 00:01تا 24 به فروشگاه‌های اینترنتی یا شعب چرم مشهد در شهر خود مراجعه کرده و کالای مورد نظر خود را با 70 درصد تخفیف خریداری کنید.

  •     خانومی

فروشگاه بزرگ لوازم آرایش و بهداشتی خانومی نیز در بلک فرایدی سال 1402 تخفیفات ویژه‌ای را بروی محصولات خود اعمال کرده و این روز را اختصاصا با نام بلک بیوتی بیان کرده است. شما بیشتر از ۱۰ روز فرصت دارید محصولات محبوب و مورد نیاز خود را با تخفیف‌های ویژه‌ تا ۷۰ درصد از این سایت تهیه کنید.

  •     بانی مد (banimode)

مرکز خرید آنلاین بانی مد، یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی نیز هر سال به مناسبت بلک فرایدی تخفیف‌های ویژه‌ای بر روی محصولات خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به این فروشگاه آنلاین مراجعه کرده و اگر کالای خاصی مورد نظرتان است در روز بلک فرایدی آن را با کمترین هزینه خریداری کنید.

  •     اسپورت لند (sportland)

با مراجعه به سایت اسپورت لند می‌توانید انواع ست ورزشی زنانه، مردانه، کفش اسپورت، ساک ورزشی و پوشاک زمستانه را خریداری کنید. توجه کنید که به مناسبت بلک فرایدی شما می‌توانید این کالاها را با 50 درصد تخفیف خریداری کنید.

توجه داشته باشید که قبل از خرید از فروشگاه‌های ایرانی از قیمت‌ها مطلع گردید و مطمئن شوید تخفیف واقعی بر روی کالاها اعمال شده است. همچنین دقت کنید که بسیاری از سایت‌ها با ارائه کد تخفیف امکان خرید از بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و برندهای ایرانی را فراهم کرده‌اند. پس با مراجعه به آن‌ها می‌توانیدکد تحفیف دریافت کنید و در روز بلک فرایدی به حراج واقعی دسترسی داشته باشید.

چه کالاهایی در بلک فرایدی سال 2022 بیشترین میزان فروش را داشته است؟

پرفروش‌ترین محصولات در سال 2022 مربوط به وسایل خانه، لباس، لوازم دیجیتال، وسایل تزئینی و دکوراتیو خانه، مراقبت‌های مو و … بوده است. در نمودار زیر پرفروش‌ترین محصولات سال 2022 نمایش داده می‌شود.

پرفروش‌ترین محصولات در سال 2022

پرفروش ترین محصولات دیجیتال در بلک فرایدی ۲۰۲۲

پرفروش‌ترین محصولات دیجیتال در سال 2022 شامل گوشی‌های هوشمند، بازی، لپ تاپ، هدفون، تبلت، کنسول بازی و ساعت هوشمند است که می‌توانید میزان فروش آن‌ها را در نمودار زیر مشاهده کنید.

پرفروش‌ترین محصولات دیجیتال در سال 2022

سایبر ماندی چیست؟

سایبر ماندی (Cyber Monday) یک رویداد تجاری آنلاین است که به عنوان روز تخفیفات ویژه شناخته می‌شود. این روز معمولاً در دومین دوشنبه پس از روز جمعه مشهور به بلک فرایدیو (Black Friday)و پس از عید شکرگزاری برگزار می‌شود. در این روز بسیاری از خرده فروشان، برای فروش بیشتر و انبارگردانی بر روی کالاهای خود تخفیف گذاشته و مردم می‌توانند با دسترسی به فروشگاه‌های آنلاین از این تخفیفات بهره‌مند شوند.

تاریخ برگزاری Cyber Monday هر سال متغیر است، اما معمولاً در اولین دوشنبه دسامبر صورت می‌گیرد. Cyber Monday ابتدا به عنوان یک رویداد تجاری در ایالات متحده آغاز شد، اما به سرعت به سراسر جهان گسترش یافت و در کشورهای مختلف به عنوان یک رویداد خرید آنلاین مهم شناخته شد.

حراج جمعه سیاه در دنیا از چه اهمیتی برخوردار است؟

حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black FRIDAY)، اهمیت زیادی در دنیای تجارت دارد. این رویداد معمولاً به عنوان آغاز فصل خریدهای کریسمس در نظر گرفته می‌شود و از اهمیت‌های زیر برخوردار است:

  • تحریک فروش

حراج جمعه سیاه با ارائه تخفیفات قابل توجه، مشتریان را به خرید ترغیب می‌کند و فروش را افزایش می‌دهد.

  • تبلیغات و شهرت

فروشگاه‌ها از این رویداد به عنوان یک فرصت برای تبلیغات قوی و افزایش محبوبیت خود استفاده می‌کنند.

  • تشویق مصرف‌کنندگان

این رویداد مصرف‌کنندگان را به خرید زودتر از فصل کریسمس تشویق می‌کند و برندهای مختلف را به تناسب با تخفیف‌های ویژه خود معرفی می‌کند.

  • خالی کردن انبار

برخی فروشندگان از حراج جمعه سیاه برای تخلیه موجودی انبار یا کالاهای خود استفاده می‌کنند.

چگونه در بلک فرایدی خرید موفقی داشته باشیم؟

بعد از این که آموختید بلک فرایدی (Black friday) چیست و چه تاریخچه‌ای دارد، حتما می‌خواهید بدانید چگونه خرید موفقی در این روز داشته باشید. در این قسمت به نکاتی که قبل و در زمان خریدن کالا باید رعایت کنید، پرداخته می‌شود.

قبل از خرید بلک فرایدی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. لیستی از خریدهای خود را بنویسید که کالاهایی مورد نیاز را فراموش نکنید.
  2. میزان مبلغی را که می‌توانید در روز بلک فرایدی هزینه کنید، مشخص کنید و بر اساس آن ابتدا کالاهای ضروری را خرید کنید.
  3. یک ماه قبل از خرید در بلک فرایدی قیمت محصولات مورد نیازتان را بررسی کرده و آن‌ها را به خاطر بسپارید تا در زمان خرید فریب تخفیف‌های غیرواقعی را نخورید.

در زمان خرید بلک فرایدی موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  1. در صورتی که کالایی را نیاز ندارید به خاطر تخفیف زیاد آن اقدام به خریدش نکنید و سعی کنید کالایی را بخرید که واقعا به آن نیاز دارید.
  2. به میزان تخفیف‌های اعمال شده روی کالاها دقت کنید. ممکن است برخی از کالاها تخفیف‌های بلک فرایدی را شامل نشوند و فقط بعضی از اجناس دارای تخفیف باشند.
  3. به اصل یا تقلبی بودن کالاها دقت کرده و از خریدن کالاهای غیر اصل خودداری نمایید.
  4. از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، خریداری کنید.

نکات مهم در خرید بلک فرایدی

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید بلک فرایدی (Black friday) چیست، دلیل نام گذاری آن چه می‌باشد و چه تاریخچه‌ای داشته است. اگر شما بتوانید از تخفیف‌های زیاد بلک فرایدی استفاده کنید، چه کالایی را برای خرید انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول
Request for Quote

بلک فرایدی (Black Friday) یکی از فرهنگ و رسم‌های کشور آمریکا است که پس از مراسم شکرگزاری و پیش از کریسمس، تمام برندهای مطرح دنیا، محصولات خود را با چندین درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

بلک فرایدی در ایران در 3 آذر 1402 برگزار می‌شود و بسیاری از فروشگاه‌های ایرانی نیز بر روی کالاهای خود تخفیف‌های ویژه‌ای اعمال می‌کنند.

در این روز بسیاری از برندها و شرکت ها کالاهای خود را تا ۹۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

بلک فرایدی چیست؟
همه ما وقتی اسم تخفیف و حراج فروشگاهی را بشنویم، ناخودآگاه وسوسه می‌شویم به آن سری بزنیم تا بتوانیم جنس مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تر به دست آوریم....
5 از 10 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. خیلی جذاب و کامل بود، مخصوصا تاریخچه بلک فرایدی.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام
    چقدر جالب بود.
    امکان خرید از انلاین شاپها توسط شرکت ایرانیکارت وجود داره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      امکان خرید از آنلاین شاپ‌ها و پرداخت در آن‌ها توسط مجموعه ایرانیکارت وجود دارد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام …خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون. کاش واقعا ایران هم بلک فرایدی داشت و من می‌تونستم با تخفیفات اون یه لپ تاپ برا خودم بخرم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از این که دیدگاه خودرا با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام
    برای خرید اکانت فریپیک با تخفیف بلک فرایدی میتونم از خدمات ایرانیکارت استفاده کنم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، بله شما می‌توانید با خدمات ایرانیکارت از تخفیف بلک فرایدی برای خرید اکانت فری پیک بهره مند شوید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. اطلاعات جالب و متفاوتی بود. ممنون از شما. کاش امکان خرید از آمازون در بلک فرایدی از طریق سایت شما وجود داشت.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. روز جمعه آفرهای سایت های خارجی هست، در هر تایمی از روز جمعه میشه سفارش ثبت کنیم ؟ پرداختمون انجام میشه ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، ساعت کاری مجموعه ایرانیکارت در روزهای جمعه از ساعت 10 الی 6 بعد از ظهر می‌باشد و پرداخت‌ها نیز در این تایم انجام می‌شود.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. عاشق تاریخچه مراسمها هستم خیلی جالبه. حیف که نمیشه از شرکت معتبر ایرانیکارت از بلک فرایدی آمازون استفاده کنیم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام و درود
    خیلی جالب بود و دوست داشتم. فقط یه سوال…اگه بخوایم از طریق ایرانیکارت از آمازون خرید کنیم امکانش هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربرگرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید. خوشبختانه این امکان وجود دارد و شما می‌توانید از طریق مجموعه ایرانیکارت اقدام به خرید از سایت آمازون کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. خیلی ممنون بابت این توضیحات برای خرید به درد میخوره
    تاریخچه اش هم باحال بود نمیدونستم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. امکان خرید در بلک فرایدی آمازون وجود داره ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، بله خرید در بلک فرایدی آمازون توسط مجموعه ایرانیکارت انجام می‌شود.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
خرید از آمازون با پی پال
حساب های بین المللی
خرید از آمازون با پی پال
آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است که محبوبیت زیادی بین افراد مختلف دارد و روش‌های متنوعی برای پرداخت کاربران در سایت خود گذاشته است. اگر شما دارای حساب...
خرید لباس از سایت آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
خرید لباس از سایت آمازون
خرید لباس از سایت آمازون ممکن است برای خیلی از افراد دور از ذهن باشد. این سایت آمریکایی، فروشگاهی آنلاین و معتبر در جهان است. در سراسر جهان افراد از...
قوانین فروش کتاب در آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
قوانین فروش کتاب در آمازون
حتما می‌دانید که آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و از این طریق توانست در همان اولین سال شروع کار خود، سود بسیار زیادی کسب کند. فروش...