نرم افزارها

بهترین نرم افزار ساخت پادکست

بهترین نرم افزار ساخت پادکست

امروزه پادکست به عنوان یک نوع محتوای جدید بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اکثر افراد برای استفاده کردن زمان های انتظار روزانه به شنیدن پادکست های مختلف می پردازند. از طرف دیگر شرکت ها برای جذب مخاطب بیشتر به تولید انواع پادکست ها پرداخته اند. اما قبل از اینکه به سراغ ساخت پادکست بروید باید با نرم افزار های ساخت پادکست و ویژگی هر کدام آشنا شوید. شما با یک سرچ ساده در اینترنت میتوانید لیست بلندی از نرم افزارهای موجود برای ساخت پادکست را پیدا کنید. اما مشکل این است که نمی دانید هر کدام از آنها چه قابلیت هایی دارد و برتری نرم افزارهای رایگان نسبت به نرم افزارهای پولی چیست. در این مقاله به معرفی برخی از نرم افزارهای رایگان ساخت پادکست می پردازیم.

بهترین نرم افزارهای رایگان ساخت پادکست

نرم افزار Audacity

Audacity یکی از معروف ترین نرم افزارهای ساخت پادکست می‌باشد. دلیل اینکه هر شخصی برای شروع کار خود از نرم افزار Audacity استفاده می کند این است که این ویرایشگر صوتی چند منظوره آن به صورت رایگان در دسترس است و دارای رابط کاربری آسان و نسخه مناسب برای ویندوز ، Mac OS X ، GNU / Linux و سایر سیستم عامل ها می‌باشد. براساس وب سایت Audacityteam.org، می توانید از Audacity برای کارهای زیر استفاده کنید:

  • ضبط صدا
  • ضبط فیلم از صفحه نمایش در ویندوز
  • تبدیل نوارهای ضبط شده به ضبط های دیجیتال یا CD
  • ویرایش پرونده های صوتی WAV ، AIFF ، FLAC ، MP2 ، MP3 یا Ogg Vorbis
  • پشتیبانی  از فرمت های AC3 ، M4A / M4R (AAC) ، WMA و سایر فرمت ها با استفاده از کتابخانه های اختیاری
  • برش، کپی، انشعاب یا ادغام صداها با هم.
  • دارای جلوه های بی شماری از جمله تغییر سرعت یا پرش از ضبط.
  • افکت های افزونه خود را با Nyquist بنویسید.

نرم افزار پادکست

اما همیشه هر نرم افزاری یک سری نقطه مثبت و منفی دارد. نکته مثبت این نرم افزار این است که با Mac ، PC و Linux سازگار است. به علاوه این نرم افزار اپن شورس می باشد و توانایی ضبط صدا با وضوح بالا را دارد که اغلب در برنامه های گران قیمت مانند ProTools ،Adobe Audition و Logic Pro یافت می شود. همچنین دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و آسان برای استفاده می باشد. این نرم افزار به شما امکان می دهد سریعا ضبط را شروع کنید و چندین آهنگ جداگانه را همزمان خروجی بگیرید.

در حالی که Audacity به دلایل مختلف بسیار جذاب است، اما چندین نکته منفی نیز دارد. با توجه به اینکه این نرم افزار ویژگی های زیادی دارد اما این ویژگی ها به صورت بصری تعبیه نشده اند و همین باعث می شود یادگیری آن زمانبر شود. دوم اینکه این برنامه فاقد زیبایی و در کل بسیار کم تحرک است. در واقع همین مسئله باعث شده که تمایل به کار کردن با این نرم افزر کاهش یابد.  علی رغم این نکات منفی، با کمی تمرین، حتی یک تازه کار هم می تواند یاد بگیرد که چگونه می تواند نتایج عالی از Audacity به دست آورد و به خوبی در راه ضبط و ویرایش پادکست خود در Audacity مانند یک حرفه ای خواهید بود.

نرم افزار ساخت پادکست Audacity

نرم افزار GarageBand

نرم افزار GarageBand یکی از محبوب ترین نرم افزارهای رایگان ساخت پادکست برای سیستم عامل Mac می باشد. GarageBand یک نرم افزار رایگان بومی برای تمام رایانه های اپل است که به عنوان یک گزینه بسیار محبوب برای ساخت  پادکست محسوب می شود. اگر به دنبال راهی مطمئن برای ضبط پادکست های خود با حداقل سرمایه گذاری، سادگی و سهولت هستید این نرم افزار بسیار مناسب است. GarageBand مانند بیشتر سخت افزارها و نرم افزارهای اپل، به صورت یک برنامه زیبا طراحی شده و در کل بسیار کاربر پسند است.

مانند Audacity و هر نرم افزار ضبط پادکست دیگر، جوانب مثبت و منفی در استفاده از GarageBand وجود دارد. نکته مثبت این نرم افزار این است که رایگان است و در هر کامپیوتر اپلی نصب می شود. علاوه بر این رابط کاربری ساده و بسیار عالی دارد. همچنین با یک کتابخانه صوتی داخلی ساخته شده است که دارای بسیاری از صداهای عالی است. این دستگاه دارای نسخه های مناسب iPad و iPhone نیز دارد. در حالی که GarageBand به دلایل ذکر شده فوق العاده است، اما چند نکته منفی هم  در این نرم افزار وجود دارد.

نرم افزار پادکست GarageBand

ابتدا هنگام ضبط با استفاده از پیش تنظیم های صوتی داخلی، این برنامه یک سری افکت صوتی کم کیفیت از جمله Reverb به صدای شما اعمال می کند که برای کیفیت پادکست VO شما مناسب نیست. اگرچه این افکت های داخلی ممکن است برای ضبط موسیقی مناسب تر باشند. دوم اینکه ویژگی های ویرایش در GarageBand بسیار محدود هستند. برخلاف ProTools و دیگر نرم افزارهای حرفه ای ساخت پادکست، یک ویژگی محو یا crossfade واقعی وجود ندارد. درنهایت هیچ راهی برای خروجی گرفتن فایل خود به عنوان فایل OMF وجود ندارد. یک فایل OMF یک فایل صوتی است که بر اساس یک فرمت استاندارد اپن سورس رسانه ای (OMFI)، یک فرمت استاندارد برای تبادل ذخیره می شود. این احتمال وجود دارد که شما با استفاده از GarageBand نتوانید صوت خود را میکس کنید. بنابراین اگر فایل صوتی خود را برای شخص دیگری می فرستید تا میکس و کارشناسی شود، نداشتن ویژگی خروجی گرفتن OMF باعث می شود کسی نتواند فایل خود را در DAW دیگری باز کند.

نرم افزار ضبط پادکست

نرم افزار Pro Tools First

Hands-down Pro Tools استاندارد صنعت نرم افزار ضبط صدا، ویرایش و میکس است. حتی اگر به این نرم افزار مسلط باشید، هنوز هم ویژگی ها و چیزهای جدیدی وجود دارد که میتوانید در مورد Pro Tools بیاموزید. دلیل این امر این است که ویژگی های بسیار زیادی را ارائه می دهد و یکی از قوی ترین نرم افزارهای ضبط صدا در بازار است. اما آیا می دانید اکنون می توانید این ابزار را به صورت رایگان دریافت کنید؟ بله ولی همچنان افراد زیادی هستند که  هنوز خبر ندارند که Pro Tools نسخه رایگان هم دارد. این احتمالا به این دلیل است که Pro Tools در بین علاقه مندان خود در طول تاریخ دارای قیمت زیادی بوده است.

برای خرید نسخه پولی نرم افزار Pro Tools نیاز به پرداخت ارزی دارید. در صورتیکه به روش های پرداخت ارزی مانند مسترکارت یا ویزاکارت دسترسی ندارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست پرداخت هزینه نرم افزار Pro Tools را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید نرم افزار از سایت های خارجی

درواقع می توان گفت این نرم افزار بهترین DAW برای تولید صوتی از هر نوع است. چند ویژگی جانبی از این نسخه رایگان وجود دارد. اول اینکه بر خلاف نسخه Pro Tools، شما محدود به داشتن 16 آهنگ در یک فایل هستید. اگرچه ممکن است برای ضبط پادکست شما مشکلی ایجاد نکند. علاوه بر این شما به داشتن 4 ورودی محدود هستید و هیچ پشتیبانی از پخش ویدیو وجود ندارد. همچنین بر خلاف نسخه پولی Pro Tools، هیچ ویژگی Clip Gain، تبادل فایل OMF، گزینه ای برای وارد کردن داده های فایل کامل وجود ندارد. شما فقط در 3 پروژه ابری در حساب Avid خود محدود هستید. این نرم افزار رایگان است و در واقع به شما امکان می دهد تا با یک DAW استاندارد صنعتی با مزایای بسیار آشنا شوید. علاوه بر این 23 افزونه دیگر را می توانید در کنار این نرم افزار استفاده کنید.

در این مقاله با سه نمونه از نرم افزارهای رایگان ساخت پادکست آشنا شدید. در صورتیکه از هر یک از آن ها استفاده کرده اید تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

بهترین نرم افزار ساخت پادکست
امروزه پادکست به عنوان یک نوع محتوای جدید بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اکثر افراد برای استفاده کردن زمان های انتظار روزانه به شنیدن پادکست های مختلف می پردازند....
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ Skype یک سرویس VoIP است که به افراد امکان می دهد با استفاده از کامپیوتر، مرورگر وب یا تلفن همراه تماس صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت برقرار...