معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

اگر از طرفداران میم کوین باشید، حتما اسم بیبی دوج کوین را شنیده‌اید. ممکن است بپرسید بیبی دوج چیست و چه تفاوتی با دوج کوین دارد؟ وقتی وارد خرید و فروش ارز دیجیتال شوید، ارزهای مختلفی برای سرمایه گذاری می‌بینید که همچنان به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. تعجب‌آور نیست که درباره Baby Dogecoin این همه تبلیغات ایجاد شد. در اول ژوئن 2021 راه اندازی شد و تنها دو هفته پس از آن شاهد افزایش 1000% قیمت بود و در هفته سوم، ارزش بازار آن به 200 میلیون دلار رسید. حال سوال سرمایه گذاران این است که آیا این ارز ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟ در این مقاله می‌آموزید که بیبی دوج کوین چیست؟ آینده بیبی دوج کوین چگونه است؟

بیبی دوج کوین چیست؟

بیبی دوج (Baby Doge) یک میم کوین، شبیه به دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) است. BabyDoge که در ژوئن 2021 راه اندازی شد، یک ارز پر ریسک و دارای نوسانات بالا است. این ارز در بلاک چین‌های هوشمند اتریوم و بایننس موجود است و در بازارهای غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال (DEX) معامله می‌شود. بیبی دوج کوین از طریق رسانه‌های اجتماعی، به شهرت رسید و در واقع بیبی دوج کوین، همان کارهای دوج کوین را با افزایش سرعت و بهبود عملکرد انجام می‌دهد. بیاید نگاهی به مشخصات اصلی این ارز با توجه به سایت Coinmarketcap داشته باشیم.

ارزش بازار  $406,852,447
رتبه در بازار 215
هولدرها 1,684,622 آدرس
قرارداد 0xc748673057861a797275CD8A068AbB95A902e8de
آدرس سایت babydoge.com

Baby Doge Coin یک توکن رمزنگاری BEP-20 است، به این معنی که بر روی زنجیره هوشمند Binance (BSC) ساخته شده‌است و مبتنی بر Proof of Staked Authority است. بیبی دوج کوین بر 21 اعتباردهنده، برای ارائه تمرکززدایی و امکان مشارکت جامعه متکی است. یکی از مزایای BSC این است که سرعت و کارایی بیشتری نسبت به بسیاری از بلاک چین‌های دیگر ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، پردازش تراکنشات در کمتر از پنج ثانیه با هزینه‌ گاز پایین انجام می‌گیرد.

پروتکل Baby Doge برای هر تراکنش 10٪ کارمزد دریافت می‌کند و نیمی از این کارمزد (5٪ از تراکنش اصلی) را بین همه دارندگان فعلی Baby Doge Coin، دوباره توزیع می‌کند. 5 درصد دیگر دوباره به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود. نیمی از کوین Baby Doge باقی می‌ماند و نیمی دیگر به بایننس کوین (BNB) تبدیل می‌شود. سپس هر دو توکن در یک استخر نقدینگی BABYDOGE/BNB در پنکیک سواپ (PancakeSwa)، سپرده گذاری می‌شوند. این امر به تامین مالی استخر کمک می‌کند و مردم می‌توانند بین Baby Doge Coin و Binance Coin معامله کنند.

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

میم کوین چیست؟

به طور معمول، یک میم کوین اغلب هیچ کاربرد و ارزش ذاتی ندارد. همانطور که از نام آن پیداست، این ارزهای رمزنگاری شده اغلب به عنوان شوخی و  با مم‌های اینترنتی ساخته می‌شوند. همچنین میم کوین‌ها در ابتدای راه اندازی، با اشتیاق طرفداران و حمایت افراد معروف رو به رو می‌شوند. در روند قیمتی میم کوین‌ها نیز می‌توان پامپ‌ها و دامپ‌های شدیدی را مشاهده کرد. شناخته‌شده‌ترین میم کوین‌ها، شیبا اینو و دوج کوین هستند.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

شیبا اینو چیست

ارز دیجیتال دوج کوین چیست
میم کوین چیست

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

تاریخچه و تیم توسعه دهنده بیبی دوج کوین

مانند سایر میم کوین‌ها، سازندگان و تیم اصلی پشت بیبی دوج کوین مشخص نیست. همانطور که گفته شد، این توسعه دهندگان BabyDoge را با استفاده از زنجیره هوشمند بایننس ساخته‌اند تا اکوسیستمی را ایجاد کنند که با اتریوم نیز سازگار است. از زمان آغاز به کار خود در ژوئن 2021، BabyDoge جامعه‌ای متشکل از 1300000 دارنده توکن، 200000+ عضو تلگرام، 880000+ دنبال کننده توییتر و 245000+ دنبال کننده اینستاگرام را به خود جذب کرده‌است.

Baby Doge Coin در 1 ژوئن 2021 راه اندازی شد. اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد تیم توسعه دهدندگان در وب سایت یا وایت پیپر آن وجود ندارد، گزارش شده است که بنیانگذار آن Christian Campisi است که Save Lands و Pawz را نیز ایجاد کرده است. 

اگرچه کوین Baby Doge دارای عرضه اولیه 420 کوادریلیون توکن بود، اما تقریباً 43٪ آن سوزانده شد و از آن زمان، تیم توسعه به سوزاندن توکن‌ها به صورت ماهانه ادامه داده‌است. توکن سوزی راهی برای مدیریت عرضه و افزایش بالقوه تقاضا است. 

بهتر است بدانید:توکن سوزی در ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

ویژگی‌های منحصر به فرد بیبی دوج کوین

Baby Doge از سه روش برای بهبود عملکرد و کمیابی توکن خود استفاده می‌کند:

  • پاداش ثابت: افزودن توکن به کیف پول دارندگان
  • تامین نقدینگی: اضافه شده به عنوان یک جفت نقدینگی در PancakeSwap
  • سوزاندن توکن: توزیع دوباره 5% از کارمزد تراکنش بین هولدرهای Baby Doge Coin 

نقشه راه و هدف پروژه بیبی دوج کوین

همزمان با شناخته شدن دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال، رمز ارز جدید دیگری توسط ایلان ماسک توئیت شد و مورد توجه طرفداران میم کوین قرار گرفت. در سایت بیبی دوج کوین نوشته شده‌است:

Baby Doge Coin has learned a few tricks and lessons from his meme father, Doge

یعنی بیبی دوج، ترفندها و درس‌های بسیاری از دوج کوین یاد گرفته و با استفاده از یک سیستم هوشمند در معاملات و تراکنش‌ها، بسیاری از مشکلات دوج را حل کرده و مسیر بهتری را طی خواهد کرد. در نقشه راه بیبی دوج به تلاش‌ها برای خیریه حیوانات خانگی، ایجاد گیم فای و NFT نیز اشاره شده‌است.

دانلود وایت پیپر بیبی دوج کوین

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

تفاوت ارز دیجیتال دوج کوین و بیبی دوج

همانطور که می‌دانید، دوج کوین با فناوری بلاک‌چین (Blockchain) بر بستر بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) کار می‌کند. Dogecoin در ابتدا به عنوان یک شوخی توسط دو مهندس نرم‌افزار در دسامبر 2013 ایجاد شد، اما این میم کوین، اکنون یک ارز دیجیتال تمام عیار و کارآمد است. در واقع، دوج کوین با بیش از 11 میلیارد دلار به نهمین ارز بزرگ بازار تبدیل شد. دلیل اصلی Dogecoin را می‌توان توییت‌های ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) دانست. برخی از فعالان بازار ایلان ماسک را به دلیل حمایت او از  دوج کوین، «پدر دوج» نامیده‌اند. دوج کوین در واقع به عنوان یک ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش است و از حمایت یک میلیاردر برجسته و محبوب برخوردار است.

Baby Doge یکی دیگر از میم کوین‌های محبوب است و به عنوان فرزند دوج کوین شناخته می‌شود. وب‌سایت این ارز، به جنبه سرگرمی بودن آن تأکید می‌کند و بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال، بیبی دوج قرار نیست به عنوان وسیله پرداخت توسط کاربران استفاده شود. در عوض، سرمایه گذاران می‌توانند به سادگی بیبی دوج را به امید افزایش قیمت آن در آینده، در کیف پول خود نگه داری کنند.

شاید جالب باشد که بدانید، Dogecoin محدودیتی برای مقدار قابل استخراج ندارد؛ اما Baby Doge از قبل استخراج شده است. به این معنی که دیگر نمی‌توان واحد جدیدی از آن ایجاد کرد. به گفته وب سایت بیبی دوج، این امر باعث می‌شود تا عرضه توکن بیش از حد کاهش یافته و در نتیجه کمیاب‌تر شود.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

مزایا و معایب بیبی دوج چیست؟

مزایا

  • کارمزد پایین
  • سرعت بالا
  • عرضه زیاد
  • ساخت NFT
  • طرح‌های تشویقی برای سرمایه گذاران

معایب

  • بدون مزیت رقابتی یا موارد استفاده خاص
  • یک وب سایت با UI ضعیف
  • یک وایت پیپر پر از اشتباهات گرامری
  • نقشه راه بیشتر در مورد میم‌ کوین‌ها صحبت می‌کند تا اهداف مربوط به بیبی دوج کوین

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)

آینده ارز دیجیتال بیبی دوج چگونه خواهد بود؟

آینده ارز دجیتال بیبی دوج نامشخص است. اگر چه رشد‌های امیدوار کننده‌ای در گذشته داشته، اما نمی‌توان یک موفقیت طولانی مدت را برای آن متصور شد. بسیاری از ارزهای رمزپایه وجود دارند که دقیقاً مانند Baby Doge هستند. این پروژه‌ها با هیاهوی زیاد در رسانه‌های مجازی شروع به کار می‌کنند و  برای هر تراکنش کارمزدی دریافت می کنند که بین دارندگان توکن موجود توزیع می‌شود. این ارزهای دیجیتال با هدف کسب درآمد برای بنیانگذاران طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، وایت پیپر پروژه را به خوبی مطالعه کرده و از نظر تکنیکالی آن را بررسی کنید.

خواندن مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 می‌تواند برای شما مفید باشد.

کیف پول‌های ارز دیجیتال بیبی دوج کوین

قرارداد هوشمند Baby Doge این ارز را از طریق کیف پول‌های اتریوم و بایننس در دسترس قرار می‌دهد. گزینه‌های سازگار عبارتند از MetaMask ،Trust Wallet ،Coinbase Wallet و کیف پولی که در مرورگر Brave تعبیه شده‌است.

همچنین برای امنیت بیشتر دارایی دیجیتال خود، می‌توانید از طریق وبسایت ایرانیکارت، انواع مختلف کیف پول‌های سخت افزاری را در برند‌ها و قیمت‌های مختلف مشاهده کرده و با دریافت مشاوره رایگان، خریداری کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

سخن نویسنده:

در این مقاله آموختید که بیبی دوج چیست و آیا رمزارز مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است یا خیر؟ شما در مورد آینده بیبی دوج، چه پیش بینی‌ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

سوالات متداول
Request for Quote

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر ریسک است. تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری نیازمند تحقیق و بررسی دقیق شاخص های اقتصادی و قیمتی است.

بله، موجودی بیبی دوج محدود است و از قبل استخراج شده است.

دوج کوین یک توکن بر بستر بایننس اسمارت چین است.

هیچکس نمی‌داند که مالک بیبی دوج کیست. ایلان ماسک بزرگترین حامی بیبی دوج و دوج کوین است.

ارز دیجیتال بیبی دوج را می‌توانید از صرافی ایرانیکارت بدون پرداخت کارمزد خریداری کنید.

ارز دیجیتال بیبی دوج کوین BabyDoge چیست؟ (میم کوین محبوب ایلان ماسک)
اگر از طرفداران میم کوین باشید، حتما اسم بیبی دوج کوین را شنیده‌اید. ممکن است بپرسید بیبی دوج چیست و چه تفاوتی با دوج کوین دارد؟ وقتی وارد خرید و...
4.5 از 10 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...