ارز های دیجیتال

ارز دیجیتال بیت تورنت BTT چیست؟ نقد و بررسی این ارز محبوب

ارز دیجیتال بیت تورنت BTT چیست؟ نقد و بررسی این ارز محبوب

بیت تورنت BitTorrent یک ارز رمزنگاری شده روی پلتفرم Tron است که فروش آن در ژانویه 2018 آغاز شد. در بازار داغ خرید و فروش ارز دیجیتال هربار اسم یک ارز جدید به گوش می رسد. در این بازار تنها بیت کوین نیست که کاربران بسیاری را جذب کرده است بلکه ارزهای نوظهور هم با نوسانات جذابی که از خود نشان داده‎‌اند به بخش مهمی از معاملات کریپتوکارنسی تبدیل شده اند. اگر به دنیای رمزارزها علاقمند باشید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. با ایرانیکارت همراه باشید تا باهم ببینیم ارز دیجیتال بیت تورنت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خرید و فروش بیت تورنت

بیت تورنت چیست؟

بیت تورنت یک پلتفرم اشتراک گذاری فایل غیرمتمرکز است که ابتدا در جولای 2001 توسط برام کوهن ساخته شد و توسط بلاک چین TRON در جولای 2018 خریداری شد. ارز بومی (BTT) این پلتفرم که از استاندارد TRC-10 استفاده می‌کند، روی بلاک چین TRON در فوریه 2019 راه اندازی شد. ظبق وبسایت رسمی این پروژه، بیت تورنت در حال حاضر ‘بزرگترین پروتکل ارتباطی غیرمتمرکز P2P‘ در جهان است.

معرفی و بررسی پروژه بیت تورنت

بیت تورنت اصلی زاییده فکر برام کوهن، توسعه دهنده و کارآفرینی است که در عرصه ارزهای دیجیتال به خوبی شناخته شده‌است. کوهن توضیح داده‌است که BitTorrent را برای غصب صنعت سرگرمی قدیمی طراحی کرده‌است. این پلتفرم شاهد مبارزات حقوقی متعددی بوده است و کوهن معتقد است که قوانین کپی رایت را نقض نمی‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد فایل هایی مانند موسیقی و فیلم را بین خود به اشتراک بگذارند. در سال 2018، بیت تورنت تحت کنترل جاستین سان قرار گرفت. منتشر شدن توکن BTT در بلاک چین TRON بخشی از تلاش‌های جاستین سان برای افزودن ویژگی‌های غیرمتمرکز بیشتر به پلتفرم بود.

بیشتر بخوانید:  آینده ارز دیجیتال بیت تورنت چه خواهد شد؟

ارز دیجیتال بیت تورنت BTT چیست؟ نقد و بررسی این ارز محبوب

عملکرد توکن بیت تورنت

پروتکل همتا به همتا BitTorrent نرخ انتقال بالاتری نسبت به HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) و FTP (پروتکل انتقال فایل) دارد، زیرا یک پروتکل انتقال توزیع شده است. بیت تورنت، قابلیت توزیع نقطه به نقطه فایل‌ها با حجم بالا را بین چندین مشتری فراهم می‌کند. هر ماه بیش از 100 میلیون کاربر فعال در 138 کشور جهان عضو بیت تورنت می‌شود. پیوستن بیت تورنت به بنیاد ترون باعث شد که تعداد بسیاری از مشتریان و کاربران جدید به سمت آن سرازیر شوند. جذب 7 میلیون دلار سرمایه در مدت کوتاه یکی از دلایل موفقیت عرضه اولیه بیت تورنت به شمار می‌رود. عرضه بیت تورنت 990 میلیارد توکن است که طبق برنامه مشخصی تا سال 2028 بسته خواهد شد. فروش توکن چه به صورت عمومی یا خصوصی 17 درصد از کل توکنومیک را تشکیل می‌دهد و ایردراپ 20.1 درصد از کل عرضه را به خود اختصاص می دهد.

ارز دیجیتال بیت تورنت فقط یک توکن اشتراک گذاری نیست بلکه زیرساخت‌هایی را برای توسعه دهندگان ایجاد می‌کند تا اپلیکیشن‌های خودشان را تولید کنند. این شبکه بر پایه dpos استوار است که به کاربران امکان رای دادن و تغییرات عمده در شبکه را می‌دهد. هدف اولیه BitTorrent این بود که صنعت سرگرمی قدیمی و نحوه دستیابی مصرف کنندگان به محتوا را تغییر دهد و شبکه‌های توزیع گران قیمت و ناکارآمد هدف اصلی بودند.

بیشتر بخوانید: تبدیل بیت تورنت قدیم به جدید

بیت تورنت پلی بین تولیدکنندگان محتوا و مخاطبانشان باشد” جمله ای که خبر از سیاست‌های این کمپانی می‌دهد. تیم BTT بر این باور بودند که پتانسیلی که ارزهای دیجیتال دارند هم به سازنده و هم به کاربر اجازه می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای خرید و فروش انجام دهند. بنابراین کاربران قادر خواهند بود با استفاده از توکن‌های BTT ارزش جدیدی به منابع محاسباتی خود بدهند. بسیاری از کاربران تورنت با تکنولوژی ارزهای دیجیتال غریبه نیستند چرا که این کاربران سال‌ها از سیستم تورنت استفاده می‌کنند.

بیت تورنت جذابیت کاربری خود را برای کسانی که علاقه مند به راه حل‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال هستند، گسترش داده‌است. از جمله ویژگی‌های اضافه شده BitTorrent Speed ​​است که از توکن BTT به عنوان بخشی از عملیات خود استفاده می‌کند.بیت تورنت همچنین به خدمات پولی منشعب شده‌است و چندین نسخه اشتراک از پلتفرم خود را ارائه می‌دهد که شامل قابلیت‌های VPN و مرور بدون آگهی است.

عرضه و توزیع توکن بیت تورنت

عرضه در گردش فعلی این توکن 951B است. تخصیص توکن BTT به شرح زیر است:

  • فروش عمومی: 6٪
  • فروش خصوصی: 2٪
  • ایردراپ: 10.1٪
  • تیم بیت تورنت : 19٪
  • توکن های مشارکت: 4٪

ارز دیجیتال بیت تورنت ایرانیکارت

همکاری بیت تورنت و ترون

در ژوئن 2018، جاستین سان، بنیانگذار ترون، بیت تورنت را به مبلغ 120 میلیون دلار به عنوان وسیله‌ای برای گسترش پروژه اطلس ترون خریداری کرد. کوهن دیگر در شرکت نیست و چندین کارمند اصلی نیز این شرکت را ترک کرده‌اند. پس از خرید، بیت تورنت یک عرضه اولیه (IEO) را از طریق برنامه لانچ پد بایننس برگزار کرد و 7.2 میلیون دلار جذب کرد.

بیشتر بدانید: عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) چیست 

آنچه که این دو تکنولوژی را در کنار هم آورده‌است تمرکز آن‌ها بر تکنولوژی P2P و یا همتا به همتا است. همانطور که گفته شد، این پلتفرم محبوب، مکانی برای توزیع داده‌ها و فایل‌های الکترونیکی از طریق اینترنت است که از P2P به عنوان ستون فقرات سیستم اشتراک گذاری خود استفاده  می‌کند. پروتکل بیت تورنت خود را به عنوان بستری برای پخش فایل های بزرگتری مثل ویدئوها و برنامه های تلویزیونی و و فایل های صوتی و بازی ها ثابت کرده است.

پروژه اطلس بلاک چین ترون چیست؟

ترون به عنوان یک فناوری متمرکز بر P2P فعالیت می‌کند. هدف آن این است که به یک سیستم عامل جهانی برای ذخیره و بارگذاری بدون محدودیت داده‌ها تبدیل شود. بنیانگذار ترون و مدیرعامل بیت تورنت هدف این فناوری را اینگونه توصیف می کند: برای ایجاد یک اقتصاد اینترنتی جدید که مبتنی بر تمرکززدایی است، به بیت تورنت و ترون نیاز دارید.

ارز دیجیتال بیت تورنت ایرانیکارت

بهترین کیف پول بیت تورنت

در دسترس بودن گسترده کیف پول‌های BTT، ممکن است راه را برای استفاده‌های جدید از بیت تورنت باز کند. این تیم قصد دارد در آینده نزدیک این گزینه جدید را به بازار عرضه کند و همچنین مشارکت‌هایی برای اتخاذ سریع‌تر این روش پرداخت انجام دهد. گذشته از این‌ها، اگر از داراندگان ارز دیجیتال بیت تورنت هستید، کیف پول‌های اتومیک(Atomic)، تراست ولت(Trust Wallet) و کوینومی(Coinomi) از کیف پول‌هایی هستند که می‌توانید BTT خود را در آن‌ها نگهداری کنید. همچنین اگر به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، لجز و ترزور گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانید آن‌ها را از ایرانیکارت تهیه کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

آینده بیت تورنت چگونه خواهد بود؟

BTT  می‌تواند یک سرمایه گذاری بلندمدت باشد. قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، حتما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز بیت تورنت را بررسی کنید. از آنجایی که هم ارز ترون و هم بیت تورنت رهبر برتر بازار در این حوزه سرگرمی و بلاکچین هستند، طبق گفته بسیاری از کارشناسان، احتمال انفجار توکن BTT در آینده نزدیک بسیار زیاد است. میلیاردها کاربر از برنامه‌ BitTorrent بر روی دستگاه‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند که از طریق آن فیلم‌ها، بازی‌ها و به معنای واقعی کلمه هر چیزی را که در اکثر پلتفرم‌ها در دسترس نیست، رایگان یا پولی دانلود می‌کنند. به احتمال زیاد، با افزایش استفاده از این برنامه ، قیمت توکن BTT نیز افزایش خواهد یافت.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

ارز دیجیتال بیت تورنت BTT چیست؟ نقد و بررسی این ارز محبوب
بیت تورنت BitTorrent یک ارز رمزنگاری شده روی پلتفرم Tron است که فروش آن در ژانویه 2018 آغاز شد. در بازار داغ خرید و فروش ارز دیجیتال هربار اسم یک...
5 از 16 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام. دوستان btt یکی از ارز های قوی وبا پشتوانه بالاست
    برای هولد یکی دوساله بخرید حتما سود خوبی داره
    پر سود باشید‌

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...