معرفی ارز دیجیتال

بیت کوین‌کش چیست؟ همه آن چیزی که باید بدانید!

بیت کوین‌کش چیست؟ همه آن چیزی که باید بدانید!

یکی از رمز ارز های محبوب بازار رمز ارز که بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کرده بیت کوین‌کش است. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم بیت کوین‌کش چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

همه چیز با توافق و اختلاف نظر در مورد چگونگی بهبود فناوری Bitcoin آغاز شد. یکی از مشکلات بیت کوین این است که هرچه تعداد بیشتری از افراد از آن استفاده می کنند، پردازش یک معامله در شبکه ها طولانی تر می شود. این به معنای افزایش کارمزد معاملات است!

ایده اول: تغییر قالب هر بلوک

با یک مثال لزوم تغییر ساختار بیت کوین را توضیح می دهیم. به نوشتن هر معامله با بیت کوین در یک برگ خالی فکر کنید. ابتدا باید آدرس کیف پول فرستنده و گیرنده را بنویسید. سپس، باید امضاهای انفرادی را برای هر معامله بگیرید.

این فضای زیادی را در ورق کاغذ شما اشغال می کند!

بنابراین، یک گروه از توسعه دهندگان پیشنهاد کردند که یک ورق کاغذ را به دو قسمت جدا کنید. در یک برگ کاغذ آدرس فرستنده و گیرنده وجود دارد، در حالی که برگ دیگر حاوی امضاها است. اساساً، چون فضای بیشتری روی کاغذ وجود دارد، می توان معاملات بیشتری را پردازش کرد!

ایده دوم: افزایش اندازه بلوک

گروه دیگری از توسعه دهندگان این ایده را نپذیرفتند چرا که تغییر قالب هر بلوک از نظر فنی باعث افزایش سرعت معامله بیت کوین می شود. اما این فقط یک راه حل موقت است. بنابراین، وقتی شبکه بیت کوین محبوبیت بیشتری پیدا کند، به یک نسخه دیگر نیاز دارد.

آنها گفتند بهترین راه حل مسئله سرعت بیت کوین، افزایش حداکثر اندازه بلوک است.

حالا با همان مثال بالا اکنون تصور کنید که برگ اصلی کاغذ 10 میلی متر بود. این اندازه بلاک است (با خرید بیت کوین، این مقدار به 1 مگابایت می رسد). ایده ی دوم پیشنهاد می کند که با افزایش اندازه بلاک، می توان معاملات بیشتری را پردازش کرد.

بحث اصلی این است که برای تبدیل شدن بیت کوین به یک سیستم پرداخت روزمره، به اندازه بلوک بزرگتری نیاز دارد. در غیر این صورت، بیشتر شبیه طلا خواهد بود تا پول!

کدام ایده محبوب تر بود؟

هر کسی در مورد Bitcoin Cash سوالاتی در ذهنش است اما باید توجه داشته باشید، در مورد Bitcoin هیچ کس نمی تواند در سیستم تغییراتی ایجاد کند مگر اینکه اکثر کاربران توافق کنند. نهایتا ایده ی اول قبول شد و به طبع آن توسعه دهندگانی که با ایده ی دوم موافق بودند تصمیم گرفتند یک هارد فورک برای اینکار تشکیل دهند. بیت کوین کش اینگونه به وجود آمد.

نکته: وقتی در مورد فورک صحبت می کنیم، به این معنی است که تغییراتی در طراحی بلاکچین ایجاد می شود. وقتی یک سافت فورک ایجاد می شود، به این معنی است که قوانین خاصی تغییر می کند، اما بلوک های جدید هنوز توسط نرم افزار اصلی شناخته می شوند. ولی در هارد فورک، بلوک های جدید با یک بلاکچین جداگانه کار می کنند، دقیقاً مانند بیت کوین کش!

برای مطالعه بیشتر مقاله بیت کوین چیست را مطالعه کنید.

بیت کوین کش چیست

بیت کوین کش چه کاری انجام می دهد؟

بیت کوین کش به طور رسمی در آگوست 2017 منتشر شد. فناوری آن شباهت زیادی به بیت کوین دارد و 21 میلیون سکه نیز وجود دارد. افرادی که در زمان ایجاد بیت کوین کش، بیت کوین داشتند، به طور خودکار بیت کوین کش رایگان دریافت کردند!  بله این واقعیت دارد افراد خوش شانسی که بیت کوین داشتند با نسبت 1 به 1 بیت کوین کش دریافت می کردند. این بدین معنا است که اگر در زمان تشکیل بیت کوین کش 1 بیت کوین در دست داشتید، بلافاصله 1 بیت کوین کش دریافت می کردید.

یکی از رایج ترین پاسخ ها به سوال “بیت کوین کش چیست ؟” این است که هدف اصلی بیت کوین کش استفاده به عنوان یک سیستم پرداخت است. این بدان معنی است که، دقیقاً مانند بیت کوین، افراد می توانند وجوه خود را از طریق این سیستم ارسال و دریافت کنند. با این حال، فناوری Bitcoin Cash زمان معامله بسیار سریعتر و کارمزد معامله کمتر را امکان پذیر می کند!

بسیاری از مردم تصور می کردند کسانی که بیت کوین کش رایگان خود را دریافت می کنند، هرچه زودتر آن را می فروشند، اما این مورد اتفاق نیفتاده است. از زمان انتشار در آگوست 2017، بیت کوین کش عملکرد بسیار خوبی داشته است.

تاریخچه‌ی بیت کوین کش

در سال 2010 ، میانگین اندازه بلوک در بلاکچین بیت کوین کمتر از 100 کیلوبایت بود و متوسط هزینه برای یک معامله فقط دو سنت بود. این باعث شد بلاکچین آن در برابر حملات و معاملات ارزان قیمت که می تواند سیستم آن را فلج کند، آسیب پذیر باشد.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی، اندازه یک بلوک در بلاکچین بیت کوین به 1 مگابایت محدود شد. در هر 10 دقیقه یک بلوک بیت کوین ایجاد می شود، که باعث می شود بین معاملات پی در پی فضا و زمان وجود داشته باشد. محدودیت در اندازه و زمان لازم برای ایجاد یک بلوک، یک لایه امنیتی دیگر را در بلاکچین بیت کوین ایجاد کرد.

در سال 2015 سایز هر بلوک به 600k رسیده بود. تعداد تراکنش های بیت کوین افزایش یافت و باعث ایجاد تراکنش های تأیید نشده شد. میانگین زمان تأیید معامله نیز طولانی تر گردید. به همین ترتیب ، هزینه تأیید معامله نیز افزایش یافت و توجیه استفاده از بیت کوین به عنوان رقیب سیستم های پردازش مالی گران قیمت و کند از میان رفت. دو راه حل برای این مشکل ارائه شد که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم. و سر انجام بیت کوین کش به وجود آمد.

برای خرید و فروش بیت کوین کش، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید و فروش بیت کوین کش

بلاکچین و معماری بیت کوین‌کش

همانطور که قبلا ذکر شد ، Bitcoin Cash یک انشعاب از بیت کوین است، از این رو بلاک چین های آنها از نظر عملکرد و معماری مشابه هستند. BCH برای دستیابی به معاملات سریع، امنیت، تغییرناپذیری و ناشناس ماندن به فناوری دفتر کل بلاکچین متکی است. اندازه بلوک در حال حاضر 32 مگابایت است و تقریباً هر 10 دقیقه بلوک های جدید ساخته می شود. ماینرها هنوز هم باید از روش اجماع اثبات کار و سخت افزار سازگار با الگوریتم هش SHA-256 استفاده کنند. در حال حاضر، پاداش یک بلوک استخراج شده 12.5BCH با 10 دقیقه زمان بین بلوک ها است. جوایز هر 220000 بلوک به نصف کاهش می یابد در حالی که تنظیم مشکل پس از هرکدام اتفاق می افتد و به طور متوسط 144 بلوک در روز است. شبکه Bitcoin Cash دارای ویژگی منحصر به فردی است که هیچ ارز دیگری ندارد و آن الگوریتم تنظیم مشکل یا  DAA است. این الگوریتم هر 24 ساعت به طور مرتب شبکه و تعداد بلوک ها را کنترل می کند و بر این اساس واکنش نشان می دهد.

گره های بیت کوین‌کش

گره ها ستون فقرات شبکه هستند. بسته به عملکرد آنها، باید بخشی از تاریخچه کامل بلاکچین را دانلود کنند. تمام کاربرانی که به زنجیره بلوک متصل هستند و فعالیت می کنند، می توانند به عنوان گره در نظر گرفته شوند که در دو نوع وجود دارد:

گره های روشن:  برای عملیاتی شدن، آنها فقط به یک بارگیری جزئی از تاریخ معاملات نیاز دارند و آنها هیچ عملکرد معتبری را ارائه نمی دهند.

گره های کامل: برای اجرای یک گره کامل، باید کل تاریخ معاملات بلاکچین را که در حال حاضر بیش از 164 گیگابایت است دانلود کنید. این ها به عنوان گره های اعتبار سنجی کامل شناخته می شوند و مواردی هستند که در مورد اعتبار بلوک های استخراج کنندگان حرف آخر را می زنند.

فورک ها و توکن‌ها پایه‌ی BCH

همانطور که قبلاً ذکر شد، بیت کوین کش یک هارد فورک از شبکه بیت کوین است و در اول آگوست 2017 پس از کشف بلوک 478558 جدا شد. بخشی از گره های شبکه تصمیم گرفتند که با بقیه اختلاف نظر داشته باشند و باعث شکاف در بلاکچین شوند.

در حال حاضر ، هیچ فورک یا توکن مبتنی بر بلاک چین Bitcoin Cash وجود ندارد.

برای مطالعه بیشتر مقاله بلاکچین چیست را مطالعه کنید.

مزایا و معایب بیت کوین‌کش

حال که با بیت کوین کش آشنا شدید بد نیست در مورد مزایا و معایب آن بیشتر بدانید و نهایتا تصمیم بگیرید که آیا روی این ارز سرمایه گذاری کنید یا خیر. در ادامه با ما همراه باشید.

بیت کوین کش چیست

مزایای بیت کوین‌کش Bitcoin Cash

تراکنش‌های ارزان: شما برای انتقال وجه در حال حاضر انتخاب های زیادی دارید، اما با استفاده از بیت کوین کش می توانید تراکنش های ارزان تری داشته باشید. بنابراین نیازی نیست که مبالغ سنگینی برای جابه جایی وجه بپردازید. این تقریبا یک ویژگی مشترک در ارزهای دیجیتال است. هزینه انتقال حدود 0.20 دلار در هر معامله است، بنابراین انجام معاملات در BCH باعث صرفه جویی در هزینه شما نسبت به استفاده از BTC می شود.

ناشناس بودن تراکنش‌ها: می توانید BCH را بدون ارائه اطلاعات شخصی انتقال دهید که آن را در مقایسه با سایر روش های پرداخت امن تر می کند.

سرعت بالای تراکنش‌ها: شما مبلغ مورد نظر خود را فوراً دریافت می کنید. سرعت تمامی ارزها یکسان نیست، بلوک Bitcoin Cash (در بلاکچین) هشت برابر بزرگتر از یک بیت کوین است. این باعث سریعتر شدن BCH می شود. به این معنی است که افراد بیشتری می توانند در هر زمان معاملات خود را با بلاکچین انجام دهند. این مورد آنقدر مهم است که بعضا می تواند باعث محبوب تر شدن بیت کوین کش نسبت به بیت کوین شود. بیت کوین کش زمان انتقال سریع تری دارد و می تواند تراکنش های بیشتری را در ثانیه انجام دهد.

حجم بیشتر بلاکچین: برخلاف بیت کوین، که حداکثر اندازه بلوک را به 1 مگابایت محدود می کند، بیت کوین کش در ابتدا اندازه بلوک را به 8 مگابایت افزایش داد. اما از 15 مه 2018، اندازه بلوک بیشتر شده و به 32 مگابایت رسیده است. داشتن یک بلوک بزرگتر اطمینان حاصل می کند که تراکنش ها سریعتر اعتبار سنجی و پردازش می شوند. به این شکل مقیاس پذیری کلی شبکه افزایش و هزینه های معاملات کاهش می یابد.

اعتبار ارزی: بیت کوین کش تقریباً در همه صرافی های برتر حضور دارد. این مزیت، سهولت خرید و فروش این سکه رمزنگاری را تضمین می کند. این فاکتوری است که باید هنگام انتخاب آلت کوین ها و سرمایه گذاری بر روی آن ها در نظر بگیرید.

بیت کوین کش هنوز در مرحله تصرف و تثبیت جایگاه خود در بازار رمزنگاری است. تعدادی از کاربران بر این باور اند که بیت کوین کش ممکن است بخش زیادی از سهم بازار بیت کوین را بدست آورد.

معایب بیت کوین‌کش Bitcoin Cash

نوسانات قیمتی بیشتر از بیت کوین: استخراج کنندگان BCH را در دوره های رکود اقتصادی دریافت کردند و وقتی اوضاع تغییر کرد، به BTC روی آوردند. چنین اقداماتی منجر به بی ثبات شدن شبکه و افزایش نوسانات نرخ BCH شد. این مشکل تاکنون حل نشده است، اما تیم توسعه موفق به مهار آن شد.

عدم اعتماد: به دلیل افزایش نگرانی در مورد تمرکز در BCH و به دلیل مارک تجاری این سکه قادر به ایجاد تمایز مشخص بین بیت کوین کش و بیت کوین نیست، اعتماد سرمایه گذاران به این ارز رمزنگاری شده اغلب در پایین طیف قرار دارد.

عدم نرخ پذیرش بالا: مسئله اصلی عدم نرخ بالای پذیرش است. مهم نیست که شبکه بلاکچین چقدر کارآمد باشد. ارز رمزنگاری شده در صورت عدم استفاده در موارد مختلف، پس از یک نقطه متوقف می شود. پذیرش زیاد برای رشد هر ارز رمزپایه ضروری است و عدم پذیرش آن  باعث ایجاد اختلال در شبکه Bitcoin Cash می شود.

عدم نوآوری: بیت کوین برای ایجاد بیت کوین کش منشعب شده زیرا توسعه دهندگان بیت کوین می خواستند تغییرات مهمی در بیت کوین ایجاد کنند. توسعه دهندگان جامعه بیت کوین نمی توانند در مورد برخی از تغییرات به توافق برسند. بنابراین گروه کوچکی از این توسعه دهندگان بیت کوین را چنگ زدند تا نسخه جدیدی از همان کد را با چند تغییر ایجاد کنند.

نرخ پایین سرمایه گذاری: بیت کوین کش به اندازه بیت کوین اعتماد سرمایه گذار ندارد. میزان پذیرش و نفوذ آن در بازار بسیار کمتر از بیت کوین است. وقتی نوبت به معامله می رسد، BCH دارای جفت معاملاتی بسیار کمتری نسبت به BTC است و باعث می شود کمتر از بیت کوین خرید و فروش شود.

دامن زدن به شایعات: با این که بیت کوین کش یک فورک از شبکه Bitcoin است و جنبه های زیادی را در اختیار دارد ولی تعدادی از کاربران آن را به عنوان یک سکه جعلی یا کپی برداری قلمداد می کنند.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را مطالعه کنید.

بعد از هاوینگ ( نصف شدن پاداش ) BCH برای بیت کوین‌کش چه اتفاقی می افتد؟

در روز 8 آوریل سال 2020، BCH اولین Halving خود را انجام داد. جایی که پاداش بلوک از 12.5 BCH به 6.25 کاهش یافت. Bitcoin Cash یک انشعاب بیتکوین است اما این نصف شدن کمی زودتر اتفاق می افتد. زیرا در سال 2017، شبکه به طور موقت از یک الگوریتم متفاوت برای تنظیم مشکل استخراج استفاده کرد که باعث ایجاد زمان تشکیل بلوک شد. بنابراین نصف شدن BCH طبق برنامه حدود 1 ماه جلوتر از BTC انجام می شود.

بیت کوین کش چیست

پس از به نصف رساندن، سودآوری استخراج BCH بسیار مورد توجه قرار گرفت و ماینرها شروع به کنار گذاشتن BCH به نفع ارزهای رمزپایه دیگری مانند بیت کوین کردند که از همان الگوریتم استخراج استفاده می کند. این امر منجر به تمرکز بیشتر توزیع هش ریت و نگرانی از احتمال حمله 51 درصدی شد.

اندکی پس از هاوینگ، یک مقاله بحث برانگیز در CryptoBriefing منتشر شد مبنی بر اینکه Roger Ver، طرفدار برجسته بیت کوین کش، استخراج دارایی را ترک کرده است. وی خود سریعاً مقاله را به عنوان “اخبار جعلی” رد کرد و رد مفصل ادعا را ارائه داد و نظرات خود را در مورد نصف کردن بیان کرد.

البته در نظر بگیرید هیچ یک از اینها به معنای مرگ بیت کوین‌کش نیست. از زمان نصف شدن BCH قیمت ها نسبتاً ثابت مانده و هش ریت شروع به افزایش کرد. اما برای رشد BCH، ماینرها مجبورند در برخی موارد برگردند.

بسیاری از ماینرها بعد از BCH Halving به استخراج BTC روی آوردند زیرا سودآوری بیشتری داشت. اما بعد از هاوینگ خود بیت کوین، قیمت بیت کوین عامل تعیین کننده ای برای ادامه فعالیت بسیاری از ماینرها خواهد بود. اگر قیمت BTC به اندازه کافی سریع بالا نرود، درصد قابل توجهی از استخراج کنندگان مجبور به توقف عملیات یا رفتن به سمت آلت کوین ها می شوند. برخی از استخراج کنندگان به احتمال زیاد به BCH باز خواهند گشت.

دو هاوینگ گذشته برای بیت کوین باعث افزایش چشمگیر قیمت (تقریباً 12–18 ماه بعد) شده است. از آنجا که این اولین کاهش نصف BCH است، باید دید آیا Bitcoin Cash از این الگو پیروی می کند یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، یک پنجره منحصر به فرد برای موقعیت گرفتن با قیمت پایین وجود دارد.

این که آیا شما یک ماینر، معامله گر روز یا HODLer باشید، همیشه منطقی است که اکثر دارایی های رمزنگاری شده خود را حفظ کنید. اما این بدان معنا نیست که شما تنها می توانید با بیتکوین فعالیت خود را ادامه بدهید. برخی از آلت کوین ها بعضا بیشتر و بهتر از بیت کوین می توانند سود آوری داشته باشند.

استخراج بیت کوین‌کش را از کجا شروع کنیم؟

قبل از سرمایه گذاری برای استخراج مهم است که تعیین کنید چه مقدار مایل به سرمایه گذاری هستید و همچنین بازده مورد انتظار برای سرمایه گذاری شما چقدر است. برای استخراج موفق بیت کوین کش، به موارد زیر نیاز دارید:

  • کیف پول بیت کوین کش

  • اتصال اینترنتی پایدار و قابل اعتماد

  • دستگاه ASIC

مانند اکثر ارزهای رمزپایه، بیت کوین کش نیز غیرمتمرکز است. برای کارکردن به صورت غیرمتمرکز، سیستم به گره های اصلی نیاز دارد که تراکنش ها را تأیید و از طریق مکانیسم اجماع اعتبارسنجی کند.

ماینر ها از قدرت محاسبه تجهیزات خود برای حل معادلات ریاضی در بلاکچین استفاده می کنند. وقتی گره ای معادله ریاضی را حل می کند، یک بلوک معامله را بررسی کرده و برای کار خود پاداش می گیرد. در مورد بیت کوین کش، ماینرها با توکن BCH پاداش می گیرند.

بیت کوین کش بر روی پروتکل بیت کوین کار می کند و برای استخراج خود از اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می کند.

مانند بیت کوین، بیت کوین‌کش تعداد محدودی از توکن‌ها را در اختیار دارد که در زمان نوشتن این مقاله، 18،600،863 BCH در گردش است و قیمت آن 498،79 $ است.

اوایل  استخراج BCH با توجه به دشواری استخراج، بی سود بود. با این حال، محبوبیت کمتر بیت کوین کش از BTC، سختی شبکه را تا 20 درصد پایین آورد. این مساله به شما این امکان را می دهد که کمتر از 6 بلوک را در 12 ساعت حل کنید.

استخراج BCH با تجهیزات ASICS از نظر اقتصادی بی فایده است و استخراج آن از طریق CPU یا GPU بسیار ارزانتر است.

از این طریق حتی برای کسانی که تجهیزات اختصاصی استخراج ندارند، سودآوری بالاتری نیز دارد که می توانند به راحتی توکن های BCH را بدست آورند.

برای مطالعه بیشتر مقاله استخراج بیت کوین چیست را مطالعه کنید.

آیا استخراج بیت کوین‌کش BCH سودآور است؟

امروزه، بدست آوردن پول از طریق استخراج به طور فزاینده ای دشوار شده است. مگر اینکه تجهیزات گران قیمت با قدرت محاسبات عالی داشته باشید. اگر می خواهید از سودآوری استخراج BCH مطلع شوید، پیشنهاد می کنم برخی از فاکتورهای مهم مانند هش ریت، مصرف انرژی، نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری و مقدار رمز ارز BCH را در نظر بگیرید.

پس از آن می توانید از یک ماشین حساب استخراج Bitcoin Cash برای محاسبه سود و ارزیابی راحتی فعالیت استخراج، استفاده کنید.

استخراج Bitcoin Cash می تواند سودآور باشد به شرط آنکه دستگاه استخراج BCH مناسب را آماده کرده و مایل به سرمایه گذاری باشید. با استخراج BCH می توانید سود خوبی کسب کنید زیرا این رمزنگاری امروز پتانسیل بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و برای استخراج مناسب است.

برای مطالعه بیشتر مقاله آیا مانینیگ در ایران قانونی است را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی بیت کوین کش چیست پرداختیم و تمام ویژگی های آن را برای شما بازگو کردیم. اگر شما هم این ارز را خرید و فروش کرده اید نظر خود را برای ما بنویسید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...