تبلیغات آنلاین

تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

حتما شما هم با این عبارت آشنا هستید که “غذا قبل از ورود به معده، اول باید به اینستاگرام برود”. این اصطلاح خطاب به افرادی است که عادت دارند مرتب عکس غذاهایی که درست می‌کنند و نوش جان می‌فرمایند، برای دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. جدا از این که از کامنت‌های مثبت و انرژی بخش فالوورهای خود، لذت می‌برند، می‌توانند با داشتن فالوورهای بالا تبلیغ کنند. ولی واقعا تبلیغات در اینستاگرام چیست و چگونه می‌توانیم در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ با خواندن این مقاله می‌توانید روش های تبلیغات در اینستاگرام را آموخته و از آن‌ها استفاده نمایید.

تبلیغات در اینستاگرام (Instagram) چیست؟

اینستاگرام (Instagram) شبکه اجتماعی است که برای بسیاری از برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که میلیون‌ها ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام حساب کاربری دارند، فرصتی برای تبلیغ برندهای محبوب کاربران ایجاد می‌شود. اینستاگرام در حال حاضر در کنار شبکه اجتماعی فیسبوک و یوتیوب، جزو بهترین پلتفرم های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

تبلیغات در اینستاگرام (Instagram) یکی از بهترین روش‌های تبلیغ آنلاین می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید برندسازی کنید و برند خود را به میلیون‌ها کاربر فعال این شبکه اجتماعی معرفی نمایید. در واقع، اینستاگرام بیشترین احتمال فروش را در بین شبکه‌های اجتماعی دارد و افزایش فروش محصولات شما را تضمین می‌کند.

تبلیغات در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

بعد از دانستن این که تبلیغات در اینستاگرام چیست، حتما می‌خواهید با مزایای آن آشنا شوید. تبلیغات در اینستاگرام جدا از این که یک راهی برای شناسایی برند می‌باشد و با استفاده از آن می‌توانید کسب درآمد کنید، مزایای دیگری نیز دارد که در این قسمت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • امکان دسترسی به کاربران خلاق و مبتکر را برای شما فراهم می‌کند.
  • باعث افزایش نرخ تعامل بین کاربران و مشتریان می‌شود.
  • امکان تجارت رایگان، آزاد و بدون محدودیت را برای شما فراهم می‌نماید.
  • باعث افزایش جذب مشتری و فروش بیشتر محصولاتتان می‌شود.
  • کاهش هزینه‌ها را نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی در بر دارد.
  • مدیریت مشتریان به راحتی انجام می‌شود.
  • بدون نیاز به ارسال پیام یا ایمیل و فقط با یک استوری، می‌توانید با کاربران خود در تماس باشید.
  • می‌توانید مشتریان خوب و ثابتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

روش های تبلیغات در اینستاگرام کدام‌اند؟

3 روش مهم و اساسی که برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد، در این قسمت از مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

  • تبلیغات اسپانسری یا  Instagram Ads

این روش برای اجرای تبلیغات هدفمند استفاده می‌شود. به این صورت که علایق مخاطب خود را الویت قرار داده و متناسب با آن تبلیغ می‌کنید. برای تبلیغات اسپانسری حتما لازم است که یک اکانت فیسبوک داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید پروفایل خود را در اینستاگرام  بیزینس کنید. پست‌های تبلیغات اسپانسری، به وضوح با عبارت ‌Sponsored برچسب‌گذاری می‌شوند و از سایر پست‌ها متمایز هستند. این روش تبلیغاتی مناسب کاربران ایرانی نمی‌باشد چرا که:

  1. تبلیغات را به درستی در اختیار کاربران ایرانی نمی‌گذارد.
  2. در حال حاضر، با توجه به شرایط تحریم‌ها این کار برای شهروندان ایرانی ممکن نیست.
  • تبلیغات اینفلوئنسری یا influencer marketing

حتما شما هم پیج‌های مختلف اینفلوئنسری را فالو کرده‌اید که جدا از محتواهای آموزشی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، در استوری‌ و پست‌های خود نیز به تبلیغ و معرفی برند، پیج و محصول خاصی می‌پردازند. تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسرها صورت می‌گیرد را اینفلوئنسری مارکتینگ می‌گویند. در واقع وقتی برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک و رساندن پیام به مخاطبان، از افراد تأثیر گذار استفاده می‌کنید، اینفلوئنسر مارکتینگ انجام داده‌اید.

  • تبلیغات در پیج‌های عمومی

تبلیغ در پیج‌های عمومی یکی از روش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام است که اگر به درستی انجام شود تاثیر زیادی در جذب فالوور و فروش محصولاتتان خواهند داشت. هزینه تبلیغ در پیج‌های عمومی بسیار کمتر از تبلیغات اینفلوئنسری می‌باشد و پست یا استوری تبلیغاتی نهایت 48 ساعت در پیج باقی می‌ماند. در صورت انتخاب نکردن پیج درست و معتبر امکان دارد از تبلیغات خود، سودی کسب نکنید.

 

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغ کردن در اینستاگرام، صرفا محدود به گذاشتن عکس و نوشتن یک متن مرتبط نمی‌باشد بلکه روش‌های مختلفی برای تبلیغ وجود دارد که در این قسمت به بررسی روش‌های مختلف آن پرداخته می‌شود.

  • تبلیغات تصویری

از اسم این روش تبلیغاتی هم مشخص است که عنصر اصلی برای انجام آن، تصاویر و عکس‌های مختلف می‌باشند. اینستاگرام جنبه بصری بالایی دارد و هر تصویر را می‌توان با فرمت بسیار زیبا و جذابی در این شبکه اجتماعی گسترده نمایش داد.

  • تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی، یک فیلم از خدمات یا محصول می‌باشد که برای تبلیغ در اختیار صفحات بزرگ اینستاگرام قرار می‌گیرد. چون تبلیغات ویدئویی با تبلیغات تصویری فرق دارد، محاسبه قیمت آن هم کمی متفاوت است.

  • تبلیغات استوری

تبلیغات در استوری مناسب افرادی است که می‌خواهند فروش محصول خود را افزایش دهند یا فالوورهای خود را بیشتر کنند. اینستاگرام به صفحاتی که بالاتر از ۱۰ هزار فالوور دارند، امکان گذاشتن لینک را می‌دهد و لینک باعث افزایش فالوور آن‌ها می‌شود.

  • آگاهی از برند (Brand awareness)

در این روش تبلیغاتی، اطلاعاتی از برند و نام تجاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در واقع مشتریان وقتی اسم برند را می‌شنوند، باید از آن آگاه باشند و بدانند این برند چه محصولی را معرفی می‌کند. مثلا اگر شما اسم برند LG را بشنوید، سریعا ذهن شما به سمت تلفن همراه، لپ تاپ، ابزارهای دیجیتال و وسایل خانگی کشیده می‌شود.

  • تبلیغات برگشتی (Consideration)

این روش تبلیغاتی، برای دریافت کلیک وبسایت و اینکه خود را به عنوان یک رقیب ارزشمند در مرکز توجه خریداران قرار دهید، پیشنهاد می‌‌شود. همچنین می‌توانید میزان دسترسی و تعامل خود را برای بازار هدف افزایش دهید.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

 

چه شرایطی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد؟

وقتی به مرور زمان، تعداد پست‌های شما افزایش می‌یابد کاربران زیادی به آن علاقه‌مند شده و پیج شما را فالوو می‌کنند. برای این که بتوانید شروع به تبلیغات کنید باید پیج شما شرایط زیر را داشته باشد:

  1. پیجی که تبلیغات شما را انجام می‌دهد فالوورهای زیادی داشته باشد و کاربران زیادی بتوانند خدمات و محصولات شما را ببینند.
  2. فالوورهای پیج واقعی باشند و  از طریق نرم افزار یا ربات‌های خاص فالوورهای خود را افزایش نداده باشد.
  3. پیج فعال باشد و مرتب داخل آن پست و استوری گذاشته شود.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن نهایی

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را بفروشید در مرحله اول به افزایش فالوور در اینستاگرام نیاز دارید. در این مقاله آموختید تبلیغات در اینستاگرام چیست، چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم و چگونه از روش های تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنیم. آیا شما تبلیغات در اینستاگرام را داده انجام داده‌اید؟ چه نکاتی برای آن در نظر می‌گیرید؟

تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
حتما شما هم با این عبارت آشنا هستید که “غذا قبل از ورود به معده، اول باید به اینستاگرام برود”. این اصطلاح خطاب به افرادی است که عادت دارند مرتب...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...