نرم افزارها

دراپ باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

دراپ باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

اگر به دنبال یک فضای ذخیره سازی برای فایل های خود در سطح اینترنت هستید، یکی از گزینه ها دراپ باکس DropBox می تواند باشد. اما دراپ باکس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در واقع دراپ باکس یک بستر برای به اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها در اختیاکاربران خود قرار می دهد. اما برای اینکه به صورت دقیق بدانید که دراپ باکس چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد در این مقاله همراه ما باشید.

دراپ باکس چیست ؟

دراپ باکس Dropbox ابزاری مبتنی بر ابر است که برای افراد و تیم ها ساخته شده است. این پلتفرم در حال حاضر یکی از برجسته ترین و معتبرترین سیستم اشتراک گذاری و ذخیره سازی جهان است. این پلتفرم عمدتا به کاربرانی که به دنبال تبادل رایگان داده در سطح اینترنت هستند اختصاص داده می شود. این پلتفرم با فن آوری ابری، دسترسی، ذخیره و بازیابی فایل ها را آسان تر می کند که می توان با استفاده از هر دستگاهی از آن استفاده کرد. شما می توانید پرونده های خود را بر روی دسک تاپ خود مدیریت کنید.

دراپ باکس به شما امکان می دهد از روی دسک تاپ، مک، اندروید، آی فون یا ویندوز فون خود به پرونده های خود در سرورهای امن دسترسی پیدا کنید. بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان از دراپ باکس برای دسترسی به پرونده های خود از هرجایی استفاده می کنند و آن‌ها را با هر کسی به اشتراک می گذارند. زیرا این بستر تعداد پرونده هایی را که به اشتراک می گذارید یا تعداد افرادی که با آنها به اشتراک می گذارید محدود نمی کند.

دراپ باکس dropbox

ویژگی های اصلی برنامه دراپ باکس

برنامه دراپ باکس به دلیل قابلیت ها و ویژگی های زیاد و منحصر به فردی که دارد محبوب شده است. درواقع بارزترین و مهمترین ویژگ ‌هایی که باعث شده دراپ باکس به محبوبیت برسد عبارتند از:

  • فضای ذخیره سازی رایگان
  • امنیت رمزگذاری فایل ها و پرونده ها
  • افزایش فضای ذخیره سازی در صورت نیاز
  • قابلیت دسترسی از هر مکان و هر دستگاهی
  • تهیه بکاپ و نسخه پشتیبان از داده ها و فایل ها
  • اشتراک گذاری سریع  هر نوع پرونده و فایل با دیگر افراد
  • اضافه کردن نظرات و کامنت به پرونده ها و فایل ها
  • قابلیت ویرایش آنلاین فایل های آفیس
  • قابلیت همگام سازی فای های  انتخابی برای صرفه جویی در فضا
  • قابلیت سفارشی سازی اعلان های دراپ باکس

اپلیکیشن dropbox

انواع حساب کاربری دراپ باکس DropBox

دراپ باکس دارای دو نوع حساب کاربری می باشد شخصی (individual) و گروهی (team). این حساب های کاربری با توجه به نیاز کاربران در نظر گرفته شده است و این امکان را می دهد تا مهمترین فایل ها را ذخیره و به اشتراک بگذارند. دارندگان حساب های شخصی به یک فضایی حدود 2 الی 3 ترابایت دسترسی خواهند داشت. در حالی که حساب های گروهی به فضایی حدود 5 ترابایت و بیشتر (بر اساس نیاز خود) می توانند دسترسی داشته باشند.

برای استفاده از این پلن ها باید حساب کاربری خود را شارژ کنید. برای شارژ حساب کاربری خود باید به روش های پرداخت ارزی (مسترکارت و ویزاکارت) دسترسی داشته باشید. در صورتی که به هریک از این روش ها دسترسی ندارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت بهره مند شوید.

چگونه از دراپ باکس استفاده کنیم؟

اولین قدم برای استفاده از برنامه دراپ باکس دانلود و نصب نرم افزار دراپ باکس می باشد. پس ازنصب باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و وارد آن شوید. پس از ورود به حساب کاربری خود می توانید پوشه دراپ باکس Dropbox را مشاهده کنید. شما می توانید از این پوشه برای ذخیره کلیه فایل ها و پرونده های مهم شخصی یا کاری خود استفاده کنید. برای اینکار فقط کافی است با درگ و دراپ کردن فایل های مدنظر آن ها را با پوشه دراپ باکس منتقل کنید. همچنین می توانید به راحتی هر یک از فایل هایی که نمیخواهید را حذف کنید. پرونده هایی که در پوشه دراپ باکش ذخیره کرده اید با اتصال به اینترنت در هر جایی و هر دستگاهی قایل دسترس می باشد. فقط کافی است وارد حساب کاربری خود شوید و به فایل های خود دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار دراپ باکس Dropbox

چگونه یک فایل را در دراپ باکس به اشتراک بگذاریم؟

برای به اشتراک گذاشتن یک فایل، ابتدا باید یک فایل را در پوشه یا نرم افزار دراپ باکس قرار دهیم  و سپس URL آن را از وب سایت دراپ باکس تولید کرده و URL تولید شده را با دیگران به اشتراک بگذاریم. افرادی که ما فایل ها را با آنها به اشتراک می گذاریم نیز باید یک حساب دراپ باکس داشته باشند و برای دسترسی به فایل ها یا پوشه ثبت نام کنند. پرونده ها یا پوشه های به اشتراک گذاشته شده در سیستم پوشه گیرنده ها نشان داده می شوند، می توانند به آنها دسترسی داشته باشند و یا تغییراتی در پرونده های اشتراکی ایجاد کنند. این امکان را برای ما فراهم می کند تا همه نسخه های فایل ها را ذخیره و به اشتراک بگذاریم.

آیا تا بحال از نرم افزار دراپ باکس استفاده کرده اید؟ در صورتی که از این برنامه استفاده کرده نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

دراپ باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم
اگر به دنبال یک فضای ذخیره سازی برای فایل های خود در سطح اینترنت هستید، یکی از گزینه ها دراپ باکس DropBox می تواند باشد. اما دراپ باکس چیست و...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام و درود
    چطور می تونم از طريق شما اکانت یک ماهه درآپ باکس پلاس خریداری کنم ؟ و میزان هزینه چقدر است؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام
      جناب یعقوبی عزیز انجام این پرداخت از طریق مجموعه ایرانیکارت امکان پذیر میباشد. برای ثبت درخواست خود در سایت مورد نظر لطفا در پنل ایرانیکارت خود /قسمت پرداخت در سایت های خارجی/ قسمت پرداخت کارت ، پیپل /درخواست خود را در قسمت خرید عمومی ثبت نمایید و اطلاعات اکانت نظیر یوزر و پسورد و لینک پرداختی و مبلغ پرداختی را به دلار ( ۱۲ دلار یک ماهه) وارد نمایید تا درخواست شما توسط همکاران بررسی و انجام شود.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ Skype یک سرویس VoIP است که به افراد امکان می دهد با استفاده از کامپیوتر، مرورگر وب یا تلفن همراه تماس صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت برقرار...