حساب های بین المللی

درگاه پرداخت ارزی

درگاه پرداخت ارزی

زمانی که از سایتی خرید می کنید، برای پرداخت خرید خود به درگاه پرداخت وبسایت منتقل می گردید. درگاه در واقع محیط امنی برای ثبت اطلاعات کارت مشتریان ایجاد می کند. این درگاه مستقل از سایت پذیرنده بوده و از بانک ها یا موسسات مالی صادر می شود. این قضیه دلیل اصلی قابل اعتماد بودن درگاه پرداخت برای مشتریان است. در سایت های خارجی درگاه های پرداخت از شبکه های بانکی بین المللی صادر می شوند. مزیت درگاه پرداخت آنلاین بین المللی این است که هر کسی در سراسر دنیا با کردیت کارد خود می تواند از طریق آن پرداخت انجام دهد. درگاه ویزا کارت یکی از معتبر ترین درگاه ها به حساب می آید که در این مقاله به آن می پردازیم.

درگاه پرداخت آنلاین ارزی

درگاه پرداخت ارزی به درگاه پرداختی اطلاق می شود که پذیرنده کارت های بانکی بین المللی باشد. شبکه های بانکی مثل ویزا کارت یا مستر کارت در سراسر جهان استفاده می شوند. به همین دلیل اغلب افراد به درگاه پرداختی که متعلق به آن ها باشد، بیشتر اعتماد می کنند. مشابه این شبکه، داخل ایران تحت عنوان شبکه شتاب وجود دارد. اما بانک های ایران به دلیل تحریم ها جز سیستم بانکی بین المللی نیستند. به همین دلیل نه تنها کارت های بانکی ایرانی در خارج از ایران قابل استفاده نیستند، بلکه در ایران امکان استفاده از خدمات بانک های بین المللی نیز وجود ندارد.

درگاه ویزا کارت

این بدان معناست که با کارت های بانکی ایران نمیتوان از سایت های خارجی خرید کرد. به تبع آن نیز با کارت های خارجی نیز نمی توان از سایت ایرانی خرید کرد. اما امروزه برخی کسب و کار ها مشتریان بین المللی دارند. یعنی می توانند خدمات و محصولات خود را به سراسر جهان عرضه نمایند. مانع اصلی مقابل این کسب و کارها درگاه پرداخت آنلاین بین المللی است. این که چگونه مشتریان آن ها با کارت های اعتباری خارجی پرداخت خود را در سایت آنان ثبت نمایند.

از معتبر ترین درگاه های پرداخت ارزی، می توان درگاه ویزا کارت Visa Card، درگاه مستر کارت Master Card و یا امریکن اکسپرس را نام برد. از آن جایی که کارت های این شبکه ها در سراسر دنیا استفاده می شوند، اغلب سایت ها از درگاه پرداخت ارزی ویزا کارت استفاده می کردند؛ البته این قضیه قبل از ظهور انواع کیف پول های الکترونیکی مثل پی پال و وب مانی بود. از بین کیف پول ها، پرداخت با پی پال در حال حاضر یکی از پر طرفدار ترین درگاه پرداخت آنلاین بین المللی است.

درگاه پرداخت دلاری

برای دریافت درگاه ویزا کارت نیاز به حساب شرکتی ویزاکارت می باشد. Visa Business card به افرادی تعلق می گیرد، مدارکی مبنی بر ثبت شرکت خارجی داشته باشند. پس از دریافت حساب شرکتی، برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین بین المللی نیاز به آدرس وب سایتی دارید که در خارج ثبت شده باشد. این الزامات دریافت درگاه ویزا کارت را برای ایرانیانی که ساکن ایران هستند غیر ممکن کرده است. البته شما برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی می‌توانید به سایت شپا مراجعه کرده و با ثبت درخواست خود نسبت به این درگاه ارزی اقدام کنید.

درگاه پرداخت پی پال نیز با موانع مشابهی مواجه است. برای دریافت درگاه پی پال نیاز به بیزینس اکانت پی پال دارید. روند دریافت این نوع حساب برای ایرانیانی که داخل ایران زندگی می کنند به سختی امکان پذیر است. در صورتی که فرد موفق به دریافت این حساب شود، می تواند از درگاه پی پال استفاده کند. اما به دلیل سخت گیری های این کیف پول در خصوص تراکنش ها در صورت بروز علائمی که نشان دهند حساب متعلق به یک ایرانی است، حساب به سرعت مسدود می گردد.

درگاه پرداخت آنلاین بین المللی

درگاه پرداخت ویزا کارت نیز برای ایرانیان با ریسک همراه است. این سخت گیری به دلیل ترحیم بودن سیستم های بانکی ایران در سراسر دنیاست. در صورتی که بانک صادر کننده حساب، متوجه نشانه ای از استفاده از آن در ایران شود، حساب را مسدود می کند. با مسدود شدن حساب، درگاه نیز بسته می شود. به همین دلیل است که دریافت درگاه پرداخت آنلاین بین المللی به کاربران توصیه نمیشود.

دریافت درگاه ویزا کارت علی رغم مزایای فراوانی که دارد، مشکلات و ریسک های عدیده ای نیز دارد. این ریسک ها خسارت های زیادی به همراه دارند. به همین دلیل است که ایرانیکارت در راستای ارائه درگاه پرداخت آنلاین بین المللی خدماتی به شهروندان ایرانی ارائه نمی دهد. شما نیز تجربیات و نظرات خود را در رابطه با درگاه های پرداخت مانند درگاه paypal با ما به اشتراک گذارید.

درگاه پرداخت ارزی
زمانی که از سایتی خرید می کنید، برای پرداخت خرید خود به درگاه پرداخت وبسایت منتقل می گردید. درگاه در واقع محیط امنی برای ثبت اطلاعات کارت مشتریان ایجاد می...
4 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. ببخشید یه سوال اون قسمت از متن که گفته بودید
    منظورتمون چی بود؟! آدرس که د خارج از کشور ثبت شده باشه (منظورتون همون دامین سایت هست که ایرانی نباشه!؟)
    مثلا ir نباشه com باشه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      به دلیل اینکه شما برای دریافت درگاه ویزاکارت نیاز به حساب شرکتی ویزاکارت و مدارکی مبنی بر ثبت شرکت خارجی دارید آدرس سایت شما نیز نمیتواند ir باشد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. متاسفانه این اطلاعات درست نیست
    من برای استفاده از خدمات درگاه بانکی حتی تا ارمنستان هم رفتم و شرکت ثبت کردم و حساب ویزا کارت و مستر کارت اونهم از دو بانک مختلف باز کردم ولی بعدش فهمیدم به هیچ عنوان استفاده از تراکنشهای اینترنتی و درگاه بانکی را به ما ایرانیها نمیدن . و بعد از کلی هزینه و ضرر امکان تراکنش اینترنتی و فروش از طریق سایت برایم مقدور نشد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • در شرایط خاص و با داشتن شرکت ثبت شده خارجی امکان پذیر است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام، ایرانی ها می تونن از امکان جابجایی و تراکنش های بانکی بین المللی زمانی استفاده کنند که شهروندی یک کشور غیر از ایران رو داشته باشند. بنابراین شما حتی در صورت مهاجرت کاری یا تحصیلی(که قاعدتاً حساب بانکی بین المللی باز کرده اید) امکان استفاده از سیستم سوئیفت را ندارید مگر اینکه موفق به دریافت پاسپورت آن کشور بشوید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        کاربر گرامی، از این که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید، متشکریم
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...