آموزش ارز دیجیتال

ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها

ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها

قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن هم در روزهایی که خرید و فروش ارزهای دیجیتال و به ویژه خرید و فروش بیت کوین، نقل محافل است! در ادامه به این دو سوال مهم پاسخ می‌دهیم و ابزارها و وب‌سایت‌های معتبر جهت بررسی قیمت بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم. با ایرانیکارت همراه باشید.

قیمت دلاری بیت کوین یا قیمت ریالی؟ مسئله این است!

قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، متاثر از ۳ عامل است:

  • قیمت دلاری بیت کوین
  • نرخ ارز در کشور
  • میزان عرضه و تقاضا

از لحاظ نظری، رابطه‌ای که میان قیمت ریالی بیت کوین و قیمت دلاری آن برقرار می باشد، به این شکل است:

قیمت ریالی بیت کوین = قیمت دلاری بیت کوین * نرخ ارز

اما در واقعیت موضوع به همین سادگی نیست. نکته اول این است که معمولا قیمت دلاری بیت کوین نسبت به خود دلار سنجیده نمی‌شود؛ بلکه در دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، قیمت رمز ارزها نسبت به تتر، مهم‌تر است.

تتر (Tether) در واقع یک ارز دیجیتال باثبات (Stable Coin) است که پشتوانه هر واحد آن یک دلار آمریکا است؛ بنابراین ارزش تتر همیشه ثابت و نزدیک به یک دلار است. می‌گوییم «نزدیک» به یک دلار؛ چرا که قیمت دقیق خرید و فروش تتر را میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. البته میزان نوسانات ارزش هر تتر نسبت به یک دلار آمریکا بسیار ناچیز است.

موضوع عرضه و تقاضا، محاسبه قیمت تتر در کشورمان را پیچیده‌تر نیز می‌کند. بر روی کاغذ، نرخ خرید و فروش ریالی تتر با نرخ ارز در کشور یکی است؛ اما در اینجا نیز عرضه و تقاضا بر قیمت ریالی تتر تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال در هنگام نگارش این مقاله، نرخ دلار در بازار آزاد کشور حدود ۲۳۳۶۰ است؛ در حالی که نرخ فروش تتر در محدوده ۲۴۱۹۰ تا ۲۴۶۳۸ قرار دارد!

بنابراین قیمت ریالی خرید بیت کوین را می‌توان به این شکل در نظر گرفت:

قیمت ریالی بیت کوین = قیمت بیت کوین با واحد تتر * قیمت ریالی تتر

قیمت لحظه ای بیت کوین به دلار

ابزارها یا وب‌سایت‌های متعددی برای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین وجود دارند. با این حال ۲ ابزار مهم در این زمینه عبارت‌اند از:

تریدینگ ویو TradingView

تریدینگ ویو در واقع یک ابزار حرفه‌ای برای معامله‌گران است. با خرید اکانت تریدینگ ویو می‌توانید به گنجینه ارزشمندی از نمودارها و ابزارهای تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید.

مطالعه بیشتر: تریدینگ ویو (tradingview) چیست و چه کاربردی دارد؟

برای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را به watchlist اکانت تریدینگ ویو خود اضافه کرده و به صورت لحظه‌ای قیمت و نوسانات قیمتی آنها را رصد کنید.

رصد قیمت لحظه ای بیت کوین با تریدینگ ویو tradingview

کوین مارکت کپ CoinMarketCap

کوین مارکت کپ نیز از دیگر وب‌سایت‌های معتبر برای رصد قیمت لحظه ای و دیگر پارامترهای بازار ارزهای دیجیتال است. با ورود به این وب سایت می‌توانید لیستی از همه ارزهای دیجیتال معتبر را مشاهده کرده و پارامترهای مختلف آنها از جمله قیمت و نوسانات قیمتی را بررسی کنید.

مطالعه بیشتر: کوین مارکت کپ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

رصد قیمت لحظه ای بیت کوین با کوین مارکت کپ coinmarketcap

قیمت لحظه ای بیت کوین به ریال

در قسمت های قبلی درباره عوامل موثر بر قیمت ریالی بیت کوین صحبت کردیم. برای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین می توانید از صفحه خرید و فروش بیت کوین در صرافی های معتبر مانند ایرانیکارت بازدید کنید.

به علاوه در صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال از وب سایت ایرانیکارت می‌توانید قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را رصد کنید و از همین صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کنید!

برای مطالعه بیشتر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2024 را بخوانید.

کلام آخر

در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال، اطلاع کامل از وضعیت قیمتی آنها بسیار ضروری است! لطفا عقب نمانید!! از ابزارهای معرفی شده در این مطلب استفاده کنید و قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به دقت تحت نظر بگیرید!

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....