نرم افزارها

زوم یا اسکایپ : کدام یک برای ویدئو کنفرانس بهتر است؟

زوم یا اسکایپ : کدام یک برای ویدئو کنفرانس بهتر است؟

طبق گفته های Global Market Insights، کنفرانس ویدیویی تا سال 2024 به یک بازار 20 میلیون دلاری تبدیل می شود. با توجه به این رشد سیستم عامل های کنفرانس ویدئویی محبوبیت بسیاری کسب خواهند کرد. دوتا از رایج ترین این سیستم ها اسکایپ Skype و زوم Zoom می باشند. اما هنگام انتخاب ساید این سوال برای شما پیش آید که زوم یا اسکایپ ؟ کدام بهتر است؟ هرکدام چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله به بررسی ویژگی ها، قیمت گذاری ها و عملکرد زوم در مقابل اسکایپ پرداخته شده است تا به شما در تهیه بهترین راه حل برای نیازهای کنفرانس ویدئویی خود کمک کنیم.

زوم یا اسکایپ : کدام بهتر است؟

ارتباطات خوب همه چیز را آسانتر می کند و چه کسی می خواهد ساعت ها برای سفر به یک جلسه اختصاص دهد؟ طبق یک مطالعه جدید، 89 درصد از تیم های دورکار، ویدئو کنفرانس را برای ارتباط با همکاران یا سرپرستان ترجیح می دهند. همچنین حدود 75٪ از کارمندان شرکت های آمریکایی از ویدئو کنفرانس برای کار از راه دور استفاده می کنند، در حالی که اکثریت از بازدهی بالاتر و تعادل بهتر بین کار و زندگی برخوردار هستند.

برنامه زوم Zoom برنامه اسکایپ برای بیزینس ها
هزینه رایگان – ماهانه 19.99 دلار رایگان – 12،50 دلار در ماه. برای هر کاربر
ویژگی های اساسی
دستگاه های قابل اجرا اندروید، آیفون/آیپد، مک، ویندوز، لینوکس و مبتنی بر وب ویندوز، اندروید، آیفون/آیپد، مک، ویندوز فون و مبتنی بر وب
پشتیبانی پشتیبانی آنلاین پشتیبانی در صورت تقاضا
تعداد شرکت کنندگان حداکثر 100 شرکت کننده حداکثر 250 شرکت کننده
ادغام های پشتیبانی شده Google Drive, Pardot, Dropbox, Eloqua, HubSpot, Infusionsoft Agile CRM, Slack, Microsoft Systems, Grasshopper
ویژگی های ویدئو کنفرانس HD Video, HD Voice, Screen Sharing, Whiteboarding Group Video Calls, Collaboration Tools, Screen Sharing
ویژگی های برنامه مبتنی بر وب Real-Time & Private Chats, Presentation Tools, Record & Playback Capabilities Real-Time Chats, File Sharing, Video Messaging
زبان های قابل پشتیبانی انگلیسی انگلیسی
طراحی شده برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ و فریلنسرها
مشتریان Delta, Match.com, Sonos, Pandora, Slack, GoDaddy VerbalizeIt, Advansys, AIRDEX, Diverse Learners

برنامه زوم چیست (Zoom

در پاسخ به این سوال که برنامه زوم چیست باید گفت که برنامه Zoom یک بستر ارتباطی ویدیویی معمولی نیست. این برنامه یک فناوری نوآورانه مبتنی بر ابر است که طیف کاملی از ابزارهای مدرن کنفرانس را در خود جای داده است. Zoom با جلسات Breakout همراه است، که می توانید برای تقسیم بینندگان خود (به عنوان مثال مشتری یا کارمند) به گروه های کوچکتر برای وبینارها، آموزش مباحث خاص یا برگزاری کلاس آنلاین از آن استفاده کنید.

با برنامه زوم برگزارکننده قدرت کنترل کامل جلسه را دارد. می تواند همه میکروفن ها را ببندد یا باز کند، دسترسی به بازدید کنندگان را کنترل کنید و غیره. علاوه بر این، این ابزار به شرکت کنندگان امکان می دهد تا برای مشارکت در گفتگو اعلام آمادگی کنند. ابزار چت زوم همچنین به بینندگان امکان می دهد تا به طور مستقیم با مربی و سایر شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنند و از یک کلاس درسی مشترک استفاده کنند.

بد نیست این مقالات را بخوانید: 

زوم چیست و چگونه کار میکند ؟

نحوه خرید اکانت سایت زوم zoom

برنامه زوم

برنامه اسکایپ چیست (Skype

تصور کنید میخواهید با کارمندان خود از طریق یک پیام رسان فوری که قابلیت به اشتراک گذاری صفحه و فایل را نیز داشته باشد و همچنین قابلیت برقراری تماس های ویدیویی یا صوتی از طریق رایانه / تلفن را داشته باشد، ارتباط برقرار کنید. کارآمد و مستقیم، این چیزی است که برنامه اسکایپ ارائه می دهد. Skype با استفاده از فناوری نوآورانه برای ارتباط آسان طراحی شده است.

مانند برنامه زوم، رابط بصری اسکایپ به کاربران امکان ارسال پیام سریع به سایر کاربران را می دهد. به طور خلاصه Skype یک بستر عالی برای پیام رسانی فوری، اشتراک فایل ها، به اشتراک گذاری صفحه و تماس های ویدیویی یا صوتی به صورت غیررسمی می باشد.

برنامه اسکایپ

زوم یا اسکایپ : تفاوت در بستر ویدئو کنفرانس

  • اطلاعات کلی

بزرگترین چالش در نظر گرفتن زوم در مقابل اسکایپ این است که هر دو کانال ارتباطی بسیار قدرتمندی هستند. انتخاب بین این دو بستر می تواند مشکل باشد زیرا هر دو مقرون به صرفه و کارآمد هستند. طبق تعریف زوم Zoom یک نرم افزار مبتنی بر ویدئو کنفرانس است که برای ارتقاء همکاری از طریق یک سیستم یکپارچه نوآورانه مبتنی بر وب، پیام رسانی گروهی و جلسات آنلاین طراحی شده است. از طرف دیگر اسکایپ نیز یک نرم افزار کاربردی است که از ابزارهای قدرتمند متن، صدا و ویدئو بهره می برد و روش ساده ای را برای کاربران در اختیار قرار می دهد تا فارغ از موقعیت مکانی آنها تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

  • سیستم عامل های قابل پشتیبانی

برنامه زوم از سیستم عامل های اندروید، آیفون، مک و وب پشتیبانی می کند.

برنامه اسکایپ مبتنی بر وب است و از همه سیستم عامل های ویندوز، اندروید، آیفون، مک و آیپد پشتیبانی می کند.

  • ویژگی های موجود

برنامه زوم با مجموعه ای از ویژگی ها از جمله وبینارهای ویدیویی، برنامه ریزی یکپارچه و همکاری گروهی بسته بندی شده است. از دیگر ویژگی های قدرتمند این سیستم عامل می توان به ضبط ابری و محلی، ضبط صدا ممتاز و همچنین جلسات زوم و اتاق های زوم اشاره کرد.

برنامه اسکایپ همچنین دارای ویژگی های ارتباطی قدرتمندی از جمله تماس های اسکایپ به اسکایپ، تماسهای گروهی، تماس های ویدیویی یک به یک و پیامهای ویدیویی است. می توانید متن، پیام های ویدیویی ارسال کرده و صفحه ، فایل و مخاطبین را به اشتراک بگذارید.

زوم یا اسکایپ

  • مشتری های بالقوه

زوم و اسکایپ هر دو راهکارهایی برای ویدئو کنفرانس می باشد که باعث شده مشتریان وفادار در سراسر جهان داشته باشند. برنامه زوم دارای مشتری های وفادار مانند دانشگاه واشنگتن ، UBER و Zendesk می باشد، در حالی که برنامه اسکایپ انتخاب VerbalizeIt ، AIRDEX و Diverse Learners است.

  • طراحی شده برای

اسکایپ و زوم هر دو برای مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ ایده آل هستند، اما برنامه رایگان اسکایپ نیز در بین فریلنسرها محبوب است.

  • قیمت گذاری

برنامه زوم چهار بسته قیمت گذاری ارائه می دهد:

  • بسته Basic زوم: برای جلسات شخصی طراحی شده است. زمان هر جلسه به 40 دقیقه محدود است.
  • بسته pro زوم: برای تیم های کوچک است و برای هر کاربر 14.99 دلار در ماه هزینه دارد.
  • بسته Business زوم: برای تیم های کوچک و متوسط مناسب است و برای هر کاربر 19.99 دلار در ماه هزینه دارد.
  • بسته Enterprise زوم: برای شرکت های بزرگ و آماده مناسب است و برای هر کاربر 19.99 دلار در ماه هزینه دارد.

اسکایپ رایگان است. با این حال، اگر به دنبال بهبود بهره وری و افزایش درآمد هستید، اسکایپ قیمت های متفاوتی برای سازمان ها و کاربرها دارد.

در صورتیکه قصد شارژ اکانت خود را دارید می تواندی از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست خود را از طریق لینک های زیر ثبت کنید.

زوم در مقابل اسکایپ

زوم و اسکایپ هر دو بستری برای ویدئو کنفرانس و جلسات گروهی هستند. این دو بستر به گونه ای طراحی شده اند که ارتباطات تجاری شما را ارتقا خواهند بخشید. با توجه به امکانات و ویژگی های دیگری که پلتفرم زوم دارد شاید در آینده پیشرفت بهتری داشته باشد. حال که این دو بستر معرفی شد به نظر شما کدام برای ویدئو کنفرانس بهتر است؟ زوم یا اسکایپ ؟ شما تجربه استفاده از کدام بستر را دارید؟ به نظر شما کدام بهتر است؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زوم یا اسکایپ : کدام یک برای ویدئو کنفرانس بهتر است؟
طبق گفته های Global Market Insights، کنفرانس ویدیویی تا سال 2024 به یک بازار 20 میلیون دلاری تبدیل می شود. با توجه به این رشد سیستم عامل های کنفرانس ویدئویی...
3 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ (به انگلیسی skype) یک نرم افزار کاربردی رایگان است که امکان برقراری تماس تلفنی و تصویری، ایجاد ویدئو کنفرانس، ارسال پیام، انتقال فایل و پست صوتی را با استفاده...