سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴

در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری از معامله‌گران ریسک‌پذیر و طرف‌دار نوآوری را به خود جلب کرده است. خرید بیت کوین در روز‌های اولیه معرفی این رمزارز و نگهداری آن تا 2024، بازدهی بیش از 140 میلیون درصدی به همراه داشت که در نوع خود بی نظیر محسوب می‌شود؛ همین موضوع برای رغبت علاقه‌مندان تکنولوژی و معامله‌گران جسور به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال کافی است. با وجود این، سوالی که همیشه وجود دارد این است که اکنون با وجود بیش از 9500 رمزارز مختلف، کدام یک برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ کدام رمزارز می‌تواند مسیر رشد بیت‌کوین را دوباره تکرار کند؟ در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت به معرفی برخی از پرپتانسیل‌ترین و بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در آینده خواهیم پرداخت!

معیارهای انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری

انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، کل این عوامل را می‌توان به دو دسته بنیادی و تکنیکالی تقسیم کرد. تحلیل بنیادی به شما نشان می‌دهد که آیا ارز دیجیتال موردنظرتان، پتانسیل بالایی برای انجام اهداف تعیین‌شده و رشد دارد یا خیر. تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال نیز از نقطه نظر قیمت به دارایی‌ها نگاه می‌کند و به شما می‌گوید که بهترین قیمت ورود به بازار در کدام سطح قرار دارد؟! در واقع یک استراتژی سرمایه‌‎گذاری در صورتی موفق خواهد بود که هر دوی این سبک‌های تحلیلی را در کنار برخی معیارهای کلیدی دیگر در نظر بگیرد.

تحلیل بنیادی

در تحلیل فاندامنتال (بنیادی) ارزهای دیجیتال پارامتراها زیادی وجود دارند که باید بررسی شوند. در ادامه برخی از کلیدی‌ترین معیارهای تحلیل بنیادی توضیح داده شده‌اند:

۱. هدف پروژه

اولین مفهوم در انتخاب یک ارز دیجیتال بررسی وضعیت بنیادی آن است؛ اینکه بررسی کنید پروژه موردنظر چه مشکلی را در آینده حل می‌کند؟ و هدف آن چیست؟ در واقع همه پروژه‌های اثرگذار روی حل یک مشکل مهم تمرکز دارند. به عنوان مثال، بیت کوین برای حل مشکل پرداخت‌های با واسطه ایجاد شد و اتریوم در راستای ایجاد بستری کاربردی برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز در فضای بلاکچین شروع به فعالیت کرد.

۲. تیم توسعه

دومین فاکتور مهم در تحلیل بنیادی یک پروژه ارز دیجیتال، تیم آن است. تیم هسته اصلی اجرا کننده یک ایده است و هیچ ایده‌ای بدون یک تیم خوب شکل نمی‌گیرد. تخصص، سابقه و تعهد تیم توسعه به پروژه را بررسی کنید. تیم‌هایی که اشخاص با تجربه یا نابغه‌های جوان آن‌ها را رهبری می‌کنند، آینده‌دار هستند.

نحوه انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در 2024

۳. سرمایه‌گذاران و جامعه پروژه

مورد بعدی که می‌تواند پتانسیل یک ارز دیجیتال را به شما نشان دهد، سرمایه‌گذاران آن است. بسیاری از پروژه‌های رمزارزی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری جذب سرمایه می‌کنند؛ از آنجایی که این دسته شرکت‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های خوب و سودآور هستند، معمولا کمتر اشتباه می‌کنند و بهترین‌ها را از فیلتر خود رد می‌کنند. بایننس لبز، کوین بیس و… جزو بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که پروژه‌های مناسب را می‌توان از سبد سرمایه‌گذاری آن‌ها برگزید.

در تحلیل بنیادی رمزارزها، مساله مهم دیگری که نیاز به بررسی دارد، تعداد شرکت‌ها و پروژه‌هایی است که با آن‌ها همکاری می‌کنند که نشان از توان بالای بازاریابی تیم ارز دیجیتال است. هر چقدر تعداد این پارتنرها بیشتر و شناخته‌شده‌تر باشند، اعتبار پروژه بیشتر است. در نظر داشته باشید که در دنیای ارزهای دیجیتال نوع دیگری از جذب سرمایه وجود دارد که در آن تیم بنیان‌گذار ارز دیجیتال مارکتینگ انجام می‌دهد و از تعداد زیادی از طرفدارانش جذب سرمایه‌ می‌کند. در این مورد باید میزان جذب سرمایه و تعهد جامعه طرفداران را سنجید.

تحلیل تکنیکال

اگر قصد داشته باشید که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2024 را پیدا کنید، بدون دانستن تحلیل تکنیکال احتمالا نقطه خرید اشتباهی خواهید داشت و در بازار پرنوسانی مانند ارزهای دیجیتال، سودآوری بسیار سخت خواهد بود. اولین بخشی که در تحلیل تکنیکال می‌تواند به شما کمک کند بررسی روندها است. داده‌های تاریخی قیمت را برای روندها و الگوهایی که احتمالا نشان دهنده حرکات قیمتی در آینده باشد، بررسی کنید. سطوح حمایت و مقاومت را برای درک نقاط ورود و خروج احتمالی شناسایی کنید.

استفاده از روش‌های مبتنی‌بر تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال اطلاعات بسیار جزئی در اختیار شما قرار می‌هد که از طریق آن‌ها می‌توانید در مورد نقطه ورود درست تصمیم‌گیری کنید. حجم معاملات یکی از این اطلاعات است. حجم معاملات بالا قدرت یک روند را نشان می‌دهد و احتمالا خبر از ریزش یا صعود قیمت می‌دهد. از شاخص‌های تکنیکال نظیر میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI) و MACD برای تجزیه و تحلیل حرکت قیمت و شناسایی وضعیت خرید بیش از حد یا فروش بیش از حد استفاده کنید. الگوهای شمعی هم می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

این الگوها در واقع نمادی از چانه‌زنی خریداران و فروشندگان هستند و می‌توان از آنها مسیری برای خرید و فروش بیرون کشید. با این حال، مهمترین بخش تحلیل تکنیکال مدیریت سرمایه است. شما باید بدانید که دارایی‌ها را چطور بین سبد خود پخش کنید و میزان ضرر و سود موردنظرتان چقدر است.

لیست بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری در ۲۰۲۴

شکی نیست که وقتی بحث از معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌شود، بیت‌کوین و اتریوم همیشه در صدر لیست قرار دارند؛ این دو پروژه در بازار رمزارزها تثبیت شده هستند و هر سرمایه‌گذاری که به این حوزه علاقه‌مند است باید بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به این دو رمزارز تخصیص دهد.

با فرض این موضوع، ارزهای دیجیتال جدیدی عرضه شده‌اند که در بخش‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، افزایش مقیاس‌‌پذیری بلاکچین‌های لایه یک، رمزارزهای متاورسی، شبکه‌های اجتماعی و… در حال فعالیت هستند؛ پروژه‌هایی که با آغاز روند صعودی صنعت کریپتو، افزایش قیمت قابل‌توجهی یافتند و احتمالا در آینده نیز خواهند داشت. در ادامه مروری بر بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

۱. آربیتروم (ARB)

ارز دیجیتال آربیتروم (Arbitrum) یک پروژه لایه 2 در بلاکچین اتریوم است که برای بهبود مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه تراکنش در شبکه اتریوم طراحی شده است. لایه دوم در واقع بلاکچینی است که روی بلاکچین پایه فعالیت می‌کند و بخشی‌ از کارهای شبکه را کاهش می‌دهد. لایه دوم‌ها عناصر حیاتی برای بلاکچین‌های کند و شلوغ نظیر بلاکچین اتریوم هستند.

این رمزارز کاربردی از فناوری به نام Optimistic Rollup استفاده می‌کند که امکان پردازش تراکنش‌های خارج از زنجیره و سپس ارسال دوره‌ای خلاصه‌ای از آن تراکنش‌ها به شبکه اصلی اتریوم را فراهم می‌کند. آربیتروم هزینه و زمان مورد نیاز برای هر تراکنش را کاهش می‌دهد و اتریوم را مقیاس‌پذیرتر می‌کند. آربیتروم با استفاده از این فناوری، می‌تواند توان عملیاتی بالا و کارمزدهای پایین داشته باشد که آن را به یک راه‌حل جذاب برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و کاربرانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند از اکوسیستم اتریوم بدون مواجه شدن با محدودیت‌های هزینه‌های گس بالا و کندی مراحل انجام تراکنش‌ها، بهره ببرند.

آربیتروم (Arbitrum) از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024

چرا آربیتروم يکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

در فضای ارزهای دیجیتال تعداد زیادی پروژه لایه دوم برای بلاکچین اتریوم وجود دارند که آربیتروم بیشترین میزان حجم سرمایه قفل شده (TVL) را بین تمام آن‌ها دارد. به بیان بهتر، آربیتروم بیشترین حجم سرمایه را بین شبکه‌های لایه 2 دوم جذب کرده است. این مسئله وقتی اهمیتش بیشتر مشخص می‌شود که بدانید پروژه‌های لایه 2 در حال ترند شدن هستند و توانسته‌اند از نظر حجم سرمایه و میزان تراکنش سقف قبلی خود در بازار صعودی سال 2021 را هم بشکنند و تبدیل به یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های فضای بلاکچین شوند.

علاوه بر این، آربیتروم ارتباط نزدیکی با بنیاد اتریوم دارد. بنیان‌گذاران این پروژه بارها همکاری‌های مستقیمی با بنیاد اتریوم داشته‌اند و از سمت آن‌ها مورد حمایت واقع شده‌اند. همچنین این پروژه یک اکوسیستم بزرگ از برنامه‌های غیرمتمرکز دارد که شامل انواع صرافی‌های غیرمتمرکز، پروژه‌های صنعت بازی یا گیم فای (GameFi) و… می‌شود. این ارز دیجیتال که کمتر از ۳ سال است راه‌اندازی شده توانسته از نظر حجم مارکت جزو 30 پروژه برتر دنیای ارزهای دیجیتال قرار بگیرد و از نظر حجم معاملات جزو ده ارز دیجیتال برتر جهان است؛ این موارد نشان می‌دهد که آربیتروم پتانسیل این را دارد که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2024 باشد.

۲. اپتیمیزم (OP)

رمزارز اپتیمیزم (Optimisim) نیز به عنوان یک پروژه لایه 2 دیگر از اتریوم قصد دارد که به بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم بپردازد؛ این رمزارز همانند یک پروتکل اضافی روی بلاک چین اتریوم عمل می‌کند و هزینه تراکنش‌ها را پایین می‌آورد. سپس سرعت ثبت تراکنش‌ها را سریع‌تر می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، این رمزارز از روش‌های ثبت تراکنش خوشبینانه استفاده می‌کند و ثبت تراکنش‌ها بدون اینکه تراکنش از قبل بررسی شود، اتفاق می‌افتد. به این ترتیب، کاربران می‌توانند تراکنش‌ها را سریع پردازش کند. اپتیمیزم یکی از مهم‌ترین پروژه‌های لایه دوم است و رشد اکوسیستم آن نشان از پتانسیل بالای این ارز دیجیتال دارد.

چرا اپتیمیزم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

اپتیمیزم رقیب اصلی آربیتروم است؛ طوری که از نظر حجم سرمایه قفل شده و حجم بازار بسیار نزدیک هستند. در واقع این دو پروژه بار اصلی حجم تراکنش‌های اتریوم را به دوش می‌کشند و به همین دلیل می‌توان گفت که موفقیت آن‌ها برای اتریوم بسیار مهم است. به نظر می‌رسد OP در حال حاضر در یک چرخه گاوی قرار دارد. این توکن در حدود چند ماهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش قیمت یافته است. بلاکچین اپتیمیزم در مقاطع مختلفی از تراکنش‌های روزانه بیشتر و کارمزدهای ارزان‌تری نسبت به آربیتروم برخوردار بوده است.

هزینه انتشار داده در هر شبکه لایه دوم اتریوم بر حسب اتر

اکوسیستم اپتیمیزم از اکوسیستم آربیتروم کوچک‌تر است و برنامه‌های غیرمتمرکز کمتری روی این بلاکچین راه‌اندازی شده‌اند. با این حال، بسیاری از افراد معتقدند که اپتیمزم آنقدر پتانسیل دارد که در این زمینه هم از رقیب خود جلوتر بزند و این کوچک‌تر بودن اکوسیستم به معنای این است که شانس رشد بیشتر و متعاقبا افزایش قیمت بیشتری خواهد داشت. بنیاد اتریوم هم بارها از اپتیمیزم در رویدادهای مختلف حمایت کرده است. این موارد می‌توانند به طور جدی موجب تشویق سرمایه‌گذاران این پروژه شوند و احتمالا اپتیمیزم  را به یک گزینه مطلوب برای سرمایه‌گذاری در آینده تبدیل کند.

۳. سلستیا (TIA)

پروژه رمزارزی سلستیا (Celestia) یک پلتفرم ماژولار است که برای رسیدگی به چالش‌های مقیاس‌پذیری و در دسترس بودن داده‌ها در اکوسیستم بلاکچین طراحی شده است. ویژگی‌های اصلی سلستیا این است که می‌تواند توابع را به چندین زنجیره تقسیم کند و مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری را بهینه سازد. این رویکرد منحصربه‌فرد به سلستیا اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی از تراکنش‌ها را به‌طور کارآمد پردازش کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که داده‌های این تراکنش‌ها به صورت ایمن در دسترس هستند. همه اینها به لطف استفاده از فناوری معروف Cosmos SDK و قابلیت‌های منحصر به فرد اثبات سهام این نوع شبکه‌ها امکان‌پذیر است.

راه‌اندازی یک بلاکچین در حالت عادی نیازمند یک تیم فنی از برنامه‌نویس‌ها و مجهز بودن به برخی ابزارها است. در حالی که سلستیا به هر کسی در جهان اجازه می‌دهد تنها در چند دقیقه بلاکچین خود را ایجاد کند؛ این قابلیت دسترسی، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان، کارآفرینان و شرکت‌ها باز می‌کند تا از فناوری بلاکچین بدون نیاز به تخصص فنی گسترده استفاده کنند.

چرا سلستیا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

بلاکچین‌های ماژولار در حال ترند شدن هستند و سلستیا بهترین پروژه بلاکچین ماژولار امسال است. رشد سریع قیمت این ارز دیجیتال فقط چند روز بعد از راه‌اندازی پروژه نشان داد که تقاضا برای این پروژه و راه‌اندازی بلاکچین بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی چقدر زیاد است. ارزش بازار سلستیا توانست در همان روز از 1 میلیارد دلار بگذرد و در حال حاضر در رتبه 34 از نظر حجم بازار قرار دارد. با این حال، اگر حجم معاملات ارزهای دیجیتال را در نظر بگیریم، سلسیتا جزو 20 ارز دیجیتال جهان با بیشترین حجم معاملات است.

۴. آپتوس (APT)

رمزارز آپتوس (Aptos) یک پلتفرم غیرمتمرکز است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد داده‌ها، تراکنش‌ها و دارایی‌های خود را به طور ایمن و کارآمد مدیریت کنند. این پلتفرم دارای قابلیت‌هایی برای قراردادهای هوشمند پیشرفته است که از زبان برنامه نویسی Move استفاده می‌کند. این زبان برنامه نویسی چند سال پیش توسط شرکت فیس بوک، برای راه‌اندازی بزرگترین پروژه آن یعنی پروژه ارز دیجیتال ناتمام Libra/Diem ایجاد شد. در واقع، آپتوس از بسیاری از پایه‌های تکنولوژیکی Libra/Diem استفاده می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها، موتور اجرای موازی، ویژگی‌های امنیتی سطح بالا و هزینه‌های پایین تراکنش هستند.

چرا آپتوس يکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

آپتوس جزو بااعتبارترین پروژه‌های ارز دیجیتال دنیا است و حجم بازار آن در چند روز بعد از راه‌اندازی به سرعت از 1 میلیارد دلار عبور کرد. یکی از علت‌های اصلی رشد پروژه آپتوس، تیم آن است؛ تیمی که در واقع از همان توسعه‌دهنده‌های Diem تشکیل شده که تصمیم گرفته‌اند این بار بدون حمایت فیس بوک (متای کنونی) این پروژه را جلو ببرند و با سرمایه‌گذاران بزرگی همکاری دارند که به رشد این پروژه کمک می‌کنند. به گفته برخی تحلیلگران، تیم توسعه دهنده آپتوس به راحتی می‌توانند که این رمزارز را به سطحی ارتقا دهند که پنج شرکت بزرگ دنیا (اپل، متا، مایکروسافت، گوگل، آمازون) را برای انواع همکاری‌ها متصل کند.

۵. تون کوین (TON)

یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان از نظر حجم بازار که هفت میلیارد دلار ارزش دارد، پروژه تون کوین (Toncoin) است. ارز دیجیتالی که توانسته در کمتر از ۲ سال به این سطح برسد. این پروژه که در ابتدا با نام شبکه باز تلگرام (The Open Network) شناخته می‌شد، یک بلاک چین و ارز دیجیتال است که توسط برادران دوروف (سازندگان تلگرام) طراحی شده و تقریبا همه طرفداران اپلیکیشن تلگرام با نام تون کوین آشنا هستند. تون کوین به صورت غیررسمی، ارز دیجیتال تلگرام است.

ارز دیجیتال تون کوین از یک شبکه سه لایه تشکیل شده است؛ در لایه اول، زنجیره اصلی وجود دارد که با الگوریتم قدرتمند اثبات سهام کار می‌کند که به آن سرعت، مقیاس‌پذیری و امنیت عالی می‌دهد. در سطح دوم، زنجیره‌های کار وجود دارند که زنجیره‌های ثانویه متصل به شبکه اصلی هستند و می‌توانند تا 2 به توان 32 بلاک‌چین را به شبکه TON وصل کند. سطح سوم، زنجیره‌های شاردینگ هستند. شاردینگ، زنجیره‌هایی برای خرد کردن بخشی از بار تراکنش لایه دوم هستند و نقش آنها افزایش مقیاس‌پذیری، تقسیم کار و موازی‌سازی فرآیند ثبت تراکنش است. این طراحی باعث شده تون کوین یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌های دنیا باشد و بتواند به راحتی با پروژه‌هایی از جمله پولکادات، سولانا و کازماس رقابت کند. ارز دیجیتال این پروژه کاربردهای فراوان دیگر نظیر کسب درآمد نیز دارد.

چرا تون کوین يکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

تون کوین یک برتری نسبت به کل ارزهای دیجیتال دیگر دارد و آن هم حمایت تلگرام و پاول دورف از آن است. این ارز دیجیتال با اپلیکیشن تلگرام ادغام شده و 500 میلیون کاربر تلگرام می‌توانند با دو کلیک روی اپلیکیشن تلگرام خود و ولت تعبیه شده در تلگرام از تون کوین استفاده کنند. تلگرام قصد دارد برنامه‌های ویژه‌ای برای این پروژه راه‌اندازی کند که از جمله آن‌ها، امکان کسب درآمد کانال‌های تلگرام است که کار پرداخت آن را با کوین‌های TON انجام می‌شود. تون می‌تواند با حمایت تلگرام رشد قیمتی زیادی داشته باشد و جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در چند سال آینده باشد.

۶. اینجکتیو (INJ)

ارز دیجیتال اینجکتیو (Injective) یک پروتکل غیرمتمرکز است که به دنبال ارائه قابلیت‌های معاملاتی در بازارهای مشتقه است. به این ترتیب، کاربران اینجکتیو می‌توانند در هر بازار مشتقه به انتخاب خود و به روشی کاملاً غیرمتمرکز معامله کنند. برای این منظور، اینجکتیو یک DEX را توسعه داده است که به طور کامل روی یک زنجیره جانبی با قابلیت‌های زنجیره‌ای متقابل اجرا می‌شود و مقیاس‌پذیری عالی و هزینه‌های عملیاتی نسبتا کمتری در مقابل نمونه‌های سنتی خود دارد.

اینجکتیو (INJ): از بهترین پروژه‌های رمزارزی برای سرمایه گذاری

زنجیره جانبی اینجکتیو با استفاده از فناوری Cosmos SDK ساخته شده است که به لطف استفاده از این فناوری می‌تواند به هدف خود برسد و در عین حال بخشی از اکوسیستم عظیم مالی باشد. ایجاد بازارهای مشتقه، معاملات مشتقه، سهامداری در استخر بیمه، ارائه خدمات صرافی غیرمتمرکز و سیستم حکمرانی غیرمتمرکز از جمله ویژگی‌های این پروژه هستند.

ارز دیجیتال اینجکتیو می‌تواند در فرآیند استیک کردن و خرید و فروش در بازار مشتقه به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار بگیرد که اهمیت استفاده از این ارز دیجیتال را بالاتر می‌برد. در واقع در بازارهای مشتقه این پلتفرم، اگر کسی نیاز داشته باشد که فورا وثیقه قرار دهد تا در معامله ضرر متحمل نشود باید اینجکتیو بخرد که این تقاضای ناگهانی خود باعث رشد قیمت ناگهانی این ارز دیجیتال می‌شود.

چرا اینجکتیو یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

مشکلات قانونی که برای صرافی‌های متمرکز در سال 2022 و 2023 ایجاد شد، باعث شد که کاربران رو به استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بیاورند که در زمینه بازارهای مشتقه فعالیت دارند. رشد قیمت خیره کننده اینجکتیو (بیشتر از 10 برابر در 1 سال) و رشد عجیب تعداد کاربران این پروژه باعث شد که توجه همه به این پروژه جلب شود و در حالی که بازار صعودی هنوز شروع نشده، این ارز دیجیتال توانست سقف قیمت جدیدی ثبت کند و از نظر حجم بازار از 1 میلیارد دلار بگذرد.

۷. لیدو (LDO)

اتریوم، دومین ارز دیجیتال جهان و بزرگترین بلاکچین از نظر تعداد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، سال 2023 الگوریتم ثبت تراکنش خود را از POW به POS تغییر داد؛ این یعنی اتریوم استخراج نمی‌شود و به جای آن کاربران می‌توانند کوین‌های ETH خریداری و در شبکه قفل کنند تا سود به دست آورد. روی شبکه اتریوم، یک میزان حداقلی اتریوم باید خریداری کنید تا بتوانید در این فرآیند شرکت کنید که رقم نسبتا بالایی است؛ پروژه‌های نظیر ارز دیجیتال لیدو (Lido DAO) در همین راستا فعالیت می‌کنند.

به عبارت دیگر، افرادی که توانایی خرید چندین اتریوم ندارند، می‌توانند از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند لیدو مقداری کمی اتریوم بخرند و اتریوم خود را قفل کنند. سپس از طریق ثبت تراکنش روی شبکه اتریوم سود به دست آورند. در واقع لیدو یک پلتفرم برای آسان‌کردن و کسب درآمد از طریق ثبت تراکنش‌های اتریوم است که بزرگترین پلتفرم در نوع خود نیز محسوب می‌شود.

چرا لیدو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

جواب این سوال سخت نیست. لیدو توانسته بیشتر از هر پروژه ارز دیجیتال دیگر، کاربرهای بلاکچین اتریوم و کسب درآمد از آن را در دسترس‌تر کند؛ طوری که بیشترین تعداد اتریوم قفل شده در جهان را دارد. در واقع، سهم لیدو از بازار ثبت تراکنش‌های شبکه اتریوم اختلاف بسیار زیادی با رقیبانش دارد به این صورت که گفته می‌شود نزدیک به شصت درصد اتریوم‌هایی که در فرآیند ثبت تراکنش POS شرکت می‌کنند در لیدو قفل شده‌اند.

این یعنی لیدو در استخرهای خود بیشترین جفت ارز لیدو-اتریوم را دارد. این ارز دیجیتال جامعه طرفداران بسیار قوی و برنامه نویسانی دارد که در بنیاد اتریوم تجربه فعالیت دارند و مورد حمایت بنیاد اتریوم است. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی پروتکل‌های استیکینگ غیرمتمرکز دارید، لیدو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی شما باشد.

۸. بلر (BLUR)

بلر (Blur) بازاری است که امکان خرید و فروش NFT‌های مبتنی بر اتریوم را فراهم می‌کند و بیشترین کاربران را در این زمینه دارد.به ویژه، کاربران این بازار غیرمتمرکز، خریداران و فروشندگان حرفه‌ای NFT هستند. این پلتفرم ویژگی‌های مختلفی مانند معاملات دسته‌ای و سواپ، معاملات توکن‌های غیرقابل معاوضه و امکان خرید NFT از سایر صرافی‌ها با نقدینگی فوری ارائه می‌دهد. پروژه بلر به دلیل عدم دریافت کارمزد تراکنش و داشتن توکنومیک قوی مورد توجه قرار گرفته است.

بلر: پلتفرم ساخت NFT و فروش آن

چرا بلر یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در 2024 است؟

بلر، بزرگترین بازار غیرمتمرکز NFT در جهان است و در سال قبل توانست از رقیب بزرگ خود یعنی اوپن سی (Opensees) جلو بزند. توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT یکی از بازارهای نوظهورند که در سال 2021 ترند اصلی کریپتو شدند و صدها شخص مشهور مانند دونالد ترامپ اقدام به راه‌اندازی کالکشن‌های خود از این طریق کردند. اگر سال 2024 هم NFT‌ها بتوانند ترند اصلی شوند، بلر می‌تواند پیشرو بازار ارزهای دیجیتال شود.

بنیانگذاران بلر به دنبال راه‌اندازی یک پروژه موازی لایه دوم هستند که از توکن Blur برای اهدای پاداش به کاربران استفاده می‌کند. این خبر در همان ابتدای راه‌اندازی باعث رشد قیمت Blur شد و انتظار می‌رود که رشد بیشتری نیز در ادامه داشته باشد. تیم بلر توان مارکتینگی بسیار بالایی از خود نشان داده و این ویژگی باعث شده همیشه کمپین‌های خاص برای جذب کاربر داشته باشند و بتوانند با بزرگترین پروژه‌های فضای کریپتو حتی رقبای خود نظیر اوپن سی همکاری داشته باشند.

۹. پیث (PYTH)

پروژه ییث نتورک (Pyth Network) اوراکلی است که در ابتدا برای بلاک چین سولانا (SOL) طراحی شد و بعداً بر اساس فناوری سولانا در زنجیره خود، تبدیل به یک شبکه به نام Pythnet شد. این پروژه در وب سایت خود ادعا می‌کند که فیدهای داده خود را در فواصل زمانی 300-400 میلی ثانیه به روز می‌کند. این در حالی است که چین لینک به عنوان رقیب این پروژه همین کار را در چند دقیقه تا چند ساعت انجام می‌دهد.

در اغلب بازارهای مالی، اطلاعات مهم و محرمانه این حوزه، از جمله قیمت سهام، کالا و نرخ ارز، تنها برای نهادهای بنیادی مانند بانک‌ها و صندوق‌های تامینی قابل دسترسی است. شبکه پیث چنین داده‌هایی را برای مخاطبان گسترده‌تر، از جمله کاربران، توسعه‌دهندگان و برنامه‌های کاربردی مالی غیرمتمرکز فراهم می‌کند. داده‌های Pyth، نظیر قیمت دارایی‌هایی مانند سهام تسلا، برای پلتفرم‌های وام‌دهی، صرافی‌های غیرمتمرکز، صرافی‌های مشتقه و مدیریت پورتفولیو حیاتی هستند و تقریبا همه این پروژه‌ها به یک اوراکل متصل هستند.

چرا پیث یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

اوراکل‌ها همیشه یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌ها برای بلاکچین بوده‌اند و تعداد این پروژه‌ها در عین حال کم است. این نوع پروژه‌ها ارتباط بلاک‌چین با دنیای خارج از بلاکچین را ایجاد می‌کنند و هر نوع داده که بخواهند می‌توانند برایشان فراهم کنند؛ بنابراین این پروتکل‌ها نقشی محوری در اتصال پایگاه‌های داده ایزوله مالی سنتی با ماهیت باز و توزیع شده فناوری بلاکچین ایفا می‌کنند.

اگر پروژه چین لینک و اهمیتی که برای اکوسیستم کریپتو دارد را بررسی کنید متوجه می‌شوید که رشد قیمتی این پروژه در طی پنج سال اخیر تصادفی نیست چون اوراکل‌ها نیاز بسیار خاصی را برای بلاک چین فراهم می‌کنند. پیث جدیدترین اوراکلی است که به پشتوانه شبکه سولانا قصد دارد اولین رقیب جدی چین لینک باشد. سرعت رشد این شبکه از طریق اتصال به 35 بلاک‌چین و 95 مارکت غیر کریپتویی در کمتر از یک سال نشان می‌دهد که سال 2024 احتمالا رشد قیمتی چشمگیری خواهد داشت.

۱۰. اکسلار (AXL)

ارز دیجیتال اکسلار (Axelar) پلتفرم بلاکچین و ارز دیجیتالی است که هدف آن ارائه یک شبکه غیرمتمرکز برای ارتباطات متقابل زنجیره‌ای و قابلیت همکاری بلاکچین‌ها است. این پروژه به گونه‌ای طراحی شده که امکان انتقال یکپارچه دارایی‌ها و داده‌ها را در شبکه‌های مختلف بلاکچین فراهم می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد با هم کار کنند و اطلاعات را به صورت امن به اشتراک بگذارند. در واقع، هدف اکسلار ایجاد پلی بین بلاکچین‌های مختلف است.

اکسلار: از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024

اکسلار از یک پروتکل منحصر به فرد به نام Axelar Consensus Protocol (ACP) برای فعال کردن ارتباطات زنجیره‌ای استفاده می‌کند. این پروتکل تضمین می‌کند که تراکنش‌ها و انتقال داده‌ها در زنجیره‌های بلوکی مختلف ایمن و قابل تأیید هستند.

چرا اکسلار یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در 2024 است؟

همانطور که می‌دانید پروژه‌ای که کاربرد عملی نداشته باشد، رشد قیمت هم نخواهد داشت و پروژه‌ای که کاربرد عملی و حیاتی داشته باشد همیشه رشد خواهد کرد. اکسلار یکی از مهم‌ترین نیازهای بلاکچین یعنی جدا بودن بلاکچین‌های مختلف از هم را حل می‌کند. این پروژه زیرساخت پل زدن نزدیک به ۵۰ بلاکچین مختلف است و بیشتر از 75 میلیارد تراکنش را در مدت کوتاهی از زمان راه‌اندازی در سال 2022 پردازش کرده است.

زمانی که در سال 2023 چند پروژه بریج هک شدند یا نتوانستند به کار خود ادامه بدهند، بلاکچین‌های مختلف همیشه اکسلار را به عنوان یک زیرساخت مطمئن مدنظر داشتند و آن را جایگزین کردند. اکسلار، از بزرگترین صرافی دنیا یعنی کوین بیس جذب سرمایه کرده و یکی از بلاکچین‌های سریع و در حال رشد است. اما قدرت مارکتینگی بالا و نزدیک بودن به سیلیکون ولی در آمریکا باعث شده تا بتواند با شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، جی پی مورگان و مسترکارت در زمینه ایجاد زیرساخت همکاری داشته باشد.

۱۱. سویی (SUI)

سویی (Sui) به عنوان یک بلاکچین لایه 1 قصد دارد که مشکلات مرتبط با وب ۳ را رفع کند. این پروژه به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتال‌های وب ۳، بیشتر روی کاهش تاخیر در اجرای قراردادهای هوشمند و تغییراتی در نوع ثبت تراکنش برای مقیاس‌پذیری بیشتر در فناوری بلاکچین متمرکز شده است. سویی، می‌تواند تراکنش‌ها را به شکل موازی ثبت کند که این نوع ثبت تراکنش باعث می‌شود که سریع‌تر و ارزان‌تر شوند. شبکه Sui مبتنی بر پشتیبانی از اجرای قراردادهای هوشمند است و زبان برنامه نویسی آن Move است. پایه مهم کل شبکه، موتور اجماع آن است که یک نوآوری برای ثبت تراکنش محسوب می‌شود.

چرا سویی یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

سویی، بلاکچین دوقلوی آپتوس است، چرا که نقطه اشتراک‌های زیادی با هم دارند. تکنولوژی و زبان برنامه‌نویسی خاص یکسانی دارند و البته تیم آنها قبلا همکار بوده‌اند. سویی در واقع توسط گروهی از افراد باتجربه (Mysten Labs) درست شده که از دل پروژه Diem شرکت متا بیرون آمده و چند نفر از پروژه‌های موفق دیگه به این تیم اضافه شده است.

تیم سویی با توجه به سابقه تیمش دسترسی زیادی به شرکت‌ها برای همکاری و پیشبرد اهدافش دارد و توانسته در قدم اول از چندین سرمایه‌گذار بزرگ حوزه کریپتو مبلغی نزدیک به 350 میلیون دلار جذب سرمایه کند تا ایده‌های خود را پیش ببرد و این مسئله نشان می‌دهد که این بلاکچین آینده بسیار روشنی خواهد داشت. در حال حاضر کاربران سویی 300 میلیون دلار روی این شبکه قفل کرده‌اند که باعث شده که یکی از بلاکچین‌ها با بیشترین میزان سرمایه قفل شده باشد.

۱۲. آرکهام (ARKM)

رمزارز آرکهام (Arkham) یک پلتفرم آنالیز کیف پول در فضای دیجیتال است که می‌تواند از طریق هوش مصنوعی ردیابی کند که چه کیف پولی در حال خرید و فروش است و مهمتر از همه می‌تواند هویت کیف پول‌ها را شناسایی کند. این پلتفرم می‌تواند مسیر یک تراکنش را هم دنبال کند و ردیابی کند که یک ارز از چه مسیری بین افراد جا به جا شده است.

از آن جایی که همه بلاکچین‌ها به شکل ناشناس طراحی شده‌اند، وجود یک پروژه برای شناسایی هویت کیف پول‌ها یکی از ایده‌های جذاب برای دولت‌ها، شرکت‌ها و قانون‌گذاران، کاربران و نهنگ‌ها است؛ زیرا می‌توانند با توجه به نیاز خود ردیابی کنند که دیگران در بازار کریپتو چه رفتاری دارند. آرکهام تحت حمایت بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس است. پلتفرم این پروژه یک بخش غیر رایگان برای خرید و فروش داده دارد که فقط با توکن ARKH یعنی توکن همین پروژه قابل خرید و فروش است. به همین دلیل در واقع آرکهام بستری برای خرید و فروش داده هم هست.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

چرا آرکهام یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در 2024 است؟

هوش مصنوعی بعد از رایج شدن پلتفرم‌هایی مانند بینگ و چت جی پی تی امروزه تبدیل به یکی از ترندهای جهانی شده و ردپای آن در رشد قیمت توکن‌های حوزه هوش مصنوعی نیز در اواخر سال 2022 کاملا مشخص بود. آرکهام به عنوان یکی از پروژه‌های این حوزه، احتمالا بعد از ترند شدن دوباره توکن‌های هوش مصنوعی عملکرد قابل توجهی خواهد شد. همچنین برگ برنده دیگر این پروژه برآورده کردن نیازهای شرکت‌هایی است که بعد از ایجاد امکان خرید و فروش بیت‌کوین در بورس آمریکا، علاقمند هستند که به این حوزه بیشتر وارد شوند.

۱۳. رندر (RNDR)

یکی از ارزهای دیجیتالی که در سال 2023 رشد قیمت بسیار بالایی داشت، ارز دیجیتال رندر (Render) بود. رندر یک ارز دیجیتال است که در شبکه بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و توسط تیم OTOY توسعه یافته که فناوری گرافیک کامپیوتری را برای صنایعی مانند بازی‌های ویدیویی و فیلم ارائه می‌کند.OTOY فناوری رندر را برای شرکت‌هایی در صنایع مختلف از جمله بازی و فیلم ارائه می‌کند. این تیم سابقه فعالیت با برندهای بزرگی مانند HBO، فیس بوک و گوگل را دارند.

چرا رندر یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

ژول اورباخ، مدیر عامل و بنیانگذار OTOY، سال‌ها دیدگاه خود را در مورد سیستم رندرینگ توزیع شده بیان کرده است که پروژه RNDR تحقق این چشم‌انداز است. این رشد استفاده از سیستم‌های رندر توزیع شده به خاطر نیاز به پردازش خصوصا در روند رو به رشد هوش مصنوعی است که به پردازش بسیار سنگینی نیاز دارد. هوش مصنوعی به عنوانی یک ترند جهانی، در سال 2024 هم مسیر همگانی شدن خود را ادامه می‌دهد و پروژه‌هایی مانند رندر با تقاضای زیادی روبرو خواهند شد.

۱۴. ورلد کوین (WLD)

اگر علاقمندان به تکنولوژی که با ارزهای دیجیتال کمتر آشنا هستند بپرسید که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2024 چیست، احتمالا اکثر آن‌ها به ارز دیجیتال ورلد کوین (Worldcoin) اشاره می‌کنند. این پروژه ویژگی خاصی دارد که در بقیه پروژه‌های ارز دیجیتال کمتر دیده می‌شود و آن هم مقبولیت جمعی است. ورلد‌کوین توسط مدیر عامل شرکت معروف OpenAI راه‌اندازی شده است که همه آخرین محصول آن یعنی چت جی پی تی را به یاد دارند. شهرت این شرکت باعث شد که در یک روز تعداد کاربرانی که برای استفاده از پلتفرم آن ثبت نام کردند از 2 میلیون نفر بگذرد.

ورلد کوین به دنبال ایجاد یک شبکه مالی و هویت فراگیر جهانی است که متعلق به اکثریت آدم‌ها باشد. تمرکز آن بر ایجاد هویت برای افراد روی بلاکچین است و این کار را از طریق سخت‌افزارهای بیولوژیکی انجام می‌دهد. Orb دستگاهی است که برای اسکن چشم افراد و ایجاد یک هویت دیجیتال منحصر به فرد در این پروژه استفاده می‌شود. این دستگاه به شکل یک توپ نقره‌ای به اندازه یک توپ بولینگ است و عنبیه چشم را الگوبرداری می‌کند. پس از آن کاربران این ارز دیجیتال هویت یکتای جهانی خود را روی این بلاکچین ایجاد می‌کنند.

چرا ورلد کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

اعتبار تیم سازنده این پروژه آنقدر در اکوسیستم‌های استارتاپی آمریکا بالاست که بتوان به این پروژه نگاه بلندمدت داشت. سم آلتمن، مدیر عامل شرکت مالک چت جی پی تی هنوز هم مدیر عامل این پروژه است و سرمایه‌گذاران بسیار موفقی را توانسته به سرمایه‌گذاری روی این پروژه متقاعد کند. با این حال، هویت گره گمشده بلاکچین نیز هست و این پروژه روی یکی از مهم‌ترین مشکلات بلاکچین دست گذاشته است. بلاکچین‌های دیگر، امکانی برای ثبت هویت افراد ندارند و این مساله علت اصلی جنگ دولت‌ها به عنوان نهادهای ناظر بر پول‌های مردم است. این پروژه اگر بتواند مسئله هویت را حل کند، راه ورود را برای شرکت‌های بیشتر به بازار ارزهای دیجیتال باز خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

۱۵. سی (SEI)

پروژه سی (Sei) یک بلاک چین لایه 1 منبع‌باز است که به طور خاص برای معامله و خرید و فروش طراحی شده است. بلاکچین‌های دیگر به شکل خاص برای ثبت تراکنش طراحی و راه‌اندازی می‌شوند و به صورت ذاتی هیچگونه بهینگی یا امکاناتی برای ترید کردن ندارند.

در این بلاکچین چند لایه، هر لایه پشته خود را بهینه می‌کند تا بهترین زیرساخت را برای ترید در برنامه‌ها در بخش‌های مختلف مانند بازی، NFT و دیفای (DeFi) ارائه دهد. Sei با ارائه سریع‌ترین روش ثبت تراکنش، چالش‌های مقیاس‌پذیری را که صرافی‌ها در دیگر بلاکچین‌های لایه 1 با آن مواجه هستند، برطرف می‌کند. این مساله از طریق بهینه‌سازی‌های مختلف، از جمله اجماع توربوی دوقلو، موازی‌سازی ثبت سفارش و موتور تطبیق سفارشات بومی به دست می‌آید.

سی امنیت، مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری را در اولویت قرار می‌دهد و کاملاً منبع‌باز و کاربر محور است. اجرای یک نود کامل Sei امکان مشارکت در عملیات شبکه مانند اعتبارسنجی تراکنش‌ها، اجماع و پخش رویداد را می‌دهد. نودهای ثبت‌کننده تراکنش با ایجاد بلاک‌های جدید از طریق رای‌گیری خودکار، نقش مهمی در بلاکچین ایفا می‌کنند.

این پروژه همچنین موازی‌سازی را برای بهینه‌سازی قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند پردازش تراکنش‌های همزمان را برای مدیریت بارهای بالاتر، تعریف وابستگی به منابع و سفارشی کردن تراکنش‌ها فعال کنند.

چرا سِی یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

اگر اهمیت صرافی‌های غیرمتمرکز را بدانید، حتما خواهید فهمید که پروژه Sei چقدر ارزشمند است. به عنوان مثال اتریوم را در نظر بگیرید که یک بلاکچین برای ثبت تراکنش است و در عین حال چندین صرافی غیرمتمرکز از جمله یونی سواپ، سوشی سواپ، بالانسر و… امکان خرید و فروش اتریوم و ارزهای دیجیتال روی اتریوم را فراهم می‌کنند. پروژه Sei امکان اجرای هر دوی این فرآیندها را دارد و در واقع یک بلاکچین غیرمتمرکز است که به شکل یک صرافی غیرمتمرکز طراحی شده است.

رشد بسیار زیاد صرافی‌های غیرمتمرکز در سال 2022 و 2023 احتمالا در سال 2024 چندین برابر خواهد شد و سی می‌تواند از طراحی خاص خود سود ببرد. رشد ۷ برابری قیمت این ارز دیجیتال در اواخر سال 2023 و رسیدن به ارزش بازار 1 میلیارد و 700 میلیون دلار، نشان داد که پتانسیل بالایی دارد. سرمایه‌گذاران قوی پشت این پروژه نظیر کوین بیس، بزرگترین صرافی متمرکز آمریکا نیز حتما به موفقیت این پروژه کمک خواهند کرد.

۱۶. یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ (Uniswap) بزرگترین پروتکل صرافی غیرمتمرکز موجود است که بیش از 7 میلیارد دلار TVL دارد. ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI) توکن تحت حاکمیت این پروژه است که آن را تقویت می‌کند. صرافی همتا به همتای یونی سواپ با بکارگیری بازارسازان خودکار، نقدینگی را برای صدها ارز دیجیتال ERC-20 مختلف فراهم می‌کند. Uniswap که در سال 2018 راه‌اندازی شد، اولین DEX بود که به طور گسترده مورد پذیرش قرار گرفت. طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی DefiLlama، پروژه یونی سواپ در حال حاضر هفتمین پروتکل بزرگ مالی غیرمتمرکز از نظر ارزش کل قفل شده است.

چرا یونی سواپ یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 است؟

آینده رمزارز یونی سواپ امیدوارکننده است، زیرا با راه‌اندازی نسخه‌های پیشرفته خود یعنی Uniswap V3 واضح است که ویژگی‌هایی مانند نقدینگی متمرکز و کارمزدهای انعطاف‌پذیر را معرفی می‌کند. سپس از این طریق تعهد خود را به نوآوری در تجارت غیرمتمرکز نشان می‌دهد. شهرت یونی سواپ و پایگاه کاربر گسترده این صرافی که به عنوان چراغی در چشم‌انداز رو به رشد بخش DeFi قرار دارد، آن را برای رشد قابل توجه، به ویژه با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی، قرار می‌دهد.

با این حال، پایداری به توانایی یونی سواپ برای انطباق با نیازهای کاربر، پیشگامی در نوآوری‌های کاربر محور و حرکت در چشم‎‌انداز نظارتی در حال تحول بستگی دارد. چابکی و آینده‌نگری برای موفقیت مداوم Uniswap در فضای پویا DeFi بسیار مهم است. اغلب تحلیل‌گران در پیش‌بینی‌های قیمتی خود از آینده رمزارزها، تجزیه و تحلیل سودآوری برای UNI در سال‌های آینده ارائه می‌دهند.

۱۷. نیر پروتکل (NEAR)

پروژه نیر پروتکل (Near Protocol) یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین کاربردی در صنعت ارزهای دیجیتال است. پروتکل NEAR که در ابتدا توسط یک تیم کوچک در سانفرانسیسکو تأسیس شد، به سرعت نفوذ خود را گسترش داد و با غول‌های صنعت از جمله گوگل وارد همکاری شد. در نتیجه، از زمان پیدایش خود شاهد یک سیر صعودی ثابت بوده است. این پروژه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که بر اساس مدل اجماع اثبات سهام ساخته شده است. این برنامه ایجاد شد تا توسعه‌دهندگان را قادر سازد که به سرعت و به راحتی برنامه‌های خود را با حداقل هزینه‌ها بسازند، گسترش دهند و مقیاس‌پذیر کنند. برخلاف سایر پلتفرم‌های بلاکچینی، NEAR از طریق کیف پول‌ها و کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK)، یک فضای کاربرپسند و مناسب برای کاربران ارائه می‌دهد.

همکاری گوگل با نیر پروتکل

چرا NEAR یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در 2024 است؟

پروتکل NEAR با تاکید بر مقیاس‌پذیری، قابلیت استفاده و سازگاری با توسعه‌دهندگان، خود را در بازار ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. هدف آن تسهیل ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApps‌ها و قراردادهای هوشمند است که هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای کاربران نهایی ارائه می‌شود. فناوری نوآورانه و رویکرد کاربر محور NEAR آن را برای پذیرش جریان اصلی برنامه‌های مبتنی‌بر بلاکچین جذاب می‌کند.

با تمرکز بر تجربه کاربر و ابزارهای توسعه‌دهنده، پروتکل NEAR در مسیر رشد قابل‌توجهی در اکوسیستم برنامه غیرمتمرکز قرار گرفته است. پتانسیل آن برای ایجاد اختلال در صنایع سنتی و به دست آوردن سهم بازار آن‌ها در فضای بلاکچین، نیر پروتکل را به یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب در طول چند سال آینده، به ویژه برای کسانی که علاقه‌مند به راه‌حل‌های فناوری نوآورانه هستند تبدیل می‌کند.

۱۸. آوالانچ (AVAX)

در سال 2020، تیمی به نام «آوا لبز» (Ava Labs) به هدف ایجاد یک شبکه بلاکچینی قوی، ایمن و کارآمد برای dAppها، روش‌های اولیه پرداخت منحصر به فرد و ارتباط بلاکچین‌های مختلف، پروژه آوالانچ (Avalanche) را معرفی کرد. این پروتکل که توکن تحت حاکمیتی آن AVAX است، با رویکرد تکنولوژیکی و انقلابی خود، اقتصاد توکن‌سازی‌شده جدیدی را توسعه می‌دهد که شامل تجارت یکپارچه دارایی فیزیکی و مجازی، برنامه‌های اولیه پرداخت مدولار و محصولات مشتقه، داده‌های خصوصی وب ۳.۰ و برنامه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر خواهد شد.

آوالانچ یکی از سریع‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال قراردادهای هوشمند در صنعت بلاکچین است که توان پردازش 4500 تراکنش در ثانیه را دارد. تعداد بالای اعتبارسنج‌ها در شبکه PoS این رمزارز، کارایی آن را تضمین می‌کند. علاوه بر این، شبکه Avalanche یک پلتفرم سریع، کم هزینه و سازگار با محیط زیست است.

چرا آوالانچ یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در 2024 است؟

آوالانچ و دیگر شبکه‌های ارزهای دیجیتال، نسل بعدی پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب هستند. اغلب شبکه‌های بلاکچینی اولیه به هدف انتقال پول مجازی در سراسر جهان توسعه یافتند. موج بعدی این پروژه‌ها به منظور گسترش این فناوری راه‌اندازی شدند که امکان ساخت dApp‌های قابل برنامه‌ریزی، ایجاد توکن‌های غیرقابل‌تعویض DeFi ،NFT و سایر برنامه‌های کاربردی درآمدزا را فراهم کند.

با این حال، این سیستم‌ها به دلیل پیامدهای هزینه بالا برای انجام تراکنش‌ها و سرعت پایین تراکنش، دامنه محدودی از موارد استفاده را ارائه می‌کنند. نسل سوم شبکه‌های ارزهای دیجیتال قصد دارند طیف گسترده‌تری از برنامه‌های غیرمتمرکز را روی بلاک‌چین‌های ارزان‌تر و سریع‌تر جای دهند و آینده‌ای چند زنجیره‌ای را با بسیاری از اکوسیستم‌ها که در سرعت، ایمنی و سفارشی‌سازی با هم رقابت می‌کنند، فراهم کنند. آوالانچ جزو نسل سوم پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین است که می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در آینده باشد.

19. ارزهای فعال در حوزه توکن‌سازی RWA

دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) اشیایی هستند که دارای نوعی ارزش مادی یا حتی نامشهود هستند، مانند طلا، هنرهای زیبا، املاک و غیره. این دارایی‌های متصل به دنیای واقعی در سال 2024 فراتر از فضای فیزیکی گسترش خواهند یافت؛ این موجودیت‌های مرسوم اکنون به لطف توسعه صنعت رمزارزها و فناروی بلاکچین، یک نماینده متمایز در شبکه‌های مبتنی‌بر دفتر کل توزیع شده دارند. مفهومی که در صنعت توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی یا توکن‌سازی RWA معرفی شده است. پروژه‌های زیادی نظیر اوندو فایننس (ONDO)، رمزارز گلدفینچ (GFI) و… در این زمینه فعالیت می‌کنند.

چرا ONDO و GFI از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2024 هستند؟

اوندو فایننس (Ondo Finance) یک پلتفرم غیرمتمرکز است که توکن‌سازی RWA را در بلاکچین ارائه می‌دهد. این پروتکل به کاربران کمک می‌کند تا کالاها، املاک و مستغلات، کلکسیون‌های دیجیتال و سایر چیزها را در بلاکچین به طور کارآمد و ایمن توکن کنند. هدف ONDO فراهم آوردن امکان مالکیت کسری دارایی‌ها و دموکراتیک کردن فرصت‎‌های سرمایه‌گذاری است. آن‌ها یک رابط کاربری بسیار کاربرپسند و ویژگی‌های امنیتی قابل‌توجهی برای دستیابی به رضایت مصرف‌کننده دارند. سرمایه‌گذارانی که به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی خود هستند، می‌توانند ONDO را انتخاب کنند.

گلدفینچ (Godfinch) نیز یک پلتفرم وام‌دهی کامل در حوزه DeFi است که به کاربران کمک می‌کند تا وام‌های رمزنگاری را بدون قرار دادن وثیقه دریافت کنند. گلدفینچ قصد دارد از فناوری بلاکچین و از ویژگی‌های یک سیستم اعتباری غیرمتمرکز برای تمام بخش‌های تجاری، استفاده بهینه کند. این پروژه تقریباً 10-14 درصد APY برای عملیات سهامداری ​​ارائه می‌دهد. پروژه گلدفینچ با بهره‌برداری از RWAها، الگوی جدیدی از امکانات وام‌دهی را ایجاد و امکان ساخت یک اکوسیستم مالی فراگیرتر را فراهم می‌کند. نرخ بازدهی گلدفینچ از اعطای وام در دنیای واقعی به دست می‌آید و سرمایه‌گذاری‌ها به صورت غیر زنجیره‌ای وثیقه می‌شوند که آن را به‌طور مشخص با بازار وام‌دهی پرنوسان در دیگر پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو متفاوت می‌کند.

۲۰. میم‌کوین‌های بر بستر سولانا

اکوسیستم سولانا بستر ایجاد بیش از 200 رمزارز، از جمله ده‌ها میم‌کوین با پتانسیل رشد بسیار زیاد است. توسعه‌دهندگان به دلیل سرعت و مقیاس‌پذیری بالای بلاکچین سولانا، رغبت زیادی به راه‌اندازی پروژه‌های میم خود روی بلاکچین این رمزارز دارند. شکی نیست که سولانا یکی از اکوسیستم‌های برتر است که می‌تواند بیش از 1000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند. در همین حال، پروژه‌های مبتنی بر سولانا معمولاً سرمایه‌گذارانی را هدف قرار می‌دهند که ریسک‌پذیری بالایی دارند و جزو کسانی هستند که به دنبال کسب سودهای نمایی در مدت زمان کوتاه هستند.

میم‌کوین‌های بر بستر سولانا نیز تقریباً مانند سایر میم‌کوین‌های برتر دوج‌کوین، شیبا و… عمل می‌کنند و برای سرمایه‌گذاران سوداگرانه مناسب هستند. فراموش نکنید که تبلیغات و حمایت جامعه پیرامون یک میم‌کوین خاص به طور قابل توجهی در افزایش قیمت آن موثر است. برخی از بهترین میم‌کوین‌های در حال حاضر شبکه سولانا عبارتند از: داگ وایف هت (WIF)، بونک (BONK)، میرو (Myro) و ون (Wen). پروژه‌هایی که اگرچه ریسک بالایی دارند، اما می‌توانند سودهای عظیمی را برای سرمایه‌گذاران اولیه خود به ارمغان آورند.

بهترین ارزهای دیجیتال در آینده

ارز‌های آینده‌دار از نظر فعالان بازار رمزارزها

در دنیای کریپتوکارنسی هنوز هم تعداد طرفداران بیت‌کوین بسیار بیشتر از ارزهای دیجیتال دیگر هستند. با این حال، علاقه‌مندانی وجود دارند که مستقیما در مورد آلتکوین‌ها صحبت می‌کنند. ویتالیک بوترین بارها در مورد اهمیت پروژه‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم صحبت کرده و آن‌ها را پروژه‌های بسیار ارزشمندی برای آینده دانسته است. دو پروژه آربیتروم و اپتیمیزم نیز جزو پروژه‌هایی بوده‌اند که بوترین به اهمیت آنها اشاره کرده است. او گاها بین حرف‌های خود به اهمیت استخرهای استیکینگ نیز اشاره می‌کند که بزرگترین آن‌ها پروژه لیدو است.

آرترور هیز، بنیانگذار صرافی بیتفیتکس ایالات متحده آمریکا، یکی از حامیان پروژه بلر است و علاقمندان به کریپتو پس از شناسایی ولت این شخص معروف در فضای کریپتو متوجه شدند که جزو نهنگ‌های پروژه بلر هست. او چشم‌انداز روشنی به آینده برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر NFT دارد و بارها اعلام کرده که تا حدالامکان روی پروژه‌های بیشتری در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مدیران بایننس نظیر الکس اوداجیو نظر مثبتی نسبت به پروژه آرکهام دارند. بایننس علاوه بر این که تعداد زیادی از توکن‌های آرکهام را خریداری کرده است، بلکه امکان خرید و فروش این پروژه را در صرافی خود در همان شروع پروژه فراهم کرده است. الکس اوداجیو معتقد است که آرکهام یکی از بهترین صرافی‌های پیشرو در آینده خواهد بود.

ایلان ماسک، از ثروتمندترین افراد جهان و مدیرعامل شرکت‌های: ایکس، تسلا و اسپیس ایکس، قبلا سال‌ها با آلتمن، مدیر عامل ورلد کوین کار کرده و از همین رو کاملا با پروژه ورلد کوین آشنا است و نظر مثبتی روی آن دارد.

در فضای آنلاین هم تعداد زیادی از اینفلوئنسرها از آلتکوین‌های مختلف حمایت کرده‌اند. مثلا Ivan on Tech یکی از اینفلوئنسرهای قدیمی این حوزه، همیشه از سولانا و اکوسیستم آن و توکن‌های جدیدش مانند پیث حمایت می‌کند. راس، یکی دیگر از اینفلوئنسرهای قدیمی یوتیوبی است که در کانالش با نام CryptoRus از پروژه Sei حمایت و موفقیت احتمالی آن را در سال 2024 خبر داده است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین راهکار برای سرمایه‌گذاران، افزایش دانش و آگاهی خود درباره بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل دقیق شرایط فعلی بازار است. به همین منظور، برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال از نظر سرمایه‌گذاری، باید به ویژگی‌های در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید:

  • حجم مبادلات و ارزش بازار

هرچقدر ارزش بازار یک رمزارز بیشتر باشد، ثبات قیمت آن بیشتر و نوسان قیمت آن کمتر است. در مقابل توکن‌هایی با ارزش بازار پایین‌تر، می‌توانند پتانسیل رشد بیشتری داشته باشند، هرچند که با ریسک بیشتری نیز همراه خواهند بود. به صورت کلی ارزهای دیجیتال با ارزش بازاری بین ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار، نوسان قیمت و ریسک کمتری دارند. این در حالیست که ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کمتر از ۱ میلیارد دلار، پتانسیل رشد بالاتر و البته ریسک بیشتر را دارند.

به عبارت دیگر، هرچقدر حجم مبادلات یک رمزارز بیشتر باشد، تمایل معامله‌گران به خرید و فروش آن بیشتر است که در نهایت باعث افزایش نقدشوندگی آن می‌شود؛ بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که ارز دیجیتال انتخابی، از حجم معاملات مناسبی در صرافی‌های معتبر برخوردار است. چرا که در این صورت، در هر لحظه‌ای می‌توانید آن را خرید و فروش کنید.

  • امنیت بالا

امنیت و اعتمادسازی در ارزهای دیجیتال نیز یکی دیگر از ویژگی‌های حائز اهمیت برای سرمایه‌گذاران است. یک ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری، باید پروتکل‌های امنیتی قوی به منظور جلوگیری از هک و کلاهبرداری‌ها باشد.

  • کاربرد واقعی

برای سرمایه‌گذاری، به دنبال رمزارزهایی باشید که پتانسیل پذیرش گسترده توسط افراد و سازمان‌ها دارند؛ مواردی نظیر اینکه بتوانند آن رمزارز را به عنوان یک راه‌حل پرداخت و هم به عنوان برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی بپذیرند. به عبارت دیگر، رمزارزهایی که برای انجام تراکنش‌های مالی، پرداخت، خرید کالاها، خدمات و… مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای سرمایه‌گذاران جذاب هستند.

  • تیم توسعه فعال

وجود یک تیم فعال پشت یک پروژه ارز دیجیتالی، نشان دهنده پیشرفت مداوم آن است؛ بنابراین توصیه می‌شود ارز دیجیتالی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، مجهز به یک تیم توسعه دهنده فعال باشد، تیمی که در پی گسترش روزافزون شبکه و تکنولوژی پشت آن هستند. چرا که ارزهای دیجیتال با تکنولوژی پیشرفته، شانس بالاتری برای موفقیت در آینده دارند.

می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند GitHub برای مشاهده میزان فعال بودن یک پروژه استفاده کنید. همچنین با مطالعه وایت پیپر پروژه می‌توانید بفهمید که آیا پروژه برای آینده ابتکارات متفاوت و مزایای ویژه‌ای را در نظر دارد یا خیر؟ تحقیق کنید که آیا پشتیبانی رمزارز موردنظر قوی است؟ توسعه‌دهندگان آن چه کسانی هستند و چه سوابق موفقی دارند.

  • شفافیت

پروژه باید در مورد اهداف، به روزرسانی‌ها و هرگونه مشکل شفاف باشد. درواقع روند توسعه پروژه، باید به طور مناسب از طریق رسانه‌های شبکه، اطلاع‌رسانی شود. به نحوی که سرمایه‌گذاران بتوانند تمامی جوانب پروژه را برای سرمایه‌گذاری، بررسی کنند.

  • مشارکت‌ها و همکاری‌ها

هرچقدر شبکه یک ارز دیجیتال، با برندهای معتبر همکاری‌ها و مشارکت‌های بیشتری داشته باشد، اعتبار آن رمزارز بیشتر می‌شود. برای مثال اگر روزی آمازون پرداخت به وسیله دوج‌ کوین (DOGE) را در اختیار کاربران قرار دهد، بدون شک دوج کوین رشد قیمتی قابل‌توجهی تجربه خواهد کرد.

  • ترندهای جدی و نوآوری

پروژه‌هایی که راه‌حل‌های جدید مطرح می‌کنند را در نظر بگیرید. برای مثال وقتی پروژه‌ای نوآوری در زمینه شاردینگ، راه‌حل‌های خارج از بلاکچین و یا یک مکانیسم اجماع منحصر به فردی معرفی می‌کند، می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران اصلی را به خود جلب کند. به عبارت دیگر، ارزهای دیجیتال که راه‌حل‌هایی نوین ارائه می‌دهند یا به ارتقای فناوری‌ها می‌پردازند، قابلیت رشد بسیاری خواهند داشت؛ برای مثال فرض کنید یک ارز دیجیتال، یک نوآوری کاربردی در بخش NFT ارائه دهد، چنین پروژه‌ای قطعا مناسب سرمایه‌گذاری خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در کریپتو؛ از بهترین فرصت‌های کسب سود، اما همراه با ریسک‌های خاص

در این مقاله مروری بر بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در 2024 داشتیم و بررسی کردیم که چه ارزهایی توانایی رشد زیادی خواهند داشت؟! بازار ارزهای دیجیتال بازاری مبتنی بر ترند است و در هر چرخه قیمتی تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال که نوآوری خاصی دارند، با رشد قیمتی مواجه می‌شوند چون آگاهی جامعه طرفداران ارزهای دیجیتال به سمت آن کشیده می‌شود. این اتفاق در بازارهای قبلی بارها اتفاق افتاده است. کسی که بتواند این ترندها را درست تشخیص دهد، برنده بازی بازار صعودی خواهد بود؛ با این حال، لازم به یادآوری است که برای سرمایه‌گذاری نباید عجله داشت. به دقت پروژه‌ها و قیمت‌های مناسب برای ورود را بررسی کنید، به این منظور که بتوانید سودآوری قابل‌توجهی داشته باشید.

در مجموع توجه به این نکته ساده اما کاربردی مهم است که هیچ پیش‌بینی در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال کاملا دقیق نیست؛ تحلیل‌گران با توجه به شواهد موجود و بررسی پلتفرم‌ها و داده‌های تاریخی، سطوح حمایتی و مقاومتی ارز دیجیتال مورد‌نظرشان را تعیین می‌کنند. سپس با رعایت اصول مدیریت سرمایه و استراتژی معاملاتی و سرمایه‌گذاری خود شروع به خریدوفروش می‌کنند.

بهترین ارز دیجیتتال برای سرمایه گذاری
سوالات متداول
Request for Quote

ارز دیجیتالی که حوزه فعالیت آن جزو ترندهای بازار باشد و در عین حال ویژگی‌های بنیادی مناسب مانند تیم قوی و رود مپ مناسب داشته باشد و نقطه ورود قیمتی مناسبی برایش وجود داشته باشد.

ارزهای دیجیتال زیادی هستند که اخیرا مورد توجه قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به آربیتروم، تون کوین، اپتیمیزم، سویی، آپتوس، ورلد کوین و … را نام برد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
4.67 از 15 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. با سلام خدمت همه عزیزان….دوستان من ارزهای (شیبا/سلر/اس ال پی/بی بی دوج/کیشو/کاردانو/وینک/ترون/لوناluna /////////اینا رو در سبدم هولد کردم برای بلندمدت ایا کسی هست منو راهنمایی کنه که به جای چندتا از این ارزها رو با ارزهای دیگه جابجا کنم؟؟؟خیلی ضرر کردم لطفا تا قیمتها سعودی نشده یکی راهنماییم کنه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری کردن در آن نیازمند تحقیق، مطالعه و بررسی‌های زیاد است. لطفا در این زمینه از دانش و اطلاعات خود استفاده کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • دوست عزیز شما در انتخاب ارزها اشتباه کردید درست ولی اشتباه بزرگتر وقتی اتفاق میافته که بخوای این ارزهایی که داری رو بفروشی و ارزهای دیگه بخری پیشنهاد میکنم اگه به پولش نیاز ندارید تا آپریل ۲۰۲۵ نگه دارید مطمئنم خوشحال خواهی بود

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. بهترین ارزها درحال حضر بنظر شخصی بنده باتحقیقات مفصلی که داشتم نظر کارشناسان خبره جهانی رو هم بررسی کردم اولیش سلطانه بیت کوین..بعدسلطان سولانا ترا استلار ترون دوج کوین ومانند کوین برای سرمایه گذاری درسال ۲۰۲۲…مثلا برای سولانا وترا پیش بینی ۱۰۰۰دلاری تا آخر۲۰۲۲شده وتا ۵۰۰۰هزار هم‌پیش بینی شده..انشاالله همتون پرسود باشید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از آنجایی که بازار رمزارزها بسیار پر ریسک است، بنابراین بهتر است از دانش و تحقیقات خود در این زمینه استفاده کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. بنده ارزهای بنیادی تو سبدم دارم ولی به دنبال سود چند هزار درصدی هستم و ارزش ریسک داره و ارزی مثل سیفمون رو حتما تو سبدم نگه میدارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. با سلام بهترین ارز دیجیتالی که میتونم بهتون پیشنهاد بدم ارزهای تازه به دنیا رسیده هستند که سودهای میلیاردی به هولدرهاشون میدن
    هولدرهای میلیونری که حتی میلیونر هم نبودند و پایین تر بودند با خرید یکساله ی این ارز میلیاردر شدند و اون هم ارزی مثل ((شیبا)) بود
    همچنین برای سوددهی برتر ارز (((((ترون)))) میتونه رشد 5برابری داشته باشه و در آستانه ی انفجاره میزان توکن سوزی های این ارز ترون به حدی هست که دیگه فروشنده ای باقی نمونده و این میتونه تقاضا رو روی این ارز به شدت افزایش بده ………. به کم قانع نباشید همیشه زیاد بخواهید تا زیاد بدست آورید
    ارز دیگه هم که خوبه بگم بخرید (((((سلر نتورک)) هست ……………. عالی برای سوددهی 3برابری 300درصدی
    و همچنین گوشه ی چشمی هم به رقیب (((شیبا یعنی (((((((دوج کوین داشته باشید.
    ==============
    امیدوارم بهترین ها در بهترین لحاظ قسمتتون بشه
    پس چی شد::::: شیبا —- دوج کوین ——– سلر نتورک ——– ترون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. به نظر من زندگی جای ریسک این همه پول هدر دادیم چی شد اینم روش هر کسی میخواد زندگیش دگرگون بشه آینده خوبی داشته باشه باید ارز دیجیتال داشته باشد تنها راه نجات ما جهان سومی ها …
    ارزهای کاردانو … ترون …ریپل …پولکادات….وی چین …فچ ….سواپ ….شیبا ….ماسک …لایت کویین …و بایننس باید داشته باشد …

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از این که نظر و دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...