دامنه و هاست

سرویس کلود فلر چیست و چگونه کار میکند؟

سرویس کلود فلر چیست و چگونه کار میکند؟

اگر صاحب سایت هستید ممکن است دغدغه امنیت سایت را داشته باشید. کلودفلر Cloudflare نامی است که معمولا برای وبمسترها آشنا می باشد و از آن استفاده می کنند. اما کلود فلر چیست و چه کاربردی دارد؟ Cloudflare یک سرویس جهانی است که امنیت و سرعت سایت شما را افزایش می دهد. برای آشنایی بیشتر با کلودفلر و مزایای آن در این مقاله همراه ما باشید.

کلود فلر چیست ؟

سرویس کلودفلر یک شبکه توزیع محتوا یا CDN است. این سرویس یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات اینترنتی می باشد که برای افزایش کارایی و امنیت سایت می باشد. طبق آمار یک سایت بر روی کلودفلر حدود 40 درصد سریعتر بارگزاری می شود، و حدود 60 درصد پهنای باند کمتر استفاده می کند و درخواست کمتری دارد. این شبکه جهانی نقش یک واسط بین بین مرورگر و سرور سایت شما می باشد. درواقع زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود ابتدا از کلودفلر عبور می کند. در نتیجه این سرویس باعث جلوگیری از ورود ربات های غیر مجاز به سایت شما می شود. یکی از قابلیت های این سرویس می توان به زمانی که سایت از دسترسی خارج می شود اشاره کرد. این سرویس زمانیکه سایت به هر دلیلی از دسترس خارج می شود تا زمانیکه به حالت عادی برگردد به کاربر نمایش می دهد.

سرویس کلودفلر cloudflare

مزایای  کلود فلر چیست ؟ 

سرویس کلود فلر علاوه برای حفظ امنیت سایت و افزایش سرعت سایت مزایای زیادی برای کاربران دارد. از جمله مزایای کلودفلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  فشرده سازی و کم حجم کردن انواع فایل ها و کدهای موجود در سایت
  • جلوگیری از حملات DDOS Protection و SQL Injection و درخواست های نامعتبر
  • فعال سازی HTTPS و SSL بر روی دامنه به صورت رایگان
  • قابلیت Purge Cache برای تازه سازی کش های ذخیره شده
  • اتصال به نزدیک ترین سرور جهت بارگذاری سایت و کاهش سرعت بارگزاری محتوا
  • قابلیت بررسی ترافیک سایت، جهت مدیریت و بهینه سازی بهتر
  • بهینه سازی سایت و پهنای باند مصرفی
  • افزایش سرعت بارگزاری سایت که تاثیرات مثبتی در سئو سایت دارد
  • دسترسی دائمی به سایت به دلیل کش های ذخیره شده در سرورهای کلودفلر
  • استفاده از DNS اختصاصی کلودفلر و افزایش امنیت
  • کنترل کاربران و حفط امنیت انواع سایت ها با فناوری ابری WAF
  • بهینه سازی تصاویر سایت با استفاده از Cloudflare Polish

کلود فلر چگونه کار می کند؟

سایت هایی که از کلودفلر یا CDN دیگری استفاده نمی کنند، هنگام ورود کاربر به سایت درخواست وی به صورت مستقیم به سرورهای سایت ارسال می شود. اگر تعداد درخواست کاربران به سمت سرور افزایش یابد ممکن است سرور از دسترس خارج شود و دیگر پاسخگوی کاربران نباشد. برای حل چنین مشکلاتی بهتر است از کلودفلر و شیکه عظیم سرورهای آن استفاده کرد. با استفاده از این سرویس زمانی که درخواستی از سمت کاربر برای سایت شنا ارسال می شود، پاسخ از نزدیکترین CDN برای آن ارسال می گردد نه لزوما از سرورهای سایت شما. همین مساله باعث افزایش سرعت لود سایت نیز می شود. به همین منظور کلودفلر برای افزایش رضایت کاربران خود بالغ بر 180 دیتاسنتر در سطح جهان قرار داده است تا اطلاعات سایت از نزدیکترین CDN از نظر جغرافیایی به کاربر برای وی ارسال شود. علاوه بر آن Cloudflare می تواند از سایت شما در برابر حملات DDoS، هکرها و ربات ها محافظت کند و امنیت را برای سایت شما فراهم آورد.

کلودفلر چگونه کار می کند cloudflare

هزینه های سرویس Cloudflare

این سرویس دارای دو پلن رایگان و پولی می باشد. پلن رایگان کلودفلر ویژگی هایی ازجمله بهینه سازی HTML سایت و جلوگیری نسبی از SQL injection دارد. این پلن معمولا برای وب سایت های شخصی مناسب می باشد. پلن های دیگر این سرویس ویژگی های بیشتری دارد که در جدول زیر مشاهده می کنید:

ویژگی ها Free Pro Business Enterprise
هزینه رایگان ماهانه 20 دلار ماهانه 200 دلار تماس بگیرید
کاهش حمله DDoS
 CDN جهانی
پشتیبانی از طریق ایمیل
امنیت پیشرفته با فایروال برنامه وب (WAF)
بهینه سازی تصاویر
بهینه سازی خودکار موبایل
پشتیبانی چت آنلاین 24x7x365
 آپتایم صددرصدی  SLA
سازگاری تنظیم CNAME
انطباق آسان PCI
گواهینامه SSL
مدیریت ربات
پشتیبانی تلفن 24x7x365
پشتیبانی فنی از روش های نام برده
افزایش 25 برابری بازپرداخت SLA
دسترسی وظیفه محور به کاربران

برای خرید اکانت یا اشتراک کلودفلر Cloudflare نیاز به پرداخت ارزی دارید. یکی از روش های پرداخت ارزی استفاده از کردیت کارت های مسترکارت یا ویزاکارت می باشد. درصورتیکه به این روش های دسترسی ندارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و سرویس خود سفارش دهید.

آیا شما تجربه استفاده از کلودفلر را دارید؟ درصورتی که از ین سرویس استفاده کردید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
دامنه و هاست
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
اگر قصد راه اندازی سایت دارید و به فکر خرید دامنه از سایت های خارجی می باشد، Dynadot می تواند یکی از گزینه های شما باشد. Dynadot یک سایت ثبت...
معرفی سایت جوکر (joker.com)  و نحوه خرید دامنه از آن
دامنه و هاست
معرفی سایت جوکر (joker.com) و نحوه خرید دامنه از آن
اولین اقدامی که پیش از راه اندازی یک سایت لازم است انجام دهید ثبت و خرید یک دامنه مناسب است. انتخاب دامنه مناسب می تواند به خوبی آینده ی کسب...
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
مسافرت و مهاجرت
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
امروزه هاستل ها نه تنها برای کسانی که به دنبال اقامت کم هزینه هستند بلکه برای کسانی که به دنبال ملاقات  با افراد جدید یا تجربه مکان های جدید هستند...