حساب های بین المللی

سیستم پرداخت ونمو چیست ؟ | معرفی venmo

سیستم پرداخت ونمو چیست ؟ | معرفی venmo

پس از پیچیده شدن فرآیند های پرداخت در دنیا سیستم ها پرداختی زیادی به منظور تسهیل فرآیند پرداخت ها و خرید و فروش ایجاد شد. ونمو نیز یکی از این سرویس های پرداخت و انتقال وجه است. سیستم پرداخت ونمو (Venmo) از ادغام دو کلمه لاتین “vendere” و “mobile” تشکیل شده است که کلمه ی اول به معنای “فروش” و کلمه ی دوم به معنای “موبایل” است. این سیستم پرداخت دارای دو نسخه ی اپلیکیشن موبایل اندروید و ios هستند. این کیف پول های الکترونیکی مانند پی پال، روند پرداخت آنلاین و خدمات پرداخت ارزی را آسان کرده اند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که سیستم پرداخت ونمو چیست  و انتقال وجه ونمو به چه صورت است؟

سیستم پرداخت ونمو چیست ؟

سیستم پرداخت ونمو (venmo) یک برنامه ی موبایل است که امکان انتقال سریع و ساده بین افراد حقیقی را فراهم می کند. این برنامه در درجه اول یک سیستم پرداختی برای استفاده های شخصی است ، مثلا شما می‌خواهید یک صورت حساب را پرداخت کنید و یا بخشی از اجاره ی مکانی را واریز کنید. مانند پی پال ، ونمو به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری  گره خورده است و دسترسی به آن در ایران کمی دشوار است اما غیر ممکن نیست.

سیستم پرداخت ونمو

سیستم پرداخت ونمو چگونه کار می کند؟

انتقال وجه ونمو و خرید: شما با استفاده از ونمو می توانید به کسانی که اکانت ونمو دارند مبلغی را پرداخت و یا دریافت کنید. این برنامه به راحتی افراد را در پرداخت های مشترک میان دوستان یا خانواده کمک می کند اما عموما برای خرید و فروش کالا از غریبه ها استفاده نمی شود. خرید اینترنتی با سیستم پرداخت ونمو امکان پذیر است اما تنها از طریق وب سایت هایی که مانند پی پال امکان این پرداخت را قرار داده باشند.

استفاده در موبایل: حال که دانستید ونمو چیست بد نیست بدانید که پرداخت در ونمو از طریق بهترین اپلیکیشن اندروید و ios انجام می شود. این برنامه بر روی بر روی تمامی گوشی های هوشمند نصب می شود. شما می توانید از طریق کامپیوتر نیز وارد این برنامه شوید و تراکنش ها را مشاهده کنید اما نمی توانید پرداخت و یا در خواست پول کنید زیرا انتقال وجه ونمو با موبایل انجام می گیرد.

کارمزد های سیستم پرداخت ونمو چیست ؟

نیازی نیست در این برنامه حتما کارمزد پراخت کنید اما اگر به برخی از خدمات نیاز دارید دو نوع کارمزد ارائه می شود:

۳٪ به ازای هر پرداخت ارزی برای پرداخت هایی که بر پایه ی کارت اعتباری (credit card) انجام می شوند.

۱٪ با حداقل ۲۵ سنت برای پرداخت های آنی. مثلا انتقال وجه از ونمو به دبیت کارت در کمتر از نیم ساعت انجام می شود.

کارمزد پرداخت های ونمو بستگی به نوع کارت بانکی دبیت کارت (debit card) پری پید دبیت کارت (prepaid debit card)، شما دارد.   استفاده از کردیت کارت (credit card)  برای انتقال وجه نیز کارمزد دارد اما خرید از فروشندگانی که اکانت ونمو دارند حتی با کردیت کارت رایگان است. در صورت استفاده از نقل و انتقال استاندارد “واریز” به حساب بانکی ، هیچ هزینه ای دریافت نمی شود ، اگرچه تحویل یک یا سه روز کاری طول می کشد.

انتقال وجه ونمو

انواع اکانت سیستم پرداخت ونمو

ساخت اکانت با کارت های بانکی : برای انتقال وجه ونمو شما باید برنامه را به یکی از کارت های معتبر در آمریکا مانند credit card ، depit card ، prepaid debit card متصل کنید. برای دریافت پول و جا به جایی پول از طریق ونمو باید حتما به اکانت بانک متصل باشید.

ونمو برای دسترسی های محدود تر نیازی به کارت بانکی ندارد. اگر یک حساب checking بسازید و نیاز به حساب saving نداشته باشید نیازی به لینک کردن حساب بانکی نیست. این دسترسی بسیار محدود است مثلا تنها اجازه ی شش تراکنش در ماه را به شما می دهد.

مقالات مرتبط:

چگونگی شارژ حساب پی پال در ایران

کار با ونمو چگونه است و چه مقدار پول می توان با ونمو انتقال داد؟

زیر ۵۰۰۰ دلار در هفته. برای شروع انتقال وجه با ونمو شما باید این برنامه را دانلود کنید، ثبت نام کنید و شماره تلفن ، آدرس ایمیل خود و اکانت بانکی را تایید کنید. انتقال وجه ونمو در هفته برای ابتدای کار نهایتا تا ۳۰۰ دلار در هفته است. هنگامی که تمامی اطلاعات شما در ونمو تایید شد این سقف تا ۵۰۰۰ دلار برای  افزایش می یابد. البته پیشتر سقف انتقال ۳۰۰۰ دلار بود اما به دلیل بحران کرونا انتقال وجه ونمو افزایش یافت.

کلام آخر

در این مقاله دانستید که سیستم پرداخت ونمو چیست و نحوه ی انتقال وجه از طریق آن چگونه است. همانگونه که می دانید دسترسی به سیستم های پرداختی خارجی در ایران با مشکلاتی مواجه است بنابراین برای ساخت اکانت و گرفتن تایید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

سیستم پرداخت ونمو چیست ؟ | معرفی venmo
پس از پیچیده شدن فرآیند های پرداخت در دنیا سیستم ها پرداختی زیادی به منظور تسهیل فرآیند پرداخت ها و خرید و فروش ایجاد شد. ونمو نیز یکی از این...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام خسته نباشی خواستم بدونم 750دلار چطور انتقال بدم از ونمو به ایرانکارت

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، این خدمات در حال حاضر از طریق ایرانیکارت ارائه نمی‌شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        خدمات ونمو از طرف مجموعه ایرانیکارت ارائه نمی‌شود.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...