دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

فروش عکس در شاتر استوک

فروش عکس در شاتر استوک

فروش عکس در شاتر استاک احتمالا یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد برای عکاسان سراسر دنیا است. عکاسی هنری است پرطرفدار که داشتن درآمد خوب از آن چندان کار آسانی نیست. قطعا کسب درآمد از فروش عکس در ایران سخت تر از دیگر کشور ها نیز باشد. در این بین اما هنوز هم میتوان راه هایی برای نگاه به عکاسی به عنوان یک شغل یافت و قطعا یکی از بهترین این راه ها، فروش عکس به شاتر استوک است. فروش عکس در شاتر استاک به راحتی خرید عکس از شاتر استاک است اما کمتر کسی به آن توجه کرده و به آن به عنوان یک شغل به طور جدی فکر کرده است.

نحوه ی فروش عکس در شاتر استاک

برای فروش عکس در شاتر استوک ابتدا باید وارد وبسایت فراهم کنندگان شاتر استوک (shutterstock contributor) شوید. به عنوان یک عکاس یا آتلیه ی عکاسی میتوانید در این وبسایت ثبت نام کنید. فراموش نکنید که برای شاتر استوک، ایران تحریم است و بنابراین باید پیش از ورود به این سایت حتما VPN خود را متصل کنید. توصیه ی اکید ما این است که حتما در دفعات بعدی که میخواهید از اکانت خود استفاده کنید، از وی پی ان همان کشوری استفاده کنید که با آن ثبت نام کرده اید.

در هنگام Sign up از شما آدرس و شماره تلفن خواسته میشود. برای فروش عکس در شاتر استاک نیازی به تایید آدرس نیست و بنابراین میتواند از آدرس دروغین دیگر کشور ها استفاده کنید. بهتر است آدرس کشوری را وارد کنید که VPN شما به سرور های آن کشور متصل است.

پس از اتمام مراحل Sign up در شاتر استوک، شما وارد صفحه ی داشبورد میشوید که از طریق آن میتوانید عکس های خود را آپلود کنید. کارشناسان Shutterstock تصاویر شما را داوری خواهند کرد و در صورتی که تایید شوند، در سایت شاتر استاک نمایش داده خواهند شد. جهت تایید تصاویر باید نکاتی را رعایت کنید که در مطلب دیگری به آن خواهیم پرداخت. پس از تایید تصاویر شما، کاربران میتوانند عکس هایتان را در وبسایت شاتر استوک تماشا کرده و در صورت علاقه آن را دانلود نمایند. به ازای هر بار که تصویری از مجموعه تصاویر شما دانلود شود، ۲۵ سنت (یک چهارم دلار) به داشبورد شما منتقل میشود و اگر عکسی تعداد دانلود زیاد داشته باشد این رقم تا ۳۲ سنت نیز افزایش میابد. حداقل موجودی داشبورد شما باید به ۳۰ دلار رسیده باشد تا بتوانید موجودی آن را به حساب خودتان منتفل کرده و آن را نقد کنید.

فروش عکس در شاتر استاک

مشکلات فروش عکس به شاتر استوک در ایران

همانند هر وبسایت خارجی دیگری، استفاده از Shutterstock هم در ایران مشکلات خود را به همراه دارد. اول از همه آن که شما نمیتوانید شماره و آدرس دقیق خود را در این وبسایت وارد کنید چرا که ایران جزء کشور هایی که شامل خدمات این وبسایت میشوند نیست. دوم آنکه اگر مشکلی برای اکانت شما ایجاد شود، به این دلیل که ایرانی هستید احتمالا کار کمتری از شما برمی آید و در نتیجه باید به شدت مراقب اطلاعات کاربری اکانت خود باشید.

اما مهم ترین مشکل فروش عکس به شاتر استوک در ایران احتمالا نقد کردن درآمد حاصل از فروش عکس هایتان خواهد بود. شاتر استوک برای تسویه حساب با عکاسان، ۳ روش را به انتخاب خود شما در نظر گرفته است. اولین روش، ارسال چک بانکی است. طبیعتا استفاده از این روش برای ما در ایران مقدور نخواهد بود چرا که آدرس ایران توسط این وبسایت پشتیبانی نشده و بانک های ایرانی نیز متصل به بانک های جهانی نیستند. روش دوم، ارسال مستقیم درآمد به حساب بانکی و روش سوم انتقال درآمد به حساب پی پال است که در بخش بعدی توضیح میدهیم.

فروش عکس به شاتر استوک

نقد کردن درآمد حاصل از فروش عکس در شاتر استوک

فروش عکس در شاتر استوک در ایران به این دلیل با استقبال چندانی رو به رو نشده که عمدتا عکاسان با نحوه ی نقد کردن درآمد حاصل از آن آشنایی ندارند. این درحالی است که گرچه نقد کردن درآمد حاصل از فروش عکس در شاتر استاک در کشور ما کار چندان آسانی نیست، اما خیلی هم دشوار نیست. برای این کار میتوانید به یکی از دو طریق زیر عمل کنید:

راه حل اول: استفاده از اکانت پی پال) حساب پی پال (PayPal) یک نوع کیف پول الکترونیکی است. به این معنا که شما کیف پولی دارید که پول آن در دست خودتان به صورت فیزیکی نیست بلکه به صورت شارژ در اکانت شماست. از موجودی خود در این کیف پول الکترونیکی میتوانید به هر طریقی که بخواهید استفاده کنید. از جمله آنکه میتوانید در ایران آن را طریق ایرانیکارت، به ریال تبدیل کرده و به حساب بانکی خود در ایران منقل کنید. برای استفاده از این سرویس میتوانید از دپارتمان نقد کردن درآمد ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. همچنین میتوانید در ابتدا اقدام به ساخت اکانت پی پال کرده و سپس اکانت خود را به داشبورد خود در شاتر استوک متصل کنید و هر زمان که خواستید، نقد کردن موجودی و شارژ پی پال خود را از طریق ایرانیکارت انجام دهید.

راه حل دوم: افتتاح حساب بانکی بین المللی) شما میتوانید برای نقد کردن درآمد حاصل از فروش عکس در شاتر استاک از یک حساب بین المللی استفاده کنید. کافی است یک ویزا کارت یا مستر کارت تهیه کنید، و سپس اطلاعات بانکی خود را به داشبورد شاتر استوک متصل کنید. هر زمانی که خواستید میتوانید برای نقد کردن موجودی مستر کارت یا ویزا کارت خود اقدام کنید.

جمع بندی

نقد کردن درآمد ارزی در ایران کاری به نظر دشوار، اما در عمل شدنی است. داشتن درآمد از طریق فروش عکس در شاتر استوک نیز در ایران به همین نحو ممکن و میسر است. کافی است با کمی حوصله، حساب پی پال یا حساب بانکی بین المللی برای خود بسازیم و سپس عکاسی را شروع و از فروش عکس هایمان در شاتر استوک لذت ببریم. بار افتتاح کانت پی پال یا حساب بانکی میتوانید از ایرانیکارت هم کمک بگیرید. اگر عکاس هستید و تا کنون از شاتر استوک برای درآمدزایی استفاده نکرده اید و یا اگر کسی هستید که این مسیر را طی کرده و به خوبی میشناسید، خواندن نظر شما در زیر این مطلب میتواند به افزایش دانش دیگران نیز کمک کند.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

بله! در ایران هم میتوانید با رعایت یک سری نکات، در شاتر استاک عکس های خود را بفروشید.

به آسانی! کافی است یک اکانت پی پال داشته باشید و آن را به حساب شاتر استوک خود متصل کنید.

شاتر استوک واسطه ی میان شما و کاربر است. در واقع کاربران شاتر استوک تصاویر شما را میخرند و نه خود شاتر استوک. برای هر بار دانلود هر تصویر شما حدودا ۲۵ سنت به حساب شما ریخته خواهد شد.

فروش عکس در شاتر استوک
فروش عکس در شاتر استاک احتمالا یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد برای عکاسان سراسر دنیا است. عکاسی هنری است پرطرفدار که داشتن درآمد خوب از آن چندان کار آسانی...
4.86 از 7 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام سایت شاتر استوک فرم مالیاتی داره ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، در موارد خاص، خریدهای Shutterstock ممکن است مشمول مالیات فروش ایالتی و محلی باشد، بنابراین مالیات‌های فروش به صورت‌حساب موجود در هنگام خرید بستگی دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. با همه دشواریهاش میخوام شانسمو امتحان کنم تیری درتاریکی رها میکنیم ضرری ندارد و تجربه میشه برای مراحل دیگر. . . گفت:

    با همه سختی‌ها ش شانسمو امتحان میکنم برای کسب تجربه برای مراحل بعدی

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام. اکانت 350 عکس شاتر استوک با این قیمت دلار چقدر هزینه میبره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      خواهشمند است جهت اطلاع از مبالغ به سایت عکس ها مراجعه فرمایید
      پیروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...