امنیت ارز دیجیتال

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست ؟

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست ؟

کیف پول ارز دیجیتال مشابه یک حساب بانکی است که در آن می‌توانید پس از خرید ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی است که در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. لازم است بدانید ولت‌های سخت افزاری یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. چرا که هنگام استفاده از آن ها، دسترسی به ارزهای شما توسط دستگاه، رمزگذاری می‌شود. برای آشنایی بیشتر و بررسی مزایا و معایب کیف پول‌ سخت افزاری، همراه ما باشید.

مزایای کیف پول سخت افزاری

همانطور که در مقدمه گفتیم، کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی رمزگذاری شده است که به عنوان تنها نقطه دسترسی برای سبد ارز دیجیتال شما طراحی شده که به‌طور ایمن در اختیار شماست و در آن‌ هیچ راهی برای دسترسی افرادی غیر از شما وجود ندارد. از این نظر، کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان یک محل ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال شما عمل می‌کنند.

برای خرید و فروش انواع کیف پول سخت افزاری می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری

برخلاف ذخیره‌سازی آفلاین، کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند، کیف‌پول‌های داغ نامیده می‌شوند. از آن جایی که کیف پول‌های داغ به طور مداوم به اینترنت متصل هستند، می‌توانند در برابر حملات هکرها یا ویروس‌ها آسیب پذیرتر باشند. با توجه به اینکه کیف پول سخت افزاری تنها در صورت استفاده به اینترنت متصل می‌شود، یک لایه امنیتی اضافی و محافظت در برابر تهدیدات خارجی را فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن موضوعات گفته شده، در این بخش مزایای کیف پول سخت افزاری (سرد) آورده شده است.

امنیت کیف پول سخت افزاری نسبت به نرم افزاری

  • امنیت کیف پول سخت افزاری نسبت به نرم افزاری

برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری که در برابر حفره‌های امنیتی و هکرها آسیب‌پذیر هستند، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری آفلاین ساخته شده‌اند تا دیگر مجبور نباشید به نرم‌افزار روی رایانه خود برای نگهداری کلیدهای خصوصی خود اعتماد کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی شما را روی یک دستگاه فیزیکی با سیستم‌افزار تخصصی ذخیره می‌کنند که از دسترسی افراد دیگر به کلیدهای خصوصی شما جلوگیری می‌کند. دستگاه شما با کیف پول سخت افزاری ارتباط برقرار می‌کند و تراکنش‌های ارز دیجیتال را به دستگاهی که قرار است امضا شود ارسال می‌کند و سپس به عنوان تراکنش‌های امضا شده به دستگاه شما بازگردانده می‌شود. به این ترتیب، کلیدهای خصوصی شما هرگز در دستگاه ذخیره نشده و در برابر بسیاری از انواع ویروس‌ها مصون هستند.

بیشتر بخوانید: مقایسه انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

همچنین اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری با پین کد رمزگذاری شده‌اند. در حالی که سایر کیف‌پول‌ها با شرایط امنیتی مانند ورود بیومتریک همراه هستند. جالب است بدانید اگر شخصی موفق به گرفتن کیف پول فیزیکی شما شود و سعی کند کد شما را کشف کند، ویژگی‌های امنیتی ولت باعث می‌شود دستگاه پس از چند بار بار تلاش به طور خودکار، اطلاعات کیف پول را قفل کند.

نکته بعدی درباره امنیت ولت‌های سخت افزاری این است که هر تراکنشی که انجام می‌دهید باید از طریق کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال شما، تأیید شود. بنابراین، بدون دسترسی به کیف پول، انجام معامله برای شخص دیگری غیرممکن است. اگر دستگاه خود را ایمن نگه دارید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کس نمی‌تواند به ارز دیجیتال ذخیره شده شما دسترسی پیدا کند. تنها جایی که باید کلید خصوصی خود را وارد کنید، روی دستگاه سخت افزاری رمزگذاری شده شماست. از آن جایی که ولت شما آفلاین است بنابراین رمز عبور شما هرگز در معرض خطر امنیتی احتمالی کپی شدن یا هک شدن قرار نمی‌گیرد.

همچنین هیچ محدودیتی برای مقدار ارز دیجیتال یا ارز دیجیتالی که می‌توانید در والت سخت افزاری خود نگهداری کنید، وجود ندارد. برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهند که چندین ارز دیجیتال را همزمان نگهداری کنید.

معایب کیف پول سخت افزاری

ولت‌های سخت افزاری در برابر ویژگی‌های مثبتی که ارائه می‌دهند، معایبی نیز دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • قیمت کیف پول سخت افزاری نسبت به دیجتال

یکی از نقطه ضعف‌های کیف پول سخت افزاری، هزینه آن است. با این حال، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک کیف پول سخت افزاری خریداری کنید. زیرا این نوع ولت‌ها امن‌تر هستند. به خصوص اگر مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال در اختیار داشته باشید. اگر قصد دارید به صورت روزانه رمز ارزها را خرید و فروش کنید، پرداخت هزینه برای یک کیف پول سخت افزاری ممکن است برای شما بی‌معنی باشد اما لازم است بدانید حتی اگر ارز دیجیتال زیادی ندارید، می‌توانید در کنار استفاده از  کیف پول‌های نرم افزاری که انتقال ارزهای دیجیتال را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کنند و ویژگی‌هایی مانند استیکینگ و کسب درآمد غیرفعال را ارائه می‌دهند، مابقی سرمایه خود را در کیف پول سرد نگهداری کنید. حتی می‌توانید یک کیف پول سخت‌افزاری را انتخاب کنید که دارای نرم‌افزار نیز باشد. به این ترتیب شما برای انتقال وجوه خود نیازی به صرافی‌ها و کیف پول‌های دیگر ندارید و می‌توانید تراکنش‌های خود را در کیف پول سخت افزاری انجام داده و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید : لیست کامل کیف پول های ارز دیجیتال

وقتی از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید، عملاً داری یک بانک برای خود هستید. لزوماً برای همه ممکن است مناسب نباشد اما دانستن اینکه کنترل کاملی بر دارایی‌های رمز ارزی خود دارید، می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

  • سهولت استفاده از کیف پول سخت افزاری نسبت به آنلاین

 تجربه کاربری کیف پول‌های نرم افزاری معمولا بهتر از کیف پول‌های سخت افزاری است. چرا که ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید کیف پول سخت افزاری شما چگونه کار می‌کند و همیشه به مرحله اضافی بازیابی و اتصال کیف پول سخت افزاری خود نیاز خواهید داشت. در صورتی که در کیف پول‌های نرم افزاری معمولا رابط کاربری ساده طراحی می‌شود تا برای همه کاربران مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده باشد.

شایان ذکر است که این موضوع به این معنا نیست که کار با کیف پول‌های سخت افزاری دشوار است. بلکه به این معناست به مطالعه بیشتر نیاز دارد. در پکیج همه کیف پول‌های سخت افزاری یک دفترچه راهنمای راه اندازی و کار با کیف پول مورد نظر وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. ضمن اینکه آموزش کار با انواع کیف پول‌های سخت افزاری در مجله ایرانیکارت قرار داده شده است.

تعداد ارزهای قابل پشتیبانی

  • تعداد ارزهای قابل پشتیبانی

ارزهای پشتیبان شده در کیف پول‌های نرم افزاری بیشتر از کیف پول‌های سخت افزاری است. در برخی کیف پول‌های نرم افزاری بیش از 10000 ارز و توکن با بلاکچین‌های متفاوت پشتیبانی می‌شود که از این نظر از بسیاری کیف پول‌های سخت افزاری بالاتر است. با این حال در میان کیف پول‌های سخت افزاری نیز برخی از آن‌ها پشتیبانی خوبی از ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال کدام اند؟

  • حمل و نقل و نگهداری کیف پول سخت افزاری

همانطور که گفتیم کیف پول‌های نرم افزاری مانند یک اپلیکیشن روی موبایل یا دسکتاپ نصب می‌شوند و از این لحاظ هیچ نگرانی بابت جابجایی آن‌ها وجود ندارد. چرا که کاربران می‌توانند در هر نقطه دنیا، با استفاده از عبارات بازیابی کیف پول مربوطه آن را روی دستگاه مورد نظر بازیابی و استفاده کنند. در مورد کیف پول‌های سخت افزاری این مورد متفاوت می‌باشد. از آن جایی که کیف پول‌های سخت افزاری، فیزیکی هستند ممکن است در برابر مواردی چون ضربه، رطوبت و یا حرارت آسیب‌پذیر باشند. هر چند که در حال حاضر تولیدکنندگان، اکثر کیف پول‌های سخت افزاری را مقاوم می‌سازند با این حال نگهداری و جابجایی ولت‌های سخت افزاری سخت‌تر از کیف پول‌های نرم افزاری می‌باشد.

برای محافظت از کلید‌های خصوصی خود می‌توانید از هودلرهای فیزیکی استفاده کنید. آشنایی بیشتر در مقاله هودلر چیست | امن ترین روش نگهداری کلمات بازیابی

سخن آخر

با توجه به مطلب مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت افزاری سرمایه‌گذاری خوبی هستند زیرا از کلیدهای خصوصی شما محافظت می‌کنند و به شما آرامش خاطری می‌دهند که هنگام استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری وجود ندارد.

مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری چیست ؟
کیف پول ارز دیجیتال مشابه یک حساب بانکی است که در آن می‌توانید پس از خرید ارزهای دیجیتال خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...