آزمون ها

معرفی آزمون تلک Telc برای مهاجران آلمانی

معرفی آزمون تلک Telc برای مهاجران آلمانی

امروزه بحث مهاجرت کاری و تحصیلی بسیار داغ است. یکی از کشورهایی که بیشترین درخواست را برای مهاجرت دارد کشور آلمان می باشد. کشور آلمان به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و همچنین موقعیت های شغلی مناسبی برای همه مهارت ها بسیار محبوب شده است. شما برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها یا شرکت ها به یک سری پیش نیازها احتیاج دارید. یکی از آزمون های بین المللی که برای آلمان طرفدار زیادی دارد آزمون تلک TELC می باشد. البته باید بدانید که برای ثبت نام دراین آزمون باید به روش های پرداخت ارزی دسترسی داشته باشید. برای اینکه بدانید آزمون تلک Telc چیست و چرا باید از این آزمون استفاده کنید در این مقاله با ایرنیکارت همراه باشید.

آزمون TELC چیست؟

آزمون TELC مخفف کلمه The European Language Certificates می باشد و شامل آزمون های استاندارد بین المللی ده زبان است. طبق ویکی پدیا تمامی امتحانات آزمون تلک با چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان ها (CERF) مطابقت دارد. یعنی این آزمون شامل سنجش مهارت های “شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن” می باشد. این آزمون ها به 10 زبان مختلف انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، لهستانی ، روسی ، اسپانیایی و ترکی دردسترس می باشد. این آزمون در بیش از 3000 مرکز در 20 کشور برگزار می شود.

آزمون TELC از دو قسمت تشکیل شده است: آزمون کتبی و آزمون شفاهی. هر یک از این بخش ها دارای بخش های فرعی می باشد که زمانبندی شده و به طور متفاوتی درجه بندی می شود. اما همه داوطلبان باید چهار مهارت (خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن) را برای به دست آوردن نمره در آزمون telc کامل کنند.

آزمون کتبی و شفاهی تلک

آزمون کتبی تلک TELC

بخش امتحان کتبی از 4 زیر بخش تشکیل شده است: درک مطلب، المان های زبان، گوش دادن و نوشتن.

  • درک مطلب داوطلبان را به سمت خواندن سوق می دهد تا معنی کلی، جزئیات و خواندن انتخابی را بخوانند. دشواری و ساختار این بخش بسته به سطح زبان داوطلبان متفاوت است. محتوای بخش درک مطلب می تواند شامل بخش هایی از روزنامه ها، نامه ها، تبلیغات و موارد دیگر باشد.
  • بخش المان های زبان معمولاً شامل انتخاب گزینه برای تکمیل کردن یک پاراگراف است که بسته به سطح زبان داوطلبان گزینه های مختلفی دارد.
  • همانند درک مطلب، بخش گوش دادن از داوطلبان می خواهد که به معنای کلی، جزئیات و بخش انتخابی گوش دهند. دشواری و ساختار این بخش بسته به سطح زبان داوطلبان متفاوت است. بخش های گوش دادن می توانند شامل مصاحبه های رادیویی، اطلاعیه های حمل و نقل عمومی، پست صوتی و موارد دیگر باشند.
  • بخش نوشتن معمولاً شامل نوشتن نامه در پاسخ به درخواست، با استفاده از فرم صحیح سلام و نتیجه گیری است. دشواری و ساختار این بخش بسته به مهارت های زبانی داوطلبان متفاوت است. بخش های نوشتن می توانند شامل نوشتن نامه درخواست، نامه شکایت، نامه استعلام و موارد دیگر باشند.

آزمون telc

آزمون شفاهی تلک TELC

آزمون شفاهی به طور معمول شامل دو داوطلب و دو ممتحن است. این دو داوطلب در مکالمه ای شرکت می کنند که بسته به سطح آلمانی آنها می تواند شامل سه قسمت زیر می باشد: معرفی، بحث آزاد و حل مسئله. داوطلبان باید یک گفتگوی جالب در مورد موضوعات مختلف با شرکای خود گفتگوی فعالی داشته باشند. آزمون شفاهی حدود 15 دقیقه طول می کشد که بین دو داوطلب مشترک است. قبل از شروع آزمون خود، 20 دقیقه به داوطلبان اختصاص داده می شود تا با استفاده از برگه هایی با شرح وظایفی که انجام می دهند، برای آزمون آماده شوند. با این حال داوطلبان مجاز به برقراری ارتباط در این مدت نیستند و ورق ها نباید به طور مستقیم به عنوان “متن” در کل آزمون شفاهی خوانده شوند. دانش آموزان ممکن است به برگه های خود مراجعه کنند اما در نهایت باید یک مکالمه روان با شریک صحبت خود داشته باشند.

  • در طول بخش معرفی آزمون، داوطلبان یکی از 5 موضوع را انتخاب می کنند و به طور خلاصه چیزی را به داوطلب دیگر ارائه می دهند. مدت زمان ارائه نباید بیش از 90 ثانیه باشد و پس از آن، داوطلب باید به سوالاتی که شریک زندگی خود می پرسد پاسخ دهد. سپس، این روش برای داوطلب دوم وقتی که آنها به داوطلب اول ارائه می دهند.
  • بخش بحث آزاد آزمون هر داوطلب در مورد یک موضوع بحث برانگیز صحبت می کنند. بحث با اظهار نظر هر داوطلب درباره متنی که می خوانند، برجسته کردن استدلال ها یا نکاتی که برای آنها جالب است آغاز می شود. سپس داوطلبان باید نظر خود را در مورد موضوع ارائه دهند و مطمئن شوند که آنها با استدلال خود به داوطلب دیگر پاسخ می دهند.
  • در بخش حل مسئله، به دانشجویان وظیفه ای فرضی داده می شود تا آن را انجام دهند. برای داوطلبان شرایط فراهم شده است و آنها باید در طول مکالمه خود در مورد نحوه پاسخگویی به شرایط صحبت کنند. داوطلبان باید نکاتی را که می خواهند بیان کنند، یادداشت کنند، بر عقاید خود تأکید کنند و همچنین به پیشنهادات داوطلب دیگر پاسخ دهند.

پرداخت هزینه آزمون تلک

چرا آزمون تلک TELC ؟

آزمون TELC مدرکی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که مهارت های آلمانی دانشجویان را اثبات می کند و به عنوان سندی برای اثبات واجد شرایط بودن فرد برای چندین فرصت است: تحصیل در دانشگاه های آلمان، اشتغال در آلمان و موارد دیگر. در اینجا کاربرد های مختلف آزمون TELC آورده شده است:

  • استفاده عمومی: برای کسانی که از زبان خارجی در درجه اول در زندگی خصوصی خود استفاده می کنند
  • تحصیلات: برای مدرسه و دانشگاه ها
  • شغل: گواهینامه های تجاری و فنی زبان برای کسانی که برای کار و حرفه خود به این زبان احتیاج دارند
  • مهاجرت: آلمانی به عنوان زبان دوم و لازمه ادغام در یک محیط آلمانی زبان است

با شروع گواهی TELC German A2 ، دانشجویان می توانند درخواست اجازه اقامت خود در آلمان را شروع کنند. پس از گواهی TELC آلمان B1 ، دانشجویان می توانند به برخی از دانشگاه ها مراجعه کنند و حتی درخواست های تابعیت آلمان را شروع کنند. با داشتن گواهی telc آلمان B2 ، بیشتر کارفرمایان دانشجویان را برای فرصت های شغلی در نظر می گیرند. سرانجام ، گواهینامه های TELC آلمانی C1 و C1 Hochschule فرصت های بی شماری را برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان و اشتغال در شرکت های بومی آلمانی زبان ارائه می دهند.

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید این آزمون یکی از پرکاربردترین آزمون هایی است که می توانید انتخاب کنید. زیرا هم برای مهاجرت هم برای دانشگاه می توانید از این آزمون استفاده کنید. اما برای ثبت نام در این آزمون نیاز به پرداخت ارزی دارید که می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. آیا شما تاکنون در این آزمون شرکت کرده اید؟ چه آزمون های دیگری برای جایگزینی می شناسید؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...