دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

معرفی انواع شغل های اینترنتی

معرفی انواع شغل های اینترنتی

در دنیای امروز که تکنولوژی و اینترنت نقش مهمی در زندگی ما ایفا می­‌کند، بسیاری از مردم به دنبال راه‌­های جدید و خلاقانه برای کسب­ درآمد هستند. یکی از این روش‌­ها کسب درآمد از شغل های اینترنتی است، که به شما امکان می‌­دهد بر اساس استعداد، تخصص و علایق خود در زمینه­‌های مختلف مانند تولیدمحتوا، طراحی وب­سایت، فروش عکس، ارز دیجیتال و غیره درآمدزایی کنید. در ادامه این مقاله، همراه ما باشید تا به معرفی انواع شغل های اینترنتی، نحوه شروع و کسب درآمد از طریق آن‌ها پرداخته و همچنین، مزایای این روش نسبت به شغل­‌های سنتی را نیز بررسی کنیم.

منظور از شغل های اینترنتی چیست؟

به طور خلاصه، مشاغل اینترنتی کارهایی هستند که نیازی به حضور فیزیکی در مکان خاصی ندارند و تنها با دسترسی به اینترنت و تجهیزات لازم مانند کامپیوتر، تلفن همراه، دوربین و میکروفون قابل انجام هستند. در این روش از کسب­‌وکار، می­توانید بدون نیاز به کار در یک زمان مشخص، به سادگی و تنها با داشتن دانش و مهارت در هر زمینه‌ای به صورت آنلاین درآمد کسب ­کنید.

پردرامدترین شغل های اینترنتی چیست

اگر به دنبال یک راه عالی برای کسب درامد هستید، مقاله انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین را از دست ندهید!!!

مزایای مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی

مشاغل اینترنتی دارای مزایای بسیاری هستند که افراد زیادی را به این حوزه جذب می‌کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • استقلال مکانی و زمانی
    این مشاغل این امکان را فراهم می‌کنند که افراد از هر جایی با دسترسی به اینترنت درآمد داشته باشند و به راحتی زمان کاری خود را مدیریت کنند.
  • فرصت برابر برای همه
    مشاغل اینترنتی به افراد این را امکان می‌دهد تا به عنوان فریلنسر یا کارآفرین کوچک، با مشاغل بزرگتر رقابت کنند و به دنبال فرصت‌های مختلف برای کسب درآمد بروند.
  • کاهش هزینه‌ها
    مشاغل اینترنتی اغلب نیاز به مکان‌های فیزیکی و پرداخت هزینه‌ اجاره ندارند، که این مسئله می‌تواند هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
  • پتانسیل درآمد بیشتر
    از آنجایی که اینترنت، دسترسی به بازار جهانی را ممکن کرد‌ه‌­است، افراد می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جهانی عرضه کرده و درآمد بیشتری کسب کنند.
  • امکان ایجاد کسب و کارهای کوچک
    فرآیند شروع یک کسب­و­کار اینترنتی نسبت به مشاغل سنتی ساده‌تر است و با هزینه کمتر شروع به کار می­‌کنند.
  • فرصت‌های آموزشی و مهارت‌آموزی
    در این نوع مشاغل می­‌توانید از فرصت‌های آموزشی آنلاین بهره‌مند شوید و مهارت‌های جدید را یاد بگیرید، که باعث افزایش درآمد شما خواهد شد.
  • مدیریت کامل
    یکی از مهم‌­ترین مزایای مشاغل اینترنتی این است که شما کارفرمای خود هستید و تصمیمات مربوط به کسب­‌وکارتان را بدون دخالت دیگران بگیرید. همچنین قادر به پیاده‌­سازی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود هستید.

انواع شغل های اینترنتی

انواع شغل های اینترنتی

مشاغل اینترنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن مشغول به کار شوید. اما ابهامی که وجود دارد، این است که کدام یک از این‌ها ارزش وقت گذاشتن را دارند؟ درآمد هر کدام به چه صورت است؟ سوالاتی از این قبیل که ممکن است برای هر یک از شما پیش آید. یکی از مزیت‌های مشاغل اینترنتی این است که نیاز به هیچ مدرک و گواهینامه خاصی برای کار ندارد. همچنین شما می‌توانید به عنوان شغل دوم خود آن را انتخاب کنید و درآمد بیشتری کسب نمایید. در این قسمت به معرفی برخی از محبوب‌ترین مشاغل اینترنتی می‌پردازیم.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی بزرگی مثل یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و… فضایی را فراهم کرده‌اند که با جذب بازدید و دنبال کننده می‌توانید درآمدهای فوق العاده‌ای را بدست آورید. یوتیوبر، بلاگر، اینفلوئنسر، تیک تاکر و… عناوینی هستند که به کاربران پرمخاطب در این شبکه‌ها داده‌اند. این افراد با تولیدمحتوای جذاب، بازدید‌های بالایی گرفته واز طریق تبلیغات درآمدزایی می‌کنند.

  • تولید محتوا

اگر در نویسندگی، گویندگی یا ایجاد محتوای ویدیویی مهارت دارید، این شغل برای شما بهترین گزینه است! چراکه با گسترش کسب­‌و­کارهای آنلاین در سال‌­های اخیر، تولیدمحتوا، تخصصی­‌تر و جایگاه ویژه‌­ای در بین جامعه کاری پیدا کرده‌­است. بسیاری از افراد متخصص در تولیدمحتوای ­متنی، برای مشاغل در زمینه‌­های مختلف، با رعایت اصول سئو و ایجاد محتوای کاربر پسند فعالیت می‌­کنند.

  • وبلاگ نویس Blogger

وبلاگ نویسی یک کار آنلاین است که می‌توانید در یک برنامه پاره وقت از آن درآمد کسب کنید. اگر از نوشتن و کمک به دیگران لذت می‌برید، وبلاگ‌نویسی می‌تواند برای شما مناسب باشد. معمولا حداقل 6 تا 18 ماه طول می‌کشد تا از یک وبلاگ درآمد کسب کنید. نکته جالب در مورد وبلاگ نویسی به عنوان یک کار آنلاین این است که می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید که واقعا علاقه‌مند به آن هستید! در واقع، فرصت‌های بلاگ نویسی تقریبا بی حد و حصر است. چهار روش اصلی برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی شامل موارد زیر است:

  1. تبلیغات: برای قرار دادن تبلیغات در وبلاگ خود هزینه دریافت می‌کنید.
  2. بازاریابی مشارکتی: با این روش برای هر کالایی که از طریق وبلاگ خود بفروشید، کمیسیون دریافت می‌کنید.
  3. محصولات دیجیتال: شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی و غیره خود را بفروشید.
  4. خدمات: اگر دوست دارید با دیگران کار کنید، وبلاگ می‌تواند راهی عالی برای راهنمای مربیگری، مشاوره و غیره باشد.

با ایرانیکارت درآمد دلاری خود را نقد کنید!

نقد کردن درامد ارزی

  • طراح گرافیکی

یکی دیگر از راه‌­های کسب درآمد دلاری، طراحی­ گرافیک است. برای طراحان گرافیک حرفه‌­ای، فریلنسینگ را می­‌توان یکی از مهم‌­ترین راه‌­های کسب درآمد در نظر گرفت؛ زیرا تا زمانی‌که شرکت­‌ها نیاز به طراحی وب­سایت، لوگو، نشریات، بنرهای ­تبلیغاتی، موشن­ گرافیک و غیره دارند، بدون شک طراحی یکی از سودآورترین کارها در لیست مشاغل اینترنتی خواهد بود.

  • بازارهای مالی

یکی­ دیگر از راه ­های کسب درآمد از شغل های اینترنتی در کشور ما، کار در بازارهای مالی مانند فارکس، باینری ­آپشن و ارزهای دیجیتال است. البته به این نکته توجه داشته ­باشید که فعالیت در این حرفه کار آسانی نیست و به مهارت، سرمایه و زمان زیادی نیاز دارد. پس در گام اول، اصول معامله در این بازارها را بیاموزید و سپس، از طریق کارگزارهای معتبر در این صنعت، شروع به معامله و کسب درآمد دلاری کنید.

  • تدریس آنلاین

آموزش آنلاین نیز با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و همچنین افزایش مشغله­‌های زندگی، طرفداران زیادی پیدا کرده است. افرادی که تمام روز مشغول کار هستند و فرصت حضور در کلاس­‌ها و آموزش­‌های حضوری برای یادگیری مهارت را ندارند، آموزش آنلاین خوب و کامل، به آن‌ها کمک خواهد کرد. بنابراین، اگر عاشق تدریس و یادگیری هستید، آموزش آنلاین می‌تواند یکی از بهترین شغل‌های درآمدزا در بین مشاغل اینترنتی باشد. به این نکته توجه کنید که شما باید در موضوعی که می­خواهید تدریس کنید و تخصص و مهارت کافی داشته‌­باشید.

  • طراحی وبسایت

طراحی وب سایت پردرامدترین شغل های اینترنتی دنیا است. چون حتی کوچکترین شرکت‌ها هم می‌توانند از طریق وبسایت، خود را به صورت آنلاین معرفی کنند. در حال حاضر برای موفق شدن در یک کار اینترنتی، نیاز به یک طراح وبسایت خوب و حرفه‌ای است تا بتواند در مقابل رقبا پیشی بگیرد. از آنجایی اکثر شرکت‌ها و کسب و کارها به یک طراح سایت حرفه‌ای نیاز دارند، پس طراحی سایت قطعا جزو یکی از شغل های پولساز اینترنتی است و از طریق آن می‌توان درآمد قابل توجهی داشت.

اگر از افراد علاقمند و توانا به کدنویسی هستید، می­توانید از طریق طراحی سایت درآمد بسیار بالایی داشته باشید. این روش تقریبا یکی از سخت­‌ترین و قطعا از سودآورترین روش‌­های کسب درآمد دلاری است. البته، اگر نحوه کدنویسی را بلد نیستید، همچنان می‌­توانید از طریق محیط وردپرس، و تنها با گذراندن یک دوره کوتاه آموزشی تبدیل به یک طراح وب­سایت حرفه­‌ای شوید.

  • تستر محصول Product tester

تستر محصول یک کار آنلاین سرگرم کننده است که به شما امکان می‌دهد با محصولاتی که در حال حاضر نیاز دارید درآمد کسب کنید. به عنوان یک تستر محصول، می‌توانید محصولات فیزیکی و دیجیتال را آزمایش و بررسی کنید. پس از ثبت نام در یک شرکت آزمایش محصول مانند Vindale Research، با محصولات شرکت‌های مختلف هماهنگ خواهید شد. پس از دریافت و آزمایش محصول، دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و نظرسنجی یا کار مشابهی را انجام داده و بینش و بازخورد خود را ارائه خواهید داد. نحوه پرداخت هزینه به شما از طریق پول نقد، کارت هدیه یا نگه داشتن کالایی است که آزمایش کرده‌اید. این یک فرصت شغلی تمام وقت آنلاین نیست اما می‌تواند یک سرگرمی خوب را ایجاد کند.

پردرآمد ترین شغل های اینترنتی

  • فروشنده آنلاین Online seller

تقریباً می‌توانید هر چیزی را بصورت آنلاین بفروشید. مبلمان، وسایل آرایشی استفاده نشده، تلفن‌های همراه قدیمی و سایر فناوری‌ها همه گزینه‌های مناسبی برای فروش هستند. اگر فرزند دارید می‌توانید کفش، لباس، اسباب بازی و وسایل اضافی او را به راحتی بفروشید. اگر از این نوع کار آنلاین لذت می‌برید، می‌توانید در آن مشغول شوید. هنگامی که کالای با تخفیف زیاد پیدا می‌کنید، می‌توانید آن را در سایتی مانند Decluttr لیست کنید تا سود خوبی کسب کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، پول بیشتری نیز می‌توانید کسب کنید.

  • فروش عکس

همانطور که می­‌دانید تولید محتوا نیاز هر کسب ­و­کاری است و این موضوع باعث به وجود آمدن بازار پررونقی برای افرادی مانند عکاسان شده است. بنابراین اگر مهارت و خلاقیت عکاسی دارید، می­‌توانید عکس‌­های خود را در سایت­‎‌هایی مانند Shutterstock ،Adobe Stock، Etsy و غیره… بفروشید. این وب­سایت­‌ها از هر خرید عکس­‌های شما، مبلغی را به عنوان کارمزد کسر کرده و مابقی مبلغ را به حساب شما واریز می‌­کنند.

  • افیلیت مارکتینگ

یکی از بهترین و سودآورترین مدل­‌های کسب­ وکار اینترنتی، افیلیت مارکتینگ است. طریقه‌­ی کار به این­صورت است که شما با ایجاد محتوا در مورد سایت­‌های معتبری مانند آمازون، مخاطبان خود را به مشاهده و خرید از این وب­سایت دعوت می‌­کنید. سپس به ازای هر خریدی که مخاطب شما انجام می­‌دهد، بخشی از درآمد حاصل از آن به صورت پورسانت به شما تعلق می­‌گیرد.

  • فروش افزونه‌های وردپرس

وردپرس یک سیستم طراحی سایت معروف در دنیا است و وب­سایت‌­های زیادی به کمک این سیستم طراحی شده‌­اند؛ اما طراحان وردپرس، برای داشتن وب­سایتی با ویژگی‌­های مختلف نیاز به خرید قالب­ و افزونه­‌های وردپرسی دارند. شما می‌­توانید با تشکیل تیمی از برنامه نویسان، این پلاگین‌­ها و قالب‌های وردپرسی را طراحی کنید و برای فروش در وب­سایت­‌هایی مانند Themeforest قرار دهید.

  • تولید پادکست و محتوای صوتی

با تولید و انتشار موسیقی یا پادکست‌­های سرگرم ­کننده و شنیدنی در سایت‌­هایی مانند HubSpot، YouTube Music و Amplify به ازای تعداد دفعاتی که فایل صوتی شما پخش می­‌شود یا از طریق تبلیغات، می­‌توانید درآمد دلاری کسب کنید.

 

پردرامدترین شغل های اینترنتی خارجی

مشاغل اینترنتی زیادی وجود دارد که به شما در کسب ­درآمد دلاری کمک می­‌کند. اما اگر بخواهیم به معرفی بهترین مشاغل اینترنتی از نظر کسب درآمد بپردازیم، یوتیوب به عنوان یکی از پرطرفدارترین وب­سایت‌­های سرگرمی و درآمد شناخته شده‌­است، چراکه کارکردن با آن بسیار آسان و  درعین حال سودآور است. همچنین اگر برای خود یک حساب آمازون داشته ­باشید، می‌توانید محصولاتی را با قیمت مناسب از این وب­سایت خریداری کنید و آنها را با سود بیشتری بفروشید.

اگر به دنبال کسب درامد از یک راه جذاب هستید، مطالعه مقاله کسب درآمد از یوتیوب را از دست ندهید!

 

بهترین شغل های اینترنتی در جهان

 در بخش‌های قبلی به معرفی شغل‌های اینترنتی پرطرفدار پرداختیم. اما شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده که بهترین شغل‌های اینترنتی در دنیا بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده کدام‌اند؟ در زیر تعدادی از بهترین شغل های اینترنتی در جهان را معرفی کرده‌ایم:

  • بلاگر و اینفلوئنسر
    با گسترش شبکه‌های اجتماعی، افراد زیادی در سراسر دنیا از طریق تولیدمحتوا از علایق، تخصص، مهارت و یا سبک زندگی‌شان، توجه هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کرده‌اند. اساس کار این افراد، در یک چیز خلاصه می‌شود: تولیدمحتوای جذاب + جذب دنبال کننده! محتواهای صفحات این افراد معمولا از زندگی روزمره آن‌ها و یا ویدئوهای جذابی از تخصص یا مهارتشان است. اگرچه، بلاگرها و اینفلوئنسرها از راه‌های حمایت‌های مالی، فروش محصولات و خدمات و مخصوصا همکاری با برندها کسب درآمد می‌کنند، اما اصلی‌ترین راه درآمدزایی آن‌ها، تبلیغات برندهای دیگر در صفحاتشان است.
  • برنامه‌نویس
    قطعاً در لیست بهترین مشاغل اینترنتی در جهان، برنامه‌نویسی جایگاه ویژه‌ای دارد. بر اساس گزارش‌های مختلف کشورهایی مثل آمریکا، سوئیس، نروژ، اسرائیل و استرالیا از بالاترین میانگین حقوق برنامه‌نویسان در جهان برخوردار هستند.
  • آژانس بازاریابی
    با پررنگ‌‌تر شدن نقش اینترنت و دیجیتالی‌شدن کسب‌و‌کارها، آژانس بازاریابی به یکی از محبوب‌ترین مشاغل در دنیا، تبدیل شده است. این شغل از تکنیک‌های مختلفی مانند سئو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کند.
  • طراح گرافیک
    در سال‌های اخیر، طراحی گرافیک به یکی از بهترین مشاغل اینترنتی در دنیا تبدیل شده است. طراحان می‌توانند بسته به مهارت خود در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی وب، تبلیغات، چاپ، موشن‌گرافیک و… فعالیت داشته باشند.
  • یوتیوبر
    یوتیوب یکی از پرطرفدارترین مشاغل در دنیا است. این شبکه‌ی اجتماعی با بیش از ۲ میلیارد کاربر، برترین پلتفرم ویدئویی در کل دنیا معرفی شده است. بسیاری از مشاغل، از یوتیوب برای بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنند و هرروزه درآمد زیادی را به دست می‌آورند.
  • تولید محتوا
    به دلیل گستردگی بستر اینترنت در سال‌های اخیر، تولید محتوا بسیار پرطرفدار شده است. بر اساس یک گزارش، تولید محتوا یکی از ۱۰ مهارت پرتقاضای سال ۲۰۲۳ در دنیا بوده است.
  • ادمین شبکه‌های اجتماعی
    به دلیل پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مدیر شبکه‌های اجتماعی (ادمین) یکی از بهترین مشاغل اینترنتی است. ادمین مسئولیت تولید و جمع‌آوری محتوا، تعامل با کاربران و پاسخگویی به نظرات آن‌ها را برعهده دارد.

مزایای مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی

چگونه شغل های اینترنتی پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن شغل های اینترنتی، ابتدا باید آمادگی لازم را داشته باشید تا بتوانید به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنید. برای شروع بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول شناخت مهارت‌ها:  آگاه باشید که در چه زمینه‌هایی مهارت دارید؛ این توانایی­‌ها می‌تواند برنامه نویسی، نویسندگی، طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال و… باشد.
  • مرحله دوم آموزش و به‌روزرسانی: در صورت نیاز، مهارت‌های خود را به‌روز کنید یا حرفه­‌ی جدیدی یاد بگیرید. سایت‌های آموزشی آنلاین مانند Udemy،Coursera  و LinkedIn Learning می‌توانند به شما کمک کنند.
  • مرحله سوم ساخت رزومه: برای اینکه کارفرما از میزان، مهارت­های شما مطلع شود، رزومه‌ای کامل از توانایی­‌های خود بسازید و در پروفایل وبسایت­‌های کاریابی به اشتراک بگذارید.
  • مرحله چهارم مراجعه در پلتفرم‌های استخدام آنلاین: از وبسایت‌های معتبر مانند Upwork، Freelancer، Fiverr و همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل LinkedIn برای جستجوی فرصت‌های شغلی استفاده کنید.

 

کسب درآمد با شغل های اینترنتی در یک کلام!

اگر شما نیز به دنبال شغل اینترنتی هستید می‌توانید یکی از موارد بالا را انتخاب کنید و شروع به کار نمایید. اگر در هریک از این کارهای آنلاین فعالیت داشته باشید، می‌توانید به صورت دلاری درآمد کسب کنید. آیا تاکنون در این شغل های اینترنتی فعالیت داشته‌اید؟ آیا شغل دیگری می‌شناسید که بتوان به وسیله آن درآمد دلاری کسب کرد؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

معرفی انواع شغل های اینترنتی
در دنیای امروز که تکنولوژی و اینترنت نقش مهمی در زندگی ما ایفا می­‌کند، بسیاری از مردم به دنبال راه‌­های جدید و خلاقانه برای کسب­ درآمد هستند. یکی از این...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام باتشکراز معرفی سایت هاوتوضیح چگونگی کسب درامد
    برای همه ی دست اندرکاران ایرانیکارت ارزوی مدفقیت روزافزون رادارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، از دیدگاه و حسن نظر شما متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. به عنوان کسی که برای سایت‌های transcription متعددی کار کردم فقط میخواستم خدمتتون عرض کنم که ارقامی که گفتین بسیار بالاتر از حد حقیقیشه. نرخ معمول پرداختی این وب سایت‌ها چیزی بیشتر از 5 دلار در ساعت (ساعت به معنی یک فایل 60 دقیقه ای که تبدیل به متن بشه) نیست. لطفاً اطلاعات درست ارائه بدین.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • ممنون از شما

      نظرات شما تکمیل کننده ی اطلاعات ماست و ممنون از اینکه مشارکت کردید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...