حساب های بین المللی

معرفی بهترین جایگزین‌ پی پال

معرفی بهترین جایگزین‌ پی پال

کیف پول الکترونیکی پی پال به دلیل تحریم‌های اعمال شده ایالات متحده بر کشور ایران، فقط با استفاده از آی پی غیر ایرانی قابل استفاده است. با وجود این که استفاده از پی پال در ایران غیر ممکن نیست و روشی برای دور زدن تحریم‌ها و استفاده از آن وجود دارد، ولی سوال خیلی از افراد این است که چه کیف پول‌های دیگری می‌توانند جایگزین پی پال شوند. در این مقاله به بررسی یکی از مهم‌ترین جایگزین‌های مورد اعتماد پی پال یعنی وب مانی و معرفی سایر ولت های الکترونیکی معتبر پرداخته شده است.

بهترین جایگزین‌ پی پال برای ایرانیان

کیف پول پی پال یکی از بهترین ولت‌های شناخته شده است و در بسیاری از کشورهای دنیا محبوبیت دارد، ولی همانطور که در مقدمه گفته شد، شهروندان ایرانی با آی پی داخلی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در این صورت افراد زیادی برای استفاده از کیف پول پی پال، به دور زدن تحریم‌ها فکر می‌کنند و یا استفاده از جایگزین های پی پال را که در دنیا محبوبیت دارند، ترجیح می‌دهند.

کیف پول وب مانی

وب مانی (WebMoney) کیف پول الکترونیکی محبوب و جایگزین پی پال برای پرداخت ارزی آنلاین و بین المللی است که از سال 1998 در کشور روسیه راه اندازی شد. با توجه به تحریم‌های اعمال شده از جانب بسیاری از شرکت‌های بزرگ، استفاده از وب مانی در جهت پرداخت می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاربران ایرانی باشد.

این کیف پول در بسیاری از کشورهای جهان محبوبیت و در ایران هم امکان استفاده از آن وجود دارد. کیف پول وب مانی، رقیب قدرتمندی برای پی پال محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند با استفاده از آن خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از سایت‌های زیادی مثل Aliexpress.com ،Resello ،Freelancer.com… فراهم کنند. همچنین با استفاده از وب مانی امکان فرایندهای خرید و فروش با کارمزد پایین برای کاربران وجود دارد.

کیف پول وب مانی

مزایای استفاده از وب مانی

 وب مانی(web money)، خدماتی را برای کاربرانش در نظر گرفته و استفاده از آن مزایای زیادی دارد که افراد را ترغیب به استفاده از این کیف پول می‌کند، مثل:

  • امنیت بالای وب مانی برای ذخیره پول و انجام تراکنش‌ها
  • کارمزد پایین تراکنش‌ها
  • محبوبیت در بسیاری از کشورها و پشتیبانی از سایت‌های بزرگ
  • امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی و تحریم نبودن
  • مناسب برای کسب در آمدهای فریلنسری از سایت Freelancer.com
  • استفاده از خدمات Resello و Aliexpress.com

کار کردن با کیف پول وب مانی، جدا از مزایایی که برای کاربرانش دارد و جایگزین مناسبی برای پی پال معرفی می‌شود، تفاوت‌های جزئی‌ هم با آن دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تفاوت وب مانی و پی پال

کیف پول وب مانی و پی پال با وجود این که هر دو روشی برای پرداخت ارزی هستند، در سطح بین المللی شناخته شده‌اند و در بسیاری از کشورها محبوبیت دارند ولی تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • ساخت حساب: لازمه ساخت حساب پی پال برای ایرانیان، استفاده از آی پی غیر ایرانی است، در صورتی که با آی پی ایرانی می‌توان از وب مانی استفاده کرد.
  • روش‌های پرداخت: پرداخت ارزی با کیف پول الکترونیکی پی پال، در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده و استفاده می‌شود، در صورتی که سایت‌ها و کشورهایی که پرداخت با وب مانی را می‌پذیرند، محدودتر هستند.
  • کارمزد: کارمزد تراکنش‌ها برای پرداخت ارزی در کیف پول پی پال با وب مانی متفاوت است. میزان کارمزد در کیف پول وب مانی 0.8 درصد، در صورتی که این میزان برای پی پال 3/5 الی 5 درصد است.
  • پذیرش در سایت‌های خارجی: با وجود این که با استفاده از حساب وب مانی می‌توان از برخی فروشگاه‌ها خرید آنلاین انجام داد، ولی تعداد سایت‌های پذیرنده حساب پی پال، بیشتر هستند و پی پال محبوبیت بیشتری در میان کاربران دارد.

تفاوت ولت های الکترونیکی معتبر وب مانی و پی پال

کیف پول‌های الکترونیکی معتبر

در قسمت قبلی از وب مانی به عنوان یکی از جایگزین‌های مهم و شناخته شده پی پال به خصوص برای کاربران ایرانی نام برده شد که دلیل استفاده از وب مانی هم عدم اعمال تحریم از جانب این شرکت بر کاربران ایرانی گفته شد. البته ولت های الکترونیکی معتبر و محبوب دیگری هم مثل پرفکت مانی، اسکریل، پایونیر و…هستند که استفاده از آن‌ها مزایای زیادی برای کاربران دارد ولی به دلیل اعمال تحریم‌ها قابل استفاده با آی پی ایرانی نیستند و حتما باید از وی پی ان یا وی پی اس برای کار کردن با آن‌ها استفاده کرد. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر برای شناخت این کیف پول‌ها هستید، مقاله معرفی انواع کیف پول الکترونیکی را از دست ندهید.

سلب مسئولیت: این بلاگ صرفا با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ارزهای دیجیتال نگارش شده و ایرانیکارت به هیچ‌وجه توصیه‌ای به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که استفاده از کیف پول پی پال به دلیل محبوبیت آن و خدماتی که به کاربرانش ارائه می‌دهد نسبت به سایر ولت های الکترونیکی معتبر الویت دارد. ولی به خاطر بعضی از شرایط مثل تحریم‌ها کاربران ایرانی ناچارا مجبور به استفاده از سایر کیف پول‌های الکترونیکی می‌شوند که البته این کیف پول‌ها هم در کشورهای زیادی شناخته شده اند و استفاده از آن‌ها مزیت‌های زیادی برای افراد دارند.

اگر شما هم در استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی تجربه خاصی دارید خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید و سایر جایگزین‌های پی پال را معرفی کنید.

معرفی بهترین جایگزین‌ پی پال
کیف پول الکترونیکی پی پال به دلیل تحریم‌های اعمال شده ایالات متحده بر کشور ایران، فقط با استفاده از آی پی غیر ایرانی قابل استفاده است. با وجود این که استفاده...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام .
    ۱. آیا کیف پول های سخت افزاری مثل پی پل قابل تحریمه؟
    ۲. برای من سئواله اگه دارایی ها تو کیف پول سخت افزاری مثل پی پل باشه ، ولی شرکت سازندش ایران رو بخواد تحریم کنه ؛ در هر صورت ما دارایی هامون رو از دست میدیم؛ چون برای انتقال ارز از کیف پول سخت افزاری باز نیاز هست که نرم افزارش تو اینترنت آی پی ایران رو پشتیبانی کنه . درسته؟
    ۳.کیف پول سخت افزاری ایرانی هم داریم که کاملا قابل اعتماد باشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، پی پال کیف پول سخت افزاری نیست بلکه یک حساب بین‌المللی معتبر است که به صورت آنلاین استفاده می‌شود. علاوه بر این پی پال زمان زیادی است که کاربران ایرانی را تحریم کرده و برای استفاده از خدمات آن لازم است شرایط خاصی را رعایت کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله پی پال چیست را مطالعه کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. چه نظری بدیم ما که هر مطلبی مینویسیم ارسال میزنیم سیستم میزنه تکراری و ارسال نمیکنه این کار شما درست نیس

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. وقتی میگید پی پال تحریم برای کاربران ایرانی ولی وب مانی تحریم نیست انگار وب مانی تمام مشکلات کربران ایرانی حل کرده
    وقتی میگوید وب مانی تحریم نیست یعنی یک کاربر ایرانی بتواند از طریق درگاه های پرداخت بانک های ایرانی وب مانی رو شارژ کنه. پس وقتی نمیتونیم پس یعنی وب مانی هم تحریم و باید گفت تحریم نبودن یعنی اینکه مد وارد اکانت کیف پول های بین المللی بشم و با تراکنش های بانک های ایرانی پول انتقال بدم داخل کیف پولم. پ وقتی نمیشه دیگه چه معنی داره کدام کیف پول. اگر به خاطر ای پی ایران باشه که مطمنا هر ایرانی که نیاز داره پول انتقال به خارج از ایران بده پس شک نکنید صد در صد به سایت های زیادی برخورد کرده و ثبت نام کرده که ای پی ایران تحریم بوده. منظورم اینه که الان هر ایرانی که دست پای خودش میشناسه اولین کاری که انجام میده چندتا ای پی غیر ایرانی برای سیستم خودش فعال میکنه. پس هروق کیف پولی دیدیت که با بانک های ایرانی کار میکرد به اون کیف پول بگید تحریم نیست داخل ایران یا حق

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...